Vapaa kuvaus

m.y.m = Mies yksin matkalla Olen keski-ikäinen mies. Nautin Thaimaan matkailusta paljon. Olen saanut paljon paikallisilta ystäviltä opastusta, neuvoja, ja päässyt paikkoihin jonne normaalisti turistit eivät mene. Yritän jakaa sitä iloa, ja oppia jota olen itse saannut jo jonkun verran matkustaneena. Oppimista minullakin on vielä paljon, niin kielessä kuin kulttuurissakin. Jotta meillä kaikilla olisi parempi mieli ja loma Suosikkibändit/artistit: job2do, tai oratai, sek loso Lempikirjat: thaisanakirja. Vapaa-aikanani: matkailu, musiikki, kulttuuri, thaikieli Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: khao lak En pidä: pahansuopaisuudesta Parhaat matkakohteet: Thaimaa (khao lak), isaan Ruoka & juoma: Singha, padthai, priau waan, roti sai kluei sai nom, muu waan, wiskikana (teryaki), hong thong. Haave ammatti: Oppaaksi khao lakkiin.

Aloituksia

40

Kommenttia

454

1. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14815310/ostokset-ja-hinnathttp://keskustelu.suomi24.fi/t/14164512/tuliaiset-itselle-ja-muille-http://keskustelu.suomi24.fi/t/14696507/ensikertalaisen-kysymyksia-khao-lakiin-liittyenhttp://keskustelu.suomi24.fi/t/14364936/mita-tehda-khao-lakissa+Siinä+olisi+muutama+ketju,++joissa+saattaisi+olla+vastauksia+kysymyksiisi.Kertokaapas+sitten+niitä+kokemuksia+hotellista+ja+matkasta+kun+kotiin+palaatte.+La+florasta+ei+ihan+tuoreita+kokemuksia+olekkaan.+Heinäkuun+matkoista+vielä+vähemmän.++Tärkeintä+on+tietenkin+tehdä+hyvää+parempi+matka.
  2. Hei!+Jos+metsään+haluat+mennä+nyt,+niin+takuulla+yllätyt....+Khao+lakissa+on+paljon+mahdollisuuksia+metsään+pääsyyn.+Lähes+kaikilla+putouksilla+esim.+on+luontopolku(ja)+sekä+myös+esim.+little+sands+beachillä+on+luontopolku.+Esim.+song+fa+putouksella+on+ihan+hyvä+polku.Noille+putouksille+ja+little+sandsille+on+pääsymaksu+farangeilta+sen+100+thb,+eli+n.+3+euroa.+(sesonkiaikaan)Mut+samalla+lipulla+pääsee+kaikkiin+samanpäivän+aikana.+Myös+lambi+putoukselle,+jos+sinne+asti+haluaa+mennä.(+Lähellä+Thaimuang:ia)+Itse+thaimuang+kansallispuisto+oli+itselleni+aikanaan+pettymys.+En+nähnyt+mitään+mielenkiintoista.+Tosin+sen+pointti+lieneekin+se+ranta+joka+on+kilpparien+pesimäaluetta.+Jos+helmikuussa+matkustaa+siellä+on+kilpparifestarit.+Piknikille+sinne+kyllä+voisi+mennä.+Lisäksi+ihan+khao+lakin+lähellä+on+upea+mangorve+metsä.+Siellä+on+patikkareitti,+myös+maastopyöräillä+voi,+tai+sitten+melomalla+voi+ihastella+komeaa+metsää.+Jos+helpolla+haluaa+päästää+niin+esim.+komols+corner+tour+järjestää+lauttasafareja,+joista+voi+istuen+ihailla+metsää,+bambulautalla+istuen.Jos+pois+khao+lakista+haluaa+metsäilemään,+niin+googletappa+(kapong)siellä+on+luontopolkuja,+sekä+safareita,+myös+kuuma+lähde.+Minusta+on+tosi+hieno+paikka.+Kuitenkin+päiväreissulla+ehtii+käymään.+Itse+kävin+mopolla+:).++Thaimuang:ssa+on+myös+kuumat+lähteet+(hot+spring),+jossa+myös+luontopolku.+Itse+valitsisin+kapongin.+Toisaalta+Thaimuang+kaupunkina+(+tai+kylänä)+on+just+perus+thai+meininkiä.+Jos+sellaiseen+haluaa+tutustua.+Tykkään+kyllä+paikan+tunnelmasta.+Jos+metsäreissulle+haluaa+haastetta+niin+voi+kiivetä+khao+lakin+huipullekkin.+Sinne+vain+pitää+mennä+lam+kaen+puoleista+rinnettä.+khao+lakin+puolella+on+puomi.+Komeat+maisemat+mut+järjetön+reissu.+Jos+paikanpäällä+(Khao+lakissa)+keksii+haluavansa+jollekkin+metsäretkelle+(tai+mikä+tahansa+aktiviteetti),+eikä+tiedä+miten+sen+voisi+toteuttaa+omatoimisesti.+Kaiken+mahdollisen+tiedon+saa+Ban+nam+saista.+n.+6km+khao+lakista+phuketin+suuntaan,+vasemmalla+puolella+tietä+iso+valkoinen+kompleksi,+jonka+seinässä+lukee+isolla+*+Tourist+information+center*+.+Sieltä+saa+myös+ilmaisen+opaskartan,+josta+löytyy+putoukset+ja+mangorvemetsät+yms.+Heillä+myös+kaikki+tarvittavat+yhteystiedot,+jos+haluaa+melomalla,+maastopyöräillä+jne+mennä+.+Ne+löytyvät+myös+siitä+opaskartastakin,+kielivaikeuksia+voi+tulla+:).+Ban+nam+saista++hoitavat+asian+pyydettäessä.+++Muutenkin+minusta+ko+paikka+on+käymisen+arvoinen,+jos+lam+kaen+nurkilla+liikkuu.+Ban+=+talo+nam=+vesi+sai+=+kirkas.+Eli+kirkas+vesi.+Tsunamin+jälkeen+Thaimaan+prinsessan+käynnistämä+projekti,+jonka+tarkoitus+on+nopeuttaa+paikallisten+ihmisten+toipumista+tsunamin+vahingoista.++Usein+siinä+tiskillä+ei+ole+ketään.+Kuitenkin+siinä+on+kello+jota+soittamalla+joku+paikalle+ilmestyy.++Jos+kysyttävää+niin,++vastailen+lisää.+Jos+tiedän+:)
  3. Vahan+tuli+kierreltya+muutama+paiva+maaseutua,ja+taas+palattu+khao+lakkiin.+Huomenna+vaihdetaan+hotellia,+niin+kerrotaan+nyt+sitten+vahan+lisaa+bhandarista.+Huone+on+varsin+suuri,++ammekin+ehka+suurin+thaimaassa+nakemani.+Henkilokunta+on+mukavaa+mut,+ei+niista+kavereita+saa.+Hotellialue+on+viihtyisa,+tosin+kulumisen+merkkeja+nakyvissa.+Ei+kuitenkaan+mitenkaan+kulahtaneen+oloinen.+Just+sellainen+kuin+thai+resortin+olettaakin+olevan.+Jos+olisin+ensimmaista+kertaa+Thaimaassa,+hehkuttaisin+varmaankin+hotellia+enemmankin.++Ilmat+on+olleet+komeat,+Jos+nimittain+tykkaa+komeista+salamoista.+Ei+pollya+tiet,+eika+kukkia+tarvitse+kastella.+Kaytannollisesti+katsoen+on+satanut,+kokoajan.+Yhtena+aamupaivana+oli+aurinkoista.+Nytkin+tulee+vetta.+Ei+ole+tallasia+keleja+ennen+koettukaan.+Joten+otetaan+tamakin+kokemuksena.+Niiden+puolesta+harmittaa+joille+aurinko+on+ainut+prioriteetti.++Aamiaisesta+sen+verran+etta,+vaihtelua+on+aika+niukalti.+Miltei+jokatoinenpaiva+samat+tarjottavat.+Kuitenkin+itselle+riittavasti.++Havittelin+vahan+loppulomaksi+bhandarista+viimehetken+tarjousta.+Nyt+kuitenkin+hinta+kaksinkertainen.+Joten+taytyy+vaihtaa+hotellia,++Maaseudulla+olosta+sen+verran+etta+siella+kaydessa+muistaa+taas+arvostaa+esim.+istuttavaa+vessaa,+vessapaperia.+Eipa+niita+tule+muuten+edes+ajatelleeksi.+Muutenkin+oli+ihan+mukavaa.
  4. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14164512/tuliaiset-itselle-ja-muille-+Mikään+ostosparatiisi+ei+khao+lak+ole.+Naisille+kenkiä+on+jonkun+verran.+Mut+miesten+45+kokoa+kenkiä+ei+löydy.+Ainoastaan+sandaaleja.++Tiedä+sitten+niiden+naistenkenkien+muodikkuudesta,+se+kun+poikkeaa+länsimaisista+aika+lailla.+Eniten+kenkiä+lienen+nähnyt+*Mohin+taran*+risteyksessä+olevan+talon+toisessa+päässä+olevassa+kaupassa.+Asiakseen+en+sinne+menisi.++Mut+jos+ja+kun+käyn+siinä+ruokatorilla+ostamassa+tuoreita+mausteita+kotiinvietäväksi,+voisin+samalla+poiketa.+Siinä+vierässä+on+myös+katos+jossa+on+vaatteita+myynnissä.++Mitään+trendi+kamaa+ei+juurikaan+tapaa.++Mut+jos+teinimuotia+etsii,+niin+tab+la+mun+risteyksessä+on+edullista+nuorten+vaatetta.+Sekään+kauppa+ei+mikään+tavaratalo+ole.+Khao+lakin+keskustassa+on+kyl+laukkukauppoja+joissa+ainakin+hinta+viittaa+aitouteen.+:)+.+Tab+la+mussa,+ihan+lähellä+*kalasatamaa*+on+pieni+osittain+pressukatoksellinen+koju,+josta+olen+tehnyt+hyvinkin+edullisia+löytöjä.+Kokojen+kanssa+on+haasteellista,+kun+olen+huomattavasti+thaikkuja+pidempi.++Tietenkin+bang+niang+markkinat+on+se+ensimmäinen+paikka+josta+kannattaa+katsella+ostettavaa.Lam+kaenin+markkinat+on+pienemmät,+ja+suunnattu+paikallisille.+Mut+itse+viihdyn+siellä+paremmin.+Molemmissa+toki+käyn,+tosin+lähinnä+herkuttelemassa.+Toki+khao+lakin+keskustassa+on+paljonkin+kauppoja+joissa+myydään+vaatteita.+Hinnat+on+turistihintoja.+Laatu+on+sitten+mitä+on.+Ei+välttämättä+ihan+huonoa.+Etenkin+loppusesongista+siellä+voi+tehdä+hyviäkin+löytöjä.++Monissa+kaupoissa+ei+ole+hintoja.+Ne+pitää+itse+neuvotella.+Tab+la+musta+sain+saman+paidan+kolmanneksella+siitä+mitä+khao+lakin+keskustassa+olisin+saanut.+Tosin+jouduin+odottamaan+päivän,+koska+niillä+ei+kokoani+ollut.+Kun+ostat,+tarkista+se+vaate,+jos+myyjä+sen+itse+pussiin+laittaa.+Joskus+on+paita+vaihtunut+pussittaessa+vahingossa+:).++Sunnuntain+takua+pan+markkinat+voivat+olla+myös+kannatava+paikka+poiketa.+Sekin+kannattaa+ottaa+ikäänkuin+vanhaankaupunkiin+tutustumisena.+++Tai+sitten+vain+lähteä+retkelle+phukettiin+ostoksille.+Kyllä+thai+bussimatka+on+elämys,+menee+vip+bussilla,+tai+sitten+ikkunattomalla+,+eikä+maksa+paljon+mitään.