Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

177

Kommenttia

10445

1. Mulla kävi tuo ulosotto mielessä siksi, että ajattelin Viljon kohtaloa. Jos Viljo on vielä hengissä, niin jonkun hyvän eläinrakkaan ihmisen on pitänyt maksaa Viljon hoito, jos Johanna siihen ei ole pystynyt. Toki voi olla mahdollista, että myös eläinlääkäri/-klinikka on tullut puolitiehen vastaan sääliessään pikkuista ja tietäessään, että Viljo nuorena koirana oikeeseen osoitteeseen päätyessään on vielä reipas ja iloinen koira.

Jos joku on maksanut noinkin huomattavan summan (jotain 2.000 €uroa) pelastaakseen Viljon pois huonoista oloista, niin sehän tarkoittaa suoraan sitä, että Tuksu-lisää on ollut ilmassa roimasti. Entä, jos ulosottomies saisi vinkin, että joku olisi kiinnostunut hyvään hintaan Tuksun koirasta/koirista, niin eihän vouti voisi olla huomioimati pyyntöä. Jos kampanjaa alettaisi totetuttamaan niin, että alettaisi näyttämään kuvia koirien elinolosuhteista ja kertomaan koirien kohtalosta, niin uskoisin monen koirarakkaan pulittavan paperittomasta koirastakin kohtuullisen ulosottomiehen vainut herättävän summan.

Voisihan se Tuksukin alkaa myymään koiriaan ja saisi Tuksu-lisän hintaan. No tosin Tuksu laittaisi numerolehden blogiin ensin ilmoituksen halustaan luopua kavereistaan ja hetken päästä ilmottaisi, että joku herrasmies on luvannut maksaa siitä ja siitä koirasta 10.000 €uroa, mutta eipä vaan myy ja parit emävaleet päälle.

Kaikkea kannattaa kokeilla. Kattelen jonkun aikaa tapahtumia ja lueskelen/selvittelen, jotta mikä on totta, mikä taas ei ja mikä on liioiteltua, jne... jne.... Jos tulen siihen tulokseen, että Tuksu ei tokene ja muu ei enää auta, niin laitan sen adressin omalla nimelläni ennen elokuuta -12. Käykö tämä?
  2. Mulla on yksi koira. Laskeskelin tuossa piruuksissani, että aktiivisen koiran kanssa ihan tavallisiin päivittäisiin askareisiin menee minimissään noin 3h/vrk (ei sis. koulutusta, kynsien leikkuuta, harjausta yms. yms.). Mulla on aikaa koiralleni (=työkoira), koska koirani on mulla useimmiten työssä mukana ja voin aina silloin tällöin työn lomassa suoda sille hetkisen.

Miten Jollaksen residenssin prinsessoilla riittää aikaa kouluttaa ja huoltaa neljää koiraa päivittäin? Hehän ovat kertomansa mukaan kiireisiä keikkatyöläisiä ja matkustavat paljon. Joo, ei kande väittää, että pikkukoiria ei tartte kouluttaa. Kyllä niitä tarttee ainakin peruskouluttaa, että edes osaavat kävellä laumassa nätisti ja tottelevat alkeelliset käskyt (istu, maahan, tänne, sivulle, vaiti, ei, jne. jne......).

Ja yksi asia mikä mua ihmetyttää, on se, että miten pirussa ne siskokset saa lauman suolen toimimaan säännöllisesti ja yhtäaikaa kaikilla, jos kerta ruokaa tulee (ja juoruista päätellen sekään ei ole koirille aina välttämäti sopivaa) milloin sattuu? Ainakin mun koirani saa säännöllisesti ruuan aamulla klo 05-06 välillä ja iltasella klo 17-18 välillä. Se paskoo pääpaskat kahdesti/kolmesti päivässä suunnilleen samaan vuorokauden aikaan. Harvemmin käy niin, että ötököttänöitä tulee useampi, kuin kolme kertaa/vrk.

Mun täytyy möntää, että minä en pystyisi moiseen. Kertokaas Jollaksen residenssin rinsessat, jotta miten te sen teette.
  3. Ihan varmasti Suomen maasta löytyy niitä koiranomistajia, jotka kohtelevat koiriaan vieläkin kyseenalaisemmin, kuin Tukiaisen siskokset. Koirat pois niiltäkin. Johanna ja Julia nyt kuitenkin tuovat julkisuuteen koiransa ja kertovat kernaasti "koiraharrastuksestaan" julkisuudessa. Silloin on lupa myös arvostella heidän toimintaansa.

Onko muuten romua ja kaikenmaailman pakkeleita täyteen ahdettu Vuittonin kapsäkki sitten parempi kuljetuspaikka koiralle kesäkuumalla, kuin ilmastoitu auto kuljettushäkkeineen? En pidä kummastakaan vaihtoehdosta, enkä edes kuumista näyttelyistä. Ainakin mun koira matkustaa takapenkillä valjaissa ja turvavöissä (turvavyöt tulevat ylhäältä, joten ei sotkeudu jalkoihin ja koko takapenkki on sen käytössä = liikkumatilaa), eikä sitä mihinkään häkkiin ahdeta. Kesäkuumalla, vaikka autossa ilmastointi onkin, en huoli sitä edes mukaan kauppamatkalle. Ilmastointi ei nääs toimi, jos auto ei ole käynnissä.