Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Teologinen tiedekuntahan tietää kaikesta kaiken. :) Se, mistä voitaisi ihan hyvin leikata on se että siirrettäisi teologien koulutus kirkon tehtäväksi kuten myöskin se, että uskonnon opetuksesta luovuttaisi peruskoulussa.
    Luulisi nyt, että kulttuuriministeri Arhinmäki ja opetusministeri Gustafsson ymmärtäisi tämän, eikä nuolisi uskovaisten ahtereita. Uskonto aiheuttaa vahinkoa yhteiskunnalle!!

"Minä en vain ymmärrä, mikä kristinuskon sanoma on sen jälkeen, kun Jeesuksen Jumaluuskin on kumottu. "

Sen sanomahan on tyhjänpäiväinen. Ihmettelen, miten siihen vielä jokin nykyihminen voi uskoa, vaikka jumaluus on todellakin kumottu satoja vuosia sitten.

Miten uskonto voi tehdäkin ihmisestä hyvin ylimielisen, itsevarman, omahyväisen ja ahdasmielisen!?
  2. "Tarkoittaako se, ettei halua kuunnella ateistien solvauksia Kirkko kuulolla -palstalla, että vastustaa jotakin?"

Minä vastustan tätä keskustelupalstaa ja siksi olen täällä!! Tällaistä keskustelupalstaa ei pitäisi olla ollenkaan, koska uskonnon levittäminen tulisi olla sivistysvaltiossa rikos, eikä mikään itsestään selvyys kuten monet kristityt sen asian olettavat olevan. Uskonto ja ihmistappo...niillä ei ole elämänkatsomukseni mukaan mitään eroa! Uskonto tappaa ihmiseltä aivosolut kun ihmisen tapossa on kysymys ihmisen elintoimintojen pysäyttämisestä.

Uskonto tappaa ihmisten ajatuksen kulun. Sanotte että ihmisellä on oikeus uskoa, mutta onko ihmisellä oikeus tuputtaa kristinuskoa tai islamia jne. Ateismi on sentään paljo neutraalisempaa kuin kristinusko tai islamusko. Ateismissa ei ole mitään palvonnan kohdetta tai mitään sellaista, mitä minun tulisi jatkuvasti todistella.

Kirkot on rakennettu sitä varten, jossa sitä uskontoaan voi harjoittaa ja minun käsitykseni mukaan sen harjoittaminen ei kuulu kirkon seinien ulkopuolelle eli esimerkiksi nettiin. Sitä varten ei ole myöskään rakennettu kouluja, päiväkoteja, kasarmeja jne.

Uskovaiset eivät elä tätä päivää. Minusta on väärin että lääkäri, joka on kouluttanut itsensä on samalla uskovainen...se on erittäin vaarallinen yhdistelmä!

Minä puolustan oikeuttani keskustella ateismista kirkko kuulolla -palstalla...oli se sitten sinusta vastenmielistä. Minusta on vastenmielistä että uskonto on levinnyt ko. palstan kautta nettiin.

Onneksi täältä on poistettu: "Liity kirkkoon" -banneri. Olen huomannut, että toiveeni on toteutunut, sillä muutoin tänne olisi pitänyt liittää myöskin "eroakirkosta.fi" -banneri, koska tämä on "yleinen keskustelupalsta" eikä kirkko omista Suomi24:sta?! Ilmeisesti eroakirkosta.fi -hallitus ja vapaa-ajattelijat ry piti tätä kirkolta myöskin paheksuttavana. Asia olisi erilailla, mikäli tämä keskustelupalsta sijaitsisi evl.fi -osoitteessa...sinne en tulisi, kunhan sitä palstaa ei missään mainostettaisi ja se olisi suljettu forum!

Minulla on siis oikeus elää kuten sinullakin ja ilmaista mielipiteeni ollenkaan, että pidät siitä kelloa, milloin minä täällä kirjoittelen ja milloin en?
  3. Teologia ei ole lähelläkään tiedettä. Huvittavaa, että yliopistoissa on oikein teologinen tiedekunta. kuluttaa vaan veronmaksajien rahoja täysin hömppään. pappien ja diakoneiden koulutus tulisi siirtää kirkolle, eikä olla yhteiskunnan harteilla!

Mikä puhe se eilen oli opetusministeri Gustafssonilta, että opetusministeriö leikkaa peruskoulutuksesta kulttuuria. Eikö nimenomaa uskontoa saisi peruskouluista jo vihdoinkin loppumaan, koska se on joillekin osa sitä kulttuuria, kun joillekin se taas on haitta!