Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Eikö kristinuskossa ole turmeltavaa vai onko se kristityn toiveuni, että kaikki uskoisivat? Uskovaiset eivät kestä kritiikkiä ja sitä tulevat saamaan jatkossakin...olette valintanne tehneet: "uskossa on hyvä elää", mutta teidän on turha minulle ainakaan tunnustaa tietävänne mistään muista asioista.

Mielipiteet, joita konservatiivit päästävät suustaan ovat sellaisia sammakoita, jotka tulisi laittaa välittömästi syytteen tielle. Päivi Räsänenkään ei ole saanut mitään syytettä ja hän on saanut mielestäni liian vapaasti pilkata ja irvata homoseksuaaleja ihan julkisesti ja kaikkeen hän vastaa: Raamattu edestä, Raamattu takaa, Raamattu istuu ja Raamattu makaa. Sitäkään hän ei tekisi, mikäli hän ei olisi konservatiivikristitty. Lisäksi hän kritisoi maahanmuuttoa välittömästi, mikäli tänne aikoo tulla joku ei-kristitystä maasta. Hän pelkää sitä, että kristinuskon kannatus laskee tai uskonnon opetus peruskouluissa hiipuu juuri eri uskontokuntien myötä. Eräänlainen alasajo on onneksi jo alkanut. Kaikkien lasten vanhemmat eivät suvaitse lastensa osallistuvan ruokarukouksiin tai uskonnollisiin hartauksiin ja minusta on hyvä että niistä asioista keskustellaan, mutta näitä lasten vanhempien vaatimuksia ja toivomuksia on myöskin kuunneltava. Ketään ei saa pakottaa mihinkään ja uskovaiset tässä pakottavat muiden perheen lapsia uskonnon opetukseen ja alkaisivat rähjätä oitis, mikäli uskonnon opetuksesta luovuttaisi. Minulle riittäisi että uskonnon opetus olisi valinnaisaine lapsille vaikka yläkoulussa. Tässä maassa ei toteudu et-opetus, koska ko. oppiaineen opettajat ovat uskonnon opettajia eivätkä liioin historian opettajia ja tällöin on pelkona että siellä luetaan Raamattua tai uutta testamenttia. Koulun ympäristö tulisi olla kaikille lapsille hyvin neutraali. Se on täysin sama, mitä lapsi tekee vanhempiensa kanssa koulun ulkopuolella! Uskovaiset voivat viedä lapsensa vaikka kirkontilaisuuksiin...ei koulun pidä olla kirkko, eikä sen tule pitää kirkon tilaisuuksia.

Itse vanhempana tekisin opettajaa kohtaan oikeusjutun, mikäli minun lapseni osallistuisi ruokarukouksiin tai uskonnollisiin hartauksiin jne. vasten minun tahtoani! Uskovainen ei sovellu opettajaksi, lääkäriksi, poliisiksi, palomieheksi jne.
  2. "Homoja näennäisesti pidetään tapetilla ja puolustetaan, koska halutaan oikeestaan omia etuja. "

Onpa uskovaisen logikkataju taas menossa valheellisille vesille. Minä en ole homo, vaikka puolustan heterona homojen etuja. Minusta on valheellista elää yhden kirjan perustella elämäänsä ja tehdä sen kautta johtopäätöksiä, joissa rikotaan vähemmistön oikeuksia. Silloin kun Raamattu kirjoitettiin niin silloin ei tunnettu arvoa nimeltä ihmisoikeus vaan se tunnettiin ennemminkin nimellä ihmisvaino. En hyväksy sitä, että homoja vainotaan vaan ne vainoajat pitäisi saada edesvastuuseen, mitä suustaan päästävät.
    Uskovaiset hämmästelevät sitä, miksi heidän kannanottojaan vihataan. Ehkä siksi koska ne kannanotot ovat peräisin Raamatusta, eikä se kannanotto minkä suustaan esimerkiksi Räsänen päästelee niin ole peräisin häneltä itseltään vaan Raamatusta.

Kyllä uskovaiset ovat heti tekemässä rikosilmoituksia, kun joku kohtelee heitä kaltoin, mutta hämmästelevät todella paljon sitä, jos joku homo kantelisi poliisiasemalle esimerkiksi Räsäsen kaltaisen henkilön mielipiteitä. Jos nämä vihapuheet homoista jatkuvat hamaan tulevaisuuteen niin joku uskovainen saattaa näkyä syyttäjän penkillä ja uskallan sanoa sen ääneen: OLEN TÄLLÖIN HELVETIN TYYTYVÄINEN KOSKA OIKEUS TAPAHTUI!!

Uskonnot ovat haitaksi koko yhteiskunnalle ja tuntuu hyvin säälittävältä että jotkut aikuiset uskovat Jumalaan valtiossa nimeltä Suomi, jota vieläpä huippusivistysvaltioksi tulisi kutsua!!

Ihmettelen, miten tänne on saatu Nokiat ja Applet kun konservatiivisyyshän täällä pitäisi kukkia! Minusta konservatiivisiltä ihmisiltä tulisi kieltää autot, netti ja puhelimet, koska niiden ei pitäisi kuulua konservatiivisen ihmisen ideologiaan! Vai onko sekin ideologia sellainen, jossa otetaan vain kantoja niihin asioihin, jotka ovan oman etujen mukaisia tai ovat sopivasti mieleen, kuten Raamatun ne lukuisat noudatukset, joista osaa noudatetaan ja osa hypitään yli?!?
  3. Kyllä hän vaan lyö Raamatulla muita päähän ja puhuu kirkon äänellä, millainen kanta kirkolla tulisi olla jne. eli hyvin konservatiivinen kanta.

Hän saa asemansa perusteella puhua homoista vihaamallaan tavalla ja sitä ei nimitetä laittomaksi puheeksi (eikä sitä paheksu uskovaiset ollenkaan vaikka uskottelevat siitä muille), mutta minä en saa ilmaista yksittäisenä henkilönä vihaani Päivi Räsästä kohtaan. Suomessa kuitenkin on lakiin määritelty sanan- ja uskonnonvapaus, joka ei käytännössä toteudu kaikille tasapuolisesti. Eniten kuullaan vain niiden mielipiteitä, jotka miellyttävät jotakin osaa kansasta tai ovat päättävässä asemassa. Demokratia ei toteudu tällöin kaikilta osin, kun konservatiivit tahtovat pitää valtaa yllä, eivätkä jaa valtaansa muulle kansalle!
    Eiköhän konservatiivit ole ollut jo tarpeeksi vallassa. Valtioiden on aika kehittyä eikä junnata paikoillaan, mutta sitä ennen on monen asenteen muututtava myöskin muulla rintamalla kuin homokeskusteluissa. Esimerkiksi oudoksun Suomessa toista "konservatiivisuutta" eli sitä, että Suomella on edelleenkin asevelvollisuus, joka muodostuu suuremmaksi osaksi erilaisista/kuntoisesta reserviläisistä eikä liioin "ammattisotilaista" ...tai puhumattakaan vapaaehtoisista! Asevelvollisuus toimi talvi- ja jatkosodassa, mutta naurettavinta on että se toimisi vielä nykyisinkin samalla tavalla...niin siitä uskotellaan (kristityt ovat hyviä uskottelemaan ihmisille -peräisin kristinuskosta). Itse ainakin kyseenalaistan sen mitä höpötetään tuutin täydeltä asevelvollisuuden hyödyistä Suomessa, koska ne puheet ovat peräisin viime vuosituhanteen alkupuolelta viime sotiin. Suomi elää "talvisodan henkeä" -koskahan se talvisota mahtaa "loppua"?
  4. Katoa sitten! :)