railisuominen

railisuominen profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 16v sitten
176 aloitusta · 10463 kommenttia
Mua kiinnostaa tää juttu siksi, että mun jo edesmennyt sukulainen pisti tuulemaan yrityksessään.

Tästä on aikaa jo ainakin 15 vuotta ja kuten kirjoitin, niin hän on edesmennyt. Hän osti yrityksen (osakeyhtiö) jolla oli erittäin hyvät tulevaisuuden näkymät. Asiakaskunta oli valmiina ja ei kun firmaa pyörittämään. Alku sujuikin hyvin, mutta sitten hän alkoi pröystäilemään. Hän ei millään uskonut, että hän ei voi nostella yhtiön varoja, vaikka kassassa oli rahaa. Hän piti firman rahoja omanaan. Mersu ja huippuhieno moottoripyörä ilmestyivät kuvioihin ja muutenkin hän eli leveästi. Vaimonkin piti saada oma auto ja motskari ja eipä siinä vielä kaikki, myös anoppikin sai auton. No tyhjenihän se pienen yrityksen kassa moiseen menoon ja työntekijöiden palkatkin jäi maksamatta.

Konkurssia käsiteltiin raastuvassa ja niinhän siinä kävi, että raastuvassa arvioitiin mikä hänen palkkansa olisi kuulunut olla. Hänet tuomittiin maksamaan kaikki tuon summan ylittäneet nostonsa konkurssipesälle. Hän pääsi sitten myöhemmin velkasaneeraukseen.

Jotta tällainen kertomus tosielämästä.
Koneistamo.