- Opillisia eroja on paljon. Sinä uskot mormonien kirjaan ja muuhun mormonien kirjoihin. Minä en usko. Minä taas uskon Raamattuun sinä et sellaisena usko Raamattuun. Että onko koko meidän keskustelu turhaa hommaa?
- Oikeaa luomis aikaa ei tiedä kukaan. Raamattu ei sitä kerro, mutta lähellä se on vuotta ekr 6000.
- Joo teillä vaan on Jeesuksen tosi kirkko. Teillä oli moniavioisuus mitä ei Jeesus hyväksy ja sanotte myös Jeesuksen olleen moniavioisuudessa. Täysi vale. Ette voi olla Jeesuksen kirkko.
- "Pappeus otettiin pois kristillisiltä kirkoilta."
Miksi Kristillisiltä Jeesuksen kirkoilta/seurakunnilta otettiin pappeus pois. Kai kohta sanot, että Pyhä Henki myös otettiin pois. - "Ainakin on valetta"
Vale on myös että Jeesus olisi ollut naimisissa Marian ja Martan kanssa ja että heillä olisi vielä lapsiakin.
Täysi vale kirkolta joka väittää olevansa ainoa kirkko minkä Jeesus hyväksyy. - MATT. 24: 27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
- "Luullaan vääräoppiseksi. Niin luultiin Jeesustakin"
Luullaan paljon muutakin harhaoppiseksi, mutta mormonien kohdalla ei enään luulla vaan tiedetään, että on harhaoppinen. Me tiedämme että Jeesus on meidän lunastajamme. - Vetoat vaan siihen katoliseen kirkkoon. En minäkään siitä pidä, mutta oli toki maailmassa paljon muitakin seurakuntia kuin mitä oli katolinen kirkko. Ettei mikään seurakunta hävinnyt eikä mitään ole palautettu.
- "Jos uskoo aina vaan vihollisemme sanat, niin lopputulos on tuommoinen."
Raamattuko on teidän vihollinen? - Elias ei ole Gabriel. LUUK. 1: 17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Sanottiin, että Elias tulee ennen Kristusta. Ja Johannesta sanottiin Eliaaksi. - Pääasia että lopetitte. Kumpi se sitten oli laki tai swe teidän ilmoitus?
- "Jeesuksen perusma kirkko olisi ensin hyväksynyt moniavioisuuden ja sitten "jatkuvien ilmoitusten" jälkeen hylännyt sen. Vaikka Raamattu puhuu toista Jeesuksen sanoin ei moniavioisuudelle."
Ei ainakaan sanoisi, että Jeesus on ollut moniavioisuudessa. Ihme kun eivät mormonit sano, että Jeesus oli myös Apostolien kanssa. Väittää jotkut Daavidin ja Jonatin olleen yhteydessä. - Mikä on asiatonta? Eikö se ole asiatonta väittää, että Jeesus on ollut naimisissa Martan ja Marian kanssa että heillä olisi lapsiakin. JD vol. 2 sivu 210.
Jeesus on kieltänyt moniavioisuuden, joten ei itse ole voinut olla. Eikä Jeesus ollut naimisissa ollenkaan eikä yhdynnässä kenenkään kanssa. - Moniavioisuus on kirjassa pelastuksen oppeja osa 3 sivu 201
Isä Jumala asui jonkin aikaa maan päällä pelastuksen oppeja osa 1 sivu 22
Jeesuksen Kristuksen häät olivat Kaanaassa Maria ja Martta olivat Jeesuksen vaimoja ja heille syntyi lapsia JD vol. 2 sivu 210
Ihminen oli alussa Jumalan luona älyä ja totuuden ei ole luotu eikä tehty eikä voida luoda eikä tehdä oppi ja liitto 93: 29
Äly on ainetta. pyhien kirjoitusten opas sivu 214 - Jumala käskee ja sallii Raamatussa. En minä käske Jumalaa vaan Jumala käskee minua. Yksiavioisuus on ainoa minkä Jeesus hyväksyy. Ei hyväksy homo eikä lesboliittoja eikä moniavioisuutta.
- "Totuusvoittaa. Sinun olisi hyvä rauhoittua, ottaa Raamatu käteen"
Minä olen täysin rauhallinen ja luen joka päivä Raamattua. Mormonien kirjaa en huoli. Myös rukoilen mormonien ja Jehovan todistajien puolesta. - JOH. 16: 7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9. synnin, koska he eivät usko minuun;
10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
JOH. 14: 26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut - Pysymme omassa seurakunnassa silloin Jeesus tuntee lampaansa.
- Olli: "Ei me ajatella olevamme ainoita oikeita uskovia. Vain Jeesus tuntee lampaansa. Varmaan sinäkin kuulut niihin. Mutta muut kirkot eivät tunnusta jatkuvaa ilmoitusta, eivätkä sitä, että se on meidän kirkossamme. Siksi olemme ainoa oikeaoppinen kirkko. Ainoa Jeesuksen itse perustama myös. Ilmoituksen kautta.
Helluilla ei oikeastaan kirkkoa olekaan. Pyhä Henki on, silloin kun on.
Me olemme oikeastaan baptisteja: joka paikkakunnalla on vain yksi Jeesuksen seurakunta, lauma. Se ei mene kirkkojen rajojen mukaan.
Tai adventisteja. Yritämme nähdä perinnäistietojen läpi alkukirkon meiningin.
Tai lestadiolaisia: Oletko uskossa? Olen. Oletko saanut syntisi anteeksi? Olen. Kuka on päästänyt? Jeesus, Jumalan pappeuden valtuudella hänen edustajansa kastamalla minut
Tai heränneitä. Herätys jatkuu. Tai matalakirkollisia. Kappelit. Tai korkeakirkollisia. Temppelit. Tai luterilaisia. Yksin armosta parhaammekin tehden."
Mihin sitten Jehovan todistajat sijoittuu? - "Teidänkö kirkko on ollut ainoa oikea kirkko ja perustettu 1830. Oliko Pyhä Henki pois maapallolta ennen tuota 1830 teidän kirkon perustamista?"
Missä se Johannes oleskeli sitä ennen?