Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Seurakuntahan kuppaa kaikenlaista vapaaehtoistyötä -jollei kapitalismi ole kristittyjen kehittämä ideologia niin kenen se on? Kristittyjen syytä on sekin, kunnei ihmisille makseta kunnon palkkaa kun kirkko kannustaa ihmisiä ilmaiseen orjatyöhön ja työnantajat ovat älynneet tämän työntekijöiden kusetuksen.
Onko kotihoito sinusta tuottavaa työtä, josta kertyy veroja valtiolle? Kyllä vanhemmilla tulee olla omaa rahaa, eikä mennä aina vaatimaan valtion kukkarolle.
--
Mummu:
Vanhollista on ajatella, että aina äiti jää lapsien kanssa kotiin ja naisilla on matalampi palkka kuin miehillä. Esimerkiksi minulla on miehenä huonompi palkka kuin avovaimollani eli ei pidä yleistää.
Olen oppinut työni työpaikalla. Ei ole mitään koulua alallani, jossa nykyisin työskentelen. En työskentele edes koulutustani vastaavalla alalla. olenko päässyt siis helpolla?
11.10.2011 19:10
Kyllä täällä vielä kristittyjen sisällä puhkeaa joku sotiminen esim. protestantit vs. luterilaiset!
11.10.2011 18:56
Onko tappeleminen ja sotiminen sitten kovinkin sivistävää?!?
11.10.2011 18:50
"Kopti kristityt osoittavat hurjasti mieltä Kairossa juuri nyt oikeuksiensa poulesta. "
Kuuluvat laumaanne! Oli sitten kopti tai luterilainen tai kristinuskosta kristitty tai islamista muslimi...kaikki te olette yhtä sairaita!
11.10.2011 18:48
Olen samaa mieltä. Tämän pitäisi olla suljetulla keskustelufoorumilla esimerkiksi evl.fi -sivustolla, eikä julkisella palvelun tarjoajalla (Suomi24). Saisitte olla varmasti ilman ateisteja ja päähänne potkijoita!
11.10.2011 18:44
"Ota huomioon kuolema voi tulla milloin vain ja sitten et voi enää
valita - se on silloin ajolähtö. "
Siksi nimenomaa haluan elää elämäni kuten itse haluan ja nauttia siitä ilman rituaaleja, jota sinä et taas hyväksy, koska jos ihminen nauttii niin uhkaatte sillä helvetillänne! Minua ei pelota pelotteenne kadotuksesta tai mistään muustakaan, koska en sellaiseen usko enkä tule uskomaan!!
Miksi haluatte tyrkyttää tuota jeesusteluanne ja pelastustanne jokaiselle ateistille. Te itse palatte helvetissä tai joudutte "orjaksi" taivaaseen...ei me ateistit, jotka siihen liirumlaarumiin emme usko..eli toisin sanoen me tässä lopulta "pelastumme" ettekä te! En pelkää kuolemaa, kuten te uskovaiset sitä pelkäätte ja stressaatte siitä, mitä olette tehneet ja mitä tekemättä jättäneet, jonka mukaan uskonne mukaan teidät niihin uskonne mukaisiin paikkoihin valitaan. Uskovaisten tulkinnan mukaan sähän joutuisit helvettiin!!
11.10.2011 18:42
Mikäli tilaa jonkun lehden, jota kumminkaan ei lukisi niin onko siinä mitään järkeä. Sama pätee kirkon jäsenenä olemiseen. Miksi olla kirkon jäsen, jollei käytä koskaan kirkon palveluksia?
11.10.2011 18:24
Sekulaarisuus vähentäisi uskonnon harjoittamista, vaikka Yhdysvallat ovatkin tässä suhteessa poikkeus ->
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sekularismi
10.10.2011 19:12
Mistä uskovaiset ovat keksineet, että talouskriisi tarkoittaa maailmanloppua? Kuinka hemmetin monet maailmanloput kristityt ovatkaan ennustaneet ja pieleen on aina mennyt ja kuinka monta taantumaa ollaan läpi käyty? Ei meidän aikanamme tule maailmanloppua ja kyllä se meille sitten tieteellisesti ilmoitettaisi. Raamatusta on turha laskea niitä päiviä, kuinka monta on jäljellä kun Raamattu ei tiedä mitään vaan se uskoo ja uskovainen taas pitää Raamattua AINOANA tietonaan!
Kreationistit uskovat nuoreen 2000 vuotta vanhaan maailmaan. Jos näin oli niin, mitä "älykästä" siinä oli että me sitten 2000 vuoden päästä posahdettaisi täältä nuoresta maailmasta avaruuteen, johon uskovaiset eivät ennen muinoin edes uskoneet olevan olemassa!!
10.10.2011 18:59
"Homoja koskevat lait ovat siis edelleen voimassa ja jokainen joka taistelee
niitä vastaan , tekee työtään antikristuksen hyväksi."
Kyllä minun työnantajani on ihan oikeustoimikelpoinen ihminen, eikä mikään sairaus nimeltä psykoosi.
Siis huomaatko ihan oikeasti jo puheistasi, että sairastat psykoosia. Kirjoittelet jotakin antikristuksista jne. Ihan kuin olisit eri planetalta kotoisin!
10.10.2011 18:50
"Jeesus tuli tarjoamaan meille pelastuksen jos vain haluamme ottaa sen vastaan."
Et sinäkään vakavissasi halua.
10.10.2011 18:47
Kyllä olen kateellinen miehen seksikokemuksista eri naisten kanssa, mutta lasten määrä alkaa jo mua säälittämään.
10.10.2011 18:40
Avoliitossa asuvilla on myöskin oikeus ns. leskeneläkkeeseen, mutta valtion verovouti nyppäsee siitä vain enemmän?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto#Verotus
10.10.2011 18:09
"Muitakn polkuja eroon on olemassa, mutta olennaisin muuttuja tässä ei liene avosuhde tai avioliitto."
Anteeksi, mutta olen tästä eri mieltä!
Avoliitossa, jos on eletty 10 vuotta ja on hyvin riitaisaa niin tuskin sitä mennään ainakaan naimisiin siksi, että yhteiselämä paranisi!
10.10.2011 18:00
"Lapsia ei tarvitse erikseen tunnustaa, vaan isä on automaattisesti puoliso."
Tämä on seikka, jota minä en voi hyväksyä!
10.10.2011 17:55
En ole syntynyt kuolleena. En olisi tässä kirjoittelemassa, jos olisin syntynyt kuolleena. Sinä olet syntynyt aivokuolleena, jos ajattelet niin!
Sinäkö olet sitten ylempänä minua, kun satut uskomaan johonkin mielikuvitusolentoon? Amen!
Määrittele hihhuli! Se on uskovainen, joka puhuu hengellisia asioita joista ei kukaan muu kuin toinen uskovainen ymmärtää tämän puheen ja hän itse, joka siis puhuu omalla "kielellä" ja sairastaa psykoosia.
Sinäkö et halua nauttia elämässäsi tai kokea uusia asioita. Sinun elämässäsi ei saa olla "ylimääräistä nautintoa"!? Elämä on liian lyhyt uskonnollisiin veisaamisiin ja sen tuomaan kärsimykseen ja ahdasmielisyyteen! Uskossa ja toivossa on hyvä elää, että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, mutta totuus on toinen! Oletko joskus ollut kuollut, kun kerran tiedät kaikki nuo asiat?
10.10.2011 17:54
Kyllähän se pappikin tietää omasta mielestään kaiken, kun joku papilta kysyy. On olemassa monenlaisia pappeja, eikä varmastikaan saa samaa vastausta. Esimerkiksi se on täysin turha pertsan ja muiden ajatella että papeilla pitäisi olla yhteinen linja. Yksilöllä saa olla yksilönvapauksia...se ei tee pappia paremmaksi tai huonommaksi.
no joo..tämä oli taas tätä. On olemassa ammatteja, jotka oppii vain työssä ollessaan ja koulutus on miltein täysin turha, koska koululla ei ole aina kaikkeen resursseja. Minusta tuntuu hyvin pikkumaiselta, että vanhemmuuteen liitettäisi jokin koulutus. Usein on monella vastuuntuntoisella vanhemmalla muistissa, miten hänen vanhempansa teki, jos käyttäytyi tietyllä tavalla huonosti. Kyllä se on jo lapsuudesta asti pitänyt se tietynlainen suuntaus vanhemmuuteen kohti ottaa...uskon, ettei koulukiusaajasta tule vastuullista ja välinpitävää vanhempaa kun taas mahdollisesti koulukiusattu kykenee näkemään sen karun totuuden siitä, kuinka voisi sitten itse ollessaan vanhempana koittaa ennaltaehkäistä tilanteita ja puuttua erilaisiin tilanteisiin.
Tuntuu kuitenkin siltä, ettei "rasavilleistä mukuloista" tule koskaan täysin aikuisia. Vanha ammattikoulun äidinkielen opettajan sanonta: "mies tulee paskahousuista, muttei koskaan tyhjännaurajasta". Itse muistan, ettei me oltaisi kavereiden kanssa kiroiltu kaupungin kaduilla ja käyttäydytty vanhempia ihmisiä kohtaan kaltoin, joka pistää erityisesti nykyisin minun silmääni liikkuessa kaupungilla kun murkkuikäiset kiroilevat ja mellastavat. Siis lapset ovat nykyisin hyvin levottomia ja rauhattomia ja se johtunee varmasti kotioloista, kun vanhemmat eivät välitä heistä tms. Silloin 90-luvulla ei vaan uskallettu näyttää vanhemmille keskisormea jne.
Kaikkein inhottavinta on kun nämä nuoret parveilee jossakin kaupan tai torin kulmalla, eikä voi mitenkään väistää. Sitten kun siitä huomauttaa niin sanotaan heti: "painu sä vi**uun äijä/ämmä".
10.10.2011 17:39
Millä selitetään sellainen tilanne, jossa on eletty avoliitossa 10 vuotta ja solmitaan sen jälkeen avioliitto ja kas kummaa...2 vuoden päästä avioero! :)
Kyllä eroisuusriskit tulee olla toisin päin! Onkohan noihin mukaan laskettu maistraatin arviot?
09.10.2011 19:27
tällöin sitä ei ammatiksi voi kutsua!
09.10.2011 19:16
Jos olet minua fiksumpi niin älä käy päälleni kuin yleinen syyttäjä.
"Tässä kohden olisin olettanut, että sinä määräaikaisen avioliiton kannattajana olisit jotenkin puolustanut omaa kantaasi."
Mistä sinä olet lukenut, että olisin kannattanut määräaikaista avioliittoa, kun otan sen asian vain esille? Minä olen todennut, etten minä kannata avioliittoja yleensäkään.
"Mutta ei, vastauksesi oli lähes käsittämätön purkaus, jossa uskovaiset Raamattuun vedoten silkkaa pahuuttaan pakottavat kaksi täysin yhteensopimatonta ihmistä ikuiseen avioliittoon. Ilmeisesti et keksinyt parempaa sanottavaa?"
Eivätkö uskovaiset sitten tahtoisi tai oleta että pari joka asuu saman katon alla ja nukkuu samassa sängyssä menisivät naimisiin? Yleensä se "susipari" kuuluu vain uskovaisten suusta, eikä ateistien tai avoliitossa eläneiden suusta!
Teen vastakysymyksen, mikä itsestään selvyys ihmisillä on hankkia lapsia vaikka asuvat avioliitossa keskenään.
Oletko ymmärtänyt tuon avioliiton määräaikaisuuden tässä asiassa hieman väärin, kun otat buo lapset tähän mukaan. Ei tule olettaa, että määräaikainen avioliitto päättyisi siihen 2 vuoteen. Päättyykö määräaikainen liittymäsopimus AINA määräaikaisuuden päätyttyä..ei vaan jatkuu, mikäli liittymän omistaja niin tahtoo.
Kummassa päässä sinä haluaisit "harkinta-ajan" avioliittoa solmiessa vai avioliittoa puratessa? Ketään ei tiedä avioliitostaan ennen kuin on kokeillut yhdessä elämistä avioliitossa. Onhan niinkin käynyt, että on asunut ensin 10 vuotta avoliitossa ja avioliitossa asuvat noin vuoden ja eroavat. Jotakin avioliitossa on pakko olla sellaista, joka särkee parisuhteet!
09.10.2011 19:15
748 / 815