Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7984

1. Joh Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
    21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
  2. Lainaus kirjasta Suudelma hunnun läpi / Risto Santala

" Luomiskertomuksessa on kohtia, joista syntyi kirkolliskokouksessa laajempaakin keskustelua. Myös sinänsä merkityksettömät asiat voivat olla tärkeitä. Juutalaiset kutsuvat 1 Moos kirjaa nimellä " sefer ha-briaa" eli luomisen kirja.
    Siinä esitetään maailman ja ihmiskunnan historiaa ensiaskeleissaan. Kun jakeessa 2:4 sanotaan hebreaksi, että "tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin", " be-hibbaram", on hebrea säilyttänyt vuosituhannet luomista koskevassa sanonnassa esiintyvää h-kirjainta minikokoisena; annettua tekstiä kun ei saanut muuttaa tai edes korjata. Rabbit kysyvätkin kuvaavasti: " Miksi tämän luomissanan h on kirjoitettu niin pienellä - siksi, että Jumala ei ilmoittanut kaikkia luomisensa salaisuuksia ihmiskunnalle. Samalla tavalla 1 luvun ensimmäinen sana "alussa" eli " bereshiit " alkaa maksikokoisella b-kirjaimella - jälleen tämäkin korostaa, että ihmisen tulee muistaa, että hän pysyy aina "alkajana"; Jumalan salaisuuksien eksperttiä hänestä ei koskaan tule.
    Tämä huomio on tärkeä, koska moni väsyttää itsensä väitellessään esim. luomisuskon ja kehitysopin oikeellisuudesta. Tässäkin hebrean alkuteksti antaa oman vihjeensä: 1 luvun 2. jakeessa kerrotaan, että "maa oli autio ja tyhjä".
    eräät vaihtoehtoiset englantilaiset käännökset sanovat, että " maa tuli autioksi ja tyhjäksi".
    Hebrean "haajetaa" voidaan VT:n kieliopin mukaan kääntää näinkin... "

Kaikessa Raamatun tutkimisessa on nähtävä tietomme rajat. Rabbit toistavat usein 5 Moos 29:29 sanaa "Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti "
    Tämä koskee myös luomiskertomusta. Se on lopultakin kattavampi tieteellinen selostus kuin mikään esitetty tieteellinen teoria."
  3. ...jatkuu...

Tässä vielä jatkoksia muutama asiaan liittyvä raamatun jae:

" Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niin kuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
    Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme... (1Joh 2:19,19)

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta." (Matt 24:11)

"Mutta teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." ( 1 Joh 2:27 )

" Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
    Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." ( Joh 10:4,5)

" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." ( Joh 16:13)

KOETELKAAMME SIIS ROHKEASTI JOHTAJIAMME JA OPETTAJIAMME,
    SILLÄ PALJON ON LIIKKEELLÄ HARHAA JA VÄÄRÄÄ OPETUSTA !!!

God Bless You All

Totuuden puolesta (*J*) Jamppe
  4. ok
  5. Tämä oppi tuonelasta on vain pieni osa kristityn elämää mutta minulle tämä on henkilökohtaisesti ja raamatullisesti aika selvä asia...
    Ja mitä hengellisiin lahjoihin tulee niin eikö sinunkin raamatussa kehoiteta tavoittelemaan profetian lahjaa ?
    Mutta mitä näihin minun ilmestyksiin ja enneuniini ja näkyihini tulee niin ne on kyllä aina tullut silloin kun sitä vähiten odottaa...
    Ja niin hullulta kuin nyt nämä puheeni voi jostain kuulostaakin niin olen ihan valvetilassa kohdannut Jeesuksen joka pyysi minua nousemaan ylös ja puristi kädestäni ja ennusti myös tulevaisuuttani ! Jeesus oli siinä sellaista energiailmaa ja kun Hän otti kädestäni kiinni niin koko käteni lämpeni...
    Myös kerran olen kokenut olleeni "ruumiistani irti" ja silloin ikään kuin katsoin kehoani oman itseni yläpuolelta ja se oli kyllä outo kokemus...

ja jos et tässä tuonela kysymyksessä minua usko niin usko sitten edes näitä

LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77

" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
    " Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
    " Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"

JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
    Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
    ja minuus säilyvät.
    Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
    vainajien puoleen.
    Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
    itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
    meedion kautta 1Sam 28:7.
    Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
    jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "

~~¤

RAAMATTU KANNESTA KANTEEN !

Jukka Norvannon jaksoon Kuolema erottaa !
    ( siis sielun ja ruumiin toisistaan )

Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

Luuk 16:19-17:6

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
    Web of Trust