Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Ei se osaa edes hävetä
  2. Kun ensin sanot mitä ne edesottamukset oikein on??? En ole vielä rikkoniut täällä ensimmäistäkään sääntöä
  3. Eivät usko, koska eivät usko että Jeesus on Jumala eivät voi silloin uskoa Jumalan Poikaanka. Huomaa sinä kirjoitat pienellä alkukirjaimella.

1JOH.5:10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
    11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
    12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
    13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
    14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
    15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
    16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
    17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
    18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
    19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
    20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
  4. Mutta myös Jeesusta rukoillaan

APT.7:59. Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"

Ja myös kumarrettiin

MATT.4: 9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos
    lankeat maahan ja kumarrat minua."
    10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä
    kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja
    häntä ainoata palveleman.'"

ILM.19: 10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen
    rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee;
    minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on
    MATT.28: 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille
    vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
    17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta
    muutamat epäilivät.

LUUK.24: 51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja
    hänet otettiin ylös taivaaseen.
    52 Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
    53 Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.
    MATT.15: 25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta
    minua."

MATT.20: 19 ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja
    ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on
    nouseva ylös."
    20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja
    kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.
    21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano,
    että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja
    toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi."
    22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte.
    Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle:
    "Voimme."
  5. Kolmiyhteinen Jumala

Vahvat kolmiyhteisen Jumalan todisteet Raamatussa on MATT. 28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Kolme persoonaa, mutta vain yhteen nimeen ei nimiin vaan nimeen ja nimi on JHWH

2KOR.13:13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

1MOOS.1:26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
    27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

1MOOS.18:2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
    3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse

Jehovan todistajat eivät ole Kristittyjä kun kieltävät kolmiyhteisen Jumalan. Sanomalla jehovan todistajat, että uskovat Jumalan poikaan he valehtelevat. Kuinka Jumalalla voi olla ainutsyntyinen Poika mikä ei olisi Jumala??? Ei kuinkaan.

APT.28:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Kuinka jehovan todistajat voivat sanoa samoin kuin Apostoli Tuomas????

ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
    Hyvä luento

Kannattaa kyllä kuunnella

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86