Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kirjoituksessasi toitkin hyvin esille sen mitä Ellen Whiten profetallinen sanoma lyhyesti sanottuna pitää sisällään.
eli ilmeni..
Sapatin liittäminen pelastuksen ehdoksi, eli teet sen rajaviivaksi uskovien ja uskomattomien välillä. Sekä kristittyjen ja teidän välillä.
Niin ja ajatella, mitä vielä menit sanomaan. Että rukouksemme menevät saatanalle jos emme pidä sapattia. Minusta aika omaperäistä tulkintaa tuollainen.
17.10.2006 17:05
Adventistit uskovat Whitessa vaikutaneen profetian armolahja. Uskovat hänen olevan profeetta. Hän kirjoitti suuria määriä kirjoja.
Paljon löytyy kritiikkiä hänen työtään ja kirjoituksiaan kohtaan.
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
17.10.2006 15:51
Syntisiä me kaikki ollaan. Jumala kuitenkin lähetti Poikansa vapauttamaan meidät synti kahleista, ettemme enää olisi synnin orjia. Jos aiot vetää asioillesi ja syytöksillesi Jumalan Sanan perusteluksi. Tiedät varsin hyvin mitä kaikkea Jumalan sanasta löytyy.
"synnin tekijät eivät peri taivasten valtakuntaa." koskee helluntialaisia, kaikkia uskovia ja minun lisäkseni myös sinua.
Gal.5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
15.10.2006 12:19
Toit esille oikean ja ratkaisevan näkökulman.
15.10.2006 10:11
Ymmärrän kyllä. Jos aviopari päättää lapskasteen lapselleen, ei kai siinä sitten kuin kuin viedä kasteelle. Oma mielipiteeni on kuitenkin että ei tarvitsisi niin tehdä.
Vaimollani on muuten tuollainen kaksois jäsenyys hän kuuluu baptisteihin ja luterilaiseen kirkkoon. Liittyi kirkkoon koska molemmat poikamme itse halusivat liittyä luterilaiseen kirkkon (rippikoulu iässä), ja siihen sitten tarvittiin toisen vanhemmista jäsenneksi. Joten emme vastaan laittaneet.
14.10.2006 15:53
Tuskimpa helluntailaiset näkee tarpeelliseksi kastattaa omaa lastaansa salaa. Salaisesti jos pitäisi niin tehdä osoittaisi se vanhempien jonkinlaisen pelon, ettei lapsi olisikaan taivaskelpoinen.
Mielestäni kastehan ei pelasta ketään. Tarvitaan usko Kristukseen, jotta pelastuu. Evankeliumi on annettu, jotta sitä levitetään ja sen vastaan otettaisiin ja tapahtuisi uudestisyntyminen Jumalan lapseksi. Tämän jälkeen otetaan kaste merkiksi tästä liitosta. Lapsia ei tarvitse kastaa. Koska ovat Kristuksen suojeluksessa ja huomassa.
14.10.2006 15:27
Haluaisimme niin kovasti kaikkien olevan pelastuneita Kristuksessa. Valitettavasti kaikki eivät tahdo tarttua tähän mahdollisuuteen ( lahjaan). Vaan valitsevat mielluummin jotain ihan muuta.
(1 Tim.2: 4) "joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden"
14.10.2006 15:00
Tuolla Rea toit aikaisemmin esille kun uskovat kauhistelevat sitä ja tätä.
Mutta mitä itse olet tehnyt tällä palstalla vuosikaudet. Ethän ole kuin kauhistellut ja syytellyt helluntailaisia. Mollaat päivästä toiseen helluntailaisia sellaisella sävyllä, kuin olisit uskovien vainoja. Tällainen käytös keneltä tahansa saa monet surulliseksi.
Muistahan tuon yhden syyttävän sormen. Samalla voi kolme sormea osoittaa itseäsi kohtaan.
14.10.2006 11:26
Uskoon tullaan Evankeliumin sanoman vastaan ottamisen kautta. Jumalan Evankeliumin sanoja ja sanomaa löydät Raamatusta. (esim. Evankeliumi Johanneksen mukaan.)
Polvistu Jumalan eteen. Kerro rukouksessa asiasi. Kerro Jumalalle että haluat tulla uskoon ja Jumalan lapseksi. Pyydä Jumalaa pelastamaan sinut. Pyydä Jumalaa vaikuttamaan sinussa sen että koskettaa,ja herättää sinut, niin että uudesti synnyt ylhäältä. Pyydä Jeesusta Kristusta tulemaan elämäsi Herraksi ja vapahtajaksi.
Kerro kaikki kaipuusi avoimesti aina Jumalalle.
Pyri hakeutumaan muitten uskovien yhteyteen.
Muistan rukouksessa sinua. Sinä tuntematon. Mutta Jumala tietää sinut ja asiasi ja johdattaa sinua!
http://www.kotikirkko.fi/usko.htm
13.10.2006 13:01
Hupsista vaan! Ei varmaan ollut minulle tuo viesti tarkoitettu.
(?)
13.10.2006 12:36
Huomenta vaan Rea! .. osui silmääni tekstisi..
""Mutta helluntaiseurakunta ei ole Jumalan Hengen valaisema, sillä se on ottanut tehtäväkseen tuomita ja sortaa heikkoja jäseniään""
Tällaista tehtävää ei ole otettu helluntaiseurakunnissa koskaan käytäntöön, eikä varmasti hyväksytäisi. Tiedäthän sinä sen itsekin ex. hellarina.
Voisitkos kertoa tapauksia mistä ilmenee miten helluntaiseurakunnissa sorretaan?
13.10.2006 11:07
Minä tosi pienestä kylästä, jossa asukasmäärän nähden on Suomen isoin helluntaiseurakunta. Taidatkin tietää:)
12.10.2006 17:31
En tunne sinua. Ja en tiedä päättelinkö oikein. Mutta kun kerroit tuolla aikaisemmin R Ruotsalaisesta. Päättelin sinun olevan tuosta yhdestä seurakunnasta. Reijon kyllä tiedän, on asustellut täällä päin aikoinaan ja ollut meidän seurakunnassa.
12.10.2006 16:57
Samoilla linjoilla hyvinkin:) Ehkäpä johtunee samoista opettajista, joita kuunnellaan.(naapurikuntasi hellari):)
12.10.2006 16:36
Ei ainakaan meidän helluntai seurakunnassa harjoiteta mitään pelottavaa jota lapsilta pitäisi kieltää. Ehkä tuo videopätkäsi on jostain irrallisesta seurakunnasta, jossa on menty kokemukselliseen show henkeen mukaan. Noita olen minäkin netissä nähnyt. En tunne tuollaista seurakuntaa, enkä hyväksy heidän toimintaa.
Helluntaiseurakunnissa aivan varmasti opetetaan ääri ilmiöitten vaaroista, eikä niihin lähdetä mukaan.
Jos menestyteologia, toronto herätystä tai jotain muuta yli hihhulointia hyväksyttäisiin meidän helluntaiseurakunnassa.- Eroaisin välittömästi!
12.10.2006 16:16
Ihan oikeassa olet. Yhteistä heillä on etteivät itseänsä paljon esittele, vaan toimivat hiljaisesti kutsumuksensa täyttäen.
11.10.2006 19:56
Mahdollisimman aitoja pitäisi tietysti olla.
Uskovana kun ei oikein paheksuttavasti ja rumasti halua käyttäytyä. Joten sitä pyrkii karsimaan pois kaikenlaisen pahan menon itsestään. Eikös vaan näin ole oikein toimia?
11.10.2006 18:31
Todellisia Jumalan palvelijoita löytyy rukous kammioista, jotka Herran neuvottelussa ovat.
11.10.2006 18:14
On noita kirosanojakin joskus tullut sanottua tosi tiukassa paikassa.
Korvattuja sanoja löytyy minulla ..
- hemmetti!!
- voi että!!
- paskat!!
11.10.2006 17:56
En minäkään hyväksy menestysteologiaa, enkä torontolaista nauruherätystä. Harmittavaa jos noissa seurakunnissa hyväksytään nuo ilmiöt.
Oletkos ollut heidän tilaisuuksissa, kun noin voit sanoa?
10.10.2006 20:57
4 / 15