Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. Minkä muun varaan voimme todellisuuskäsityksemme rakentaa kuin nykyisen tietämyksemme varaan? Sulkeeko se sen pois, että todellisuus voi olla toisenlainen?

Onko moniulotteinen maailmankaikkeus meille todellinen? Ei. Se on uskon asia. Se ei ole meille todellinen koska siitä ei ole mitään menetelmää millä sen olemassaolo voitaisiin havaita. Erilaiset, toisensa poissulkevatkin säieteoriat eivät sinänsä todista mitään puolesta tai vastaan.

Maailmankaikkeus voi sisältää erilaisia ulottuvuuksia vaikka äärettömästi mutta meidän todellisuutemme tällä hetkellä kuuluu vain neljä ulottuvuutta.

Jos joskus paljastuu, että ulottuvuuksia on enemmän ei se tee nykyisestä tietämyksestämme virheellistä, se vain täydentää nykytietämystämme. Tämän ajan tiedon varaan säieteoriat on rakennettu.

Tietenkään käsityksemme todellisuudesta ei ole täysin aukoton ja virheetön. Se ei kuitenkaan ole täysin virheellinenkään, se on selvä.

Nykyiset tieteen todistetuiksi katsotut teoriat kuvastavat todellisuuttamme nyt, käänteentekevät hypoteesit ja ajatusleikit kuvastavat sitä millainen todellisuutemme voisi olla. Säieteoriatkin ovat matemaattisia malleja mahdollisista erilaisista todellisuuksista.

Jos ajattelemme tietämyksemme nykyisyydestä olevan täysin väärä ei ole mitään mieltä pohtia multiuniversumejakaan, kaikki perusteluthan niiden olemassaolon puolesta ovat silloin myöskin täysin väärät.

On näet niin, että oli jokin hypoteesi sitten kuinka villi ja järjettömän tuntuinen tahansa on se aina johdettu jollakin tapaa siitä mitä tiedämme nykyisin.
  2. Tuo "evo-did-it alkuliemestä lähtien" on kysymys johon tiedät ettei tieteellä ole vastausta. Samoin on laita tietoisuuden synnyn suhteen. Näin on myös vastattu.

Taktiikkanne on tuttu: tivaatte vastauksia kysymyksiin joihin ei ole vastauksia hyvin sen tietäen ja kun niitä joskus saadaan hyppäättekin saman tien seuraavaan tiedon "aukkoon".

"Niin kuin olen aiemmin sanonut, on helppoa Jumalan luoman valmiin maailman tapahtumia tutkia."

Maailmankaikkeus ei ole valmis. Sitä ei ole aina helppo tutkia ja jopa mahdoton jos oletukseksi otettaisiin, että Raamattu selittää kaiken. Kaikki tulokset kun pitäisi hylätä.

Ps. Onko kreationistilla joka ilmeisesti olet vastausta kuinka kreationistinen tiede selittää tuon auringon pysähtymisen taivaan laelle johon toisessa ketjussa vitataan?
  3. "Väität siis, että jumalusko tutkijan maailmankatsomuksena ei voisi tuottaa konkreettisesta näkyvästä havaittua tieteellistä tietoa?"

Väitän. Jumalusko ei sinänsä voi tuottaa mitään tieteellisesti arvokasta tietoa.

Jumaluskoinen tutkija voi kuitenkin tuottaa tieteellisesti arvokasta tietoa.

Jumaluskoinen kuitenkin usein yrittää todistaa luomisen oikeaksi Raamatulla ja Raamatun oikeaksi Raamatulla. Todisteketju on tullu tiensä päähän. Tämä todisteluketju on palstalla nähty useasti. Mutta menikö jokin vikaan?

Tieteessä todiste voi olla tästä vaikkapa vaikkapa tämän kaltainen (Lunttaan hajoamistuotteet ja puoliintumisajat, Marcus Chown: Puhutaanpa Kelvinistä, Ursa 2010):

Supernovat muodostavat radioaktiivisia nikkeli-56:tta. Se hajoaa koboltti 56:ksi ja se taas rauta 56:ksi. Puoliintumisajat näillä ovat 6 ja 77 päivää ydinfyysikoiden tekemien kokeiden mukaan.

Maan päällä sijaitsevat observatoriot havaitsevat supervovasta saapuvan gammasäteilyn. Se on fysikaalisesti vain valoa jonka spektri voidaan mitata ja siksipä nuo aineetkin osataan tunnistaa, spektri on hajoamistuotteen DNA.

Spektri muuttuu juuri siten kuten fyysikot väittävät tulevan tapahtumaan 77 päivän aikaskaalalla. Nikkeli muuttuu raudaksi tutkijoiden silmien edessä. Ja tiedätkö: tätä sanotaan todisteeksi.

Tämä on todiste joka ei juurikaan anna liikkumatilaa tulkintojen suhteen, se on äärimmäisen yksinkertainen todiste, on siis hyvä syy olettaa, että supernovat kylvävät rautaa ympäristöönsä. Se on myös pätevämpi kuin väite: Jumala on koska Raamatussa lukee niin.