Vapaa kuvaus

Aloituksia

91

Kommenttia

3402

1. Muista, että sinua ei voida pakottaa mihinkään. Jos ei kysytä (mikä on vastuutonta mutta todennäköistä) kieltäydy oma-aloitteisesti.
  2. Ei kaikki nykymusiikki paskaa ole. Joskus aiempina aikakausina musiikin teossa noudatettiin aivan liikaa sääntöjä. Nykyäänkin toki, mutta vain massamusiikissa. Kultakautena ehkä voisi tuolla ajattelumallilla pitää 70-lukua, jolloin progressiivinen rock oli suosituimmillaan. Ja kyllä vielä näin 2010-luvullakin tehdään monimutkaista ja taiteellista musiikkia. Et vain kuule sitä, jos et itse etsi.
    Elokuvat ovat aina olleet pääasiassa aivokuollutta viihdettä, mutta pitempään muistettavat klassikot ovat toki niitä aikansa parhaita. Vertaa 80-luvun Terminaattoria 2000-luvun Unelmien sielunmessuun. Kumpi onkaan syvällisempi?

Avioerot johtuvat siitä, että nykyään siitä paskasta narsistipuolisosta uskaltaa erota.

Julkkikseksi ei tosiaan pääse "vain parilla videolla". Kuka vain voi niitä tehdä, mutta vain parhaat pääsevät suosioon. (tai sitten ei, mutta keskiajallakin riitti, että sattui syntymään kuningasperheeseen)

Printattu media on pitkälti mielipidekysymys. Paitsi että sen tekeminen kuluttaa metsiä...

Kännyköitten käytöstä sentään olen samaa mieltä. Ihmisten ei pitäisi olla kännykällä, jos varta vasten ovat tulleet toista tapaamaan. Muutoin kyllä tykkään netin tuomasta mahdollisuudesta eristäytyä IRL ja etsiä omanlaistaan seuraa, kuten sinäkin btw teet.

Kieli kehittyy. Englannista otetut sanat helpottavat kyseisen kielen oppimista. Mielestäni on erityisen miellyttävää, että nykyään on mahdollisuus yhdistellä teinipuhetta vanhahtaviin ilmaisuihin ja sivistyssanoihin, jolloin kaikki vittuuntuvat yhtäläisesti.

Luonnontuntemus ei ole nykyään läheskään kaikille relevanttia. Opiskelkoot kuka haluaa. Minulle riittää, että tunnistan amanita muscarian ja psilocype cubensiksen. En minä kuitenkaan mitään luonnosta syö, vaikka siellä paljon olenkin.

No, jos olisi pakko valita jokin muu, niin antiikin Roomassa olisi kiva olla. Jäisin kyllä kaipaamaan suosikkibändieni musiikkia...
  3. Epäilen Pofua.
  4. Nyt en ymmärrä...
  5. Moi. :)