Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kyseisessä+kohdassa+on+myös+sanaleikki.+Pietari+kreikaksi+Petros+joka+pohjautuu+sanaan+"kallio".+Evankeliumin+levittämisen+ja+seurakuntien+perustamisen+Jeesus+antoi+lähetyskäskyssään+kaikille+opetuslapsille.+Me+kaikki+uskovaiset+rakennumme+samaksi+rakennukseksi,+jonka+"peruskivenä"+on+Jeesus+Kristus.Kaiketi+Jeesus+ei+ikinä+tavannut+Paavalia+fyysisesti.+Paavali+alkoi+seuramaan+Jeesusta+myöhemmin.+Paavali+itse+kertoo+saaneensa+sanottavansa+ja+julistuksensa+Jeesukselta.+Ja+juuri+Pietari+itse+puolustaa+Paavalia+ja+hänen+kirjoituksiaan.
  2. Kiitos+itsellesi+syvällisistä+pohdinnoista.Selitysteokset+ovat+oivallinen+apuväline+Raamatun+syvällisempään+ja+kokonaisvaltaisempaan+tutkimiseen+ja+tutustumiseen.+Kirjoittajat+ovat+saaneet+teologisen+koulutuksen+ja+sen+lisäksi+osaavat+alkukieliä+eli+tuntevat+ja+tietävät+niiden+vivahteet+ja+syvällisemmät+merkitykset.+Monella+on+myös+tietoa+Raamatun+akan+tavoista+ja+kulttuureista.+Näin+nämä+selitysteokset+Raamatun+ymmärtämistä+tukevina+kirjoina.+Toki+ilman+niitäkin+pärjää+Raamatun+äärellä.Vaikka+lisääntyminen+Raamatun+aikaan+oli+enempi+arvossaan+kuin+tänään,+niin+uskon+että+se+nautintopuoli+oli+myös+olemassa,+ei+ihminen+2000+vuodessa+ole+muuttunut.+Itselleni+on+mahdotonta+nähdä+että+lapsen+saamisen+vastuu+ajaisi+muuttamaan+seksuaalista+suuntautumista.+Tuntuu+hyvin+kaukaa+haetulta.Raiskaus+on+hyvin+väkivaltainen+teko.+Raiskatun+seksuaalisuus+ei+siinä+tietenkään+muutu.+En+kykene+vertailemaan+raiskatuksi+joutumista+vapaaehtoiseen+seksin+harrastamiseen.+Katat+raiskauksen+koskemaan+samaa+kuin+homoseksuaalinen+vapaaehtoinen+yhdyntä,+jossa+myös+raiskattu+olisi+syyllistynyt+syntiin,+itse+en+tällaiseen+kykene.+Kyllä+Raamatun+kanta+homoseksuaalisuuden+harjoittamiseen+on+hyvin+selvä+se+on+synti.Olen+ihmetellyt+tuon+”mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan”+-kohdan+vääntelyä+palstalla.+Ilmeisesti+kääntäjä+”rukka”+ei+tiennyt+kuinka+ihmismieli+on+kykenevä+vääntämään+asioita.+Kohdassahan+tarkoitetaan+homoseksuaalisen+seksin+harjoittamista.+Uudemmat+käännökset+ja+lukuisat+englannin+kieliset+käännökset+ovat+tämän+ottaneet+huomioon+ja+niissä+puhutaankin+yksiselitteisesti+ja+oikein+”homoseksuaalisuuden+harjoittamisesta”.Kyllä+minä+uskallan+lukea+Raamattua.+Olenkin+lukenut+sitä+liki+25+vuotta+lähes+päivittäin.+Olen+kykenevä+muodostamaan+oman+kantani+tulkintani+myös+Raamatun+tekstistä+:)++see+ya+around+:)
  3. "Roomalaiskirjeen+kohdassa+voidaan+myös+ymmärtää+naisten+vaihtaneen+luonnollisen+yhteyden+miesten+kanssa+luonnottomaan+välttääkseen+raskaaksi+tulemistaan.Tuollaista+tuossa+kohdassa+ei+lue.+Tuo+on+puhdasta+spekulointia.+Varsinkin+kun+tuohon+aikaan+naisen+kunnia+oli+nimenomaan+saada+lapsia.+Lapseton+nainen+sai+osakseen+ylenkatsetta+ja+sääliä.+Ei+tehdä+kuitenkaan+kyseiselle+kohdalle+väkivaltaa+tulkinnan+muodossa."..ja+käsittääkseni+homoseksuaaliset+miehet+eivät+vaihda+naista+mieheen...Kysymys+ei+siten+nähdäkseni+ole+homoseksuaaleista+ihmisistä+vaan+aivan+tavallisista+heteroista+miehistä.+Miehet+nyt+vaan+ovat+sellaisia,+kännipäiten+etelänmatkoillakin+hengaavat+tietämättään+naiseksi+pukeutuneiden+miesten+kanssa+eivätkä+huomaa+eroa+sen+enempää+äänessä-kehonkielessä-meikeissä+kuin+sängyssäkään.+Niin+uskomattomalta+kuin+se+tuntuukin+niin+edes+sängyssä+eivät+hoksaa+ettei+kyse+ole+vaginaalisesta+penetraatiosta+vaan+jostakin+muusta."Myöskään+mistään+"kännisekoilusta"+kohdassa+ei+puhuta.+Siinä+ei+mainita+sanallakaan+alkoholin+nauttimisesta.+Vaan+Miehet+ovat+luopuneet+luonnollisesta+yhteydestä+naisiin+ja+alkaneet+harjoittamaan+seksuaalisuutta+keskenään+eli+homoseksuaalisuutta."Upeaa+miten+tuollaisen+sukupuolisen+täydellisyyden+omaavat+heterosankarit+sitten+arvioivat+Raamatun+sanoilla+toinen+toisiaan+ja+alentuvat+vielä+arvioimaan+samoilla+sanoilla+naisiakin+vaikka+ovat+osoittaneet+rajoittuneen+ymmärryksensä+siihen+riittämättömäksi."Raamatun+Sanaa+ymmärtää+kun+lukee+ja+tutkii.+Myös+rukous+ja+Pyhä+Henki+antavat+ymmärrystä+Raamatun+Sanan+tutkimiseen.+Seksuaalinen+suuntautuminen+ei+vaikuta+Raamatun+ymmärtämiseen.+Amerikoissa+homomyönteiset+ovatkin+tehneet+oman+version+Raamatusta+ns."gay+bible",+siitä+on+kaikki+homoseksuaalisuuteen+viittaavat+kohdat+muutettu+tai+siivottu+pois.+Hattua+nostan+heidän+rehellisyydelleen,+eivät+ole+lähteneet+selittelemään+kohtia+pois,+vaan+ovat+myöntäneet+rehdisti+sen+mitä+niissä+lukee,+homoseksuaalisuuden+harjoittaminen+on+synti.+"Kerropas+Juhani,+miten+sinä+saat+tuohon+Roomalaiskirjeen+kohtaan+mahtumaan+homoseksuaaleja+miehiä+ja+naisia,+samoin+sen+Sodoman+kanssa...+vaikka+siellä+ei+niin+lue?+"Hyvin+helposti,+kun+siellä+nimenomaan+niin+lukee.+Tutkiskelin+kohtia+Raamattu+kommentaareista+eli+selitysteoksista,+kaikissa+puhutaan+homoseksuaalisuuden+harjoittamisesta.+Näihin+kommentaareihin+on+helppo+yhtyä.
  4. Käsittääkseni+kaste+kohdat+ovat+Raamatussa+aoristi-verbi+muodossa.+Suomen+kielessä+kyseinen+verbi+muoto+puuttuu.+Kreikan+kielessä+aoristi+muoto+tarkoittaa+kertakaikkista,+loppuun+suoritettua+toimintaa.+Preesens+muoto+puolestaan+vastaa+jatkuvaa+toimintaa.