Vapaa kuvaus

m.y.m = Mies yksin matkalla Olen keski-ikäinen mies. Nautin Thaimaan matkailusta paljon. Olen saanut paljon paikallisilta ystäviltä opastusta, neuvoja, ja päässyt paikkoihin jonne normaalisti turistit eivät mene. Yritän jakaa sitä iloa, ja oppia jota olen itse saannut jo jonkun verran matkustaneena. Oppimista minullakin on vielä paljon, niin kielessä kuin kulttuurissakin. Jotta meillä kaikilla olisi parempi mieli ja loma Suosikkibändit/artistit: job2do, tai oratai, sek loso Lempikirjat: thaisanakirja. Vapaa-aikanani: matkailu, musiikki, kulttuuri, thaikieli Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: khao lak En pidä: pahansuopaisuudesta Parhaat matkakohteet: Thaimaa (khao lak), isaan Ruoka & juoma: Singha, padthai, priau waan, roti sai kluei sai nom, muu waan, wiskikana (teryaki), hong thong. Haave ammatti: Oppaaksi khao lakkiin.

Aloituksia

40

Kommenttia

454

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Itse+olin+Noble+house+resortissa.Antaisin+koulunumeroksi+7Oli+kyl+halpa,+joka+hinta-laatusuhteella+nostaa+sen+ehkä+8,5+Huonetta+jouduin+vaihtamaan+parikertaa.+Ensimmäinen+ei+vastanut+varattua+huonetta.+Oli+tosin+juuri+remontoitu.+Toinen+vastasi,+mut+kunto+oli+heikko.+Kylpyhuoneessa+ongelmia.+Maksoin+1000+thb+lisää+viikosta,+ja+sain+bungalovin.+Oli+reilun+kokoinen,+osamerinäköala,+ja+kaikki+toimi.+Aamiainen+oli+ajankohdasta+johtuen+vähän+aneeminen.+Mut+sit+ne+alkoikin+kyselee+mitä+haluan+syödä.+Allas+oli+lähellä+rantaa,+ihan+tyypillinen+ja+kunto+ok.+Ei+iso+ei+pieni.+Skootterin+vuokrasin+100m+hotellilta,+suoraan+tien+yli.+Kaikki+toimi+sovitusti.+Ei+ongelmia.+Ranta+oli+parasta.+Vähäinen+iltaelämäkin+sijoittui+lähinnä+rannalla+olevaan+reggae+baariin.+Oli+ihan+hyvä+mesta.+Hyvää+ruokaa+ja+ohjelmaakin+oli.+muutama+ruoka+paikka+kadun+varrella.+Ei+mitenkään+erikoisia,+mut+tyypillistä+turistikohderuokaa.+Eli+vastasi+asiansa.+Aivan+hotellin+tuntumassa+oli+pieni+kauppa.+Suurempi+ostospaikka+oli+ajomatkanpäässä.+missä+enemmän+shopattavaa.++Voisin+mennä+uudestaankin.+Seuraava+matka+joulukuussa+kuukaudeksi.Suuntautuu+bangkokista+pohjoiseen,+aina+laosiin+saakka.viimeinen+viikko+sitten+rannalla,+jossakin+päin+thaimaata.Jonkun+verran+Thaimaassa+on+ollut+mahdollisuus+käydä,+ja+itselle+hintojen,+hotellien,+lentojen+vertailu+on+oleellinen+osa+matkaa.++Se+tunne+kun+teet+mielestäsi+hyvän+löydön+:)Hyviä+matkoja+kaikille+kukin+tyylillään,+tai+ilman+kukkia+:)
  2. Kelpo+ruokaa+saa+lähes+kaikista,+niistä+n.+10+ravintolasta+jotka+on+brizan+lähellä.+Jos+sea+food+on+kyl+käymisen+arvoinen,+jos+meriruoka+maistuu.Nimeä+en+nyt+saa+päähän+mut+isontien+risteyksessä+viimeinen+ravintola+tien+brizan+puolella,+on+kyl+hyvää+safkaa,+ja+mukava+henkilökunta.Isontien+risteyksestä+n.+100-+200m+khaolakin+suuntaan,+tien+toisella+puolella+on+hyvää+thai+ruokaa,+edulisesti.++Rannalla+jos+tulee+nälkä+niin+komols+cornerilla+on+myös+hyvää+edullista+rantaruokaa.+Saa+sanoa+terveisiä+:)+Tietävät+kyllä+lam+kaenin+markkinoilla.+kannattaa+myös+poiketa+herkuttelemassa,+lähempänä+kuin+bang+niang.+Lam+kaenissa+on+muutenkin,+etenkin+aamuisin+ihania+thairuokia+töihin+matkaaville.+jos+ei+kokemusta+aijemmin,+niin+banaani+pannari+mopo+pysähtyy+usein+brizan+lähelle.+Ei+ehkä+ihan+parhaita,+mut+ihan+kelvollisia.+Ei+sen+takia+kannata+kauemmaksi+lähteä.+Itse+otan+sen+*maidolla*+Vastaa+meidän+vaniljakastiketta.+Käsittääkseni+kondensoitua+maitoa+keitetty+kasaan.++Suosittelen+myös+lähes+brizan+vieressä+hedelmäkojusta+ostamaan+smooteja.+Ehdasta+hedelmistä+ja+jäästä+sheikattuja.+On+kyl+hyvää.++Itse+ostan+niitä+altaalle+juomaksi+joskus.+Jos+ekaa+kertaa+Thaimaassa,+niin+kyl+chontikassa+kannattaa+käydä,+vaikka+sinne+pitkämatka+onkin.+Tai+jos+muuten+ei+thai+bbq+ole+tuttua.+Myös+bang+niang+markkinoilla+käydessä+kannattaa+maistella++herkkuja...+kuitenkin+todennäköisesti+markkinoilla+kuitenkin+käytte.+Itse+ostan+liiankin+usein+friteerattuja+kananpalasia.+Tosin+lam+kaenista+(lamken)++saattaa+saada+parempia.+Sekä+possunvartaita.++Jos+halpaa+ja+hyvää+haluaa+kuai+tiau+vaunut+on+hyvä+vaihtoehto.+Pari+kilsaa+lam+kaenin+suuntaan,+on+myös+käymisen+arvoinen+paalujenvaraan+rakennettu+meriruokaravintola+nimeltään+ban+khao+lak.+(baan+khao+lak).+++Paikkoja+joissa+ruoka+polttaa+syödessä+ja+poistullessa+thaikuillakin,+en+taida+uskaltaa+suositella.
  3. Itse+vuokraan+skootterin+ensimmäisenä+päivänä,+palautan+sen+viimeisenä+iltana.+Omasta+mielestäni+ajelen+aika+paljon,+ei+kuitenkaan+se+ole+matkan+päätarkoitus.+Kertaakaan+ei+ole+poliisit+pysäyttäneet.++Ei+vain+ole+osunut+kohdalle.+Eikä+myöskään+koskaan+ole+khao+lakissa+yritetty+rahastaa+naarmuista+tms.+Palautan+skootterin+aina+tankattuna.+Yleensä+sellaisena+sen+saakin.+Mut+se+tankillinen+maksaa+pari+euroa,+joten+ei+liene+kustannuskysymys.++Mut+sitten+siihen+uskaltamiseen.++Jos+jossakin+Thaimaassa+haluaa+vuokrata+skootterin,+Khao+lak+voi+olla+hyvä+valinta.+Käytännössä+siellä+on+vain+yksi+tie,+++jossa+muutama+poikkikatu.+*Hieman+karrikoitu+myönnän*+Kahdessa+(+kolmessa)+vaarallisimmassa+risteyksessä+on+nykyisin+liikenne+valot.++++Itse+ennen+ensimmäistä+vuokraustani+istuin+taksissa+etupenkillä,+ja+mielessäni+mietin+kummalle+puolelle+väistäisin,+kohdatessa.+Olis+aika+monta+kertaa+kolissut,+etenkin+kapeilla+teillä.++Samoin+noi+ryhmittäytymiset.+Aika+syvälle+iskostunut+tämä+oikeanpuoleinen+liikenne,+sääntöineen.++Varovaisuuden+painottamista+ei+voi+Thaimaassa+vähätellä,+kuten+moneen+kertaan+jo+todettu.+Liikennekulttuuri+kuitenkin+on+hyvin+erilainen+kuin+suomessa.+Eikä+siellä+välttämättä+kauheasti+väistellä+skoottereita.+Usein+myös+tapaa+skoottereilla+värään+suuntaan+ajavia,+yms.++Vaan+eipä+sitä+pitäisi+lomalla+niin+kiirekään+olla,+ettei+ehtisi+ajella+varovaisemmin.+++Jos+ajelee+sitä+vuorenrinnettä+kiemurtelevaa+tietä,+niin+ei+pidä+säikähtää+jos+auto+ihan+takana+antaa+äänimerkin.+Se+vaan+ilmoittaa+ohittavansa.++Toisaalta+skootteri+on+hyvin+näppärä+tapa+liikkua.+Khao+lakissa+on+etäisyydet+sopivia+juuri+skootterilla+liikkumiseen.+Esim.+auto+olisi+paljon+hankalampi.+Skootterin+saa+parkkiin+lähes+minne+tahansa.+Samoin+khao+lakissa+on+mielestäni+paljon+hienoja+paikkoja+joihin+pääsee+skootterilla+näppärästi.+Harvoin+olen+pettynyt,+kun+olen+lähtenyt+ajelemaan+jonnekkin+ennen+käymättömään+paikkaan.+++Tosin+nyt+niitä+alkaa+olemaan+aika+vähän.Sitten+yksi+asia+on+hyvä+myös+tiedostaa.+Niissä+skoottereissa+ei+ole+vakuutusta.+Eli+jos+mälläät+sen,+maksat+omat+ja+mahdollisen+toisen+vahingot.+Sitä+ei+kuitenkaan+kaikissa+vuokraamoissa+kerrota.
  4. hieronta+maksaa+250+thb-+ylöspäinNormaalisti+noin+300+tai+350+thb.+Hotelleissa+400+thb+tai+enemmän+similanille+lienee+yleisin+retki.+Saari+retki+siis.lisäksi+on+retkiä+vaikkapa+Takua+pa:n+vanhaan+kaupunkiin.++noin+1700l+kaivoskaupunki.+Sinne+kannattaa+kuitenkin+mennä+sunnuntaisin+koska+silloin+siellä+on+markkinat.+Puolipäiväretkellä+voi+tutustua+khao+lakin+nähtävyyksiin.khao+sok+on+luonnonpuisto+jonne+tehdään+paljon+retkiä.+Joko+päivän+tai+kahden+Kapong+kuumat+lähteet.+Siellä+myös+national+park.+Ihan+hyvä+paikka.+Retkiä+on+lähes+loputtomasti...+tai+sitten+voi+vielä+räätälöidä+itselleen+mieleisen.+Itse+retkeilen+skootterilla+mieluiten.+Ekalla+reisulla+voisi+käydä+ainakin+joillakin+vesiputouksilla+esim+song+fa+.+ehkä+koh+kho+khaolla+saari+ihan+khaolakin+vieressä.+Samalla+tutustua+tsunami+muistomerkkiin+nam+khemissä.++skootteri+vuokra+on+200+thb+vuorokausi,+jos+ottaa+useammaksi+päiväksi.++Tankin+saa+täyteen+n.+80+thb+Ruoka+maksaa+sen+mitä+haluaa+maksaa.+100+thb,+saa+syödäkseen,+jos+ei+turistiravintoloihin+mene.+Kuai+tiau+=+Nuudelisoppa+vielä+halvempaa.+Turistiravintoloissa+alkaa+olemaan+ruoat+10€+luokkaa.+En+juurikaan+käy,+niin+joku+muu+tietää+paremmin.+Mielestäni+Chonticha+on+ylivoimaisesti+paras+hintalaatusuhde.+100+thb+seisovapöytä.+Vaihtoehtoja+kymmenittäin.+https://www.tripadvisor.fi/Restaurant_Review-g2368218-d8736986-Reviews-Chonticha_Mookrata_BBQ-Khuk_Khak_Khao_Lak_Phang_Nga_Province.html+++Oma+budjetti+on+40-+50€+/+päivä.+Ei+ole+koskaan+mennyt.+Mut+siihen+varauduttu.+Toiselle+budjetin+teko+mahdotonta.++Ihmiset+viettävät+kuitenkin+erilaisia+lomia.