Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nestle+GNT+1904
ὅτι+τρεῖς+εἰσιν+οἱ+μαρτυροῦντες,
Westcott+and+Hort+1881
ὅτι+τρεῖς+εἰσὶν+οἱ+μαρτυροῦντες,
Westcott+and+Hort+/+[NA27+variants]
ὅτι+τρεῖς+εἰσὶν+οἱ+μαρτυροῦντες,
RP+Byzantine+Majority+Text+2005
Ὅτι+τρεῖς+εἰσὶν+οἱ+μαρτυροῦντες,
Greek+Orthodox+Church+1904
ὅτι+τρεῖς+εἰσιν+οἱ+μαρτυροῦντες+ἐν+τῷ+οὐρανῷ,+ὁ+Πατὴρ,+ὁ+Λόγος+καὶ+τὸ+ἅγιον+Πνεῦμα,+καὶ+οὗτοι+οἱ+τρεῖς+ἕν+εἰσι.
Tischendorf+8th+Edition
ὅτι+τρεῖς+εἰμί+ὁ+μαρτυρέω
Scrivener's+Textus+Receptus+1894
ὅτι+τρεῖς+εἰσιν+οἱ+μαρτυροῦντες+εν+τῷ+οὐρανῷ,+ὁ+πατήρ,+ὁ+λόγος,+καὶ+τὸ+Ἅγιον+Πνεῦμα·+καὶ+οὗτοι+οἱ+τρεῖς+ἕν+εἰσι.
Stephanus+Textus+Receptus+1550
ὅτι+τρεῖς+εἰσιν+οἱ+μαρτυροῦντες+εν+τῷ+οὐρανῷ,+ὁ+πατήρ,+ὁ+λόγος,+καὶ+τὸ+Ἅγιον+Πνεῦμα·+καὶ+οὗτοι+οἱ+τρεῖς+ἕν+εἰσιν
27.07.2016 09:39
Exap:+"+Esim.+tuo+1+Joh+5:7-8+ero+eri+laitoksissa+on+silmiä+avaava+kokemus"
27.07.2016 08:56
Ja+näin+vielä+siunatuksi+lopuksi:
1+Joh+1:1+Mikä+on+alusta+ollut,+minkä+olemme+kuulleet,+minkä+omin+silmin+nähneet,+mitä+katselimme+ja+käsin+kosketimme,+siitä+me+puhumme:+ELÄMÄN+SANASTA-
1:2+ja+elämä+ilmestyi,+ja+me+olemme+nähneet+sen+ja+todistamme+siitä+ja+julistamme+teille+sen+iankaikkisen+elämän,+JOKA+OLI+ISÄN+TYKÖNÄ+ja+ilmestyi+meille-
1:3+minkä+olemme+nähneet+ja+kuulleet,+sen+me+myös+teille+julistamme,+että+teilläkin+olisi+yhteys+meidän+kanssamme;+ja+meillä+on+yhteys+Isän+ja+hänen+Poikansa,+Jeesuksen+Kristuksen,+kanssa.
1:4+Ja+tämän+me+kirjoitamme,+että+meidän+ilomme+olisi+täydellinen.
26.07.2016 19:40
3-sammakkoa:+"Jumalan+sana+ja+Jeesus+kristus+ovat+kaksi+eri+asiaa+Raamatussa,+vaikka+yhdessä+kohdassa+Jeesuksen+nimeksi+sanotaan+"Jumalan+sana".+(Ilm+19:13)+
Ilm+19:13+ja+hänellä+oli+yllään+vereen+kastettu+vaippa,+ja+nimi,+jolla+häntä+kutsutaan,+on+Jumalan+Sana.
Joh.+1:1++Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.
+1Joh.+1:1+Mikä+on+alusta+ollut,+minkä+olemme+kuulleet,+minkä+omin+silmin+nähneet,+mitä+katselimme+ja+käsin+kosketimme,+siitä+me+puhumme:+elämän+Sanasta+
.
Edelleen+en+voi+kuin+ihmetellä+tuota+uskosi+sokeutta+ja+tapaasi+vääristellä+Jumalan+ilmoitusta+ja+vaikka+Jeesus+itsekin+osoittaa+selvin+sanoin+olleensa+olemassa+"jo+ennen+maailman+luomista"+!+(Vrt+Joh+17:5)
.
Mutta+elä+sinä+"3-sammakkoa"+omassa+epäuskossasi+Jumalan+Poikaan...+neuvoja+olet+nyt+kyllä+jo+saanut+tarpeeksi+!++:)))
En+jaksa+päivänselvistä+asioista+jaaritella+kanssasi+enempää...
Juttele+vaikka+Exap:n+kanssa+jos+vaikka+hän+voisi+sinua+jotenkin+raamatullisesti+"suoristaa"...
Hyvää+jatkoa+sinulle+"raamatuntutkimuksiesi"+keskelle...
26.07.2016 19:36
3-sammakkoa+kirjoitti:+
Jakeessa+1Moos+1:3+taivas+ja+maa+on+jo+luotu,+kun+Jumala+sanoi+"Tulkoon+valo!"+ja+valo+tuli.+Jos+tämä+"valo"+olisi+kuvaus+Jeesuksesta+kristuksesta,+niin+se+ei+luo+yhtään+mitään+vaan+ainoastaan+tulee+pimeään+maailmaan+erottamaan+valon+pimeydestä.+
Joh+1:10+"+MAAILMA+ON+HÄNEN+KAUTTAAN+SAANUT+SYNTYNSÄ+"
(Ps.+Aurinko+ja+kuu+luotiin+vasta+jakeessa+1+Moos+1:16+"Jumala+teki+kaksi+suurta+valoa,+suuremman+hallitsemaan+päivää+ja+pienemmän+hallitsemaan+yötä,+sekä+tähdet.)
.
Vrt++Joh+17:5+Ja+nyt,+Isä,+kirkasta+sinä+minut+tykönäsi+sillä+kirkkaudella,+joka+minulla+oli+sinun+tykönäsi,+ennenkuin+maailma+olikaan
(-92)+17:5+Isä,+kirkasta+sinä+nyt+minut,+ota+minut+luoksesi+ja+anna+minulle+se+kirkkaus,+joka+minulla+oli+sinun+luonasi+jo+ennen+maailman+syntyä.
http://biblehub.com/lexicon/john/17-5.htm
New+American+Standard+Bible+
"Now,+Father,+glorify+Me+together+with+Yourself,+with+the+glory+which+I+had+with+You+before+the+world+was.
King+James+Bible
And+now,+O+Father,+glorify+thou+me+with+thine+own+self+with+the+glory+which+I+had+with+thee+before+the+world+was.
Holman+Christian+Standard+Bible
Now,+Father,+glorify+Me+in+Your+presence+with+that+glory+I+had+with+You+before+the+world+existed.+
International+Standard+Version
"So+now,+Father,+glorify+me+in+your+presence+with+the+glory+I+had+with+you+before+the+world+existed.+
NET+Bible
And+now,+Father,+glorify+me+at+your+side+with+the+glory+I+had+with+you+before+the+world+was+created.+
Aramaic+Bible+in+Plain+English
“Now,+glorify+me,+my+Father,+in+union+with+yourself,+in+that+glory+which+I+had+in+union+with+you+before+the+universe+was.”
GOD'S+WORD®+Translation
Now,+Father,+give+me+glory+in+your+presence+with+the+glory+I+had+with+you+before+the+world+existed.
King+James+2000+Bible
And+now,+O+Father,+glorify+me+with+your+own+self+with+the+glory+which+I+had+with+you+before+the+world+was.
26.07.2016 17:12
3+Sammakkoa:+"+myöhemmin+sanotaan+hänen+luoneen+sen+kaiken+sanallaan+ja+viisaudellaan,+ei+siis+Jeesuksen+kristuksen+kautta.+(Psa+33:6-9;+Snl+3:19;+8:22-31;+Jer+10:12;+51:15;+Joh+1:1-9+"sanan+kautta",+ei+"Jeesuksen+kristuksen+kautta")+
1:10+Maailmassa+hän+oli,+ja+MAAILMA+ON+HÄNEN+KAUTTAAN+SAANUT+SYNTYNSÄ++,+ja+maailma+ei+häntä+tuntenut."
.
...Mutta...+Sanopa+sokealle+että+NÄE,+niin+ei+hän+silti+näe+jos+Jumala+ei+avaa+hänen+silmiään+näkemään...
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
26.07.2016 17:03
3+sammakkoa:++"Sanotko+kaikkea+muuta+Raamatun+ilmoitusta+vastaan,+että+myös+Jeesus+on+osallistunut+aktiivisesti+luomiseen+luojana+koska+Hebr+1:10-12+on+tulkinnallisesti+vaikea+ja+epäselvä+kohta+vastoin+kaikkia+muita+asiasta+puhuvia+Raamatun+kohtia+
Daavid+sanoi:+"+HERRA+("Yhvh")+sanoi+minun+HERRALLENI+("Adonai").+"+(Psalmi+110:1)+http://biblehub.com/lexicon/psalms/110-1.htm
Ja+Daavid+sanoi+(+1938+oikein+käännetyssä)+Psalmi+36:9:
+"+Sillä+sinun+tykönäsi+on+elämän+lähde;+Sinun+VALKEUDESSASI+me+näemme+VALKEUDEN.+"+
Jeesus+sanoo:+Joh+8:12+Niin+Jeesus+taas+puhui+heille+sanoen:+"Minä+olen+maailman+VALKEUS;+joka+minua+seuraa,+se+ei+pimeydessä+vaella,+vaan+hänellä+on+oleva+elämän+VALKEUS".+
Paavali+sanoo+2+Kor+4:6+Sillä+Jumala,+joka+sanoi:+"Loistakoon+valkeus+pimeydestä",+on+se,+joka+loisti+sydämiimme,+että+Jumalan+kirkkauden+tunteminen,+sen+kirkkauden,+joka+loistaa+Kristuksen+kasvoissa,+levittäisi+valoansa."
HUOM:++Ja+sitten++Jeesus+kertoo+mistä+on+kotoisin:+
+Joh+17:5+"+Isä+kirkasta+minut+sillä+kirkkaudella,+joka+minulla+OLI+SINUN+TYKÖNÄSI++,++ENNEN+KUIN+MAAILMA+OLIKAAN."+!
+Joh+++17:24+Isä,+minä+tahdon,+että+missä+minä+olen,+siellä+nekin,+jotka+sinä+olet+minulle+antanut,+olisivat+minun+kanssani,+että+he+näkisivät+minun+kirkkauteni,+jonka+sinä+olet+minulle+antanut,+koska+olet+rakastanut+minua+JO+ENNEN+MAAILMAN+PERUSTANISTA."+!
.
Vrt.+http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
26.07.2016 11:06
Ja+Höpöhöpö+noita+sinun+juttujasi...+:O
25.07.2016 15:15
Jehovien+raamattu+"Menkää+sen+tähden+ja+tehkää+opetuslapsia*++kaikkien+kansakuntien+ihmisistä,++kastakaa++heidät+Isän++ja+Pojan++ja+pyhän+hengen++nimessä"
Huom"+Pyhä+Henki+pienellä+!
Vrt.+Hebr+1:5+Sillä+kenelle+enkeleistä+hän+koskaan+on+sanonut:+"Sinä+olet+minun+Poikani,+tänä+päivänä+minä+sinut+synnytin";+ja+taas:+"Minä+olen+oleva+hänen+Isänsä,+ja+hän+on+oleva+minun+Poikani"?
1:6+Ja+siitä,+kun+hän+jälleen+tuo+esikoisensa+maailmaan,+hän+sanoo:+"Ja+kumartakoot+häntä+kaikki+Jumalan+enkelit".
1:7+Ja+enkeleistä+hän+sanoo:+"Hän+tekee+enkelinsä+tuuliksi+ja+palvelijansa+tulen+liekiksi";
1:8+MUTTA+POJASTA:+"JUMALA,+sinun+valtaistuimesi+pysyy+aina+ja+iankaikkisesti,+ja+sinun+valtakuntasi+valtikka+on+oikeuden+valtikka.
ELI+HUOMATKAAMME:+"+MUTTA+POJASTA:"JUMALA+!+
.
Vrt+vielä:+Joh+10:17+Sentähden+Isä+minua+rakastaa,+koska+minä+annan+henkeni,+että+minä+sen+jälleen+ottaisin.
10:18+Ei+kukaan+sitä+minulta+ota,+vaan+minä+annan+sen+itsestäni.+Minulla+on+VALTA+antaa+se,+ja+minulla+on+VALTA+ottaa+se+jälleen;+sen+käskyn+minä+olen+saanut+Isältäni."++!
25.07.2016 12:43
Et+vastannut+kysymykseeni+oletko+Jehovan+todistaja+?
Vrt+Matt+28:18+Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.
28:19+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen
25.07.2016 12:33
3-sammakkoa:+"Olen+Jeesuksen+kristuksen+opetuslapsi+ja+siten+myös+kristitty.+Kuulun+kristuksen+ruumiiseen,+mutta+en+mihinkään+kirkkokuntaan+tai+uskovien+yhteisöön.+Olen+toki+kuulunut+myös+sellaisiin+puolueisiin+ja+lahkoihin,+mutta+totuuden+tuntemisen+jälkeen+näissä+asioissa+en+ole+tietenkään+enää+tervetullut+mihinkään+nimeltään+kristittyyn+yhteisöön,"
25.07.2016 10:44
3-sammakkoa:+"+Oppi+ikuisesta+piinahelvetistä+ja+kolmiyhteisestä+jumalasta+ovat+molemmat+alkuisin+muinaisesta+Babylonian+mysteeriuskonnosta."+
25.07.2016 10:34
Eli+kysymys+kuuluukin:
.
Kuka+oli+tämä+Sana,+joka+"oli+alussa+Jumalan+tykönä"+ja+"oli+Jumala",+"tuli+lihaksi"+ja+"asui+keskellämme"...+(Joh+1:1,2,14)
.
San+30:4+Kuka+on+noussut+taivaaseen+ja+astunut+sieltä+alas?+Kuka+on+koonnut+kouriinsa+tuulen?+Kuka+on+sitonut+vedet+vaipan+sisään?+Kuka+on+kohdalleen+asettanut+maan+ääret+kaikki?+Mikä+on+hänen+nimensä+ja+mikä+hänen+poikansa+nimi,+jos+sen+tiedät?
25.07.2016 10:27
3+sammakkoa:++"Meidän+tulee+uskoa+sekä+Jumalaan+että+myös+hänen+poikaansa,+joka+ei+ole+se+Jumala,+"
...Nyt+ymmärrän+miksi+et+kuulu+tai+ei+sinua+suvaita+missään+kristillisessä+seurakunnassa...ja+oppisi+lähempänä+Jehovan+todistajien+oppia...+Oletko+Jehovan+todistaja+?
1+Joh+4:1+Rakkaani,+älkää+jokaista+henkeä+uskoko,+vaan+koetelkaa+henget,+ovatko+ne+Jumalasta;+sillä+monta+väärää+profeettaa+on+lähtenyt+maailmaan.
4:2+Tästä+te+tunnette+Jumalan+Hengen:+jokainen+henki,+joka+tunnustaa+Jeesuksen+Kristukseksi,+LIHAAN+TULLEEKSI,+on+Jumalasta;
4:3+ja+yksikään+henki,+joka+ei+tunnusta+Jeesusta,+ei+ole+Jumalasta;+se+on+antikristuksen+henki,+jonka+olette+kuulleet+olevan+tulossa,+ja+se+on+jo+nyt+maailmassa.
Vrt.+http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-tarkoittaa-mystinen-sanonta-ihmisen-poika/
ja+
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-on-kaiken-alkupera-/
25.07.2016 10:21
Ja+toisaalta+taas+Job+19:26+käyttää+Jumalasta+sanontaa+"+’ĕ-lō-w-ah."+jota+samaa+sanaa+käyttää+myös+5+Moos+32:15,17+http://biblehub.com/hebrew/433.htm
32:15+Ja+Jesurun+lihoi+ja+alkoi+potkia,+sinä+tulit+lihavaksi,+paksuksi+ja+aloit+äksyillä.+Niin+hän+hylkäsi+Jumalan,+joka+oli+tehnyt+hänet,+ja+halveksui+pelastuksensa+kalliota.
32:17+He+uhrasivat+riivaajille,+epäjumalille,+jumalille,+joita+he+eivät+tunteneet,+uusille,+äsken+tulleille,+joista+teidän+isänne+eivät+tienneet.
32:18+Kalliota,+joka+sinut+synnytti,+sinä+et+muistanut;+sinä+unhotit+Jumalan,+joka+sinulle+elämän+antoi.
...eli+mihin+tästä+pääsemme...
Vrt+1+Kor+10:4+"ja+joivat+kaikki+samaa+hengellistä+juomaa.+Sillä+he+joivat+hengellisestä+kalliosta,+joka+heitä+seurasi;+ja+se+kallio+oli+Kristus"
25.07.2016 00:03
...Toisaalta+Job+lopussa+lausuu+että+näki+"Herran"+eli+"Jahven"+vaiko+sitten+Jeesuksen+taivaallisessa+olomuodossaan...
Job+42:5+"Korvakuulolta+vain+olin+sinusta+kuullut,+mutta+nyt+on+silmäni+sinut+nähnyt"
http://biblehub.com/text/job/42-1.htm
http://biblehub.com/text/job/42-5.htm
24.07.2016 23:43
3-sammakkoa+""And+though+after+my+skin+is+thus+destroyed,+yet+in+my+flesh+shall+I+see+God:"
"Ja+vaikka+ihoni+on+siten+turmeltunut,+niin+olen+silti+lihassani+näkevä+Jumalan
Toisaalta+tämäkin+tapa+kääntää+kyseinen+kohta+on+ristiriidassa+Raamatun+kanssa+Vrt.+1+Joh+4:12+"Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt"
Myöskään+Jobin+kirjan+loppu+ei+kerro+Jobin+NÄHNEEN+("e·che·zeh")+Jumalaa+vrt.+Job+38:1+"Silloin+Herra+vastasi+Jobille+tuulispäästä+ja+sanoi:"
...Eli+jään+edelleen+ajatukseen+että+Job+juuri+tarkoittaa+"näkemisellään"+sitä+hetkeä+kun+sielu+eroaa+ruumiista+henkimaailmalliseen+tilaan+!
24.07.2016 23:33
Vrt.+https://fi.wikipedia.org/wiki/Aimo_T._Nikolainen
"+Jotkin+Nikolaisen+näkemykset+varsinkin+Raamatun+ihmiskuvasta+herättivät+aikanaan+Suomessa+teologisia+kiistoja"
"+Vuonna+1973+Nikolainen+valittiin+johtamaan+raamatunkäännöskomiteaa,+joka+pyrki+Raamatun+modernimpaan+suomennokseen.+Tähän+tehtävään+hän+paneutui+tarmokkaasti+varsinkin+jäätyään+eläkkeelle."
Vrt.+http://otakoppi.webnode.fi/news/liberaali-1992-kaannos-kommahtaa-jatkuvasti/
24.07.2016 22:50
"Sanottakoon+vielä+se,+että+mm.+Luther+tutkijat+näkevät+Lutherin+uskoneen+pikemmin+sielun+uneen+aina+ylösnousemuksen+päivään+asti+kuin+siihen,+että+sielut+jatkavat+tietoista+elämäänsä+henkinä+tuonelassa+heti+ruumiin+kuoleman+jälkeen.+Toki+on+myös+tästä+eriäviä+mielipiteitä+Lutherin+opetuksista,+mutta+tämä+näin+tiedoksi+sinulle,+joka+tunnustat+luterilaista+uskontoa.+"
"+Herää+kysymys,+minne+sielu+joutuu+kuoleman+jälkeen.+Sitä+minä+en+tiedä+!+Ruumiin+näemme+pääsevän+lepoon.+Uskovien+sielu+pääsee+Jumalan+käteen.+Siinä+se+nukkuu+kaikkein+parhaimmalla+tavalla.+Tätä+ei+tarvitse+puolustaa,+vaan+sanoa+ainoastaan,+ettei+sitä+voida+todistaa.+Raamattu+puhuu+nukkumisesta+ruumiin+ja+sielun+kanssa.
Nukkuvatko+ne+sitten,+että+vanhurskailla+on+ihana,+jumalattomilla+kauhistuttava+uni,+sitä+en+tiedä.+Minulle+riittää+Jesajan+sana:+"vanhurskaat+vaeltavat+rauhassa"
Huom:+Lutherilla+ei+ollut+selvää+käsitystä+kuoleman+jälkeisestä+tilasta+mutta+erottaa+silti+sielun+ja+ruumiin+eri+kokonaisuuksiksi+
Ps.+"3-+sammakkoa"+saanen+kysyä+mihin+kirkkokuntaan+sinä+kuulut+???
24.07.2016 22:37
Hah...+Olen+Luterilaiseen+kirkkoon+kuuluva+ekumeeninen+kristitty+ja++tunnustan+siis+vain+"Ekklesiaa"+eli+"Ulos+kutsutut+Jumalan+seurakuntaa"+joten+neuvosi+on+vain+tuuleen+huutamista...
Ymmärrän+ja+tiedostan+kyllä+Nikolaisen+aiheuttaman+kaksijakoisuuden+luterilaisessa+opetuksessa+joten+sinusta+ei+liene+siinä+asiassa+minun+neuvojakseni...
VT:n+Jobia+voidaan+käännellä+kyllä+ristiin+rastiin+/esim."olen+lihassani+näkevä")ja+saarnaajan+kirjaa+myös+mutta+se+ei+poista+sitä+tosiasiaa,+että+UT+ja+Jeesus+ja+apostolit+puhuvat+selkeästi+että+ruumiillinen+kuolema+"erottaa+sielun+ja+ruumiin"+!++:)
Vrt.+http://otakoppi.webnode.fi/news/mita-kuolema-tarkoittaa/
24.07.2016 22:27
17 / 400