Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jokainen saa eheytyä, se on sallittu ja tarkoitettu kaikille. Jumala ei katso ihmiseen, kaikki ovat yhtä rakkaita ja arvokkaita Hänelle.
  2. "Miksi?
    Siksi etteivät he tienneet tuollaisesta käskystä mitään!
    Muutenhan he olisivat totelleet Jeesusta, vai mitä!"

Tämä on puhtaasti sinun oma selitys, arvelu, jolle ei löydy lähdettä. Samalla esität että Jumala ei pitäisi Sanastaan vaaria.Todennäköisempää on että opetuslapsille kolminaisuus oli hyvin selvää(mitä enemmän tutkin alkukieltä sen selvemmäksi tämä asia käy minulle,että he ymmärsivät niin) ja he tekivät ihan oikeen myös kastaessaan Jeesuksen nimeen eli Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

"Epäilempä tuon käskyn nähneen päivänvalon, aikaisintaan kolmisensataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ehkäpä vieläkin myöhemmin!"

Kuten kirjoitin, "todisteita he eivät esitä". Oma "epäily"(oppi) menee näin Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen edelle. Voisi sanua jo että, "i rest my case" :) Kun näin allekirjoitat todistukseni.

Kuten kirjoitin minun luonteella ei "toistella jotain kohtaa jatkuvasti ja toista ei koskaan", en edelleenkään kykene sellaiseen, mieli olisi rauhaton.
    Joh.17:3 ei kumoa mitenkään kolminaisuutta, minäkin uskon että Jumala on yksi. Kohdassa käytään Jumalasta määrettä joka Ilmestyskirjassa liitetään Jeesukseen. Tuomas taas esitti uskontunnustuksensa itselleen Jeesukselle, joka ei sitä korjannut vaan päinvastoin, tunnusti Tuomaksen uskovaiseksi. Erittäin painava ja vahva todistus.

Jes.7, ennustus esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa(kunhan ei silputa) ja sen alkulähteeksi paljastuu itse Jumala:" minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo....(Matt.1:22-23). Jälleen en voi/kykene/halua silputa tai turhentaa itsensä Jumalan sanoja "myöhemmiksi lisäykseksi", koska ne eivät sovi oppiini, en vain kykene. Ja ihan varmasti hyvä niin.