Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pegas
profiilit
pegas
pegas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
6
Kommenttia
1898
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos+tiedoista.+Käyn+katsomassa+nuo+mainitsemasi.+Yritin+kysyä+muutamilta+ammattivalokuvaajilta+(ei+vastausta),+kävin+lukemassa+kirjastossa+Kameralehtiä,+kysyin+Rajalasta,+Nikon+maahantuojalta+(mainostivat+Z6:sta).+Joskus+filmikamera-aikana+tämä+hoitui+suurinpiirtein+niin,+että+lehtimiehillä+oli+kalustonsa,+jotka+sopi+maallikollekin,+sitten+oli+yksi+ylitse+muiden+eli+Leica.
Nyt+maailma+on+sekava,+varsinkin+vanhemmalle+ihmiselle+haastava.+Omistan+itse+vielä+Nikon+FM+filmikamerarungon+ja+siinä+kolme+objektiivia.+Sitten+pienikin+pokkari+Nikon+3200+coolpix+päihitti+tuon.+Ostin+kolme+vuotta+käytettyäni+D3200+Nikon+ja+pari+vuotta+siitä+D7100.
Nyt+viisastuneena+ajattelin+kysyä+viisaammilta+apua+seuraavaan+kameraan.
Kiitos+kaikille+vastauksista!
30.06.2019 20:19
Kiitos+tästä+kommentista.+Onko+niin,+että+peilikamera+ei+ole+poistumassa+valokuvauksesta?+Ehdotatko,+että+minun+kannattaa+hankkia+täysikokoinen+kennollinen+peilikamera?
Voisitko+laittaa+vielä+lisätietoa,+mitä+huomasit+eroa+D7100+jälkeisiin+esim.+D850+kuviin.+Miten+kamera+vaikutti+kuviisi?
Kiitos+vastauksesta!
30.06.2019 19:46
Älää+nyt+riidelkö.+Tässä+on+kyse+vain+kamerasta.+Juttu+ei+niin+vakava.+Joskus+ihmisillä+on+kuuma+käsitys+autoista+ja+olen+ajatellut,+että+voiko+pölynimureista+löytää+riitaa.+Sama+kai+sopii+kameraan.
Olisi+hyödyllisempää,+jos+ihmiset+laittaisivat+kokemuksia+rehellisesti+kameroistaan,+silloin+voisimme+saada+tietoa+myös+me+noviisit.+Apua+kameran+ostoon.
Sillä+tavalla+me+kuluttajat+pärjätään.
30.06.2019 19:24
Kiitos+vastauksesta.+Minulla+ei+ole+tietoa+saati+taitoa+tuon+listan+järjestykseen.+Ymmärrän+myös,+että+kamera+ei+yksin+ratkaise+lopputulosta.+Jos+kuitenkin+aikoo+laittaa+kameraan+yli+2000+euroa,+olisi+hyvä+kilauttaa+kaverille,+kun+omat+taidot+ei+riitä.
Tietenkin+on+myös+niin,+että+harvalla+on+mahdollisuuksia+verrata+näitä+aidosti,+koska+kenellä+nämä+molemmat+tai+useampi+on+käytössä+yhtäaikaa?
Varmasti+noilla+mainitsemillasi+kameroilla+saa+kaikilla+hyvää+jälkeä.
30.06.2019 14:54
Hei+kaikille!
Aloitin+tämän+kyselyn,+koska+olen+ollut+vähän+ymmällä+kamerakehityksen+vuoksi+ja+en+osannut+enää+hankkia+seuraavaa+kameraa+Nikon+D7100+jälkeen.
Googlaamalla+löytyy+Techradar+lista+parhaista+peilittömistä.+Nyt+voi+tietenkin+jokainen+kehua+tai+haukkua+tätä+listaa.
Vuoden+2019+parhaat+peilittömät+kamerat
++++Nikon+Z6.+Markkinoiden+paras+peilitön+kamera.+...
++++Sony+Alpha+A7+III.+Yhä+loistava+peilitön+kamera.+...
++++Nikon+Z7.+Mahtava+alku+Nikonin+uudelle+Z-sarjalle.+...
++++Sony+Alpha+A7R+III.+...
++++Fujifilm+X-T3.+...
++++Olympus+OM-D+E-M10+Mark+III.+...
++++Sony+Alpha+A6400.+...
++++Fujifilm+X-T30.
30.06.2019 14:07
Kiitos+vastauksista!+Ryhdyn+hankkimaan+tuota+Sonya.+Maailma+on+muuttunut+vaikeaksi+kaikkien+elektronisten+laitteiden+ympärillä,+hankkisi+vaikka+televisiota.+Näyttää+siltä,+että+valokuvaus+on+(vaikka+sen+pitäisi+olla+helppoa+filmikameran+jälkeen)+muuttunut+tieteisseikkailuksi.
Varsinkin+vanhemmalla+iällä+ihminen+on+pulassa.
28.06.2019 08:25
En+minäkään+lähtisi+opettamaan+ihmisille+elämätapoja.+Kohtuutta+voi+oppia+vain+jos+jotakin+on+yltäkylläisesti.+Jos+elää+niukkuuden+rajoissa+pakosta,+ei+silloin+voi+puhua+kohtuuden+oppimisesta.
Sillä+tavalla+myös+alkoholin+käyttö+voi+olla+kohtuullista,+jos+sitä+voi+juoda+kuinka+paljon+tahansa.+Jos+rajoja+ei+ole+se+on+hallitsematonta.+Silloin+ei+tiedä+kohtuudesta+mitään.
Rahanahneus+tuottaa+markkinataloudessa+voittoja.+Usein+täälläkään+ei+ole+kohtuudesta+tietoakaan.+Siksi+ne,+jotka+tulevat+ökyrikkaiksi,+lopulta+jopa+lahjoittavat+ylimääräisen+pois.
Olihan+Platonilla+valaiseva+ihmisjako,+sydän,+vatsa+ja+järki-ihmisiin.+Sydän+ihmiset+olivat+hyviä+sotilaita,+vatsaihmiset+kauppiaita+ja+järki-ihmiset+sopivia+valtion+hoitoon.+Platon+sanoi,+että+vain+järki-ihmiset+(joita+oli+vähän)+kykenivät+kohtuullisuuteen+ja+siksi+heidän+tulee+olla+valtion+johdossa.
27.06.2019 20:20
Jotain+massatuotannon+silmiinpistävää+ominaisuutta+niissä+on.+1970-luvun+tasakatot,+1980-luvun+valkolohkotiili,+1990-luvun+kirsikkakeittiöt+ja+kylpyhuoneinen+sinilaatat.+Yleisesti+tonttijaot+ja+tonttikoot+ovat+määränneet+talon+aseman+suhteessa+tonttiin.+Silti+myös+tontille+asemoito+talo+on+autotalleineen+tylsä+ja+nappureille+avoin.
Standardisaunat+myös+jollain+tapaa+tylsiä.+Sen+muuttaminen+mustaksi+ei+auta+piristykseksi.+Näyttää+kovasti+siltä,+että+tämä+"mustuus"+on+levinnyt+sitten+talojen+julkisivuun+ja+siinä+on+riski+tulla+uudeksi+"valkolohkotiili"+epidemiaksi.
Toki+väri+on+helpompi+vaihtaa+kuin+tiiliseinän+väri.
Tietenkin+tulee+myös+olla+kokemusta+pitkältä+ajalta,+että+"näkee"+ja+muistaa+nämä+muutamat+ylilyönnit.
Lähtisin+jo+siitä,+että+talon+asettaminen+tontille+tulisi+ottaa+uudelleen+miettimisen+kohteeksi.+Ja+kun+rakennetaan+yhtäaikaa,+niiden+sommitteluun+tulisi+paneutua.+
On+tylsää+mennä+edes+katsomaan+myytäviä+kohteita,+joissa+talo+ja+autotalli+täyttävät+sen+tontin+niin,+että+et+pääse+naapureita+pakoon+minnekään.+
Toisin+oli+joskus+ennemmin,+eikä+kaikki+johtunut+vain+siitä,+että+tontti+oli+pieni.
Ehkä+kaipaan+enemmän+yksilöllistä+rakentamista+uudelleen.+Itse+en+ole+rakentamisen+ammattilainen,+mutta+jokin+minua+vaivaa+näissä+muoti-ilmiöissä.
Kiva+silti+kuulla+myös+puoltoääniä+"mustuudelle".
27.06.2019 19:53
Olen+sitä+minäkin+harkinnut,+mutta+kun+lukee+näiden+viisaampien+kommentteja+en+hankkinut.+Toisaalta+kuinka+usein+sitä+kuvaa+kaukaa+jotain?+Varmaan+joku+ISO+kuu+taustalla+ja+siihen+eteen+jotain+lapsia+tms,+mutta+niitä+kuvia+on+hyviä+ihan+netissä.
Juuri+sitä+erilaisuutta+kuvissa+hakee+kun+etäisyydet+"puristuu"+kasaan?
27.06.2019 15:43
Eiköhän+tuo+synnytyslakko+ole+jo+alkanut?+Nykyihminen+(sen+ikäiset,+jotka+vielä+voisivat+lapsia+hankkia)+ovat+niin+läpeensä+hemmoteltuja+ja+omaan+napaan+tuijottajia,+että+heidän+kärsivällisyys+ei+riitä+edes+lastenhoitoon.+Nykyään+kun+kaksi+lasta+on+jo+"ruuhkavuodet"+ja+parit+eroavat+"suunnattoman+urakan"+edessä.
Oli+joku+laulu,+että+"ennen+oli+laivat+puuta+ja+miehet+rautaa,+nyt+.....jne"
27.06.2019 15:34
En+nyt+saanut+kiinni+ajatusekstasi?+Tarkoititko,+että+nyt+on+vihdoin+ymmärretty+miten+rakennetaan+"ajattomasti"?
Mielestäni+ennen+ei+tehty+(tarkoitan+ennen+vähintään+1960-lukua)+asioita+muodin+mukana.+Jokainen+rakensi+enemmän+yksilöllistä.+Siksi+mm.+ainakin+100+vuotta+vanha+pitää+edelleen+pintansa.
Muoti+rakentaminen+rakennusmessuineen+tuottaa+samankaltaisuutta+eri+vuosikymmeniin.+Myös+standardirakentaminen+tekee+sitä+samaa.+
Olen+nyt+nähnyt+niitä+mustia+taloja+valmiina+ja+itse+en+halua+sellaiseen+muuttaa.+Tulee+ymmärtää+myös+se+varsinkin+omakotirakentamisessa,+että+talo+tässä+ympäristössä+tai+tuossa+toisessa+ei+ole+sama+asia.
Siitä+otin+vertailuun+etunimet,+joista+suosittelisin+valitsemaan+listalta+alle+20+nimeä.+SIlloin+varmistaa+sen,+ettei+ole+luokassa+"aino1,+aino2,+aino3+tyttöä.
Rakentaminen+on+taitolaji+(itse+en+sano+omaavani+suunnittelutaitoa),+mutta+olen+nähnyt+myös+sellaisia+taloja,+jotka+ovat+olleet+ajattomia+(aikaa+kestäviä)+jokaisella+vuosikymmenellä.
27.06.2019 13:52
Salaliitosta+tuskin+on+kysymys.+Jos+olet+vähänkin+vanhempi,+muistat+kuin+1970-luvulla+pelättiin,+että+tulee+uusi+jääkausi.+Siitä+väännettiin+kättä+joka+tuutissa.
Ihminen+on+aina+huolissaan+jostakin.+Milloin+ydinaseista,+milloin+mistäkin.+Salaliitoksi+(kenen+keksimä+se+olisi+kun+jenkitkään+ei+ole+mukana?)+vaikea+uskoa.
Ilmasto+on+kyllä+muuttunut+koko+maapallon+historian+ajan.+Jos+haluat+tietää+enemmän+lue;+Lunkka,+Maapallon+ilmastohistoria.+Ei+niin+hysteerinen+kirja.
27.06.2019 11:40
Parempi+on+mennä+katsomaan+asiaa+kirkkohistoriasta.+Omia+tulkintoja+voi+harrastaa+ihan+omassa+seurassa.
27.06.2019 10:16
Tästäpä+ei+ole+mitään+todennusta+ja+itse+Paavalikaan+ei+sano+noin.
27.06.2019 10:14
Mikä+juttu+se+on+että+juuri+uskova+näitä+maailmanloppuja+toivoo?
Jos+olisit+elänyt+kun+1000+luku+tuli+täyteen,+olisit+nähnyt+maailmanlopun+ennustajia+paljon.+Jos+jotakin+niin+juuri+maailmanloppua+on+ennustettu+tuhansia+kertoja.
Eikö+sen+elämän+pitäisi+olla+iloinen+asia?+Olen+nähnyt+myös+hienoja+uskovia,+varsinkin+vanhuksia,+joiden+kasvoilla+on+rauha+ja+tyyneys.+He+eivät+ole+maailmanlopun+asialla,+vaan+elämänasialla.+Olen+nähnyt+kuinka+näistä+ihmisistä+loistaa+usko+tulevaan+ja+tuki+uusille+nuorille+ihmisille.
Jos+uskostasi+on+tullut+"maailmanlopun"+tai+"helvetin"+julistaja,+olet+todennäköisesti+ahdistunut+huonovointinen+ihminen.
27.06.2019 10:13
Jos+kristinuskosta+on+kyse+niin+sen+perusteli+ne+jotka+kirjan+kasasivat.+Taisi+olla+Nikean+kokous+v.+325+jossa+ensimmäisi+yritettiin+väsätä.+Mutta+ei+siellä+oltu+lainkaan+yksimielisiä.+Kaikki+paikalle+kutsutut+olivat+kyllä+miehiä.+Ei+siis+pidä+ihmetellä,+että+naisnäkökulma+on+kovin+suppea+kirkossa.
27.06.2019 10:06
Tärkein+kohta+ainakin+on.+Evankeliumit+kirjoitettiin+juuri+kuulopuheiden+perusteella.+Evankelisteja+oli+myös+enemmän+kuin+kirjaan+laitetut.+Mutta+niitä+koottiin+juuri+Nikean+kokouksessa.
Kukaan+evankelista+ei+siis+nähnyt+Jeesusta.+Varhaisin+kirjoitus+35+vuotta+ristiin+(paaluun)+naulitsemisen+jälkeen.+Aika+voi+kuultaa+muistoja,+olihan+silloin+mm.+tapana,+että+kun+joku+vähänkin+suurempi+merkkihenkilö+kuolee,+"salamat+löi+ja+ukkonen+jyrisi+ja+taivas+pimeni".+Koska+se+oli+vaikuttavaa!
27.06.2019 10:03
No+etsi+joku+vanha+Raamattu+ja+tee+vertailu+niin+huomaat+kyllä.
Myös+käännökset+ovat+muuttaneet+kirjaa.+Sisältö+on+muuttunut+monessa+kohtaa+aivan+erilaiseksi.
27.06.2019 09:59
Kiitos+kommentista.+Olen+samaa+mieltä!
Olisi+virkistävää+kyetä+lukemaan+Raamattua+eri+aikajaksoissa.+Teksti+on+oman+aikakautensa+värittämä.+Nykyihminen+ei+myöskään+helpolla+sopeutuisi+elämään+eri+vuosisadoilla.
Miksi+ylipäätään+tarvitaan+joku+teksti?+Miksi+näillä+"jumalilla"+on+sukupuoli?+Isä+tai+äiti?+Koska+näytelmä+olisi+kovin+"tylsä"+pitää+rooleihin+saada+myös+enkelit+ja+saatanat.+Katolinen+kirkko+kai+selittää+saatanansa+"luotuna+enkelinä"+tai+"enkeleistä+parhaana".+On+asia+miten+tahansa,+siinä+on+aimoannos+näytelmäkirjailijaa+mukana.
27.06.2019 09:56
Kiitos+vastauksesta.
Jos+Nikon+sekä+Canon+ovat+huonoja,+onko+sinulla+ehdottaa+sitten+joku+hyvä+kamera+++objektiivi+kun+olen+päivittämässä+oman+Nikon+D7100+kamerani?+Minulla+objektiivi+Nikkor+18+-+140.+Matkoilla+ja+lastenkuvakseen+tämä+ollut+ok+kun+vaimo+tekee+kuvista+kuvakirjoja.+
Itse+katson+vertailuja+netistä+ja+toki+myös+ne+vaihtelevat,+mutta+kai+ne+Camera+Decision+ja+Sensor+Comparison+yms+jotain+osaa?+Vai+osaako?
Mutta+arvostan+sitä,+että+jollakin+on+vahva+mielipide.+Toki+pitäisi+olla+myös+omakohtaista+kokemusta+eri+kameroista+jotta+voi+vertailla.
27.06.2019 09:43
88 / 95