Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Pyysit kolminaisuuden tueksi Raamatun kohtia. Jo VT:ssä Jumalasta puhutaan monikkomuodossa, useassa kohdassa. Tämä viitannee juuri Isään,Poikaan ja Pyhään Hengeen.

Kun Tuomas tunnusti Jeesuksen Jumalaksi, ei Jeesus käynyt häntä korjaamaan. Joh.20:28:"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Room.9:5:"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"

Tässä kohdassa sanotaan selvästi että Jeesus on Jumala.

Heb.1:8:"mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

Tässä sanotaan Poikaa eli Jeesusta jälleen selvästi Jumalaksi.

1.Joh.5:20:"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

Jeesus on todella totinen Jumala.

Johanneksen evankeljumin alku, jossa Jeesuksesta käytetään nimitystä "Sana". Joh.1:1"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Lisääkin varmasti on, nui muistin tähän ensihätään.

Ei kolminaisuus tarkoita pakanauskontojen tapaa kolmea jumalaa, vaan sitä että on yksi Jumala joka ilmenee Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä.
  2. En täysin ymmärtänyt mitä muuta vaadit. Samahan on tieteessä.

Totuus,koska tiede sanoo niin.
    Tiede,koska halutaan tietää totuus.

Ja kuitenkin tiede on joukko eriasteisia totuus väittimiä,jotka radikaali teorianvaihdos voi asettaa huomenna kyseenalaiseksi ja ylihuomenna kumota.
    Ei usko voi todistaa järkiperäisellä tieteellä, silloinhan se ei enää olisi uskoa.

Ja kuitenkin uskovaisten on yhtä luonnollista käyttää uskonasioissa opastimenaan ja argumentaatioihinsa Raamattua kuin biologeilla luonnontieteen kirjojaan.

"No kun asia on niin, että kyseessä ei ole hyvä asia. Sama homma kohdallanne kuin esim. pedofilien kohdalla: pedofili pitää lasten kaltoinkohteluaan hyvänä asiana.

Ulkopuolisena on helpompi arvioida. Ethän sinäkään hyväksy islamin piirissä harjoitettavaa lasten silpomista, naisten alistamista tai ihmisten mielivaltaista tappamista? He puolestaan pitävät sitä hyvänä.

Oman uskontosi kohdalla minä näen asian saman tyylisenä. Ihmisen ajattelua rajoitetaan, tieto korvataan uskomuksilla, ihmisoikeuksia poljetaan,... "

Aika loukkavaa verrata uskoa pedofiliaan. Poimit uskonnoista sairaat ja väärät ilmiöt ja pidät lopputulosta koko totuutena.
    Ja kuitenkin itse tieteelliset tutkimukset ovat todistanut, että uskonnot lisäävät uskojan hyvinvointia on se mielestäni painava todiste. Itse tämän tosin tiedän todeksi ilman tiedettäkin joka päiväisesssä arjessani. Jos muuta sanoisin valehtelisin, ja siitä lienemme yhtä mieltä, että hyvä on pysyä totuudessa.
    Uskoni aikana kukaan eí ole rajoittanut ajattelu vapauttani eikä kukaan ole polkenut ihmisoikeuksiani, päinvastoin pikemminkin.
  3. "Jos joku pitkätukkainen mieshenkilö alkaisi huomenna väittämään, että on Jeesus, kaikki maailman kristityt vaatisivat uskoakseni tiukat tieteelliset todisteet, että kyseessä on todella Jeesus, heidän ns. vapahtajansa. Kaikki "ihmeet" uskovaiset selittäisivät todennäköisesti silmänkääntötemppuina ja vaatisivat todella kontrolloidut testit ennenkuin voisivat edes miettiä hyväksyvänsä tämän Jeesuksen aitouden."

Onneksi Jumala on antanut uskovaisille Raamatun oppaaksi ja ohjenuoraksi. Raamatun avulla olisi helppo sanoa, että kyseessä on huijari, ei aito Jeesus. Kun turvautuu Raamattuun ei tälläisisakkaan asioissa joudu harhaan.

"Mites sitten 2000 vuotta sitten olleen Jeesuksen kohdalla? Näille samoille uskovaisille riittää todistukseksi 2000 vuotta sitten eläneen Jeesuksen aitoudesta pelkkä tuhansia vuosia vanha kirja sekavine, ristiriitaisine kertomuksineen Jeesuksesta."

Kun ihminen tulee uskoon hän saa lahjaksi Pyhän Hengen, tämä Henki auttaa,opastaa ja avaa Raamatun tekstiä. Silloin on helppo huomata että Raamatun teksti on selvää,opettavaista ja loogista. Raamatun teksti "ravitsee" päivittäin uskovaista ja sen huomaa ja tuntee. Ja ihme kyllä, Jeesuksesta on myös merkintöjä Raamatun ulkopuolisissa lähteissä. Ennemistö tutkijoista pitää Jeesusta historiallisena henkilönä, erimielisyyttä aiheuttaa se että millainen Jeesus oli.

"Uskomatonta! Tätä kun aloin ajattelemaan, mietin, että kyllä uskonnoilla todellakin on liikaa valtaa, valtaa nimenomaan ihmisen mieleen yksilötasolla. Tätä vastaan haluan taistella jatkossakin."

Jos jollakin hyvää tekevällä asialla on valtaa yksilön mieleen, en näe siinä mitään pahaa, päinvastoin.