Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muutenkin Jari !
Tämä sinun käännetyn version Kreikka ei vastaa sitä tekstiä mitä Bible Hubista alkukieleksi löytyy ! Tämä ei seuraa raamatun alkukieltä ! :O
"Sillä itse Herra käskyhuudolla äänellä arkkienkelin ja pasuunalla Jumalan laskeutuu taivaasta ja kuolleet Kristuksessa nousevat ylös ensin."
"Hoti autos ho Kyrios en kelausmati en fone akrhangelu kai en salpingi theu katabesetai ap uranu kai hoi nekroi en Khristo anastesontai proton" (kreik.)
27.04.2014 09:47
Lisätodiste: Jeesus Kristus ei ole Ylienkeli Mikael !
Dan 10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Dan 10:12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärrykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut.
10:13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö."
Tässä Danielille selvästi ilmestyy Herra ! joka sanoo, että yksi ensimmäisistä
enkeliruhtinaista Miikael tuli hänen avukseen....
TAAS ESIMERKKI ETTÄ YLIENKELI MIKAEL EI OLE JEESUS KRISTUS !
27.04.2014 09:23
Onpa hienosti kerrottu täysin epäraamatullisesta asiasta ja näinhän rivijäseniä juuri harhautetaan...
Juuri näin että asiasta tehdään muka niin tieteellinen, että kyselevä rivijäsen saadaan ymmärtämään että kyseessä on tosi hieno tieteellinen tutkimus eli suomeksi sanottuna " ole hiljaa et voi ymmärtää näin hienoja juttuja " :D
27.04.2014 09:19
Sillä itse Herra käskyhuudolla äänellä arkkienkelin ja pasuunalla Jumalan laskeutuu taivaasta ja kuolleet Kristuksessa nousevat ylös ensin."
"Hoti autos ho Kyrios en kelausmati en fone akrhangelu kai en salpingi theu katabesetai ap uranu kai hoi nekroi en Khristo anastesontai proton" (kreik.)
For the Lord Himself will descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel and with the trumpet of God, and the dead in Christ will rise first.
King James Bible
For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first:
Holman Christian Standard Bible
For the Lord Himself will descend from heaven with a shout, with the archangel's voice, and with the trumpet of God, and the dead in Christ will rise first.
International Standard Version
With a shout of command, with the archangel's call, and with the sound of God's trumpet, the Lord himself will come down from heaven, and the dead who belong to the Messiah will rise first.
NET Bible
For the Lord himself will come down from heaven with a shout of command, with the voice of the archangel, and with the trumpet of God, and the dead in Christ will rise first.
Aramaic Bible in Plain English
Because our Lord shall descend from Heaven with a command and with the voice of the Archangel and with the trumpet blast of God, and the dead who are in The Messiah shall rise first;
GOD'S WORD® Translation
The Lord will come from heaven with a command, with the voice of the archangel, and with the trumpet [call] of God. First, the dead who believed in Christ will come back to life.
King James 2000 Bible
For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first:
27.04.2014 09:15
Eli kertaan vielä: tässä Ellenin näyssä "Pelastuksemme Päämies johti taistelua, Prinssi Immanuel" ja RAAMATTU taas sanoo, että Ylienkeli Mikael johti taistelua ja että nämä kaksi näkyä saataisiin yhteen sovitettua niin Ylienkeli Mikaelista pitää tehdä Jeesus !
JA NÄIN SIIS ON SYNTYNYT TÄYSIN HARHAOPPI MIKAEL = JEESUS !
Ja näin tämä harha on edennyt JEHOVIEN OPPIIN myös ja tällaiseen oppiin kuin
Urantia-kirja jonka päävastuussa oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa.
http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htm
http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro
ELI HARHANÄYSTÄ SYNTYY VAIN LISÄHARHAA
27.04.2014 08:52
JARI: 1.) Teologia ei ole Adventtikirkon oppi.
27.04.2014 08:50
...Ja tähän jatkoksi vielä:
Tässä Ellenin näyssä oleva raamatun JESAJAN kohta kokonaisuudessaan ja siinä puhutaan kyllä Israelin kansan jäännöksestä, Jaakobin jäännöksestä eli Jeesukseen uskovista juutalaisista EIKÄ ADVENTISTEISTA !!!
Jes10:16 Sentähden Herra, Herra Sebaot, lähettää hänen lihavuuteensa näivetystaudin, ja hänen kunniansa alle syttyy tuli niinkuin tulipalo.
10:17 Israelin valkeus on tuleva tuleksi ja hänen Pyhänsä liekiksi, joka polttaa ja kuluttaa hänen ohdakkeensa ja orjantappuransa yhtenä päivänä
10:18 ja hänen metsänsä ja puutarhansa ihanuuden, hamaan luihin ja ytimiin, ja hän tulee RIUTUVAN SAIRAAN KALTAISEKSI.
10:19 On helppo lukea ne puut, jotka jäävät hänen metsästänsä jäljelle; poikanen voi ne kirjoittaa muistiin.
10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
10:21 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
10:22 Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan JÄÄNNÖS."
27.04.2014 08:43
JA TÄMÄ Ellen G Whiten näky johon koko Adventistien harha perustuu !
Ellen G White/ Kirjasta Kristillisiä kokemuksia sivu 139
Näky n.1850-luvulta !
" Näin näyssä kaksi sotajoukkoa hirvittävässä taistelussa.
Toinen sotajoukko kulki maailman valtamerkkejä kantavien lippujen, toinen Prinssi Immanuelin verentahraaman lipun johdolla. Liput jäivät laahaamaan tomuun kun Herran armeijasta ryhmä toisensa jälkeen liittyi vihollisiin ja kun vihollisen riveistä joukko toisensa jälkeen yhdistyi Jumalan käskyjä pitävään kansaan. Eräs keskitaivaalla lentävä enkeli pani Immanuelin lipun käteeni samalla kun eräs mahtava ylipäällikkö huusi kovalla äänellä: "Tulkaa riviin". Asettukoon Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle kuuliaiset paikoilleen. Tulkaa pois heidän keskeltään ja erotkaa heistä älkääkä koskeko saastaiseen, niin minä otan teidät vastaan ja olen teidän Isänne ja te tulette olemaan minun poikiani ja tyttäriäni.
Tulkoot kaikki, jotka haluavat, Herran avuksi, Herran avuksi mahtavaa vihollista vastaan.
Taistelu riehui. Kumpikin puoli oli vuorotellen voitolla. Nyt ristin sotilaat peräytyivät ja tulivat "riutuvan sairaan kaltaisiksi" Jes 10:18 Mutta heidän näennäisen peräytymisensä tarkoituksena oli vain edullisemman aseman saavuttaminen. Kuultiin ilohuutoja. Ylistyslaulu kiiri Jumalan puoleen, ja enkelit yhtyivät lauluun Kristuksen sotilaiden pystyttäessä lippunsa siihen saakka vihollisen hallussa olleen linnoituksen muureille.
Pelastuksemme Päämies johti taistelua lähettäen apujoukkoja sotilailleen. Hänen voimansa ilmeni valtavana rohkaisten heitä keskittämään taistelun porteille. Hän opetti heille pelottavia asioita vanhurskaudessa johtaessaan heitä askel askeleelta voitosta voittoon.
Vihdoin saatiin voitto. Mainehikkaan voittoisa oli sitä lippua seuraava joukko, jossa oli kirjoitus: "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko".
Kristuksen sotilaat olivat aivan kaupungin porttien vieressä, joka iloiten otti vastaan Kuninkaansa.
Rauhan, ilon ja ikuisen vanhurskauden valtakunta on perustettu."
ELI YLIENKELI MIKAELIN TÄYTYY OLLA SIIS JEESUS ETTÄ TÄMÄ ELLEN G WHITEN ADVENTISTIEN SUUREN "PROFEETAN" NÄKY OLISI SOPUSOINNUSSA RAAMATUN TEKSTIN KANSSA ILMESTYSKIRJASSA:
Eli tässä näyssä enkeli Mikael=Jeesus ("Pelastuksemme päämies")
JA VERTAA ILMESTYSKIRJA:
JOH iLM12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa."
JA NÄIN SYNTYY HARHAOPPI NIMELTÄÄÄN , YLIENKELI MIKAEL ON JEESUS, " JUMALA KÄSKYT JA JEESUKSEN USKO","PYHÄ JÄÄNNÖS", jne, jne
27.04.2014 08:42
HEI TE ADVENTISTIT SELITTÄKÄÄ MINULLE SITTEN JO TÄMÄ !
MIKSI JEESUS JA YLIENKELI MIKAEL ON SAMASSA LAUSEESSA
ERI PERSOONANA VAIKKA OVAT ADVENTISTIEN OPIN MUKAAN
YKSI JA SAMA PERSOONA !
1 Tess 4:16
"Sillä itse HERRA ("kurios" = "Lord" )on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, YLIENKELIN ("archangelou" = "archangel") äänen
ja JUMALAN ("theou" = " God")pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa ("christō" = "Christ") kuolleet nousevat ylös ensin."
http://biblehub.com/lexicon/1_thessalonians/4-16.htm
Web of Trust
27.04.2014 08:28
Anteeksi nyt vaan MINÄ EN TÄÄLLÄ PARJAA KETÄÄN !
Ja on aivan turha tuoda mitään henkilökohtaista näille palstoille koska en ole mitenkään katkera kenellekään adventtikirkossa ja olenhan kertonut, että
adventisteissa on edelleen minulla ihan lapsuudenystäviä ja ihminen kenen kanssa olen seurustellut ja hyviä ystäviä ollaan vieläkin näiden muutaman kanssa !
Mutta koska sain 90-luvun alussa tutustua adventismiin ja aloin tutkia sitä, niin silloin opin todellakin tuntemaan adventismin OPIN paremmin kuin monin tavallinen riviadventisti ja kuten monista kirjoituksista ja aloituksistanikin sen voi myös havaita.
Jo 90-luvulla kävin vanhemmisto-veljen Väinö Jaakkolan ja myös Kirjatoimen johtajan Olavi Rouheen kanssa kirjeenvaihtoa opinkysymyksistä kun en ollut samaa mieltä kaikista
opinmääreistä mitä Adventismi pitää sisällään, silloinkaan !
Ja nyt asiat ovat kirkastuneet vain entistä enemmän...
Ja koska olen huomannut kuinka epäraamatullinen adventistien oppi on niine "erityisoppeineen" joita ei missään muissa kirkkokunnissa ole, niin olen katsonut Jumalalliseksi velvollisuudekseni tuoda nämä epäkohdat päivänvaloon niin että niitä voi jokainen rivijäsenkin täältä käydä lukemassa ja tutkia onko asia todella näin !
Minusta on turha kertoa täällä valheellisia juoruja ja tarkoitukseni on vain puuttua niihin opillisiin epäkohtiin jotka eksyttävät ihmisiä pois TERVEESTÄ RAAMATULLISESTA USKOSTA !
Ja Huom ! Debattiahan ei synny jos ei ole vastaväitettä mutta nähtävästi adventistien herkkä hipiä ei sitä kykene ottamaan vastaan eikä järkevästi myöskään pysty RAAMATULLA kumoamaan TEESEJÄNI !
Ellen G Whiten epämääräiset näyt ei ole riittäviä todisteita näille epämääräisille opeille tueksi ! Ja nekin profetiat osoitan RAAMATULLA että ne ei ole Raamatun ja Pyhän Hengen sanoman kanssa sopusoinnussa !
JA NÄINHÄN ADVENTISTIEN 28 OPINMÄÄREESTÄ KERROTAAN !
"Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa
Web of Trust
27.04.2014 08:22
Ja sitten tässä on tällainen käsky kuin
'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'". joka ei kuulu
kymmeneen käskyyn laisinkaan ! :O
27.04.2014 01:26
Jeesus on siis harhaoppinen: " Jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt
IV.s käsky on sapatti käsky.
Matt19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19:19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
27.04.2014 01:22
Antakaa meille Barabbas !
27.04.2014 01:13
Tästä tämän juuri huomaa kun kaikissa kirjoituksissani järjestään on kymmeniä vastauksia ja haukkumisia... Siitä juuri näkee, että herätän keskustelua ja olen oikealla asialla ! :)))
Näin Jeesuksellekin tehtiin !
27.04.2014 01:11
Raamatullanipa hyvinkin ! :)
Mutta kiitos,että puolustat minua !
Juuri näin edellä sanomallasi tavalla tämä menee
Lainaus anelmass:
"Mitä runsaammin vastauksia ja kirjoittelua, siitä tietää, että totuuden puhujaa vastustetaan hampaat irvessä. Näin se menee. Totuuden puhuja saa aivan varmasti kaikki niskaansa, koska hän osuu arkaan paikkaan."
27.04.2014 01:07
"Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."
27.04.2014 00:46
28 perusopinkohtaa
Seitsemännen päivän adventistit hyväksyvät ainoaksi tunnustuskirjakseen Raamatun ja pitävät seuraavia perusluonteisia opinkohtia pyhien kirjoitusten mukaisina. Nämä opinkohdat, sellaisina kuin ne tässä esitetään, osoittavat, miten kirkko ymmärtää ja ilmaisee Raamatun opetuksia. Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia.
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa
27.04.2014 00:38
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-jaannos
27.04.2014 00:36
Ehkä tämä on hyvä:
2 Kor 12:1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
27.04.2014 00:28
Kerrotko vielä mistä kohtaa raamatusta otit tämän siteerauksesi niin voin katsoa omastani !
27.04.2014 00:25
333 / 400