Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. Olet tainnut kysyä samaa aiemminkin? Yleensähän kaikki uusi on jallakin tapaa kytköksissä olemassaolevaan.

Otetaan tuttu esimerkki: Galilei. Vaikka hän Kopernikuksen aurinkokeskeisen maillin vahvistikin perustui koko havainto loppujen lopuksi olemassaolevan tiedon ja havintojen uudelleen tulkintaan.

Maakeskeisessäkin mallissa, vaikka väärä olikin oli kuitenkin sen verran järkeä, että se antoi työkaluja järkeillä asioita uudelleen uuden tiedon valossa. Sen ajan käsitys taivaanmekaniikasta ei ennustanut sellaisia ilmiöitä mitä Galilei havaitsi. Jokin mätti siis. Ei ollut Galileikaan malli taivaanmekaniikasta oikea mutta aurinko ja maa vaihtoivat kuitenkin paikkaa joten muutos oli käänteentekevä. Mutta olisiko Galilei voinut luoda heliosentristä maailmankuvaa ilman tätä väärää, maakeskeistä maailmankuvaa? Tuskinpa.

"Tähän ei lasketa mitään kehiteltyä tai luonnosta otettua."

Rajauksesi ovat oikeastaan sellaiset nyt, että vastaus on: ei.

On meillä kuitenkin havaintoja joiden voidaan sanoa olevan uusia: paljon palstallakin kiistellyt tyhjiöenergia ja kvanttimekaniikka.

Kuitenkin nämäkin ilmiöt osattiin ennustaa teoreettisesti ennen kokeellista todistamista. Eivät siis uusia? Olivat tai eivät niin luonnosta havaittuja kuitenkin. Niitä ei osata kuitenkaan liittää olemassaolevaan tietämykseemme selittämällä mitä ilmiöt oikein perimmiltään ovat.

Kaikki kehitetty on luonnosta "otettu", teoria vahvistettu havainnoin tai toisin päin: havainnosta luotu teoria ja soveltamalla valmistettu hyödyke.

Jumalakaan ei kelpaa, ennenkokematohan se ei ole kun niin monet väittävät siitä kokemuksia omaavan ja jopa lukuisista eri jumalista.
  2. "Mitä sitten tulee tiede vs. kristinusko -keskusteluun, edellä kirjoittava jo hyvin sanoikin, että luonnontieteellisellä tutkimuksella on täysin kristilliset lähtökohdat ja nykyisenkaltaista tiedettä olisi tuskin koskaan syntynyt ilman kristillisen maailmankuvan ja kirkon myötävaikutusta."

Yksinäkemys tuokin mutta hiukan yksipuolinen? Olet osin kyllä oikeassa, esimerkiksi monet merkittävät luonnontieteilijät ovat olleet "kirkon miehiä", osin siksikin, että he kuuluivat väestöryhmiin joilla oli edellytykset harjoittaa aikansa tieteitä: he osasivat ainakin lukea sekä laskea ja katolisen kirkon piirissä oli myös sellaisia henkilöitä jotka puolesta puhuivat ja suojelivat väärän tieteen tekijöitä, Galileo Galileitakin.

Kuitenkin vasta 1741 saivat kaikki tieteelliset kirjat julkaisuluvan, Galilein teos oli kielletty yli sata vuotta.

Mutta esimerkiksi Darwinille olisi voinut käydä 1600-luvulla huonosti, Galilein ajatukset eivät olleet nyt edes kovin radikaaleja sinänsä, kilpailevia vastaavia teorioita oli muitakin. Darwinin ajatuksia ei tuolloin esittänyt kukaan ja kun Darwin sitten esitti teoriansa oli kirkon ja tieteen suhde jo toinen. Vaikka Darwin saikin lokaa niskaansa kirkolta ei kirkko voinut estää teoksen julkaisua.

Siihen kuinka kirkko suhtautui tieteeseen vaikutti aika, mutta myös paikka. Valistusaikana kiellettiin "Ensyklopedian" julkaisu Ranskassa ja sen kielsi Paavi. Teokseen oli koottu "kaikki" tieteen ja kulttuurin tuottama tieto. Englannissa se voitiin kuitenkin painaa.

Valistus ei ollut kuitenkaan vain filosofien ja materialististen "ateistien" aatemaailma, sai se kannatusta myös ainakin yhteiskunnallisten muutosten suhteen papistoltakin.

Tieteen kehitys vaati myönnytyksiä kirkolta ja se niitä saikin. Ei tosin aina kovinkaan helposti eikä välttämättä aina kirkon ansiosta.
  3. Mä luovutan. Voitit.
  4. Minäkin olen nähnyt, syntyviä, että kuolevia tähtiä. Katso ja näet! Kuvia en ole ottanut mutta moni on kyllä niin tehnyt.