Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Jutun pointti oli kyllä viisauden toivominen aikuisille, päättäjille, ohjelman tuottajille ja niille jotka ovat vastuussa nuortemme tulevaisuudesta, kuten nyt kirkon työntekijöille. "

Alat kuulostamaan vainooja Päivi Räsäseltä!
  2. Hihhuli
  3. "Minä hallitsen luonnontieteiden alkeet. Olen yliopistokoulutettu, siis akateeminen ihminen. Sinä et taida olla?"

Minusta sinulla ei pitäisi olla oikeutta olla yliopistokoulutettu, koska et arvosta tiedettä vaan uskontoa. Teet tieteellisiä kokeita ja analyyseja Raamattu kädessä.

ainut mihin ymmärtäisin sinut kuuluvan on ehkä teologia, joka ei ole tiedettä koskaan nähnytkään.

"Minusta on jotenkin hassua, että ateisti, joka viettää ilmeisen suuren osan valveillaoloajastaan kirkon keskustelupalstalla, kehottaa minua hankkimaan elämän. Mitäs jos hankkisit vaikka itse ensin?"

Samoin. Valvella olostaan. Miten olet päätynyt tällaiseen oletettuun ratkaisuun? käyn säännöllisessä töissä ja viikonloppuisin vapaalla saatan kirjoitella täällä. En kirjoittele ma-pe 8-17 välillä, joten olen hankkinut elämäni.

"Ja jälleen onnistut osoittamaan, ettet taida tietää "uskovaisten" käsityksistä juuri mitään. Raamattuun on kirjattu vuosituhansien aikana kertynyt kokemus yhdestä ja ainoasta Jumalasta, joka on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa Kristuksessa. Kyse ei ole silminnäkijähavainnoista vaan pyhän eli Jumalan kokemisesta sekä Hänen ilmoituksensa tulkinnasta. Kristilliseen uskoon kuuluu kokemus Jumalasta Luojana, Lunastajana ja Pyhittäjänä."

Todisteita kiitos!! Ei riitä tähän vain Raamatun tulkinnat!!

"Ei Raamattu kerro, miten Herra tämän teki. ;) "

Jos Raamattu todistaa maan ja taivaan luomisen sekä ihmisen luomisen, niin mielestäni tämän miten se sinun helvetin Jumalasi kaiken tuon ehti tekemään tulisi lukea kirjassa nimeltä raamattu. Miten ne muut planeetat syntyivät tähän samaan aurinkokuntaan maapallon kanssa? raamattu on hyvin maapallo keskeinen ja aurinko keskeinen näissä luomistyössä. Mikäli se sinun Jumalasi ei ole luonnut muita planettoja (kuten Raamattu antaa ymmärtää), niin miten ne ovat sinne syntyneet?

Jos olet yliopistokoulutettu (jota epäilen vahvasti), niin kerro minulle nämä, miksi Raamatusta on jätetty kaikki se käsittelemättä, mitä me nyt tiedämme, kuten se että on olemassa muitakin planettoja? Tämä on suuri aukko kyseissä asiassa!
  4. Tuolla jossakin "whiikari" kysyi (en löydä enää ko. viestiä), että ateisti on vain mikäli ateistiksi synnytään. Enhän minä itseäni ole kastanut vaan vanhempani ovat halunneet kastaa ja liitäneet alunperin kirkkoon. Ei minulta ole kysytty päätöstä, liitynkö vai en kirkon jäseneksi! Kun olin kirkon jäsen niin en koskaan uskonut kuuluvani kirkkoon tai uskonut uskonsanomaan. En ole koskaan lukenut Raamattua (mitä nyt sitä rippileirillä joskus selailtiin), koska sen alkuhöpinät jo pitäisi ihmisen kyseenalaistaa mikäli omistaa omat aivonsa. Pitäisi kysyä, jos kerran "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" (en muista miten se luki Raamatussa) niin kuka loi Jumalan ja kuka oli näkemässä Jumalan luomisen, kun Jumala ei ollut vielä tässä vaiheessa luonut ihmistä ja Raamattuhan perustuu uskovaisten mukaan "silminnäkijöiden" kertomukseen!

Rippileirin kävin ehkä vain siksi, koska se kuuluu tähän "anti-sekulaariseen" suomalaiseen kulttuuriin ja "kun muutkin sen kävivät". Minusta se on vain "tapa", mutta sen ei tule olla mitään muuta. Joku kirkon edustaja varmasti pahoittelee kollegansa taitoja, ettei saanut minuun uskoa? :) Onkohan se lopulta rippileirin edellytyskään? Tällöinhän se olisi lähinnä "keskitysleiri"?

Toisaalta olen sitä mieltä että rippikoulun tai -leirin kävisi ne, jotka sen haluaisivat käydä vasta aikuisiällä eikä vielä 15-vuotiaana sellaisesta puhuttaisi kenellekään vielä mitään.

Minun lapsillani ei ole ristiäisiä ja saavat minun puolestani liittyä mihin uskontokuntaan tahansa kun täyttävät 18 vuotta, jos niikseen haluavat ja niin sen tulisi ollakin. Siihen asti meidän lapset eivät saa puhua uskonnosta sanaakaan ja talvi- ja kevätjuhlista saavat lintsata isän luvalla, mikäli en sitten laita heitä "kotiopetukseen" (vaihtoehto nykyisin valtiolliselle peruskoululle)! :D Lapsen on mahdotonta Suomessa käydä uskonnoista neutraalissa peruskoulussa, koska Suomi on kerran hyvin "anti-sekulaarinen" kouluopetuksineen!! Ruokarukoukset ovat vielä nykypäivän muotia!