Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen samaa mieltä kanssasi mutta usein ateistit täällä lyö aika tavalla vyön alle ja hyvin ala-arvoisesti ! Esim. Bushmannilta löytyy paljon myös ala-arvoista ja näistä "iloisista naurajista" nyt puhumattakaan...
Liekö adventistinen perhetausta katkeroittaneen muutamia...
Mutta ihan samaan taas toisinpäin syyllistyy täällä ainakin Pyhpyh mutta tuskin häntä kukaan ateistikaan ottaa kovin vakavasti...
Itse arvostelen paljon adventismia sen epäraamatullisuudesta mutta en silti pilkkaa heidän uskoaan vaan tuon esiin teesejä joilla perustelen kantojani !
Raamatun Totuus ja Jeesus kyllä kestävät myös arvostelun ! :)))
03.03.2016 21:52
Mutta hienoa että Putin on nykyisin sillä kannalla että Venäjällä on uskonnon vapaus ja heidän ehdontahdoin tahallaan loukkaaminen on lailla kiellettyä toimintaa...
Niin pitäisi olla joka paikassa ! Myös vaikka adventismi-palstalla !
03.03.2016 20:33
"Venäjällä säädettiin vuonna 2013 kiistelty laki uskonnollisten tunteiden loukkaamisesta sen jälkeen, kun aktivistipunkryhmä Pussy Riot esiintyi Moskovan pääkatedraalissa ja ryhmän jäsenet pantiin vankilaan."
Miten tämä Venäjän,entisen ateistisen, valtion laki liittyy Ortodoksisen kirkon toimintaan tai että se voisi olla Venäjällä joku "inkvisitiolaitos" ?
Haloo ! :O
Uskovaisethan olivat vanhassa Neuvostoliitossa vainotussa asemassa ja Raamattuja piti aivan salakuljettaa sinne !
03.03.2016 20:29
Miten tämä sinun tekstisi liittyy siihen että sinun oppisi mukaan Jumala "plagioi" eli kopioi muististaan tuhansien vuosien päästä ihmisen uudestaan ja sinun mukaasi vielä "päivitetyn" parannetun version!
Kysymys tässä kuuluukin, että onko tämä uusi ylösnousemusruumis se "minuus" vai joku ihan muu !
Minun sieluni eli sisäinen minuus menee Tuonelaan "ajattomuuteen" ja odottaa siellä "Aabrahamin helmassa" aivan rauhassa ja levossa ja täysin tietoisessa tilassa Karitsan hääjuhlaa ! :)))
Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
03.03.2016 20:12
Nimittäin ole lukenut Alexin opeista että hänen uusi ihminen, joka syntyy hänen mukaansa Jumalan muistista on entistä parempi "plagiaatio" ja kaikki puutteet ja synnit on vaan siitä tiputettu ikään kuin pois...
Alexin opista saisi kyllä aika hyvän "scifi-sarjan" telkkariin... :D
03.03.2016 16:48
Pitäisiköhän minunkin lähettää terveisiä tässä yhteydessä jo "tulevaisuuden minälleni" niin kauan kuin tämä "elävä olento" tässä "henkäyksineen" vielä pystyy kirjoittelemaan... :D
03.03.2016 16:36
Vai pitäisikö tämä sittenkin kääntää näin:
Luuk 12:20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä SINUN ELÄVÄ OLENTOSI vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
tai
Matt 16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi ELÄVÄLLE OLENNOLLEEN vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa ELÄVÄN OLENTONSA lunnaiksi?
No ei tunnu kovin järkevältä tämäkään.
03.03.2016 16:30
Mutta se mikä tässä tuhlaajapoika kertomuksessa on myös mielenkiintoista, ja se on nimittäin tämä tuhlaajapojan isä joka ymmärsi että "Se on Jumalan teko että te uskotte häneen" ! (Huom: Rakkauteen ei sisälly pakkoa)
Ja juuri tämä näkyi hänen käyttäytymisessään sillä hän ei pakottanut vastentahtoisesti poikaansa jäämään kotiin vaikka olisi voinut vaan antoi hänelle kuuluvan omaisuutensakin hänen mukaansa ja surullisena laski poikansa pois luotaan ja varmasti joka päivä rukoili muutosta ja oli surullinen poikansa puolesta.
Ja onneksi tällä kertomuksella oli hyvä loppu... Meidän ajassamme kaikille ei aina käy näin vaikka isä kuinka sitä toivoisi ja rukoilisi... Mutta myös sitä surullisen kuuluisaa raamatulla päähän lyömistäkin harrastetaan monessa perheessä ! :(
01.03.2016 22:22
Ja huomatkaamme tämä Jeesuksen tuhlaajapoika kertomuksen luvun alkujakeet josta kertomus alkaa Luuk 15 luvussa:
15:3 Niin hän puhui heille tämän VERTAUKSEN (huom vertaus!) sanoen:
15:4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
15:5 Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
15:6 Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.
15:7 Minä sanon teille: samoin on ILO TAIVAASSA suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
....ja jatkuu sitten vielä kertomuksella tuhlaajapojasta: 15:11 Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa" (ei siis vertaus vaan "oli kaksi poikaa")
01.03.2016 22:00
Siis korjaus ja täsmennys vielä tuhlaajapojan sanoista ja ajatuksista:
Huomatkaamme: "MINÄ OLEN TEHNYT SYNTIÄ TAIVASTA VASTAAN" !!! (Luuk 15:18)
01.03.2016 21:49
Exap: Toki on muistettava, että sanan kuolla vastakohta ei ole "elää" - vaan "syntyä". Kun "synnymme uudesti", se tarkoittaa että PÄÄSEMME Jumalan yhteyteen, eli että ero päättyy !
Kuolla = erota yhteydestä, syntyä = päästä yhteyteen; elää= olla yhteydessä, olla kuollut = olla erossa.
Lainaus2: Exap: "Samaa ilmaisua kuolema=ero käytetään myös jopa kahden ihmisen suhteesta !
Lk 15:24 "sillä tämä minun poikani oli kuollut [eronnut yhteydestä minuun] ja virkosi eloon [tuli jälleen takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään."
Lk15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut [eronnut yhteydestä] ja virkosi eloon [takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
OSITTAIN VÄÄRIN JA OSITTAIN OIKEIN: Sillä tässä vertauksessa puhutaan myös juuri "hengellisestä kuolemasta" vertauskuvallisesti ! Ei siis juuri Isän ja pojan erosta vaan tämä "tuhlaajapoika" syntyy tässä "uudesti ylhäältä" ja siksi Isä sanoo: " tämä minun poikani OLI KUOLLUT ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt"
Vrt Tuhlaajapojan sanat: 15:17 "Niin hän meni itseensä.... (jatkuu 18)...menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä OLEN TEHNYT SYNTI TAIVASTA VASTAAN ja sinun edessäsi 15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; "
Tuhlaajapojan isä näki tämän poikansa HENGELLISEN muutoksen jo kaukaa ! :)))
Vrt. San 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Room 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
01.03.2016 21:43
Ja vrt. vielä jatkona edellisiin kieliteemoihin liittyen:
Jaak 3:5 "Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän!3:6 Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin ("gehenna") tulta.3:7 Kaikki eläimet voi ihminen kesyttää ja onkin kesyttänyt, nelijalkaiset, linnut, matelijat ja meren eläimet,3:8 mutta kieltä ei yksikään ihminen pysty kesyttämään. Se on hillitön ja paha, täynnä tappavaa myrkkyä.3:9 Kielellä me ylistämme Herraa ja Isää, ja sillä me myös kiroamme ihmisiä, Jumalan kuvaksi luotuja.3:10 Kiitos ja kirous lähtevät samasta suusta. Tämä ei käy, veljeni!3:11 Eihän samasta lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä."
29.02.2016 15:49
Ja huomatkaamme vielä miten oudosti tämä 1992 käännös kääntää tämän saman sanan "kolpois" Luukkaan 16.22 ja 23 välillä
(22) "Aabrahamin huomaan" (23) "hänen rintaansa vasten" :O
1938 on johdonmukainen ja kääntää
(22) "Aabrahamin helmaan" (23) " hänen helmassaan"
29.02.2016 15:39
Ps. vielä tämä "Aabrahamin RINTAA VASTEN" on taas tätä -92 kääntäjien luomaa harhaa -38 käännös sanoo jae 23 "hänen helmassaan" joka ei tarkoita mitään fyysistä ruumista !
Alkusana "kolpois" = povi, helma,
http://biblehub.com/greek/2859.htm
Jakeessa 22 sama sana " enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan ("kolpois")."
Vrt. Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa("kolpois") , on hänet ilmoittanut.
Ei Jeesuskaan ole fyysisessä ruumiissaan "Isän helmassa" ! :O
29.02.2016 15:27
Ja KaiA jatkaa Luuk 16 kohdasta: " Tämän vastakohtana rikas mies ei Jeesuksen vertauksessa mene Jumalan luo vaan helvetin liekkeihin. Hänellä on ruumis, koska hän pyytää kielelleen kostuketta ja Aabrahamilla ja köyhällä Lasaruksella on ruumis, koska jälkimmäinen nojaa Aabrahamin rintaa vasten. "
Huomaa: Luuk 16:22 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan."
HUOMAA: EI TÄSSÄ MITÄÄN RUUMISTA VIEDÄ ! Ruumis menee hautaan mutta sielu menee enkelin saattamana Tuonelaan !
Ja tässä kertomuksessa ei puhuta mitään mistään "helvetin liekeistä" vaan että rikkaan miehen "kieli on tulessa" vertauskuvallisesti eli hänen väärät puheensa maan päällä elossa ollessaan kaduttaa ja satuttaa häntä ja siksi hän pyytämällä pyytää että Aabraham lähettäisi jonkun kertomaan sen hänen veljilleen...
...Vai puhutaanko tässäkin seuraavassa raamatun kohdassa sinun mielestäsi "fyysisestä kielestä" vai siitä mitä ihminen puhuu ja sanoo... Vrt. Jaak 1:26 "Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse KIELTÄÄN, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha"
Taas KaiA sinulta sekavaa adventistista tulkintaa raamatun teksteistä...
29.02.2016 15:13
Vrt Jeesuksen sanat Mark 16:16 "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta JOKA EI USKO, se tuomitaan kadotukseen"
29.02.2016 14:47
V.aari huomaa on erikseen "uskon teot" ja sitten "omat teot" ja nämä kaksi asiaa kuuluu erottaa toisistaan !
Kun ihminen syntyy uudesti uskon kautta niin hänessä alkaa vaikuttamaan niin sanotut "uskon teot" jotka on Pyhässä Hengessä tehtyjä tekoja ja niiden vaikuttaja on Pyhä Henki ja näiden tekojen mukaan sinut palkitaan tai tuomitaan viimeisenä päivänä !
" avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."
29.02.2016 14:45
KaiA: " Mielenkiintoista on myös se, että Samuelin henki nousee maasta, mutta Saulille ja hänen pojilleen luvataan seuraavana päivänä paikka Jumalan luona. "
Vrt 1 Sam 28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun TYKÖNÄNI (-92 "minun luonani")
Eli missä nämä tulevat olemaan "huomenna" ?
Vastaus: TUONELASSA ("sheol"/"haades") "kuolleitten henkien valtakunnassa"
Vrt. Jeesus kertoo Luuk 16:31 Mutta AABRAHAM sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
29.02.2016 14:35
Jatkan vielä tästä:
3 Moos 19:31 Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne
.
RAAMATTU kertoo kaksi samanlaista ennustusta, jonka antaa saman niminen henkilö...ja Raamatun alkukielikin sen todistaa, että kyseessä on sama henkilö...
שְׁמוּאֵ֔ל= she·mu·'el = Samuel !
ENNEN "ELOSSA" !
1. Sam. 15:27 Kun sitten Samuel kääntyi menemään pois, tarttui Saul hänen viittansa liepeeseen, niin että se repesi.
15:28 Ja Samuel (she·mu·'el,) sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/15-28.htm
JA SITTEN RUUMILLISEN KUOLEMAN JÄLKEEN !
1Sam28:16 Mutta Samuel (she·mu·'el,) vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
28:18 Kun sinä et kuullut Herran ääntä etkä tehnyt Amalekille, mitä hänen hehkuva vihansa vaati, sentähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän.
28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-19.htm
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-20.htm
Eikö olekin kummallista... sama henkilö(she·mu·'el,) ja sama ennustus...
ennen:
"Ja Samuel sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
ja jälkeen:
" Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille."
Näin RAAMATTU KERTOO JA RAAMATTU EI VALEHTELE...EIHÄN ?
1Sam28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
JA LOPPUTULOS:
1 Sam 31:6 "Niin kuolivat sinä päivänä yhdessä Saul, hänen kolme poikaansa ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä."
JA NÄIN TOTEUTUU PROFEETTA SAMUELIN TOINENKIN ENNUSTUS !
ELI HERÄÄ KYSYMYS....
VALEHTELEEKO RAAMATTU VAI ADVENTISTIT/JEHOVAN TODISTAJAT/ -92 LIBERAALIKÄÄNTÄJÄT KUOLLEITTEN TIEDOTTOMASTA TILASTA ? :O
JOMPIKUMPI VALEHTELEE ! :O
29.02.2016 14:24
Niin... mielenkiintoista että sinä KaiA vain ohitat olkaasi kohauttamalla siteeraamani vain pikaisesti etsimäsi muutamat raamatun kohdat joista selvästi jo huomaa kuinka ihmisen sielu on ruumiistaan eriävä kokkonaisuus ...
Sitten seuraavaksi ohitat Raamatun alkukielen siitä että raamattu nimenomaan puhuu SAMUELIN HENGESTÄ eikä mistään "demonihengestä" ja sitten sinä teet Jeesuksesta valehtelijan kun hän nimenomaan puhuu todellisista maan päällä eläneistä henkilöistä eli siis uskon isästä Aabrahamista ! :O
Ei Jeesus "sano väärää todistusta lähimmäisestään" ! :)
Näin opettamalla sinä KaiA selvästi halvennat ja vääristät sen mitä raamattu meille oikeasti kertoo ja lähdet adventistiseen mielikuvitukseen mukaan...
Ps. Ja miksi muuten Jumala nimenomaan kieltää semmoista joka ei olisi edes mahdollista ?
Vrt. 3 Moos 20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
(1992 käännös)20:27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."
.
Hebrean alkukieli käyttä sanaa " yid·de·'o·ni " = familiar spirit = "Vainajahenki" !
http://biblehub.com/hebrew/3049.htm
http://biblehub.com/lexicon/leviticus/20-27.htm
NET Bible
"'A man or woman who has in them a spirit of the dead or a familiar spirit must be put to death. They must pelt them with stones; their blood guilt is on themselves.'"
Raamatun mukaan ON siis aivan mahdollista että jossakin voi olla ns. "vainajahenki" tai että sen voi kutsua jotenkin esiin mutta Adventistien kautta Jehovien oppien mukaanhan näin ei voi olla mahdollista kun heidän mielestään "kuolleet ei tiedä mitään"... :O
Ovatko siis "vainajahenget" tiedottomassa tilassa ?
Vrt. 1 Samuelin kirjan 28 luvussa esiintyy "toruva Samuel" ... ja jae 28:15 "Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."
Siis Hebreaksi: "way-yō-mer šə-mū-’êl ’el- šā-’ūl," = "And said SAMUEL unto Saul !"
http://biblehub.com/text/1_samuel/28-15.htm
RAAMATTU SELVÄSTI KUTSUU SAMUELIA HÄNEN HENKILÖKOHTAISELLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN JOTA EI VOI VÄÄRIN KÄÄNTÄÄ EIKÄ TULKITA !
RAAMATTUUN JA SEN ALKUKIELEEN TULEE / SAA LUOTTAA !
29.02.2016 14:16
56 / 400