Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

507

Kommenttia

1424

1. "Kai ymmärrät, ettet voi tuolla mielellä päästä Taivaaseen. Tuomitset itse itsesi Kadotukseen. Olet itse sulkenut Taivaan portit edestäsi. Olet kadotettu sielu.

KTS on kristitty ja kaikista mollaamisistanne huolimatta pelastunut sielu."

Ei kts ole pelastunut sielu, koska on muslimi ja misä kts kuvittelee olevansa pelastunut, kun ei usko että h.e.l.v.e.t.t.i on olemassa.

Minä olen täys Kristitty ja olen pelastunut matkalla kohti taivasta. kun kts on matkalla h.e.l.v.e.t.t.i.i.n koska kannattaa homoliittoja ja tukee terroristi järjestöjä ja mollaa Israelia Jumalan valittua kansaa

1MOOS.12:3. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
  2. Kirkolliskokouksen anteeksipyyntö ei ollut itsestäänselvyys. Siellä käsiteltiin Kristalliyön tapahtumien muistopäivänä Porvoon hiippakunnan edustajien aloitetta, jonka mukaan kirkon tulisi pyytää juutalaiselta yhteisöltä anteeksi sitä, että kirkko ei tuolloin tuominnut voimakkaasti tuhansien juutalaisten pahoinpitelyä ja heidän omaisuutensa silmitöntä tuhoamista. Kotimaa – lehdessä ei marraskuussa 1938 esiintynyt mitään merkittävää protestointia. Tällainen asenne tietysti rohkaisi Hitleriä. Kristalliyön tai oikeammin -viikon vainoissa tuhottiin yli 1 300 synagogaa, monia juutalaisia hautausmaita, lähes 7 000 liikettä ja kotia. Yli 30 000 juutalaista vietiin keskitysleireihin. Arvio kuoliaaksi hakattujen määrästä vaihtelee 36:sta 91:een.

Aloitetta käsitellyt Kirkolliskokouksen valiokunta päätti, että anteeksipyyntöön ei ole aihetta. Tällöin tein kokouksessa vastaesityksen, jonka mukaan anteeksi tulee pyytää. Esitystä kannatti ainoana Oulun piispa Olavi Rimpiläinen. Tilanne oli jännittävä. Kannatettu vastaehdotus pakottaisi äänestämään anteeksipyynnöstä. Tämä olisi tietysti ollut skandaali.

Puheenjohtajana toiminut arkkipiispa Jukka Paarma reagoi tilanteeseen nuijankopautuksella ja keskeytti kirkolliskokouksen! Päätösehdotuksen kannattajat kävivät sanan säilällä kimppuuni vaatien minua vetämään vastaehdotuksen pois. Tähän en tietenkään suostunut. Asia ratkaistiin siten, että valiokunta piti uuden kokouksen, muotoili anteeksipyynnön, joka hyväksyttiin yksimielisesti kun kokous jatkui myöhemmin.

Mielenkiintoista tässä episodissa oli, että kristilliset viikkolehdet vaikenivat asiasta visusti. Tapahtuneesta ei myöskään ole mitään mainintaa viime vuonna ilmestyneessä Kirkolliskokouksen historiassa. (Tämä ”historiateos” on muutenkin yhtä inspiroiva kuin Kim Jong-unin tilaama selonteko pohjois-Korean hallinnosta.) Anteeksipyyntö juutalaisilta oli kuitenkin ainoa asia, mistä STT samana päivänä uutisoi, muttei kertonut miten päätös syntyi, koska Kirkon tiedotuskeskus ei sitä tiedottanut.

Kirkon ulkomaanapu, jonne lahjoitettuja varoja ei käytetä lainkaan lähetystyöhön, on kunnostautunut lähettämällä palestiinalaisalueelle ”ihmisoikeustarkkailijoita”, jotka EAPPI-ohjelman kautta heiluttelevat ”lopettakaa miehitys” kylttejä. Eräs osallistuja toteaa: ”Arki Israelin miehittämillä palestiinalaisalueilla on sietämätöntä ja ihmisoikeusrikkomukset jokapäiväisiä”. Toisin sanoen on lähdetty tarkkailemaan ja arvostelemaan juutalaisia, jotka kuitenkin edustavat ainoata oikeusvaltiota lähi-Idässä.

Ihmisoikeustarkkailijoita tarvittaisiin Gazan palestiinalaisalueella. Siellä asuvien kristittyjen asema on vaikea. Gazassa toimivat aseelliset palestiinalaisjoukot osoittivat räikeää piittaamattomuutta siviileistä Israelin ja äärijärjestö Hamasin välisessä sodassa viime kesänä, sanoo ihmisoikeusjärjestö Amnesty International. Järjestö julkaisi maaliskuussa 2015 (HS 26.3) raportin palestiinalaisten sotatoimista Gazan sodassa. Raportin mukaan osa palestiinalaisten tekemistä iskuista täyttää sotarikoksen tunnuspiirteet. Gazassa toimivat palestiinalaisjärjestöt mukaan lukien islamistijärjestö Hamas tekivät toistuvasti umpimähkäisiä ohjusiskuja Israeliin siviilien asuttamille alueille, Amnesty sanoo. YK:n mukaan Gazasta laukaistiin konfliktin aikana Israeliin yli 4 800 ohjusta ja 1 700 kranaattia. Niistä 224 osui asuinalueille. Loput Israelin ohjuspuolustusjärjestelmä Rautakupoli onnistui torjumaan. Oliko tällaiseen umpimähkäiseen siviilien tulitukseen syytä vastata? Tietysti Israel reagoi tällaiseen hyökkäykseen ja siviilejä kuoli Gazassa, mutta voidaan kysyä, kumpi osapuoli pyrkii tosissaan välttämään siviiliuhreja?
  3. Ainakin 6 milj. ihmistä katosi. Heidän henkilötietoa ei ole enään tai on tiedot mutta ei henkilöitä. Ja henkiin jääneet ovat kertoneet asiasta