Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Meillä on kaksi "mallia" avioliiton solmimiseksi, kirkollinen vihkimys ja siviilivihkiminen.

Ensimmäisen kohdalla voidaan keskustelussa käyttää argumentteina uskonnollisia näkemyksiä mutta siviilivihkimisen kohdalla ne menettävät merkityksensä, onhan kyse vaihtoehdosta josta on tieten tahtoen riisuttu pois kaikki kristinuskon elementit ja siten vaihtoehto esimerkiksi heille jotka eivät missään tapauksessa tahdo liitolleen Jumalan siunausta. Liitto on maallinen, juridinen sopimus vailla jumalallisia ulottuvuuksia.

Siviilivihkiminen on vaihtoehto uskonnottomien lisäksi usein myös muuta jumalaa kuin kristinuskon Jumalaa kumartaville ja vaikkapa kirkkoon kuulumattomille helluntailaisille jotka muuten hekin tunnustavat siviilivihkimisen "pätemättömyyden" Jumalan edessä solmiessaan liittonsa vielä erikseen uskonnolisin menoin seurakunnassaan asiaan kuuluvine siunauksineen.

Uskonnolliset perusteet eivät siis ole kestäviä kun kyseessä on siviilivihkiminen. Ei liitolle joka on tarkoituksella ei uskonnolliseksi kaavaltaan ja mikä tärkeää: myös ajatukseltaan tarkoitettu voida myöskään ryhtyä asettaamaan mitään ehtoja uskonnollisiin näkemyksiin vedoten.

Uskonnolliset näkemykset on huomioitu sukupuolineutraalissa avioliittolakiesityksessä ja jätetty vihkioikeuden omaaville uskonnollisille yhteisöille ja kirkoille mahdollisuus toimia oppiensa ja omatuntonsa mukaan.

Laki ei siis koskisi automaattisesti uskonnollisia vihkitoimituksia, vain "uskontovapaita" maallisia vihkimisiä.
  2. Tarkoitatko sitä puoluetta jonka valovoimaimimmat valopäät on liitetty mm. rasismiin, antisemitismiin, kreationismiin, uusnatseihin ja oikeistopopulismiin sekä homovihaan?

Sitä samaa jonka puheenjohtaja ei saa pidettyä edes omiaan kurissa vaan on helisemässä näiden pässien kanssa kun he toistuvasti törttöilevät sanomisissaan ja tekemisissään?

Protesti? On varmasti mutta ei mikään oikeasti varteenotettava vaihtoehto.

Esittäisivät edes realistiset vaihtoehdot kuinka heidän politiikkaansa käytännössä toteutettaisiin. Ei sellaisia ole näkynyt eikä kuulunut. Tämä on ihan tyypillistä populistisille puolueille, sitä omaa "vaihtoehtoa" ei kyetä esittämään selkeinä, yksilöityinä faktoina mitä tehtäisiin, miten ja milloin, kuinka neuvoteltaisiin uudet sopimukset irtautuen vanhoista, kuka rahottaisi mitäkin ja mitä kustannukset olisivat jne. jne.

Ja tietenkin: erottavat vähäisintä järjenkäyttöä edustavat puolueestaan.

Onhan tietenkin mahdollista, että euro hajoaa jopa kokonaisuudessaan tai jotkin valtiot joutuvat siitä irtaantumaan esimerkiksi ajautuessaan maksukyvyttömiksi ja tällöin takausvastuut realisoituvat. Tai euro hajoaa erimielisyyksiin vakautusmekanismeista. Tai markinoiden epäluottamus hajoittaa euron. Tai jotakin muuta.

Jos persut kykenisivät vastaamaan mitä tehdä jos käy kuten edellä esitin olisivat he jo osin vastanneet myös siihen kuinka ero eurosta tulisi toteuttaa. Mutta ei eivät ole, ei tosin ole kukaan muukaan mutta eipä ole ehdottanut eurosta eroakaan.

Nyt Soini jo kiemurteli kun Käteinen kysyi onko persujen linja ero eurosta. Miksi? Vastauksenhan olisi tullut olla ilman muuta kyllä koska muita vaihtoehtoja ei ole mikäli halutaan pois tukijärjestelmien rahoittamisesta. Ei vain ole ja Soinikin tämän tietää, tukipaketit ja euro tai ei tukipaketteja ja pois eurosta.