Mielenkiintoinen kysymys

terence.hill

Kuinka moni teistä helluntailaisista on vienyt pienen lapsensa kastettavaksi (vaikka seurakunnaltaan salaakin) jollekin luterilaiselle papille? Tai kuinka moni tuntee jonkun helluntailaisen, joka on näin tehnyt?

Tätä olisi ihan kiva kuulla vastavuoroisesti, kun 'luterilaisuus'-palstalla kysellään luterilaisten uskovien kasteella käymisistä.

4

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskimpa helluntailaiset näkee tarpeelliseksi kastattaa omaa lastaansa salaa. Salaisesti jos pitäisi niin tehdä osoittaisi se vanhempien jonkinlaisen pelon, ettei lapsi olisikaan taivaskelpoinen.

Mielestäni kastehan ei pelasta ketään. Tarvitaan usko Kristukseen, jotta pelastuu. Evankeliumi on annettu, jotta sitä levitetään ja sen vastaan otettaisiin ja tapahtuisi uudestisyntyminen Jumalan lapseksi. Tämän jälkeen otetaan kaste merkiksi tästä liitosta. Lapsia ei tarvitse kastaa. Koska ovat Kristuksen suojeluksessa ja huomassa.

• terence.hill

jos on aviopari, josta vain toinen puoliso kuuluu helluntailaisiin, tai jos on kaksoisjäsenyys, niin lasten kastaminen tulee mietittäväksi.

• terence.hill kirjoitti:

jos on aviopari, josta vain toinen puoliso kuuluu helluntailaisiin, tai jos on kaksoisjäsenyys, niin lasten kastaminen tulee mietittäväksi.

Ymmärrän kyllä. Jos aviopari päättää lapskasteen lapselleen, ei kai siinä sitten kuin kuin viedä kasteelle. Oma mielipiteeni on kuitenkin että ei tarvitsisi niin tehdä.

Vaimollani on muuten tuollainen kaksois jäsenyys hän kuuluu baptisteihin ja luterilaiseen kirkkoon. Liittyi kirkkoon koska molemmat poikamme itse halusivat liittyä luterilaiseen kirkkon (rippikoulu iässä), ja siihen sitten tarvittiin toisen vanhemmista jäsenneksi. Joten emme vastaan laittaneet.

• laventelipoika

-no minä en tiedä onko helluntalaiset vieneet omia lapsiaan vauvana kasteelle, yleinen tapa on kuitenkin helluntaiseurakunnissa, että vauva siunataan seurakunnassa, me helluntalaiset olemme toiseksi suurin kirkkokunta koko maailmassa, saalemin-nettitietojen mukaan jäseniä on 267 milj. , luterilaisia on 60-70 milj. koko maailmassa, voi olla että ortodoksit joita on alle 300 milj. ovat tuosta toisesta sijasta mukana olevia, no luvut eivät ole tärkeä, koska Luoja näkee sydämeen asti.
      Meillä helluntalaisilla on yliopiston tasoista teologista koulutusta ja oma akateeminen seurakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe