Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Verratkaa siis myös tämä 8 jae
http://biblehub.com/lexicon/hebrews/4-8.htm
another day after that.= toinen päivä sen jälkeen.
ja sitten vasta jatkokoksi tämä 9 jae
http://biblehub.com/lexicon/hebrews/4-9.htm
JA NÄIN TÄMÄ KOKONAISUUS HAHMOTTUU MIKSI KAIKKI SUOMALAISET KÄÄNNÖKSET PUHUVAT " TULEVASTA SAPATINLEVOSTA !
Toisin kuin Timo Flink ,joka koettaa vääristää kaikki aikaisemmat suomalaiset käännökset katsomatta kokonaisuuteen, vaan katsoen niin että se sopisi paremmin "sapattilaisten" oppiin ! :O
Mutta tätähän Adventismi on monessa kohdassa eli Raamattu yritetään kääntää kieroon "oman korvasyyhyn" mukaiseksi... :(
06.05.2014 17:48
1992 Hebr4:8 Jos jo Joosua olisi vienyt kansan levon maahan, ei Jumala puhuisi toisesta, myöhemmin tulevasta päivästä.
4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.
1938 Hebr4:8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
Biblia Hebr4:8 Sillä jos Josua olis heidät lepoon saattanut, niin ei hän olisi toisesta päivästä puhunut.
4:9 Sentähden on Jumalan kansalle yksi lepo vielä tarjona.
Hebr 4:8,9For if Joshua had given them rest, He would not have spoken of another day after that.So there remains a Sabbath rest for the people of God.
Tässä omassaan ”Jumalan kansalla on siis sapatinvietto jäljellä.” Timo Flink ei huomioi edellistä jaetta ollenkaan...
another day after that.= toinen päivä sen jälkeen.
06.05.2014 16:21
http://timoflink.wordpress.com/2014/04/10/nyt-vai-myohemmin-hepr-49/
Web of Trust
Ja tässä taas Timo kääntää raamattua kieroon
" Teksti tulisi kääntää näin: ”Jumalan kansalla on siis sapatinvietto jäljellä.”
06.05.2014 16:04
Adventistien kannattaisi ajatella joskus ihan itse omilla aivoillaan, lukea RAAMATTUA, eikä vain sokeasti tukeutua muun muassa Timo Flinkin sanoihin tai Ellen G Whiten harhaoppisiin teoksiin !
06.05.2014 15:51
Ja siellä Tuonelassa, henkimaailmallisessa " Kuolleitten sielujen valtakunnassa", " Aabaramin helmassa". "Paratiisissa", "Kolmannessa taivaassa" eli Ns. " Välitilassa" on tämä Hebrealaiskirjeen " Todistajien Pilvi" ja sieltä myös ilmestyi Profeetta Samuel Saulille (1 Sam28)
06.05.2014 15:47
Hebr 12:1 Sen tähden, kun meillä on näin SUURI PILVI TODISTAJIA YMPÄRILLÄMME !
....12:18 Ette te ole tulleet käsin kosketettavan, tulta suitsevan vuoren juurelle, sinne, missä oli synkkä pilvi, pimeys ja myrskytuuli,
12:19 ette sinne, missä kuultiin torventoitotus ja ääni, joka puhui niin, että kaikki pyysivät päästä kuulemasta enempää.
12:20 He eivät kestäneet määräystä: "Jokainen, vaikkapa eläinkin, joka koskettaa vuorta, on kivitettävä hengiltä."
12:21 Se näky oli niin pelottava, että Mooseskin sanoi: "Minä pelkään ja vapisen."
...12:22 EI, te olette tulleet Siionin vuoren juurelle, elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo. Teidän edessänne on tuhansittain enkeleitä
12:23 ja juhlaa viettävä esikoisten seurakunta, ne, joiden nimet ovat TAIVAAN KIRJASSA. Siellä on Jumala, kaikkien tuomari, siellä ovat perille päässeiden vanhurskaiden henget,
12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.
Huom: Tämä "Aabrahamin helmassa" eli Kuolleitten sielujen valtakunnassa oleva " TODISTAJIEN PILVI " on paljon suurempi joukko kuin nämä muutamat jotka ilmestyivät täysin tietoisena sieltä Tuonelasta monille sen jälkeen kun " Esirippu repesi" ja Tuonelan ("kuolleitten valtakunnan") portit oli hetken auki !
(Ilm1:18 "minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet")
Matt27:51-53 "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
He lähtivät haudoistaan ("mnēmeiōn"="muistamisesta"), ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."
ELI EI nämä "sielut" vielä mihinkään taivaaseen vielä noussut vaan ilmestyivät jonkin aikaa monille, sillä oikea kaikkien yhteinen YLÖSNOUSEMUS tapahtuu vasta Jeesuksen tullessa takaisin toisen kerran !
1Tess 4:14-17"uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin YHDESSÄ hänen kanssaan."...emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet... Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin... jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa"
VRT: Ilm 21:9 " "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon". !
eli "UUDESTISYNTYNEET" KRISTITYT !!!
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN." !!!! :O
06.05.2014 15:27
No tuolta Juutalaisten palstalta tuli vielä oudompia vastauksia niin poistin kyselyn...
Ei taida Juutalainenkaan ymmärtää sapatin syvintä olemusta...
Lain alla kun kulkee Adventisti kuin Juutalainenkin....
06.05.2014 06:53
Asia selvä... mistä kohtaa voin tarkistaa kantasi raamatusta ?
05.05.2014 21:39
Vrt :
1992 käännös Jes 23:16
" Käy harppuinesi kaupungin katuja kiertelemään,
sinä UNOHDETTU TYTTÖ !
Kun hyvin soittelet, laulat, sinut muistetaan taas!"
JA
1938 käännös
"Ota kantele, kierrä kaupunkia, sinä UNOHDETTU PORTTO; soita kauniisti, laula vireästi, että sinut muistettaisiin!"
https://translate.google.fi/#iw/fi/זוֹנָ֣ה
http://biblehub.com/text/isaiah/23-16.htm
"you harlot that have been forgotten" = נִשְׁכָּחָ֑ה זוֹנָ֣ה
05.05.2014 20:19
Vrt :
1992 käännös Jes 23:16
" Käy harppuinesi kaupungin katuja kiertelemään,
sinä UNOHDETTU TYTTÖ !
Kun hyvin soittelet, laulat, sinut muistetaan taas!"
JA
1938 käännös
"Ota kantele, kierrä kaupunkia, sinä UNOHDETTU PORTTO; soita kauniisti, laula vireästi, että sinut muistettaisiin!"
https://translate.google.fi/#iw/fi/זוֹנָ֣ה
http://biblehub.com/text/isaiah/23-16.htm
"you harlot that have been forgotten" = נִשְׁכָּחָ֑ה זוֹנָ֣ה
05.05.2014 20:17
Hauska kertomus siitä, mihin väärä raamatun alkukielen kääntäminen ja ymmärtäminen voi johtaa...
Tamperelainen hebrean harrastaja löysi siitä ( uudesta 1992 raamatunkäännöksestä) kielellisesti
kauniin ilmaisun " UNOHDETTU TYTTÖ" !!!! (Jes 23:16)...
(vrt: v38 "unohdettu portto")
Ja jatkuu näin:
" Esittäytyessään kirjeitse israelilaiselle perheelle hän nappasi raamatustaan tuon kauniisti sointuvan sanan " zona ", joka kuitenkin tarkoittaa oikeasti "prostituoitu", "yleinen nainen", "katunainen", "portto ja huora"
Niinpä neitonen kirjoitti perheelle hebreaksi olevansa vain sellainen
" zona nishkacha" eli " unohdettu huora" ! LOL
Tarina ei kerro tuliko Aur Pair paikkaa Tampereen tytölle ! :DDDDDDDD
( Lainattu osin R.Santala/Suudelma hunnun läpi s.114)
05.05.2014 20:00
Hauska kertomus siitä, mihin väärä raamatun alkukielen kääntäminen ja ymmärtäminen voi johtaa...
Tamperelainen hebrean harrastaja löysi siitä ( uudesta 1992 käännöksestä) kielellisesti
kauniin ilmaisun " UNOHDETTU TYTTÖ" !!!! (Jes 23:16)...
(vrt: v38 "unohdettu portto")
Ja jatkuu näin:
" Esittäytyessään kirjeitse israelilaiselle perheelle hän nappasi tuon kauniisti sointuvan sanan " zona ", joka kuitenkin tarkoittaa oikeasti "prostituoitu", "yleinen nainen", "katunainen", "portto ja huora"
Niinpä neitonen kirjoitti perheelle hebreaksi olevansa vain sellainen
" zona nishkacha" eli " unohdettu huora" ! LOL
Tarina ei kerro tuliko Aur Pair paikkaa Tampereen tytölle ! :DDDDDDDD
( Lainattu osin R.Santala/Suudelma hunnun läpi s.114)
05.05.2014 19:56
ai... mielenkiintoinen asenne...
05.05.2014 18:55
Usein olen huomannut näillä palstoilla vedottavan siihen kun puolustetaan sitä, että ruumis ja sielu olisi vain yksi kokonaisuus ja että ruumis kuolee hautaan tiedottomana niin tähän... Käärme sanoi " ette suinkaan kuole" ...
Ja minä kovasti ihmettelen miksi he tämän toitottajat aina pilkkoo kokonaisen lauseen eikä katso mitä koko lause tarkoittaa...
Eli koko lause menee näin:
1 Moos 3:4-5 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Siis eihän ihminen syödessään hyvän ja pahan tiedon puusta fyysisesti kuollut vai söikö he siellä jotain "myrkkyomenia" !
EI, vaan tässä ihmisestä tuli ns. "HENGELLISESTI KUOLLUT" eli ihminen ajautui Jumalastaan eroon aivan niin kuin vertauksessa "tuhlaajapojasta" kerrotaan ...
" Minun poikani oli kuollut ja nyt hän elää" ...eihän siis tuhlaajapoikakaan ollut fyysisesti kuollut vaan henkisesti mutta hän sai UUDESTISYNTYÄ takaisin Jumalayhteyteen ! (vrt Luuk 15:24)
Eli tällä käärmeen sanonnalla ei ole mitään tekemistä fyysisen kuoleman kanssa vaan hengellisen !
05.05.2014 17:32
Miksi te " ette suinkaan kuole" toitottajat otatte aina tästä kokonaisesta lauseesta pilkkoen vain tämän yhden osan ettekä katso koko lausetta eli näin:
1 Moos 3:4-5 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Siis eihän ihminen syödessään hyvän ja pahan tiedon puusta fyysisesti kuollut vai söikö he siellä jotain "myrkkyomenia" !
EI, vaan tässä ihmisestä tuli ns. "HENGELLISESTI KUOLLUT" eli ihminen ajautui Jumalastaan eroon aivan niin kuin vertauksessa "tuhlaajapojasta" kerrotaan ...
" Minun poikani oli kuollut ja nyt hän elää" ...eihän siis tuhlaajapoikakaan ollut fyysisesti kuollut vaan henkisesti mutta hän sai UUDESTISYNTYÄ takaisin Jumalayhteyteen ! (vrt Luuk 15:24)
Tällä käärmeen sanonnalla ei ole mitään tekemistä fyysisen kuoleman kanssa vaan hengellisen !
05.05.2014 17:24
Jumala antaa ilon, iloa ei ilmeisesti kukaan voi ammentaa mistään, se on seuraus käskyjen noudattamisesta.
05.05.2014 13:36
Mites tämä sitten menee...
Hes 36:25 "Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
05.05.2014 13:33
Hes 36:25 "Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."
05.05.2014 12:32
Onko tässä kuuluisassa maalauksessa Jeesus ?
Arkkienkeli Mikael punnitsee sielua. Palazzo Carrara, Padova, 1350.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sielu#mediaviewer/Tiedosto:Guariento_002.jpg
05.05.2014 07:04
Niin siltähän sinä vähän vaikutat !
05.05.2014 06:55
321 / 400