Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. totuusvoittaaaina
                                                1. Keskustelu24
                                                2. totuusvoittaaaina

totuusvoittaaaina

totuusvoittaaaina profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Liittynyt 13 v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                390 aloitusta · 6005 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Opillisia eroja on paljon. Sinä uskot mormonien kirjaan ja muuhun mormonien kirjoihin. Minä en usko. Minä taas uskon Raamattuun sinä et sellaisena usko Raamattuun. Että onko koko meidän keskustelu turhaa hommaa?27.04.2020 16:21
                                                • Oikeaa luomis aikaa ei tiedä kukaan. Raamattu ei sitä kerro, mutta lähellä se on vuotta ekr 6000.27.04.2020 16:18
                                                • Joo teillä vaan on Jeesuksen tosi kirkko. Teillä oli moniavioisuus mitä ei Jeesus hyväksy ja sanotte myös Jeesuksen olleen moniavioisuudessa. Täysi vale. Ette voi olla Jeesuksen kirkko.27.04.2020 16:13
                                                • "Pappeus otettiin pois kristillisiltä kirkoilta."

Miksi Kristillisiltä Jeesuksen kirkoilta/seurakunnilta otettiin pappeus pois. Kai kohta sanot, että Pyhä Henki myös otettiin pois.
                                                  27.04.2020 16:09
                                                • "Ainakin on valetta"

Vale on myös että Jeesus olisi ollut naimisissa Marian ja Martan kanssa ja että heillä olisi vielä lapsiakin.

Täysi vale kirkolta joka väittää olevansa ainoa kirkko minkä Jeesus hyväksyy.
                                                  27.04.2020 16:07
                                                • MATT. 24: 27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.27.04.2020 16:03
                                                • "Luullaan vääräoppiseksi. Niin luultiin Jeesustakin"

Luullaan paljon muutakin harhaoppiseksi, mutta mormonien kohdalla ei enään luulla vaan tiedetään, että on harhaoppinen. Me tiedämme että Jeesus on meidän lunastajamme.
                                                  27.04.2020 15:58
                                                • Vetoat vaan siihen katoliseen kirkkoon. En minäkään siitä pidä, mutta oli toki maailmassa paljon muitakin seurakuntia kuin mitä oli katolinen kirkko. Ettei mikään seurakunta hävinnyt eikä mitään ole palautettu.27.04.2020 15:56
                                                • "Jos uskoo aina vaan vihollisemme sanat, niin lopputulos on tuommoinen."

Raamattuko on teidän vihollinen?
                                                  27.04.2020 15:50
                                                • Elias ei ole Gabriel. LUUK. 1: 17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."

Sanottiin, että Elias tulee ennen Kristusta. Ja Johannesta sanottiin Eliaaksi.
                                                  27.04.2020 15:45
                                                • Pääasia että lopetitte. Kumpi se sitten oli laki tai swe teidän ilmoitus?27.04.2020 15:38
                                                • "Jeesuksen perusma kirkko olisi ensin hyväksynyt moniavioisuuden ja sitten "jatkuvien ilmoitusten" jälkeen hylännyt sen. Vaikka Raamattu puhuu toista Jeesuksen sanoin ei moniavioisuudelle."

Ei ainakaan sanoisi, että Jeesus on ollut moniavioisuudessa. Ihme kun eivät mormonit sano, että Jeesus oli myös Apostolien kanssa. Väittää jotkut Daavidin ja Jonatin olleen yhteydessä.
                                                  27.04.2020 15:33
                                                • Mikä on asiatonta? Eikö se ole asiatonta väittää, että Jeesus on ollut naimisissa Martan ja Marian kanssa että heillä olisi lapsiakin. JD vol. 2 sivu 210.

Jeesus on kieltänyt moniavioisuuden, joten ei itse ole voinut olla. Eikä Jeesus ollut naimisissa ollenkaan eikä yhdynnässä kenenkään kanssa.
                                                  27.04.2020 15:29
                                                • Moniavioisuus on kirjassa pelastuksen oppeja osa 3 sivu 201

Isä Jumala asui jonkin aikaa maan päällä pelastuksen oppeja osa 1 sivu 22

Jeesuksen Kristuksen häät olivat Kaanaassa Maria ja Martta olivat Jeesuksen vaimoja ja heille syntyi lapsia JD vol. 2 sivu 210

Ihminen oli alussa Jumalan luona älyä ja totuuden ei ole luotu eikä tehty eikä voida luoda eikä tehdä oppi ja liitto 93: 29

Äly on ainetta. pyhien kirjoitusten opas sivu 214
                                                  27.04.2020 15:12
                                                • Jumala käskee ja sallii Raamatussa. En minä käske Jumalaa vaan Jumala käskee minua. Yksiavioisuus on ainoa minkä Jeesus hyväksyy. Ei hyväksy homo eikä lesboliittoja eikä moniavioisuutta.27.04.2020 14:46
                                                • "Totuusvoittaa. Sinun olisi hyvä rauhoittua, ottaa Raamatu käteen"

Minä olen täysin rauhallinen ja luen joka päivä Raamattua. Mormonien kirjaa en huoli. Myös rukoilen mormonien ja Jehovan todistajien puolesta.
                                                  26.04.2020 22:40
                                                • JOH. 16: 7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
                                                  8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
                                                  9. synnin, koska he eivät usko minuun;
                                                  10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
                                                  11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
                                                  14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
                                                  15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

JOH. 14: 26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut
                                                  26.04.2020 22:37
                                                • Pysymme omassa seurakunnassa silloin Jeesus tuntee lampaansa.26.04.2020 22:33
                                                • Olli: "Ei me ajatella olevamme ainoita oikeita uskovia. Vain Jeesus tuntee lampaansa. Varmaan sinäkin kuulut niihin. Mutta muut kirkot eivät tunnusta jatkuvaa ilmoitusta, eivätkä sitä, että se on meidän kirkossamme. Siksi olemme ainoa oikeaoppinen kirkko. Ainoa Jeesuksen itse perustama myös. Ilmoituksen kautta.

Helluilla ei oikeastaan kirkkoa olekaan. Pyhä Henki on, silloin kun on.

Me olemme oikeastaan baptisteja: joka paikkakunnalla on vain yksi Jeesuksen seurakunta, lauma. Se ei mene kirkkojen rajojen mukaan.

Tai adventisteja. Yritämme nähdä perinnäistietojen läpi alkukirkon meiningin.

Tai lestadiolaisia: Oletko uskossa? Olen. Oletko saanut syntisi anteeksi? Olen. Kuka on päästänyt? Jeesus, Jumalan pappeuden valtuudella hänen edustajansa kastamalla minut

Tai heränneitä. Herätys jatkuu. Tai matalakirkollisia. Kappelit. Tai korkeakirkollisia. Temppelit. Tai luterilaisia. Yksin armosta parhaammekin tehden."

Mihin sitten Jehovan todistajat sijoittuu?
                                                  26.04.2020 22:31
                                                • "Teidänkö kirkko on ollut ainoa oikea kirkko ja perustettu 1830. Oliko Pyhä Henki pois maapallolta ennen tuota 1830 teidän kirkon perustamista?"

Missä se Johannes oleskeli sitä ennen?
                                                  26.04.2020 22:29
                                                Edellinen
                                                Sivu 28 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."11

Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…

• Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttää19

Elämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …

• Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!223

Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…

• Omenamuffinsit - Tämä vinkki saa leivonnaiset sulamaan suussa1

Omenamuffinsit on maistuva tapa saada omenasato talteen. Herkku onnistuu mainiosti myös kaupan omenoista. Mehevät omenamuffinsit syntyvät helposti muokkaamalla tavallista muffinssitaikinaa, et tarvitse herkulliseen lopp…

• Suomi24:n uudistuksia 202679

Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…

Suomi24 Viihde

• Andy McCoy sai taiteilijaeläkkeen jo 61-vuotiaana - Eläkettä napsahtaa tämän verran kuussaTaiteen edistämiskeskus jakaa taiteilijaeläkkeitä. Taiteilijaeläkkeiden saajista uutisoi Keskisuomalainen.
                                                • Danny, 84, teki hätkähdyttävän ratkaisun – Missä on 25-vuotias Helmi Loukasmäki?Ilkka ”Danny” Lipsanen on musiikkineuvos ja musiikkilegenda.
                                                • Sutinaa TTK-kulisseissa! Nämä kaksi ovat rakastavaiset – Eikä kyseessä ole Erkku ja VeronicaTanssii Tähtien Kanssa on täynnä yllätyksiä.

Stara

• Rajuilma iskee Kreikkaan – luvassa jopa raekuurojaÄskettäin maailman parhaaksi lomamaaksi valitussa Kreikassa vieraileminen tuo ensimmäisenä mieleen
                                                • Andrew ei suostu luopumaan arvonimestään – haastaa ehkä kuninkaan oikeuteenBritannian kuningas Charles III veli Andrew Mountbatten-Windsor saattaa ryhtyä oikeustoimiin
                                                • Moni lapsi on syyslomalla kotona yksin – turvallisuusasiat tulee käydä läpiMoni lapsi ja nuori viettää koulujen syyslomien aikaan tavallista pidempiä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia