Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Ei+toki+vielä.+Mutta+mitä+olen+tuota+keskustelua+seurannut+niin+ainakin+minut+on+vakuuttanut+asiantuntijoiden+lausunnot+että+tulevat+lisääntymään.+Mutta+ainahan+voi+toivoa+parasta.
  2. "Nythän+et+tulkinnut.+Tuossa+kerrottiin+että+kuoli+ja+haudattiin."Eli+Raamatusta+löytyy+totuus+"kerrotuista"+kohdista?+Näemme+näköjään+tulkinnan+eri+tavoin.+Itse+näen+että+tulkitsemme+kaikkea+lukemaamme,+muuten+emme+ymmärtäisi+lukemaamme.+Kun+tulkitsemme+annamme+merkityksen+kerrotulle+ja+luetulle+tekstille.+Koko+Raamatussa+kerrotaan+asioista+niin+kuin+ne+ovat.+"Otetaan+esimerkki:+Raamattu+ei+kiellä+samaa+sukupuolta+olevien+avioliittoa.+Raamattu+ei+edes+mainitse+koko+asiaa.Joten+jos+väittää+että+Raamattu+kieltää+samaa+sukupuolta+olevien+avioliiton+niin+silloin+on+kyseessä+vain+ja+ainoastaan+tulkinta+koska+asiasta+ei+löydy+Raamatusta+sanakaan.Ymmärtkö+eron+tuohon+mitä+itse+kirjoitit+ja+sen+välillä+mitä+kirjoitan+yllä?+Ymmärrän+sen+niin+että+arvoitat+tekstien+eri+kohtia+asioiksi+jotka+"kerrotaan"+ja+toisia+jotka+"tulkitaan".+Nämä+eivät+sinusta+ole+totuusarvoltaan+samanarvoisia.+Tästä+muodostuu+iso+ongelma,+nimittäin+kuka+päättää+mitkä+kohdat+ovat+"kerrottuja"+ja+mitkä+"tulkittuja"?+jäljelle+jää+vain+"jokaisen+oma+tulkinta+siitä+miten+kohdat+on+arvoitettava".