Vapaa kuvaus

Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Terveydenhuolto Siviilisääty: varattu Lapset: Kyllä vielä joku päivä

Aloituksia

3

Kommenttia

110

1. Mää oon vasta 23 jotenka olisin lapsiin sekaantuja, jos vastaisin 15 vuotta nuorempi :.D Jos, olisin parikymmentä vuotta vanhempi saattaisin vastata toisin, mutta tässä kohtaa elämänkaarta ilman muuta vanhempi!
  2. sää se jaksat :.D
  3. Okei! Samaistun jotenkin noihin sun tunteisiin. En oo koskaanut tuntenut seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Mut, teini tyttönä pidin itseäni ihan heterona ja heilastelin miehiä, koskaan mikään edennyt pikku hellyyden osoituksia pisemmälle. Tuli just olo, että tässä puuttuu jokin tää ei vaan tuntunut hyvältä. Jossakin kohtaa pelkäsin, että suhde ei voi tuoda muuttaa, että seksuaalisesti kylmä, kuin jää.

Mää tapasin 17-vuotiaana naisen joka, sitten ensimmäistä kertaa mun elämäni aikana lähestyikin mua eri tavalla, kuin muut naiset se hakeutui lähelle. Koulussa koko ajan juttelemaan jne. Mää ihastuin tähän tyttöön ja päädyttiin pikku säätöön. Se nainen vei alussa multa konkreettisesti jalat alta se tuntui vaan niin ihanalta, perhoset lensi mahassa, kuin viimeistä päivää. Tiesin heti, kun tapasin tän naisen, että oon pesun kestävä lesbo enkä yhtään mitään muuta. Alku oli vaikeata, miten elämä jatkuu lesbona jne lapsien hankita, suhteen virallistaminen jne.

Astuin ihan uuteen maailmaan, mikä oli aluksi pelottava =) oon nyt ollut jo useamman vuoden ulos kaapista ja oon vaan niin onnellinen, kun oon vihdoin kuka se oon ja ylpeä juuri tälläisenä.

Mää oon ihan samaa mieltä sun kanssa, että mulle jo lapsena toitotettiin, että mies ja nainen kaikkialla oletettiin, että menen miehen kanssa naimisiin jne. Varsinkin teininä oli tosi tärkeetä olla just samanlainen, kuin kaikki muut. Edelleen mua kiukuttaa, että kun, uudet ihmiset kyselee miehestä ja joutui peittelemään hämmästelyn siitä, että ei oo moista ajatellut enään vuosiin..
  4. Mitä terapiaa sulla on kokeiltu? Ootko saanut virallista diagnoosia?

Mää oon ollut puolivuotta traumoille tarkoitetussa vakauttamis terapiassa, mitä vetää tällä hetkellä psykologi. Jossakin vaiheessa hoito muuttuu traumapsykoterapiaan. Sillä on vielä parempi vaste pitkittyneeseen muotoon, mikä mulla on. Kärsin itte hankalista lapsuus ajan traumoista, mitkä on peräisin fyysisestä väkivallasta, kiduttamisesta, ja kiusaamisesta.

Tilanne oli terapian alussa hyvin hankala. Onnekseni terapialla on ollut todella hyvä vaste ja tilanne on helpottanut huomattavasti jo 6kk aikana.

Tän ohella oon opetellut lempeemmän asenteen itseäni kohtaan. Joskus on todella hankala suhtautua itseensä lempeästi, kun on lyöty ja satutettu lapsena. Asenne muutos itseään kohtaan on kuitenkin ollut yksi tärkeimpiä asioita, millä on saanut purettua tätä. Lisäksi, miksi satuttaa itseään, joka on jo kärsinyt valmiiksi?

Oletko kokeillut itsesi rauhoittamis keinoja? Mulla auttaa pelkotiloissa just se, että hoen itselleni olen turvassa eikä mitään hätää. Etsin asioita, mitkä muistuttaa mulle turvallisuudesta. Oon ottanut vuoteeseen vanhan nalleni, mikä muistuttaa mulle turvallisuudesta. Katselen ympärilleni ja mietin missä olen ja kaikki on hyvin. Tää ei todellakaan onnistu ensimmäisellä kerralla, mutta kun, toistat ja hoet, että oot turvassa eikä, ole mitään hätää. Mää aloin huomata, että tajuan olevani todella missä olen ja olen turvassa. Välilä edelleen en pysty siihen, mutta koko ajan paremmin.

Lisäksi oon hakenut vertaistukea, missä oon saanut turvallisia ihmissuhteita lisää. Ihmisiä, joihin voi tukeutua, ja hakea turvaa. Ja jakanut kokemuksia ihmisten kanssa, kun on joku toinen, joka tuntenut samoja. On paljon helpompi ymmärtää omia tunteita.

Mää oon vielä todella alkuvaiheessa terapiassa. Olin alussa niin ahdistunut, että oli vaikea päästä ulos ovesta ja niin ahdistunut, että en halunnut enään elää. Nyt oon lähdössä ulkomaille ja osaan nauttiakkin asioista ja siitä mitä on :)

Oon pistänyt ihan kaikkeni likoon ja joutunut kohtamaan todella vaikeitakin kohtia, mutta jo tässä kohtaa se on todella ollut sen arvoista.

Oon tyttö, mutta oon virallisella nicilläni ^^