Raamatusta ei löydy ainuttakaan kohtaa, jossa olisi kastettu "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"!
Matteus 28:19 on jälkeenpäin muutettu kolminaisuusoppia tukemaan!
Apostolit kastoivat aina Jeesuksen Kristuksen nimeen, eivätkä edes tienneet että Jeesus oli käskenyt heitä kastamaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", koska Jeesus ei ollut sellaista käskyä heille antanut! Muutenhan he olisivat Jeesusta totelleet! Vai mitä?! Tuo käsky ei tule Jeesukselta!
Ap. t. 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 8:
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
Ap. t. 10:
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apostolit ei kastaneet "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"!
45
265
Vastaukset
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi= Jeesus.
- sinapinsiemenkauppaa
Lukeeko Raamatussa noin että Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi= Jeesus. ? JA EI TAKUULLA LUE! LYYVÄÄNKÖ SATUSETÄ SINAPINSIEMENESTÄ VEIKKAA?
sinapinsiemenkauppaa kirjoitti:
Lukeeko Raamatussa noin että Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi= Jeesus. ? JA EI TAKUULLA LUE! LYYVÄÄNKÖ SATUSETÄ SINAPINSIEMENESTÄ VEIKKAA?
>> Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi= Jeesus.
- sinapinsiemenkauppaa
jari-pek-ka kirjoitti:
>> Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi= Jeesus.
"Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? "
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,"
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."
"Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. "
"yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; "
"Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita? "
Isän, Pojan ja meidän Ihmisten nimeen, Amen!
- stulta cerbolavo
Väität siis Marian synnyttäneen kolmoset: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen?!
Mitä pakanaoppia tuo tuollainen oikein on? - Kun kastettiin
Jeesuksen nimessä niin tehtiin opetuksensa mukaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, sillä on rakkautta Herraa kohtaan tehdä opetuksensa mukaan. Tietenkään tätä ei tarvitse toistaa kerrottaessa vesikasteesta Jeesuksen nimessä, sillä Isä ja Poika ja Henki ovat yhtä, eikä muuta nimeä ole pelastukseen annettu ihmisille toivoksi päästä Jumalan valtakuntaan kuin Jeesus.
- Uskovina saamme
tehdä kaiken Jeesuksen nimessä, kuten on meitä opetettu. Tietysti Jeesus on se nimi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen armo-osallisuudessa.
- Tietysti syntiä
ei uskovina saa tehdä missään nimessä.
- mutta jos joku
Tietysti syntiä kirjoitti:
ei uskovina saa tehdä missään nimessä.
tekee syntiä, niin meillä on Puolustaja taivaassa: Jeesus. Tietenkään Herran rakastaminen ei ole synnin tekemistä vaan Herran pelko on synnin tekemättömyyttä. Ei eksytä.
- stulta cerbolavo
mutta jos joku kirjoitti:
tekee syntiä, niin meillä on Puolustaja taivaassa: Jeesus. Tietenkään Herran rakastaminen ei ole synnin tekemistä vaan Herran pelko on synnin tekemättömyyttä. Ei eksytä.
Jeesus tunsi suurta jumalanpelkoa!
Jumala pelasti sen vuoksi Jeesuksen kuolemalta! - Jeesus myös pyysi
stulta cerbolavo kirjoitti:
Jeesus tunsi suurta jumalanpelkoa!
Jumala pelasti sen vuoksi Jeesuksen kuolemalta!että tuo kärsimysmalja menisi ohitseen hänen sitä juomatta, mutta kuitenkin Jumalan pelko ja Isän rakastaminen sai hänet tekemään Isän tahdon ja sanomaan "ei niinkuin minä tahdon vaan niinkuin sinä tahdot Isä".
- stulta cerbolavo
Jeesus myös pyysi kirjoitti:
että tuo kärsimysmalja menisi ohitseen hänen sitä juomatta, mutta kuitenkin Jumalan pelko ja Isän rakastaminen sai hänet tekemään Isän tahdon ja sanomaan "ei niinkuin minä tahdon vaan niinkuin sinä tahdot Isä".
Silloinko vain?
- stulta cerbolavo
Jeesus myös pyysi kirjoitti:
että tuo kärsimysmalja menisi ohitseen hänen sitä juomatta, mutta kuitenkin Jumalan pelko ja Isän rakastaminen sai hänet tekemään Isän tahdon ja sanomaan "ei niinkuin minä tahdon vaan niinkuin sinä tahdot Isä".
JUMALA kuuli ihmisen Jeesuksen rukoukset tämän jumalanpelon tähden ja pelasti hänet kuolemalta!
Hepr. 5:
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. - stulta cerbolavo
JUMALA kuuli ihmisen Jeesuksen rukoukset tämän jumalanpelon tähden ja pelasti hänet kuolemalta!
Hepr. 5:
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Jumala nimitti ihmisen Jeesuksen ylimmäiseksi papiksi.
Se on suuri kunnia ihmiselle!
JUMALA SYNNYTTI / LOI Jeesuksen POJAKSEEN!
"Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Hepr. 5:
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan". - Tuo hepr. 5:7
Hepr. 5:
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.viittaa nimenomaan Getsemanen koetukseen, jossa Jeesus pyysi opetuslapsiaan myös valvomaan ja rukoilemaan mutta havaitsi lihansa olevan liian heikkojen.
- Jo luomisesta
Jumala nimitti ihmisen Jeesuksen ylimmäiseksi papiksi.
Se on suuri kunnia ihmiselle!
JUMALA SYNNYTTI / LOI Jeesuksen POJAKSEEN!
"Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Hepr. 5:
5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".lähtien on Poika ollut Alku ja Loppu Isän rakkaana ainosyntyisenä Immanuelina meihin ihmisiin nähden, sillä vain Yksi on Herra, amen, Jeesus Nasaretilainen.
Se vartioivat miekka on Jeesuksen sanoissa suustaan lähtien "annan sinulle syntisi anteeksi" ja ihmisen nimi kirjoitettiin elämänkirjaan kun Herran tunnustaa nimeltä nykyään, mutta ennen syntymistään Ihmisen Pojaksi, annettiin tunnustus Herraan turvaalle. Jeesus ilmoitti itsensä Aabrahamin ja jälkeläistensä kautta sillä pelastus on Juudan suvusta Israelin yhtenä sukukuntana kahdestatoista. - Tietysti Isä on
Jo luomisesta kirjoitti:
lähtien on Poika ollut Alku ja Loppu Isän rakkaana ainosyntyisenä Immanuelina meihin ihmisiin nähden, sillä vain Yksi on Herra, amen, Jeesus Nasaretilainen.
Se vartioivat miekka on Jeesuksen sanoissa suustaan lähtien "annan sinulle syntisi anteeksi" ja ihmisen nimi kirjoitettiin elämänkirjaan kun Herran tunnustaa nimeltä nykyään, mutta ennen syntymistään Ihmisen Pojaksi, annettiin tunnustus Herraan turvaalle. Jeesus ilmoitti itsensä Aabrahamin ja jälkeläistensä kautta sillä pelastus on Juudan suvusta Israelin yhtenä sukukuntana kahdestatoista.suurempi kuin Poika, mutta vain Herraa saadaan kumartaa, sillä Jeesus on Herra ja Jumala, amen. Pyhitytään totuudessa joka on Jeesuksessa eli Pojassa, joka on Isässä, eikä Isä mitään ihmisiin nähden tee muutoin kuin Pojan kautta. Tietysti on myös Jumalan vastustaja, joka ei tahdo eikä voi totuudessa pysyä, sillä on valheen isä.
- Toi hepr. 5:7?
Tuo hepr. 5:7 kirjoitti:
viittaa nimenomaan Getsemanen koetukseen, jossa Jeesus pyysi opetuslapsiaan myös valvomaan ja rukoilemaan mutta havaitsi lihansa olevan liian heikkojen.
Jeesus..................havaitsi lihansa olevan liian heikkojen. ???
Kuka kuunteli Jeesuksen yksinkeskustelua ja näki sen touhuilut kun kaikki kerran nukku?
- stulta cerbolavo
Joh. 17:
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Mark. 10:
18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi JUMALA YKSIN.
Mark. 15:
34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: JUMALANI, JUMALANI, miksi minut hylkäsit?
1. Kor. 11:
3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ.
1. Tim. 2:
5 Sillä YKSI ON JUMALA, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2. Kor. 11:
31 HERRAN JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
Ef. 1:
3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1. Piet. 1:
3 Ylistetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
2. Kor. 1:
3 Kiitetty olkoon meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
Ilm. 3:
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni. - stulta cerbolavo
JUMALA EI OLE PAHAN KIUSATTAVISSA!
(Jaak. 1:13)
JEESUSTA KIUSATTIIN!
(Luuk. 4:2)
JEESUSTA KIUSASIVAT HÄNEN OMAT HIMONSA!
(Jaak. 1:14)
Jaak.1:
13 Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.
14 Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee.
Luuk. 4:
2 neljäkymmentä päivää, ja Paholainen kiusasi häntä. Hän ei syönyt noina päivinä mitään, ja kun tämä aika oli kulunut, hänen tuli nälkä.
JEESUS OLI LAIN ALLE SYNTYNYT!
(Gal. 4:4)
...ELLEI LAKI OLISI SANONUT "ÄLÄ HIMOITSE".
(Room. 7:7)
Gal. 4:
4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Room. 7:
7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". - Joka näki Jeesuksen
näki myös Isän, kuten Herra opetti Nikodeemukselle. Jeesus ei tahtonut tämän salaisuuden esilletulemista ennen kuolemaansa ristillä, sillä eihän kukaan olisi tahtonut nousta Jumalaa vastaan, kuten Jeesusta vastaan noustiin.
Jumalan kunnia on salata asioita ihmisiltä, toisaalta on ennalta paljonkin ilmoittanut ja oppinsakin on selvästi annettu vaikka myös vertauksia on käytetty ja selitettykin Uudessa Testamentissa.
Jeesus on Immanuel, vaikka Isä on Poikaa suurempi. Isä ei voi koskaan kuolla, koska kaikki on hänessä ja hänen sanansa voimassa koossa ja Jeesuksella on luomisessakin ollut suuri osansa Isän Sanana ja meidän ihmisten elämässä.- stulta cerbolavo
Jeesus oli IHMINEN, ei Jumala!
1. Kor. 15:
21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut IHMISESTÄ.
1. Tim. 2:
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus, - Jeesus on sekä
Jeesus oli IHMINEN, ei Jumala!
1. Kor. 15:
21 Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut IHMISESTÄ.
1. Tim. 2:
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus,Jumalan ainosyntyinen Poika ja Jumala, että myös Ihmisten Poika Mariasta syntyneena Immanuelina ja tarkoittaa "Jumala kanssamme". Jeesus on Jumalan Sana eli Jumalan yksi ulottovuus Isän ja Hengen rinnalla, Isän oikealla puolella.
- sinapinsiemenkauppaa
Jeesus on sekä kirjoitti:
Jumalan ainosyntyinen Poika ja Jumala, että myös Ihmisten Poika Mariasta syntyneena Immanuelina ja tarkoittaa "Jumala kanssamme". Jeesus on Jumalan Sana eli Jumalan yksi ulottovuus Isän ja Hengen rinnalla, Isän oikealla puolella.
Miksi Jumalan yksi ulottuvuus oli oppimaton ja paha?
- Mitä sinä
sinapinsiemenkauppaa kirjoitti:
Miksi Jumalan yksi ulottuvuus oli oppimaton ja paha?
tuolla tarkoitat? Ei Raamatun lukeminen sinullekkaan pahaa tee.
Olen aina ihmetellyt näitä kolminaisuuden vastustajien konsteja. Raamatun ei anneta sanella oppia vaan silputaan Raamattu oman opin kaltaiseksi. Jos jokin kohta ei Raamatussa( ja niitähän riittää)passaa heidän oppiin, kuten tämä itsensä Jeesuksen lähetyskäsky(Matt.28), se leimataan (ja poikeuksetta aina ilman vakuuttavia todisteita tai todisteita ensinkään) väärennökseksi, käännösvirheeksi (vaikka eivät koinee- kreikaa taidakkaan) tai myöhemmäksi lisäykseksi.
Minun luonteellani tuollain olisi sula mahdottomuus uskoa, ei antaisi mieli rauhaa. Vaikka eipä se näytä antavan heillekkään rauhaa, niin paljon he siitä jauhavat ja kiertävät kuin kissa kuumaa puurua, enpä sinänsä ihmettele.- Itse kukin
vaellamme sen armon mukaan jonka myös tiedossa olemme saaneet. Kointähden tulee syttyä sydämmiimme Jeesuksessa että ymmärtäisimme Herran Jumaluuden, kuten Tuomas todisti "Herrani ja Jumalani", mutta ennen sitä näkemistä ei uskonut. Autuaat uskomme vaikka emme näe, ja on täyttä Isän Jumalan armoa, amen. Hallelujah!
- stulta cerbolavo
"Olen aina ihmetellyt näitä kolminaisuuden vastustajien konsteja. Raamatun ei anneta sanella oppia vaan silputaan Raamattu oman opin kaltaiseksi. Jos jokin kohta ei Raamatussa( ja niitähän riittää)passaa heidän oppiin,"
Tuo sopii paremmin teihin kolminaisuuden kannattajiin!
Kyllä ne meidän kolminaisuutta vastustavien esittämät raamatunkohdat ovat hyvin Raamatun kokonaissanomaa kuvastavia!
Käy nyt hyvä mies läpi nuo kaikki esille tuomani raamatunkohdat ja kerro missä tuli jotain silputtua ja meni vikaan!
Ensinnäkin väitteeni on täysin oikea, ettei sanarypälettä: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", esiinny Raamatussa muualla kuin Matteus 28:19!
Sekö on mielestäsi Raamatun silppuamista kun totean, ettei sieltä löydy ainuttakaan kohtaa, missä olisi kastettu "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"?
Onko Raamatun silppuamista, kun tuon esimerkiksi raamatunkohtia, joissa kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kenenkään muun nimeen?
Silppuanko Raamattua, kertoessani mitä Jeesus sanoi?
Joh. 17:
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Silppuanko Raamattua, sanoessani mitä Paavali sanoi?
1. Tim. 2:
5 Sillä YKSI ON JUMALA, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Silppuanko Raamattua, kertoessani mitä Jeesus Kristus sanoi?
Ilm. 3:
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi JUMALANI temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen JUMALANI nimen ja JUMALANI kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun JUMALANI tyköä, ja oman uuden nimeni.
"Minun luonteellani tuollain olisi sula mahdottomuus uskoa, ei antaisi mieli rauhaa. "
Sen uskon juhani1965!
Uskonpa hyvinkin!
Lukiessasi uskollisesti vain niitä raamatunkohtia ja Raamatusta irti repäistyjä jakeita, mitä teillä vain on lupa lukea, eikä mitään muuta sieltä, niin ethän sinä ressukka pystyisikään itsenäiseen raamatuntutkimukseen!
Niiden luvallisten Raamatusta silputtujen raamatunlauseiden ulkopuolelle jäänyt raamatunteksti on sinulle täysin vierasta!
Lue sinäkin juhani1965 joskus Raamattua!
Ei se ole syntiä!
Niin, meinaan se KOKO Raamatun luku!- Kenen sinä sanot
Jeesuksen olevan?
- stulta cerbolavo
Kenen sinä sanot kirjoitti:
Jeesuksen olevan?
Eikö se tullut sinulle jo selväksi?
Tyhmiähän sinä kyselet!
Jeesus on Kristus! - Onko Kristus
Tyhmiähän sinä kyselet!
Jeesus on Kristus!sinulle Jumala vai ihminen?
- Oletko kuuliainen
Tyhmiähän sinä kyselet!
Jeesus on Kristus!Jumalan Pojalle vai ihmisille?
- Rakastatko Poikaa
Tyhmiähän sinä kyselet!
Jeesus on Kristus!vai jotakin muuta enemmän kuin Poikaa?
- Oletko viisas
Tyhmiähän sinä kyselet!
Jeesus on Kristus!vai tyhmä? Mikä on mielestäsi ihmisissä viisautta ja mikä tyhmyyttä?
" kerro missä tuli jotain silputtua ja meni vikaan!
Ensinnäkin väitteeni on täysin oikea, ettei sanarypälettä: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", esiinny Raamatussa muualla kuin Matteus 28:19!
Sekö on mielestäsi Raamatun silppuamista kun totean, ettei sieltä löydy ainuttakaan kohtaa, missä olisi kastettu "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"?
Onko Raamatun silppuamista, kun tuon esimerkiksi raamatunkohtia, joissa kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kenenkään muun nimeen?"
Se on silppuamista, että väität ettei kohta Matt.28:19 ole Jeesuksen sanoma, ainoa perustelusi on että se esiintyy vain kerran Raamatussa. Toisaalta sehän sotii täysin oppiasi vastaan, niin et halua sitä ottaa huomioon. Eli jätät huomioimatta Raamatun kohdan ts.silppuat.
Laittamasi kohdat (Joh.17:3,1.Tim.2:5,Ilm.3:12) Kertovat että on yksi Jumala. Niin minäkin uskon, uskon että Hän on kolmiyhteinen. Jos mies on yksi, ei se tarkoita etteikö hän voi olla puoliso,lapsi ja isä. Sinänsö myös mielenkiintoista että myös Jeesuksen yhteydessä käytetään ilmestyskirjassa samaa "totinen"-sanaa kuin Jumalasta Joh.17:3 kohdassa.
"Lukiessasi uskollisesti vain niitä raamatunkohtia ja Raamatusta irti repäistyjä jakeita, mitä teillä vain on lupa lukea, eikä mitään muuta sieltä, niin ethän sinä ressukka pystyisikään itsenäiseen raamatuntutkimukseen!
Niiden luvallisten Raamatusta silputtujen raamatunlauseiden ulkopuolelle jäänyt raamatunteksti on sinulle täysin vierasta!
Ei se ole syntiä!
Niin, meinaan se KOKO Raamatun luku!"
Hyvä neuvo sinänsä, tosin olen sitä toteuttanut aina, luonteeni vuoksi en muuhun kykenisikään, en saisi mielenrauhaa.- Roppakaupalla...
juhani1965 kirjoitti:
Onko Raamatun silppuamista, kun tuon esimerkiksi raamatunkohtia, joissa kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kenenkään muun nimeen?"
Se on silppuamista, että väität ettei kohta Matt.28:19 ole Jeesuksen sanoma, ainoa perustelusi on että se esiintyy vain kerran Raamatussa. Toisaalta sehän sotii täysin oppiasi vastaan, niin et halua sitä ottaa huomioon. Eli jätät huomioimatta Raamatun kohdan ts.silppuat.
Laittamasi kohdat (Joh.17:3,1.Tim.2:5,Ilm.3:12) Kertovat että on yksi Jumala. Niin minäkin uskon, uskon että Hän on kolmiyhteinen. Jos mies on yksi, ei se tarkoita etteikö hän voi olla puoliso,lapsi ja isä. Sinänsö myös mielenkiintoista että myös Jeesuksen yhteydessä käytetään ilmestyskirjassa samaa "totinen"-sanaa kuin Jumalasta Joh.17:3 kohdassa.
"Lukiessasi uskollisesti vain niitä raamatunkohtia ja Raamatusta irti repäistyjä jakeita, mitä teillä vain on lupa lukea, eikä mitään muuta sieltä, niin ethän sinä ressukka pystyisikään itsenäiseen raamatuntutkimukseen!
Ei se ole syntiä!
Hyvä neuvo sinänsä, tosin olen sitä toteuttanut aina, luonteeni vuoksi en muuhun kykenisikään, en saisi mielenrauhaa.Roppakaupalla perusteluja:
" http://kotisivu.dnainternet.net/raipou/matevkas.htm " - stulta cerbolavo
juhani1965 kirjoitti:
Ei se ole syntiä!
Hyvä neuvo sinänsä, tosin olen sitä toteuttanut aina, luonteeni vuoksi en muuhun kykenisikään, en saisi mielenrauhaa.Jos Jeesus tosiaankin olisi antanut opetuslapsilleen käskyn kastaa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", niin eikö sinustakin olisi ollut todennäköisempää heidän myös siinä tapauksessa totelleen Jeesusta ja kastaneen hänen käskynsä mukaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"?
Nythän he eivät totelleet Jeesusta, eivätkä kastaneet "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"!
Miksi?
Siksi etteivät he tienneet tuollaisesta käskystä mitään!
Muutenhan he olisivat totelleet Jeesusta, vai mitä!
"sehän sotii täysin oppiasi vastaan"
Oppiani vastaan?
Raamatussa kerrotaan, etteivät opetuslapset kastaneet "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" ja nyt kun me molemmat olemme siitä tietoisia niin mihin oppiin sinä juhani1965 olet meidät kummatkin lokeroinut?
Mikä on se sinun ja minun oppini, yhteinen oppimme, kun olemme kumpikin nyt tietoisia siitä, ettei kukaan Raamatun mukaan kastanut "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", ollen siten tottelemattomia tuossa jakeessa Matt.28:19 esiintyvälle käskylle?
Epäilempä tuon käskyn nähneen päivänvalon, aikaisintaan kolmisensataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ehkäpä vieläkin myöhemmin!
"Raamatun ei anneta sanella oppia vaan silputaan Raamattu oman opin kaltaiseksi. "
Jes. 7:
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Olet juhani1965 toistellut tuota jaetta lukemattomat kerrat, oletan?!
Luonteesi ja mielenrauhasi vuoksi olet ottanut mukaan myös sitä seuraavat jakeet, jotka siihen kuuluvat?!
Vai oletko, epäilen?!
Miten tuollaiseen "muistamattomuuteen" reagoi mielenrauhasi?
Tässä vain yksi esimerkki monista, että poimit jakeen sieltä sun täältä, silputen siten Raamattua, ihmisoppejasi tukemaan!
Kumpaa jaetta näistä, Joh.17:3 vai Joh.20:28, toistelet jatkuvasti, toista et koskaan?
Jes. 7:
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut. stulta cerbolavo kirjoitti:
Jos Jeesus tosiaankin olisi antanut opetuslapsilleen käskyn kastaa "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", niin eikö sinustakin olisi ollut todennäköisempää heidän myös siinä tapauksessa totelleen Jeesusta ja kastaneen hänen käskynsä mukaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"?
Nythän he eivät totelleet Jeesusta, eivätkä kastaneet "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"!
Miksi?
Muutenhan he olisivat totelleet Jeesusta, vai mitä!
"sehän sotii täysin oppiasi vastaan"
Oppiani vastaan?
Raamatussa kerrotaan, etteivät opetuslapset kastaneet "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" ja nyt kun me molemmat olemme siitä tietoisia niin mihin oppiin sinä juhani1965 olet meidät kummatkin lokeroinut?
Mikä on se sinun ja minun oppini, yhteinen oppimme, kun olemme kumpikin nyt tietoisia siitä, ettei kukaan Raamatun mukaan kastanut "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", ollen siten tottelemattomia tuossa jakeessa Matt.28:19 esiintyvälle käskylle?
Epäilempä tuon käskyn nähneen päivänvalon, aikaisintaan kolmisensataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ehkäpä vieläkin myöhemmin!
"Raamatun ei anneta sanella oppia vaan silputaan Raamattu oman opin kaltaiseksi. "
Jes. 7:
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Olet juhani1965 toistellut tuota jaetta lukemattomat kerrat, oletan?!
Luonteesi ja mielenrauhasi vuoksi olet ottanut mukaan myös sitä seuraavat jakeet, jotka siihen kuuluvat?!
Vai oletko, epäilen?!
Miten tuollaiseen "muistamattomuuteen" reagoi mielenrauhasi?
Tässä vain yksi esimerkki monista, että poimit jakeen sieltä sun täältä, silputen siten Raamattua, ihmisoppejasi tukemaan!
Kumpaa jaetta näistä, Joh.17:3 vai Joh.20:28, toistelet jatkuvasti, toista et koskaan?
Jes. 7:
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut."Miksi?
Muutenhan he olisivat totelleet Jeesusta, vai mitä!"
Tämä on puhtaasti sinun oma selitys, arvelu, jolle ei löydy lähdettä. Samalla esität että Jumala ei pitäisi Sanastaan vaaria.Todennäköisempää on että opetuslapsille kolminaisuus oli hyvin selvää(mitä enemmän tutkin alkukieltä sen selvemmäksi tämä asia käy minulle,että he ymmärsivät niin) ja he tekivät ihan oikeen myös kastaessaan Jeesuksen nimeen eli Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
"Epäilempä tuon käskyn nähneen päivänvalon, aikaisintaan kolmisensataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ehkäpä vieläkin myöhemmin!"
Kuten kirjoitin, "todisteita he eivät esitä". Oma "epäily"(oppi) menee näin Raamatussa olevien Jeesuksen sanojen edelle. Voisi sanua jo että, "i rest my case" :) Kun näin allekirjoitat todistukseni.
Kuten kirjoitin minun luonteella ei "toistella jotain kohtaa jatkuvasti ja toista ei koskaan", en edelleenkään kykene sellaiseen, mieli olisi rauhaton.
Joh.17:3 ei kumoa mitenkään kolminaisuutta, minäkin uskon että Jumala on yksi. Kohdassa käytään Jumalasta määrettä joka Ilmestyskirjassa liitetään Jeesukseen. Tuomas taas esitti uskontunnustuksensa itselleen Jeesukselle, joka ei sitä korjannut vaan päinvastoin, tunnusti Tuomaksen uskovaiseksi. Erittäin painava ja vahva todistus.
Jes.7, ennustus esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa(kunhan ei silputa) ja sen alkulähteeksi paljastuu itse Jumala:" minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo....(Matt.1:22-23). Jälleen en voi/kykene/halua silputa tai turhentaa itsensä Jumalan sanoja "myöhemmiksi lisäykseksi", koska ne eivät sovi oppiini, en vain kykene. Ja ihan varmasti hyvä niin.
- Tietysti Isän
Jumalan ainosyntyisellä Pojallakin on Isä Jumala, kuten myös kaikilla Pojan valtakuntaan syntyneellä on se sama Pojan Isä Jumalana, mutta myös Poika on Jumala, sillä on yhtä Isän kanssa, eikä tarkoita Pyhästä Hengestä siinneennä sitä samaa olemusta kuin Aadamin jälkeläisten miehistä siinneitä paitsi tietysti lihan ja veren suhteen. Jeesus ainoastaan on Immanuel, kaikki muut ihmiset olemme syntisiä itsessämme Aadamin jälkeläisinä ja kuolemme. Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden, mutta ihmisinä me kuolemme ruumiillisesti, sillä synnin vaikutus on siinä lihassa ja veressä kuten Jeesuksellakin kiusauksissa, hänellä kuitenkin ilman syntiä. Ei eksytä, jos alamme tarkkaan näitä käsittelemään.
- stulta cerbolavo
Jeesuskin oli äitinsä Marian kautta Aadamin jälkeläinen!
Gal. 4:
4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Ei eksytä, jos alamme tarkkaan näitä käsittelemään. - Nimenomaan Jeesuksen
Jeesuskin oli äitinsä Marian kautta Aadamin jälkeläinen!
Gal. 4:
Ei eksytä, jos alamme tarkkaan näitä käsittelemään.Isä on paljon paljon tärkeämpi kuin äiti, mutta tietysti ilman synnyttäjäänsä ja äitiään ei olisi Immanuel tulla kenties lihaksi ja vereksi tähän luomakuntaan kun sen aika koitti.
Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, myös Marian kohtuun Immanuelin sikiämisen hetkellä osoitti Maria sitä otollista maaperää Herran palvelijattarena, eikä miehestä mitään tiennyt sukupuoliyhteyden kautta ennenkuin synnytti Immanuelin.
Uskotko tämän?
- Jeesuksen nimessä
teemme kasteet myös Jeesuksen opetuksen mukaan. Tietysti kastettaessa voidaan kastaa "Jeesuksen nimessä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
- .
Johannes kastoi tappinsa Jeesuksen perseessä ennen vuotta 30.
Raamattu on jeesuksen antama sana jonkamukaan on toimittavat.
Apostolit kastoivat aina Jeesuksen Kristuksen nimeen, eivätkä edes tieneet,kyllä tiesivät,sitä on turha mennä väittämään toisin päin,
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 224024
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu313457Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543274Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu93265Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222889Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod232641Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162340Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122215MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281747