Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. Joskus voidaan kyllä juuttua vanhoihin ajatusmalleihin. Aina eivät edes tiedemiehet usko omiin teorioihinsa. Eivät varsinkaan kun ne ennustavat täydellisiä älyttömyyksiä.

Esimerkiksi kvanttien superposition aikoinaan ennusti Einstein työryhmineen. Hän kutsui malliaan täydellisen hulluksi ja niin naurettavaksi, että kaikkien järkevien ihmisten olisi se hylättävä. Ilmiö on niin täydellisesti käsityskykymme ulkopuolella, täysin järjenvastainen ja jotakin niin käsittämätöntä, että niin loppui Einsteininkin usko omiin teorioihinsa tässä suhteessa.

Sitten, vuonna 1982 tämä todistettiin kokeellisesti todelliseksi ilmiöksi.

Mutta nyt tärkeä kysymys. Oliko teoriaan syytä tätä ennen uskoa? Ei, kyse olisi ollut nimenomaan uskosta, ei tiedosta. Liitutaululle tuherretut kaavat selittämässä superpositiota yksinkertaisesti sotivat kaikkea sitä vastaan mitä fysiikasta tiesimme. Ja sotii edelleen (kumoamatta kuitenkaan modernia fysiikkaa) mutta kuten sanottu: ilmiö voidaan kuitenkin havaita joten se on hyväksyttävä.

Superpositio olisi edelleenkin vain teoreettinen kummajainen ellei sitä olisi kyetty todistamaan kokeellisesti eikä se muuta ansaitsisikaan, ei teorioita voida pitää totena siksi, että ne ovat olemassa, ovat mullistavia ja mallinnettavissa, vaan asiat on "nähtävä", havaittava, mitattava ja niiden oltava teorian ennusteen mukaisia.

Tällä hetkellä "kylähullujen" keksimät säieteoriat ovat periaatteessa samassa asemassa: teoriat toimii mutta kaikki näyttö puuttuu.

Ylipäätään koko kvanttimekaniikka on "älytöntä" eikä ilman havaintoja se olisi voinut saavuttaa nykyista paikkaansa fysiikassa, teoriat ovat täsmällisimmät ja äärimmäisen tarkat ennusteisaan mitä tieteessä on koskaan luotu mutta ilman, että niitä olisi kyetty kokeellisesti sellaisiksi toteamaan niiden arvo ei olisi kummoinen.

Tälläkin hetkellä tiedeyhteisöissä esitetään aika ajoin varsin lennokkaista ideoita joita ei edes ole mahdollista testata. Teknologiamme on se rajoite tässä. Mutta tulevaisuus tuo tullessaan uutta teknologiaa ja varmastikin joitakin älyttömyyksiä todistetaan oikeaksikin...

Esimerkiksi juuri säieteorioista on ideoita joilla niitä kenties voitaisiin testata. Teknologiaa ei ole, eikä tule vähään aikaan vielä olemaankaan.
  2. Kun olin kakara meilläkin kävi välillä jehovan todistajia. Kahvia ja pullaa mussuttivat mutta eivät Jehovasta. Samat naamat aina, varmaan aviopari. Lakuja toi toivat aina meille lapsille.

Joskus ne vuokrasi tai lainasi meidän mökkiäkin. Oli niillä tenaviakin mutta niitä en koskaan nähnyt. Kai siinäkin oli esteenä eriuskoisuus sitten.

Joskus myöhemmin kysyin faijalta mitä ne ramppasivat niin sanoi, että ihan ystävinä kävivät turisemassa, eivät siis käännyttämässä vaikka ovikierroksella olivatkin.

Luultavasti tuota ystävyyttä kuitenkin rajoitti lahkon säännöt, tuolloin elettiin -70 lukua ja ei vielä nykyisinkään ole kai kovinkaan suotavaa kaveraata ulkopuolisten kanssa.