Vapaa kuvaus

Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

32

Kommenttia

7983

1. Olen samaa mieltä kanssasi mutta usein ateistit täällä lyö aika tavalla vyön alle ja hyvin ala-arvoisesti ! Esim. Bushmannilta löytyy paljon myös ala-arvoista ja näistä "iloisista naurajista" nyt puhumattakaan...
    Liekö adventistinen perhetausta katkeroittaneen muutamia...
    Mutta ihan samaan taas toisinpäin syyllistyy täällä ainakin Pyhpyh mutta tuskin häntä kukaan ateistikaan ottaa kovin vakavasti...

Itse arvostelen paljon adventismia sen epäraamatullisuudesta mutta en silti pilkkaa heidän uskoaan vaan tuon esiin teesejä joilla perustelen kantojani !

Raamatun Totuus ja Jeesus kyllä kestävät myös arvostelun ! :)))
  2. Exap: Toki on muistettava, että sanan kuolla vastakohta ei ole "elää" - vaan "syntyä". Kun "synnymme uudesti", se tarkoittaa että PÄÄSEMME Jumalan yhteyteen, eli että ero päättyy !

Kuolla = erota yhteydestä, syntyä = päästä yhteyteen; elää= olla yhteydessä, olla kuollut = olla erossa.

Oikein: Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Eli tässä ihminen syntyy uudesti ylhäältä pois HENGELLISESTÄ KUOLEMAN TILASTA, joka on meissä sisäsyntyistä jo Aatamin ja Eevan lankeemuksesta johtuen

Lainaus2: Exap: "Samaa ilmaisua kuolema=ero käytetään myös jopa kahden ihmisen suhteesta !

Lk 15:24 "sillä tämä minun poikani oli kuollut [eronnut yhteydestä minuun] ja virkosi eloon [tuli jälleen takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään."

Lk15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut [eronnut yhteydestä] ja virkosi eloon [takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."

OSITTAIN VÄÄRIN JA OSITTAIN OIKEIN: Sillä tässä vertauksessa puhutaan myös juuri "hengellisestä kuolemasta" vertauskuvallisesti ! Ei siis juuri Isän ja pojan erosta vaan tämä "tuhlaajapoika" syntyy tässä "uudesti ylhäältä" ja siksi Isä sanoo: " tämä minun poikani OLI KUOLLUT ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt"

Vrt Tuhlaajapojan sanat: 15:17 "Niin hän meni itseensä.... (jatkuu 18)...menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä OLEN TEHNYT SYNTI TAIVASTA VASTAAN ja sinun edessäsi 15:19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; "

Tuhlaajapojan isä näki tämän poikansa HENGELLISEN muutoksen jo kaukaa ! :)))

Vrt. San 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon
    1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
    Room 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
  3. Ja KaiA jatkaa Luuk 16 kohdasta: " Tämän vastakohtana rikas mies ei Jeesuksen vertauksessa mene Jumalan luo vaan helvetin liekkeihin. Hänellä on ruumis, koska hän pyytää kielelleen kostuketta ja Aabrahamilla ja köyhällä Lasaruksella on ruumis, koska jälkimmäinen nojaa Aabrahamin rintaa vasten. "

Huomaa: Luuk 16:22 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan."

HUOMAA: EI TÄSSÄ MITÄÄN RUUMISTA VIEDÄ ! Ruumis menee hautaan mutta sielu menee enkelin saattamana Tuonelaan !

Ja tässä kertomuksessa ei puhuta mitään mistään "helvetin liekeistä" vaan että rikkaan miehen "kieli on tulessa" vertauskuvallisesti eli hänen väärät puheensa maan päällä elossa ollessaan kaduttaa ja satuttaa häntä ja siksi hän pyytämällä pyytää että Aabraham lähettäisi jonkun kertomaan sen hänen veljilleen...

...Vai puhutaanko tässäkin seuraavassa raamatun kohdassa sinun mielestäsi "fyysisestä kielestä" vai siitä mitä ihminen puhuu ja sanoo... Vrt. Jaak 1:26 "Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse KIELTÄÄN, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha"

Taas KaiA sinulta sekavaa adventistista tulkintaa raamatun teksteistä...
  4. Jatkan vielä tästä:
    3 Moos 19:31 Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne
    .

RAAMATTU kertoo kaksi samanlaista ennustusta, jonka antaa saman niminen henkilö...ja Raamatun alkukielikin sen todistaa, että kyseessä on sama henkilö...

שְׁמוּאֵ֔ל= she·mu·'el = Samuel !

ENNEN "ELOSSA" !

1. Sam. 15:27 Kun sitten Samuel kääntyi menemään pois, tarttui Saul hänen viittansa liepeeseen, niin että se repesi.

15:28 Ja Samuel (she·mu·'el,) sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."

http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/15-28.htm

JA SITTEN RUUMILLISEN KUOLEMAN JÄLKEEN !

1Sam28:16 Mutta Samuel (she·mu·'el,) vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?

28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.

28:18 Kun sinä et kuullut Herran ääntä etkä tehnyt Amalekille, mitä hänen hehkuva vihansa vaati, sentähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän.

28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
    http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-19.htm
    http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-20.htm

Eikö olekin kummallista... sama henkilö(she·mu·'el,) ja sama ennustus...

ennen:

"Ja Samuel sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."

ja jälkeen:

" Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille."

Näin RAAMATTU KERTOO JA RAAMATTU EI VALEHTELE...EIHÄN ?

Ja sitten toisen "kuoleman jälkeisen" ennustuksen lopputulos:

ENNUSTUS:

1Sam28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

JA LOPPUTULOS:

1 Sam 31:6 "Niin kuolivat sinä päivänä yhdessä Saul, hänen kolme poikaansa ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä."

JA NÄIN TOTEUTUU PROFEETTA SAMUELIN TOINENKIN ENNUSTUS !

ELI HERÄÄ KYSYMYS....

VALEHTELEEKO RAAMATTU VAI ADVENTISTIT/JEHOVAN TODISTAJAT/ -92 LIBERAALIKÄÄNTÄJÄT KUOLLEITTEN TIEDOTTOMASTA TILASTA ? :O

JOMPIKUMPI VALEHTELEE ! :O
  5. Niin... mielenkiintoista että sinä KaiA vain ohitat olkaasi kohauttamalla siteeraamani vain pikaisesti etsimäsi muutamat raamatun kohdat joista selvästi jo huomaa kuinka ihmisen sielu on ruumiistaan eriävä kokkonaisuus ...
    Sitten seuraavaksi ohitat Raamatun alkukielen siitä että raamattu nimenomaan puhuu SAMUELIN HENGESTÄ eikä mistään "demonihengestä" ja sitten sinä teet Jeesuksesta valehtelijan kun hän nimenomaan puhuu todellisista maan päällä eläneistä henkilöistä eli siis uskon isästä Aabrahamista ! :O
    Ei Jeesus "sano väärää todistusta lähimmäisestään" ! :)
    Näin opettamalla sinä KaiA selvästi halvennat ja vääristät sen mitä raamattu meille oikeasti kertoo ja lähdet adventistiseen mielikuvitukseen mukaan...

Ps. Ja miksi muuten Jumala nimenomaan kieltää semmoista joka ei olisi edes mahdollista ?
    Vrt. 3 Moos 20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
    (1992 käännös)20:27 "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."

.

Hebrean alkukieli käyttä sanaa " yid·de·'o·ni " = familiar spirit = "Vainajahenki" !

http://biblehub.com/hebrew/3049.htm

http://biblehub.com/lexicon/leviticus/20-27.htm

NET Bible

"'A man or woman who has in them a spirit of the dead or a familiar spirit must be put to death. They must pelt them with stones; their blood guilt is on themselves.'"

Raamatun mukaan ON siis aivan mahdollista että jossakin voi olla ns. "vainajahenki" tai että sen voi kutsua jotenkin esiin mutta Adventistien kautta Jehovien oppien mukaanhan näin ei voi olla mahdollista kun heidän mielestään "kuolleet ei tiedä mitään"... :O

Ovatko siis "vainajahenget" tiedottomassa tilassa ?

Vrt. 1 Samuelin kirjan 28 luvussa esiintyy "toruva Samuel" ... ja jae 28:15 "Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."

Siis Hebreaksi: "way-yō-mer šə-mū-’êl ’el- šā-’ūl," = "And said SAMUEL unto Saul !"

http://biblehub.com/text/1_samuel/28-15.htm

RAAMATTU SELVÄSTI KUTSUU SAMUELIA HÄNEN HENKILÖKOHTAISELLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN JOTA EI VOI VÄÄRIN KÄÄNTÄÄ EIKÄ TULKITA !

RAAMATTUUN JA SEN ALKUKIELEEN TULEE / SAA LUOTTAA !