Raamatun kaksi "äitiseurakuntaa"

kerettiläinen--

Raamatussa kerrotaan kahdesta "äitiseurakunnasta " ja Katolinen kirkko nimittää itseään Äitikirkoksi, joten kumpikohan näistä kahdesta on se, joka kuvaa Äitikirkkoa?

Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.


Ilm. 17:5
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkkojariittää

      Meidän paikkakunnan entinen, jo edesmennyt luterilainen kirkkoherra/rovasti paheksui kaikkia, jotka eivät kuuluneet "luterilaiseen äitikirkkoon".

      Vastaus kysymykseen:
      Gal.4:26
      Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

      • Aiti kirkko HAH HAH HAAA!!!

        Kyllä meillä on Isä Jumalan ja Ainutsyntyisen Pojan Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen seurakunta ei ole kirkkoa.


      • kerettiläinen--

        Ai katolinen Äitikirkko on "se Jerusalem, joka on YLHÄÄLLÄ ja on VAPAA"...ymmärsinkö oikein?

        Hieman perusteluja odottaisin...


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        Ai katolinen Äitikirkko on "se Jerusalem, joka on YLHÄÄLLÄ ja on VAPAA"...ymmärsinkö oikein?

        Hieman perusteluja odottaisin...

        uusi Jerusalem ei ole mikään äitikirkko.

        GAL.4:26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        ILM.21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Jeesuksen seurakuntaa on kutsuttu Jeesuksen morsiammeksi ja se on tässä se eikä mitään Mariaa ole kun uusi Jerusalem laskeutuu


      • kerettiläinen--
        totuusonvoittaja kirjoitti:

        uusi Jerusalem ei ole mikään äitikirkko.

        GAL.4:26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        ILM.21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Jeesuksen seurakuntaa on kutsuttu Jeesuksen morsiammeksi ja se on tässä se eikä mitään Mariaa ole kun uusi Jerusalem laskeutuu

        No sitten sen täytyy olla tämä "äiti"....

        Ilm.17
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
        3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
        4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe