Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13024

  1. Kyllä. Alkuräjähdysteorialla on nimensä mukaisesti teorian asema tieteessä. Ei silti, etteikö alkuräjähdysteoria olisi pyritty kumoamaan. On kyllä mutta laihoin tuloksin.

    Esimerkiksi kilpaileva yritys ikuisesta maailmankaikkeudesta kaatui meille niinkin ilmiselvään asiaan kuin kohtuullisen pimeään yötaivaaseen.

    Mikäli maailmankaikkeus olisi ollut ikuisesti tulisi koko maailmankaikkeuden säteillä meille myös ikuisuudesta peräisin olevaa ikuista valoa, ts. ei olisi yötä, ei päivää erotettavissa vaan taivas olisi aina valoisa kuin aurinko koska kaikki mahdollinen tähdistä peräisin oleva valo olisi saavuttanut meidät jo ikuisuus sitten.

    Se, että yötaivas on melko pimeä kertoo meille ettei maailmankaikkeus ole ollut ikuisesti, ts. kaikki sen valo ei ole edes saavuttanut meitä.

    Tähän ns. Olbersin paradoksiksiin liittyy myös paradoksi maailmankaikkeuden äärettömyysestä (paradoksin mukaan se on mahdottomuus) mutta maailmankaikkeuden rajallinen ikä mahdollistaa kyllä äärettömänkin maailmankaikkeuden. Maailmankaikkeuden laajeneminen ja oma "tapahtumahorisonttimme" sekä valon rajallinen nopeus ja nimenomaan sen rajallinen ikä pitävät huolen siitä ettemme koskaan tule kylpemään ikuisessa valossa. Edelliset ilmiöt vain hidastaisivat koko yötaivaan muuttumista kirkkaassa valossa kylpeväksi yötaivaaksi mutta rajallinen ikä estää sen.

    Siis se, että yömme ovat pimeitä kertovat, että maailmankaikkeudella on syntyhetki. Näinkin yksinkertainen ja maalaisjärjellä ymmärrettävä asia voi kaataa jonkin hypoteesin.
  2. Hypoteesin ja teorian välinen kuilu on tieteessä suuri. Teoria on vahvin mahdollinen tieteellinen näyttö tämänhetkisen tietämyksen valossa, hypoteesi taas lähempänä sanan "teoria" arkikielen merkitystä.

    Teorian aseman alkuräjähdys on saanut merkittävien sen puolestapuhuvan todisteen vuoksi, jossa tässä tärkeimmät:

    - Maailmankaikkeuden laajeneminen, eli sen on täytynyt olla joskus nykyistä pienempi.

    - Vedyn ja heliumin suhde ja suuri määrä maailmankaikkeudessa Tämä vaatii tiettyjä ominaisuuksia maailmankaikkeudelta sen alkuhetkinä: valtavaa kuumuutta sekä tiheyttä. Atomeja ei voi muutoin vain muodostua. Alkuräjähdysmalli ennusti etukäteen vedyn ja heliumin suhteet oikein. Siis jo ennen kuin se voitiin kokeellisesti todistaa.

    - Kosminen 3K:n tautasäteily. Se on alkuräjähdyksen jälkikaiku. Tämänkin olemassaolo ennustettiin etukäteen yli 20 vuotta ennen havaintoja. Ja tarkasti.

    Myöhemmin CODE ja WMAP-satelliitit löysivät taustasäteilystä pieniä "ryppyjä" kuten teoreettisten ennusteiden mukaisesti tulikin löytää. Nämä "rypyt" selittävät galaksien, massakeskittymien syntyhistoriaa ja syitä.

    - Hiukkaskiihdytinkokeet. Pääsemme miljoonas- tai kymmenesmiljoonasosasekunnin päähän niistä olosuhteista jollaisten arveltiin vallitsevan heti alkuräjähdyksen jälkeen. Ja kas kummaa:
    Niissä luodut "minimaailmankaikkeudet" vastaavat alkuräjähdysteorian ennustuksia siitä millainen maailmankaikkeus alkuhetkinään oli.

    Edelliset alkuräjähdystä puoltavat todisteet luonnollisesti pitävät sisällään lukemattomia fysikaalisia ilmiöitä joiden tulee sopia esitettyihin teorioihin. Ja luonnollisesti rikkomatta luonnonlakeja. Ja ne sopivatkin.

    Nämä tärkeät todisteet tulisi jollakin tavoin kyetä kumoamaan jotta alkuräjähdysteorian asemaa voitaisiin horjuttaa.

    Alkuräjähdysteoria ei ole rakentunut siten, että on ensin löydetty jotakin ja sitten pyritty rakentamaan teoria näiden havaintojen pohjalta vaan tärkeimpien todisteidensa osalta pääasiassa juuri toisin päin: Ensin on ollut teoria jota havainnot ovat myöhemmin tukeneet, löydettiin juuri sitä mitä teorioiden mukaan tulikin löytää.

    Alati kiihtyvä laajeneminen oli kuitenkin varsinainen löytö ja tuli puskien takaa. Se ei kuitenkaan sodi muita todisteita vastaan millään tavalla mutta toi yhden viimeisistä mainituista riippumattoman vahvan todisteen lisää alkuräjähdyksen puolesta.
  3. Saunalahden mobiililiittymät ovat ainakin samojen IP-osoitteiden takana, eli NATattu. Tarkoittaa siis sitä, että jos joku samalla IP:llä bannataan koskee se jokaista jonka liikenne reititetään saman IP:n kautta.

    Jos sinulla on Saunalahden mobiililiittymä on sinulla kyllä oma yksilöllinen IP mutta se on se käytössä vain sinun ja operaattorin välisessä liikenteessä, operaattorilta eteenpäin liikenne "niputetaan" saman IP:n alle useiden muiden käyttäjien liikenteen kanssa ja NAT-palvelin identifoi sitten identifoi eri käyttäjien liikenteen ja reitittää sen oikein käyttäjille, eli kenenkään käyttäjän epämääräinenkään aineisto ei lävähdä kenenkään muun näytölle kuin omallesi. Pähkinän kuoressa siis näin.

    Yhteyden katkaisu ja uudelleen avaaminen voi auttaa. Anonyymi-proxyt auttavat aina.

    Sama voi tapahtua esim. jaetuissa taloverkoissa joissa ulos näkyy vain yksi tai muutama IP tai muissa sisäverkoissa.

    Saunalahden käytännölle operaattoritasolla ei ole enää kyllä syytä kun käytössä on ipv6-osoiteavaruus, NATtauksen ideahan on vain säästää IP-osoitteita.