Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihminen ei uskoon tultaessa ota lopputilejä hyvästä ansiotyöstään. Päin vastoin osoittaa työnantajalleen tai isännällleen parempaa työmoraalia ja työkykyä kaikkina työpäivinä.
Uskovaisen vuorotyöläisen asettaessaan ehtoja lauantai lepopäivän suhteen asettaisi itsensä ja työkaverit kiusalliseen asemaan. Työantaja joutuisi järjestään toisen miehen tekemään ylityönä kaikki lauantait. Joten eipä sitä hyvällä katsottaisi. Ja Jumalakin alkaisi murehtia turhien taakkojen asettamisesta ja kantamisesta kaikkien osapuolten puolesta.
Jumala siunaa lastensa kätten työn ja suoo sen menestyä. Asettuen ihmisten tasolle, ymmärtäen jokaisen asemansa ja kutusumuksensa, eikä olemalla vastaan. -Näissä kysymyksissä.
29.06.2006 12:36
Room.14:13. "Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää"
Kuvottavaa lukea kirjoituksianne näin vuorotyöläisen silmin. Ikään kuin teillä jotka teette päivävuoroa olisi jotenkin erikoisoikeuksia olla tuomitsemassa meitä, jotka emme voi valita lepopäivämme.
Me vuorotyöläiset olemme sidotut työsopimuksen mukaan tekemään tietyt vuorot, ja vietämme lepopäivää sellaisena päivänä kun on viiva päivä. Olen lähes koko ikäni tehnyt teollisuudessa vuorotyötä ja uskovainen. Olen kiitollinen Jumalalle työstäni ja työtä tulen edelleen tekemään perheeni elättämiseksi. Tapelkaa te fariseukset päivistänne kun elämässänne ei näytä muutakaan kiveä olevan jota voisitte heitellä toisten ylle.
Kyllä minä lepään silloin kuin on sen aika. Mutta työt teen nekin silloin kuin pitää. Minulle on sunnuntai tai lauantai tai mikä muu viikonpäivä tahansa yhtä tärkeä ja arvokas.
Room.14:5. "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
7. Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä."
29.06.2006 10:40
Viestisi kertoo kaiken mitä ajattelet Paavalista.
Raamatun mukaan Paavali on Jumalan valtuuttama valittu Apostoli.
"1. Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia," (Room.)
"1. Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt," (Gal.)
Koen hengessäni ilmiselvästi sinulle sanoa nämä raamatun paikat.
"Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu "(Gal.1:6-9)
26.06.2006 20:56
Onkohan teidän adventtiliikkeen "koko evankeliumissa" se "ellen sapatti" joka niin kokonaiseksi ja täydelliseksi sen tekee?
Paavali ei ollut oikein innostunut tuomaan sapattia, eikä kolmen enkelin sanomaa..jne. muita juutalisuuteen kuuluvia tapoja pakanoille (roomalaisille). Vaikka tietääkseni oli ehdottomasti varteen otettavin, luotettavin "koko evankeliumin" julistaja, mitä maan päällä koskaan on ollut. Minä puolestani monen muun tavoin tyydyn Paavalin tuomaan evankeliumiin, enkä näe tarpeelliseksi tyytyä jonkin kirkon omiin evankeliumin tulkintoihin.
26.06.2006 20:33
Turhaa askertelet sapattisi ympärillä voidaksesi päästä taivasten valtakuntaan. Kristityille on jo evankeliumin toivo annettuna, jonka varaan voidaan luottavaisesti laskea. Jeesuksen ristin työ kestää ja ja Häneen katsomme.
Sinullekin adventisti kuuluu evankeliumin sanoma vastaan otettavaksi.
Armahdettu syntinen ei kerskaa laista ja sitä korota, vaan luottaa ainostaan Kristuksen työn varaan ja ansioon.
Ihan turhaa paasaat ohi evankeliumin olevaa sanomaa. Meillä on parempi toivo ja lupaukset kuin sinulla on koskaan tarjottavana. Kristus ehti ennen.
13.06.2006 12:54
Olvin Tuplapukki on hyvää kylmänä;))
13.05.2006 09:15
Uskovaisena voin juoda saunakaljan janoon. En näe siinä mitään paheellista. Ruoan kanssa matkoilla ja joskus kotonakin viini sopii tiettyihin ruokiin,-(juhla päivinä esimerkiksi).
Näen kuitenkin että uskovan ei sovi humaltua mistään, eikä käyttää päihteitä. Raamattu ei sano mitään tupakasta. Mutta on väärin ja synniksi tulee sen kautta että vaarantaa omaa terveyttään. Liiasta viinistä ja humaltumisesta on kieltoja raamatussa.
Lähtökohtaisesti voidaan ajatella että mikään ei saisi vallita ja hallita ihmistä (orjuuttaa). Uskovan tulisi olla kaikin puolin raitis ja hyvien tapojen mukainen.
12.05.2006 12:05
Jos viittaat kirjoituksellasi että kaikki karismaattinen ilmiö on noituutta olet väärässä.
Emme voi kieltä Jumalan vaikuttavaa voimaa joka toimii monien vajavaisten palvelijoitten kautta. (armolahjat). Toimikoon moninaiset armolahjat vapaasti, ja me arvostelemme ne kyllä, emme kuitenkaan lähde kaikkea ihan noituudeksi julistamaan.
Epäaitoa esiintyy aivan varmasti. Mutta on myös aitoa Jumalan ilmenemistä.
Epäaitona pidän sielullista voimaa.
11.05.2006 12:32
Huolestuttavaa että eletään usko todeksi vain menneitten henkilöitten kautta. Kun kehoitusta raamatussa olisi nykyhetken armolahjojen käytölle, seurakunnan rakennukseksi.
En tarkoita nyt vain adventisteja. Vaan kaikkia liikkeitä.
Mikäli Apostolien aikana karismaattisia ilmiöitä tapahtui Jumalan voimasta. Miksi ei nyt, missä Jumala joka toimii ja vaikuttaa? Onko nykyinen kaikki karisma sitten aitoa Jumalan ilmenemisiä, vai hujausta`?
Ei saa unohtaa että yliluonnollista tapahtui UT:ssa. Joka sen kieltää, kieltää myös Jumalan voiman.
Itse olen aika maltillinen nykyään(jalat maassa). Ennen liikuin paljon eri karismaattisissa tilaisuuksissa. Paljon epäaitoa ja aitoakin näin. Hyvä kirja jokaisen luettavaksi,joka puhutti oli .Wachman Nee: Sielun piilevä voima.
11.05.2006 12:11
Kyllä niissä piireissä missä olen liikkunut luterilaisen, kansanlähetyksen, helluntaiseurakuntien ja baptistien ja monissa tupa kokouksissa on löydettävissä samaa sanomaa ja yhteistä näkemystä. -Kristinoppia. Sanomaa Jumalasta joka rakkaudessaan ilmoitti itsensä oman poikansa kautta.
Samaa ristin sanomaa julistetaan näissä piireissä. Vivahde ja mielipide eroja on olemassa jossain määrin.
Pääasiat on selvillä..
-Armahdettuina syntisinä, Kristuksen omina ja Hänestä rakentuen, yhdessä kuljemme eteenpäin.
En tietenkään voi niin yleistää kaikkea. Mutta minun näkökulmasta katsottuna näin asiat näen ja koen.
04.05.2006 22:33
Minä näen uskovia yli kaikkien seurakunta rajojen. Minulle seurakunta merkitsee sitä että voidaan yhteisesti kokontua Jeesuksen nimen alle.
Minä puolestani nyt olen helluntaiseurakunnassa. Koska koen sen minulle sopivaksi yhteisöksi. Tavallaan on rikkautta että on erilaisia seurakuntia (kirjavuutta) josta voi valita omansa. Toki seurakunnalla tulee olla raamatullinen pohja ja näkemykset. Pääasia että vaikka meitä on monia seurakuntia ja kirkkoja kuljemme yhdessä saman asian puolesta, emme toisiamme vastaan.
04.05.2006 22:02
Oikeastaan voisi olla joku toinen nimitys kuin "helluntailainen". Minustakin aika kummallisen kuuloinen nimi. Sanompa näin vaikka itse olen ns. helluntailainen:)
Voisiko olla jokin parempi nimitys?
04.05.2006 21:46
Kaikkialla voi jokainen ihminen kokea "uskoon heräämisen" Jumalan lapseksi evankeliumin kuulemisen kautta. Vaikkapa luterilaisessa kirkossa. Vai käsitinkö nyt kysymyksesi oikein?
04.05.2006 21:35
Perhekunnittain kastaminen totta tosiaan löytyy raamatusta. Joten aika yksipuolista ja osa totuudellista on meidän helluntailaisten käsitykset tässä kaste asiassa. Nämä eivät ole mitään helppoja asioita, kasteesta on kiistelty puolin ja toisin jo satoja vuosia. Ja kiistat asiasta sen kun tulee jatkumaan... omalta osaltani huomaan että useat asiat eivät ole niin selviä..enää, kuin ne on helluntailaisuudessa opetettu.
Haluan laittaa tähän Timo Tiaisen kirjoituksesta pätkän jonka meidän helluntailaisten on syytä myös huomioida...
--->""Apostolien teoissa ja Paavalin 1. korinttolaiskirjeessä kerrotaan kokonaisten perhekuntien kastamisesta - ketään perheessä ei siis rajattu pois. Perheet olivat siihen aikaan suuria, joten olisi kovin epätodennäköistä, että noissa perheissä ei olisi ollut pieniä lapsia (Apt. 10:47;16:15, 31-33; 1 Kor.1:16).
"(15) ja hänet [Lyydia] ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan....
(31-33) Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" He vastasivat:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi...ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."-Apt.16:31-33
Juutalaisethan olivat, kuten yllä on sanottu, tottuneet ikivanhastaan siihen että pienet lapsetkin otettiin Jumalan liittoon. Niinpä oli luonnollista, että pakanuudesta kääntyneiden koko perhe pieniä lapsia myöten kastettiin. Kristillisen uskon juuret ja tausta on VT:ssa ja juutalaisuudessa. Historiallista taustaa vasten oli siten "oletusarvo", että pienet lapsetkin otetaan Jumalan liittoon ja pelastuksen osallisuuteen ja tämä Jumalan liittoon ottaminen tapahtuu ulkoisen merkin, armonvälineen kautta. Jos tähän käytäntöön olisi uuden liiton myötä tullut sellainen radikaali muutos, että lapsia ei tarvitse tai saa ottaa Jumalan valtakuntaan, vaan vasta joskus esim. 12-14 vuotiaina tai aikuisina, niin olisi ollut odotettavissa, että UT:ssa olisi kielletty kastamasta lapsia. Lapsien asemasta olisi varmasti herännyt kysymyksiä, joihin apostolien olisi pitänyt ottaa kantaa. Mutta missään koko UT:ssa ei esiinny kiistoja lapsien asemasta eikä lasten pelastuksen tarpeesta tai lasten kastamisesta.
Pitäisi myös muistaa, että Jeesuksen ja apostolien aikaan ei eletty modernissa individualistisessa, yksilöä korostavassa kulttuurissa, vaan kollektiivisessa ja patriarkaalisessa yhteiskunnassa: kun perheenpäänä oleva mies kääntyy uuteen uskoon, seuraa hänen koko perheensä lapsia ja orjia myöten perheen päätä. Ei siinä käyty kyselemään kenenkään yksilöllisiä "ratkaisun tekoja". Merkille pantavaa on myös kasteen ja julistetun evankeliumin sanan välitön yhteys: kaste tehtiin heti ensimmäisen evankeliumin saarnan jälkeen, eikä vasta pitkän opettamisjakson jälkeen. Ei kasteen edellytykseksi asetettu UT:ssa tiettyä ymmärryksen määrää tai tietomäärän hallintaa""
01.05.2006 12:14
Ihan niinkuin sanoit yksi ainoa Jumala, mutta kolmessa persoonassa..
==>"2. On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja."
30.04.2006 09:20
Voisitkos osoittaa kohdan ja perustella miksi on eksytystä?
30.04.2006 09:04
Mielestäni tämä kuulostaa hyvin kristilliseltä, eikä ollenkaan eksytykseltä. Helluntaiseurakunnat tunnustaa myös Apostolisen uskontunnuksen.
Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat:
1. Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.
2. On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.
3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.
4. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteensä, mutta syntiinlankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta. Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
5. Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.
6. Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herraa ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.
7. Jeesuksen asettama kaste liittyy Jumalan pelastustyöhön. Kaste toimitetaan uskovalle Jeesuksen Kristuksen käskystä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamalla. Kastettu liitetään paikalliseen seurakuntaan.
8. Ehtoollinen on Jeesuksen seuraajilleen asettama muisto- ja yhteysateria, jossa hän on uskon kautta itse läsnä. Ehtoollinen julistaa Jeesuksen sovitustyötä ja on osallisuutta hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
9. Kaikki ihmiset kokevat ruumiillisen ylösnousemuksen. Vanhurskaat nousevat elämän ylösnousemuksessa ja jumalattomat tuomion ylösnousemuksessa.
10. Jeesus Kristus tempaa lupauksensa mukaan seurakuntansa luokseen, minkä jälkeen hän tulee kuninkaana hallitsemaan koko maailmaa. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Tämä on vanhurskaiden ikuinen osa.
30.04.2006 00:05
Olet näköjään sitä mieltä että Jeesus on sosialisti/kommunisti, joka nyt eläessään kantaisi punaista lippua tulevassa vappu marssissa. Mitähän kapitalisti kristityt mielipiteeseesi sanoisivat?
29.04.2006 12:28
Teit Antti nyt ison virheen suurena adventisti edustajana. Menit toivottamaan hyvää vappua kanssa ihmisille, vaikka sinun olisi pitänyt toivottaa tänään - Hyvää sapattia!
Vappu on työläisten ja kommunistien juhlapäivä. Tätä toivottamalla hyväksyt koko punaisen aatteen. Uskovien vainot mukaan lukien.
( tämä oli vain annatus sinun syytöksiin, kun jatkuvasti itse solvaat niitä jotka sunnuntaisin levähtävät töiltään. Haukut heitä jatuvasti epäjumalan palvelijoiksi. Sitä mitä kylvää, sellaisesta saa nyt sitten edessään nähdä.)
Ja lopuksi hyvää Vappua nyt sitten vain!;)
29.04.2006 11:35
Olipas melkoinen paljastus. Nimimerkkien vaihtamiset jotenkin ymmärrän. Mutta että vedättää vastaen omiin kirjoituksiin on aika törkeää toimintaa. Raskauttavaksi asian tekee että vilpin tekijä väittää vielä olevansa uskova. Minusta Hermannin on nyt kiinni jäädessään syytä katua ja pyytää anteeksi tekosiaan tällä palstalla. Mikäli omatunto vähäkään antaa siihen aihetta??
15.04.2006 22:51
7 / 15