Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Teologinen tiedekuntahan tietää kaikesta kaiken. :) Se, mistä voitaisi ihan hyvin leikata on se että siirrettäisi teologien koulutus kirkon tehtäväksi kuten myöskin se, että uskonnon opetuksesta luovuttaisi peruskoulussa.
Luulisi nyt, että kulttuuriministeri Arhinmäki ja opetusministeri Gustafsson ymmärtäisi tämän, eikä nuolisi uskovaisten ahtereita. Uskonto aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle!!
"Minä en vain ymmärrä, mikä kristinuskon sanoma on sen jälkeen, kun Jeesuksen Jumaluuskin on kumottu. "
Sen sanomahan on tyhjänpäiväinen. Ihmettelen, miten siihen vielä jokin nykyihminen voi uskoa, vaikka jumaluus on todellakin kumottu satoja vuosia sitten.
Miten uskonto voi tehdäkin ihmisestä hyvin ylimielisen, itsevarman, omahyväisen ja ahdasmielisen!?
17.09.2011 16:27
"Tarkoittaako se, ettei halua kuunnella ateistien solvauksia Kirkko kuulolla -palstalla, että vastustaa jotakin?"
Minä vastustan tätä keskustelupalstaa ja siksi olen täällä!! Tällaistä keskustelupalstaa ei pitäisi olla ollenkaan, koska uskonnon levittäminen tulisi olla sivistysvaltiossa rikos, eikä mikään itsestään selvyys kuten monet kristityt sen asian olettavat olevan. Uskonto ja ihmistappo...niillä ei ole elämänkatsomukseni mukaan mitään eroa! Uskonto tappaa ihmiseltä aivosolut kun ihmisen tapossa on kysymys ihmisen elintoimintojen pysäyttämisestä.
Uskonto tappaa ihmisten ajatuksen kulun. Sanotte että ihmisellä on oikeus uskoa, mutta onko ihmisellä oikeus tuputtaa kristinuskoa tai islamia jne. Ateismi on sentään paljo neutraalisempaa kuin kristinusko tai islamusko. Ateismissa ei ole mitään palvonnan kohdetta tai mitään sellaista, mitä minun tulisi jatkuvasti todistella.
Kirkot on rakennettu sitä varten, jossa sitä uskontoaan voi harjoittaa ja minun käsitykseni mukaan sen harjoittaminen ei kuulu kirkon seinien ulkopuolelle eli esimerkiksi nettiin. Sitä varten ei ole myöskään rakennettu kouluja, päiväkoteja, kasarmeja jne.
Uskovaiset eivät elä tätä päivää. Minusta on väärin että lääkäri, joka on kouluttanut itsensä on samalla uskovainen...se on erittäin vaarallinen yhdistelmä!
Minä puolustan oikeuttani keskustella ateismista kirkko kuulolla -palstalla...oli se sitten sinusta vastenmielistä. Minusta on vastenmielistä että uskonto on levinnyt ko. palstan kautta nettiin.
Onneksi täältä on poistettu: "Liity kirkkoon" -banneri. Olen huomannut, että toiveeni on toteutunut, sillä muutoin tänne olisi pitänyt liittää myöskin "eroakirkosta.fi" -banneri, koska tämä on "yleinen keskustelupalsta" eikä kirkko omista Suomi24:sta?! Ilmeisesti eroakirkosta.fi -hallitus ja vapaa-ajattelijat ry piti tätä kirkolta myöskin paheksuttavana. Asia olisi erilailla, mikäli tämä keskustelupalsta sijaitsisi evl.fi -osoitteessa...sinne en tulisi, kunhan sitä palstaa ei missään mainostettaisi ja se olisi suljettu forum!
Minulla on siis oikeus elää kuten sinullakin ja ilmaista mielipiteeni ollenkaan, että pidät siitä kelloa, milloin minä täällä kirjoittelen ja milloin en?
17.09.2011 16:12
"Tätä kutsutaan kunnioitukseksi."
Te tapoitte monia tiedemiehiä, joten olet todellakin väärä kutsumaan kunnioitukseksi!!
KYSYN EDELLEENKIN: "Kysymys: Mikä teille kristityille sellainen, mitä ette vastusta?!?! Niitä ei taida paljonkaan olla? "
Kristityillä ei pitäisi olla mitään oikeuksia yhtään sen enempää mitä teidän mielestänne on esimerkiksi homoilla tai naispapeilla!!!! Rikotte lakia!
17.09.2011 15:53
"Ja jos ja kun saatte lapsia, törmäätte ekaksi kysymykseen: ristiäiset vai nimiäiset? "
Ei lapselle tarvitse pitää ristiäisiä tai edes nimiäisiä, mikäli ei sitä itse tahdo? Missä niin sanotaan? Miksi kaiken tulee perustua johonkin rituaaleihin tai siihen "kun aina on ollut tapana tehdä, niin tehdään nytkin"? Eihän siinä tarvita kuin ilmoittaa lapsen nimi maistraattiin. Se on kaikkein yksinkertaisin vaihtoehto!
Voiko suvun kanssa tulla toimeen ollenkaan, jos he ovat päättämässä tämän pariskunnan häistä? Minä en ainakaan voisi olla ja ne tukiverkot kyllä löytyvät muualtakin kuin sukulaisista. Sukuhan on tunnetusti pahin, niinhän sitä sanotaan!
Jos haluaa miellyttää vain sukulaisiaan, ei välttämättä miellytä itseään tai puolisoaan!
Avioliitto on ihmisen turhin keksimä instituutio! Sillä voidaan saada myöskin pahaa aikaan, eikä tällöin tiedetä enää kenen rahat on kenenkin! Kaikki omistetaan yhdessä...mitä hyvää siinä on?
17.09.2011 15:27
Eiköhän nuo Ivanin löydökset ole jo täälläkin moneen kertaan todettu olevan täyttä potaskaa?
VINKKI: Älä todista mitään puolueellisella todisteella
16.09.2011 20:05
Toivottavasti sekulaarinen ja uskonnosta puhuminen olisi rikos!
16.09.2011 19:52
Sinä olet sitten tutustunut homoakteihin kun kerran tiedät?
16.09.2011 19:48
Suomen laki koskee myöskin uskovaisia. Raamatut tulisi julistaa roviolle, jos uskovaiselle tärkeempi on Raamattu kuin Suomen laki!
16.09.2011 19:45
"Ne kahteensuuntaan kumartajat ovat matkalla huonoon päätepisteeseen. "
Miten voit varmalla noin sanoa? Ihminen ei ole matkalla muuta kuin kohti hautaa kuollessaan! Mistä voit varmalla sanoa, että ihmisen kohtalona olisi vain 2 paikkaa vain sillä perusteella kun se Raamatussa? Pitää olla pitävä todiste siitä ennen kuin väittää!! HUOM! Raamattu ei ole pitävä todiste!
Mikä todistaa, ettei Raamattu ole väittämänne "pitävä todiste" niin johtuu esimerkiksi siitä ettei kristinusko ole maailman ainut uskonto? Jos Raamatussa olisi "pitävä todiste" (kuten väitätte) niin kaikki muutkin hihut kääntyisivät kristityiksi!
Pitävä todiste = ihmisen pitäisi ensin kuolla ennen kuin voi väittää taivasparatiisista tai helvetistä ja herätä takaisin henkiin ja todistaa se muille ja tämän jälkeen muidenkin olla kuolleita ja herätä henkiin -mahdotonta tuo henkiin herääminen!
Jos uskovaiset kerran pääsevät sinne taivaaseen niin mistä he siitä helvetistä voivat tietää, että sellainen on olemassa!? :D Ovatko käyneet jo siellä?
16.09.2011 19:43
"Se on hyvä,sillä kansaa johdetaan tänä päivänä varsin raaalla tavalla harhaan , sillä eihän kovin moni ole kovin tarkoin Raamatusta perillä."
Mikä siinä on sitä harhaanjohtamista ja minkä vuoksi Raamatusta tulisi olla perillä? Mikset itse ole sellaisista asioista perillä, mitä et itse arvosta?
Etkö ole tullut koskaan ajatelleeksi että sitä "harhaanjohtamista" olisi Raamattu?!
16.09.2011 19:30
Yleistystä. En mitäkään örvellä, jos käyn musiikkifestarilla. Viina ja tupakka eivät kuulu elämääni, vaikka ateisti olenkin. Outoako?!
16.09.2011 19:15
Kristitty, sinä puollat sitä ettei Suomi olisi vapaa maa kuten kristityillä on tapana. Mikäli palvoo Jumalaa, niin tuleeko siitä todellakin noin ahdasmielinen ja omistushaluinen: "pois täältä ateisti, tämä on minun".
Jos sinua kiinnostaa kristilliset asiat, niin mene kirkkoon kirjoittelemaan. Sen tulisi olla ainut alue, jossa saisitte puhua niin paljon kuin haluatte eikä netti!
Minulla on aatteeni ja sinulla on omasi. Mitä jos sinulta vietäisi vapaus aatteeseesi?
"Vaikka minä en olekaan ateisti, niin en vietä päiviäni trollaamalla ateistien omilla foorumeilla."
Omapahan on käsityksesi!
Onko "trollaaminen" sama kuin "ei miellytä minua"!!
Kysymys: Mikä teille kristityille sellainen, mitä ette vastusta?!?! Niitä ei taida paljonkaan olla?
16.09.2011 19:12
"Lisään vielä, että minusta tuli ateisti ilman että kukaan olisi sitä minulle tuputtanut. Oma ajatusprosessi vain lopulta vei siihen. Minusta tuntuu, että se oli minussa sisäänrakennettuna lapsuudestani lähtien. En ajattele, että sellainen johtopäätös olisi kenellekään ulkopuolelta syötettävissä tai tuputettavissa. "
Samoin! :) Niin tapahtuu kun on kyky kyseenalaistamiselle, eikä ole muiden vietävissä. Ankeata oli peruskoulussa, kun piti mennä aina jonnekin uskonnollisiin juhliin/kirkkoon, seistä ruokarukouksien ja aamunavausten aikana ja kaiken huipuksi vielä opiskelemaan uskontoa (josta meinasin jäädä ehtoihin), joka oli se kaikkein ikävin aine. HUOM! Minulla oli vain yksi ikävä aine, kun taas uskovaisilla oli/on kaikki muut aineet ikäviä aineita!
Ei voi olla maailman tärkein asia palvoa jotakin Jumalaa, jota ei koe olevan olemassakaan! Ennemmin palvoo vaikka imuria, jolla saa kohta villakoirat sängyn alta. Onneksi imuri on keksitty ja kehitetty!! :)
en ole koskaan saanut vastausta väitteeseeni: "Ihminen on luonut Jumalan, eikä Jumala ihmistä" -mitä ymmärtämätöntä siinä voi olla?
16.09.2011 19:00
Ainut rajattu alue teillä on puolestani kirkko, mutta mikäli te levittäydytte nettiin niin varmasti esimerkiksi monia lapsien vanhempia kiinnostaa tietää, missä lapsi netissä pyörii ja tämän palstan väittäisin olleen verrattavissa Suomi 24:sen seksipalstaan. Siellä sentään kysytään edes ikää kun täällä taas koitetaan aivopestä jokainen lapsi kristityksi, joka sattuu tänne vahingossa eksymään.
Tämä on mielestäni laiton keskustelupalsta....kirkon tulisi mielestäni pysyä siellä kirkossaan, eikä tulla sieltä yhtään sen ulkopuolelle. Kirkon ulkopuolella tulisi käsitellä vain "maallisia" asioita, eikä tämä palsta ole sama kuin "kirkon sisäpuoli"! Eikö uskovaisille mikään koskaan riitä!?
16.09.2011 18:41
"Emmehän toki halua sotkea ateismin tarkasteluun esimerkiksi uskoa siihen, että jääkaapista sammuu valot, kun sen ovi laitetaan kiinni. Jotta ajatusrakennelmaasi pääsisi kiinni, niin pitäisi tajuta millainen jumalusko on niillä, joilla ei ole jumaluskoa."
Moni uskovainen olettaa, että jumala sen valon sammuttaa eikä se pieni tappi. :)
16.09.2011 18:26
Teologia ei ole lähelläkään tiedettä. Huvittavaa, että yliopistoissa on oikein teologinen tiedekunta. kuluttaa vaan veronmaksajien rahoja täysin hömppään. pappien ja diakoneiden koulutus tulisi siirtää kirkolle, eikä olla yhteiskunnan harteilla!
Mikä puhe se eilen oli opetusministeri Gustafssonilta, että opetusministeriö leikkaa peruskoulutuksesta kulttuuria. Eikö nimenomaa uskontoa saisi peruskouluista jo vihdoinkin loppumaan, koska se on joillekin osa sitä kulttuuria, kun joillekin se taas on haitta!
16.09.2011 18:10
Tietosanakirja perustaa kantansa oletuksien pohjalle, miten suuri väestön osa kuvaa jonkun asia tapahtuneen ja mitä asiasta satutaan tietämään. Eihän se siis poista mahdollisuutta uskovaisten provosoinnilta tms.
"Ei tuommoista voi yksi ihminen tehdä. "
Ai, sinä tyrmäät mahdollisuuden? Mistä tiedät, että Raamatun kirjoitti moni ihminen?
Kun lukee Raamatun tekstiä, niin sen on todellakin yksi ihminen voinut kirjoittaa. Luuletko, että olisi voinut olla sitten jokin lahko, joka olisi kirjoittanut Raamatun. Henkilön on pitänyt olla täysin mielipuoli, enkä voi mitenkään hyväksyä tai ymmärtää, että olisi ollut 2 tai useampia mielipuolia, jotka olisivat päättäneet kirjoittaa teoksen nimeltä Raamattu. Tämä kirjoittaja nauraisi nyt partaansa, kun kuulisi kuinka moni vieläkin uskoo moiseen mitä on aikoinaan kirjoittanut! :)
16.09.2011 17:59
Samaa pohjasakkaa hän on kuin sinäkin! :) Tapelkaa nyt keskenänne uskovaiset! :)
15.09.2011 21:08
"homoaktit on jyrkästi kielletty. "
Jep, ja vissiin heteroaktitkin...moni nainen tulee vaan raskaaksi ennen minkäänlaista hääyötä nykyisin. Pitäisikö heitä kieltää makaamasta miehen kanssa ennen hääyötä?
Siis sun ajatusmaailmasi on kyl tosi huvittava!
15.09.2011 21:07
"Tyhmemmänkin ateistin pitäisi ymmärtää kunnioittaa muiden oikeutta keskustella ko. aiheesta ja jättää ne typerät, aiheeseen liittymättömät välikommentit väliin. Ilmeisesti se on joiltakin liikaa vaadittu."
Teidänkin tulisi kunnioittaa hieman, että täällä käy myöskin pikkulapsia (tms.), joidenka vanhemmat eivät välttämättä pidä siitä että täällä keskusteltaisi Jeesuksen jumaluudesta tai heidän lapsensa lukisi niitä tai osallistuisi keskusteluun.
Tänne tulisi saada samanlainen kysely kuin seksipalstalle: "Olen täyttänyt 18 vuotta". Vastaukset: "kyllä" ja "ei". Toisaalta uskonnon suhteen olisi hyväksi, että täysikäisyyttä korotettaisi Suomessa 21 ikävuoteen. Seksin suhteen voitaisi pitää ikää ennallaan. :) Minusta uskonto on pahempi kuin seksi!! Uskonto ei ole mikään ihmisen tärkein tarve, mutta seksin todistettu olleen! :=) Uskonto on tärkein tarve vain uskovaisille ja haluaisivat samalla että se olisi muillekin!! ei kiitos!! :)
15.09.2011 20:56
761 / 815