Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumalan nimi on JHVH vokaalit on myyty joten emme tiedä mikä on oikea.
Minä uskon Isä ja Poika ja Pyhä Henki ja minut on kastettu Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Miksi kolme persoonaa mutta yhteen nimeen??? Vastaa jo sananvoima!!
26.02.2014 00:54
”Varhaisin tapa oli kastaa vain Jeesuksen Kristuksen nimeen (Ap.t. 2: 38; 8:16; 10:48; vrt. Gal. 3:27; 1 Kor. 13: 16). Mutta myös trinitaarisella nimellä, joka esiintyy jo Matt.28:19, on varhaiset juuret jo Paavalin k:ta koskevassa esityksessä ( 1 Kor. 6:11; vrt. 1 Kor. 12: 4 – 6; 2 Kor. 13: 13; Ef. 5: 18 – 20; 1 Piet. 1: 2). Ei ole aivan mahdotonta että trinitaarinen kaava on yhtä vanha kuin yksin Kristuksen mainitseva.”
Edellä lainattuihin sanoihin: ”Ei ole aivan mahdotonta että trinitaarinen kaava on yhtä vanha kuin yksin Kristuksen mainitseva” perustautuen, olettakaamme seuraavaa:
Olettakaamme (vastoin todennäköisyyttä), että Matteuksen evankeliumin nykymuotoisen lähetyskäskyn tekstin kasteohjeen sanat "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" olisivat todella aitoja ja alkuperäisiä, siis paitsi Matteuksen kirjoittamia, myöskin Jeesuksen lausumia. Miten ne silloin pitäisi suhteuttaa Apostolien tekojen lausumiin Jeesuksen nimeen suoritetuista kastamisista?
Ei varmaankaan niin, että Apostolien tekojen lausumat Jeesuksen nimeen suoritetuista kastamisista olisi tulkittava lyhennetyiksi maininnoiksi tosiasiallisesta pitemmästä ääneen lausutusta kaavasta "Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen nimeen", vaan pikemminkin päinvastoin. Kastettaessa ja kastajan ääneen lausumissa sanoissa "Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen" olisi siis samalla toteutunut myös `Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen´ kastaminen.
Matteuksen evankeliumin nykymuotoisessa kohdassa 28:19 "kolmesta genetiivistä huolimatta `nimi` on silti ”yksikössä". Tällä tekstissä tarkoitetaan ihmisen pelastumisen aikaan saavan kolmen jumalallisen vaikuttajan ykseyttä. Kreikankielisen Jeesus-nimen hepreankielinen muoto on näet `Jehooshua´ mikä tarkoittaa: "JHWH on pelastus", "Jahve on pelastaja".
Isä on antanut nimensä Pojalle (Joh.17:11), ja Jumalan Henki on Jahven, Pelastajan Henki. Näin Jeesuksen nimi merkitsee kirjaimellisesti sitä, mikä on puettu sanoihin Apostolien tekojen kohdassa 4:12:
”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.”
Näin päin apostolit ovatkin ilmi selvästi tämän mahdollisesti kuulemansa lähetyskäskyn ymmärtäneet, mikä käy vastaan sanomattomasti ilmi apostoli Pietarin helluntaipäivänä lausumista sanoista.
26.02.2014 00:49
Google ei anna vastaus samoin kun ei jehovan todistajatkaan tai paremmin eivät voi antaa vastausta.
Vain tämä löytyy
2. Jeesuksen kastekäsky
Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.
Jeesus antoi käskyn, että tuli mennä ja tehdä ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia ja sitten kastaa nämä uskoon tulleet opetuslapset, eikä kaikkea kansaa. Tämän jälkeen näitä opetuslapsia, jotka olivat tulleet uskoon tuli opettaa pitämään kaikki Jumalan antamat käskyt, mitä Jeesus on käskenyt pitää. Kaikkia kansoja ei tullut opettaa, vaan ainoastaan uskoon tulleet opetuslapset.
Selvennyksen vuoksi kertaan vielä; Tämä lähetyskäsky tarkoitti, että tuli julistaa evankeliumia ja ne, jotka tunnustavat syntinsä ja tekevät parannuksen ja tulevat uskoon, vain he menevät kasteelle ja sen jälkeen heitä tuli opettaa pitämään koko Jumalan sanan totuus. Aapeli Saarisalo on kääntänyt Matt 28:19,20:n tarkasti alkukielen mukaisesti, joka kuuluu näin: ” Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä olen teille käskenyt. Katso, Minä olen kanssanne joka päivä mailmanajan täyttymykseen asti” Mark 16:15,16 kertoo meille tarkemmin kuinka tuo lähetyskäsky tehdään käytännössä.
Meidän pitäisi ymmärtää Raamattua aina sen kokonaisopetuksen valossa ei yhden jakeen perusteella.
Matt 28:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tuliko tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla heitä? Ei. Kun tutkimme tämän jakeen yhdessä muiden asiaa käsittelevien jakeiden kanssa, niin huomaamme, että ihmisistä tulee opetuslapsia, kun he uskovat evankeliumin, ja siksi koska he uskovat evankeliumin, heidät kastetaan:
26.02.2014 00:46
Se onkin juuri tämä Pyhä Henki Jumalan kolmas persoona
26.02.2014 00:41
Onneksi on luterilaisia mitkä ei tule kumartamaan paavia ja minä olen yksi heistä enkä tule rukoilemaan Marian kautta
26.02.2014 00:39
Toivottavasti ei tule toteutumaan. Kaikki suhteet on laitettava poikki katolisiin
26.02.2014 00:36
Pedonmerkki ei ole mikään mikrosiru niinkuin kiliastit siitä pelottelevat aina he löytävät jonkun siksi milloin sairasvakuutuskortti miloin mikäkin
26.02.2014 00:34
Ei kaikki ole Artoja ja Sanamiehiä
26.02.2014 00:32
Minä en levitä ainuttakaan valheen sanaa sitä levittävät katoliset ja jehovan todistajat
26.02.2014 00:31
Mutta ne saivat jäädä
Minun asialliset kirjoitukset kyllä poistetaan sieltä
26.02.2014 00:30
Leo Meller on lähes aina väärässä on niitä hurmoshengisiä
26.02.2014 00:29
JEESUKSEN VELJET
Kreikkalaisortodoksi, koptit ja katolilaiset ovat pitäneet kiinni Jeesuksen äidin ikuisesta neitsyydestä ontuvilla selityksillä. Heidän mukaansa Josef ja Maria eivät koskaan olisikaan olleet aviopari. Eikä Uusi Testamentti mainitse Jeesuksen neljän veljeä Jaakob, Joosef, Juuda ja Simon, etteivät olisi syntyneet Josefin ja Marian avioyhteydestä vaan olisivat serkkuja tai Josefin aikaisemmasta avioliitosta. Raamattu kuitenkin sanoo toisin MATT.1:24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. Muunlaiset tekstit ovat turhaa spekulointia, jota Raamatun teksti ei tue. Matteuksen käyttämä sana vaimo liittyy avioliittoon. Ei modernilla tavalla naisen yleinen nimitys vastakohdaksi miehelle ilman suhdetta avio-ja perhe elämään. Aika ontuva on myös väite Johanneksen Evankeliumiin, jossa Jeesus sanoo Marian Johannekselle äidiksi JOH.19:26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa. Ei poista Raamatun muita kohtia, että Jeesuksella oli veljiä. Monta syytä on miksi näin tapahtui. Voi olla, että muilla veljillä oli perhe ym. ja siksi Jeesus näin sanoi ja Johannes oli Jeesuksen rakastama Apostoli ja siksi varmasti näin tapahtui. Monta muuta kohtaa Raamatussa sotii sitä vastaan, ettei Jeesuksella olisi ollut veljiä. Ei yksi kohta voi kumota muita. MATT.12: 47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella."
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini. LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa. ESIKOISENSA EI AINOKAISTAAN. MATT.13: 55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas? Kreikankielessä veljeä merkitsee sana adelphos ja serkkua anepsios sekä suggenes, tosin suggenes sana tarkoittaa myös sukulaista ja näissä Raamatun kohdissa on tuo adelphos eli veli.
Myös väite, että Maria olisi puhdas ja perisynnistä vapaa ovat vailla pohjaa, että Maria olisi siinnyt ja syntynyt vailla perisyntiä. Luojan ja luodun raja säilyy Mariankin kohdalla. Samoin taivaaseen ottaminen ovat romanttisoivaa apokryfistä spekulatiota ja unennäköä. Jumala ei sellaista ole meille ilmoittanut eikä sellaista myöskään tarvitse. Perisynninalaisena Maria ei Jumalan äitinäkään voi olla Kristuksen kanssalunastaja, johon edesmennyt paavi paimensi Rooman kirkon oppikehitystä.
26.02.2014 00:28
Pyhä Henki on persoona ja Jumala
Pyhä Henki ei ole jehovan todistajien mukaansa persoona eikä Jumala vaan persoonaton voima he vertaavat sitä mikroaaltoihin ja eräänlaiseen sähkövirtaan/energiaan mikä lähtee Jumalasta.
Mutta Raamattu kuitenkin sanoo asian toisin:
EF.4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Voiko jotain sähköenergiaa saattaa murheelliseksi?
JOH.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Sähkövirranko Jeesus lähettää?
JOH.14:16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
JOH.14:26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Sähkövirtako muistuttaa?
JOH.15:26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Totuuden Henkikö on sähkövirta?
PS.51:13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
JES.63:10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.
MATT.12:32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
Sähkövirranko pilkkaaminen on anteeksi antamaton synti?
MATT:28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Pitääkö kastaa Isän ja Pojan ja jonkin sähköenergian nimeen? Kyllä Pyhä Henki on yksi Jumalan persoona kolmiyhteistä Jumalaa. Sanotaanhan tuossa ”nimeen” ei nimiin huom. yksikössä nimeen. Eli kolmiyhteiseen Jumalaan.
MARK.13:11. Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki.
LUUK.1:35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
LUUK.2.26. Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
LUUK.3:22. ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Sähkövirtako voi tulla ruumiillisessa muodossa?
APT.1:2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkuin hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
APT.5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Sähkö energiaako petettiin?
Huomatkaa. Pietari sanoo että ”koetit pettää Pyhää Henkeä ja Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle. Eli suoraan sanottuna Pyhä Henki on Jumala. Tämän kohdan toivoisivat Jehovan todistajat olevan poissa Raamatusta.
24.02.2014 20:53
Ei ohita. Jeesuksen sanoja emme saa leikata Raamatusta pois ja tuo kohtaa sisältää monta muutakin asiaa kuin kastamisen.
Että vastauksia esiin sananvoima ja muut todistajat
24.02.2014 20:50
Sana on Jumala ja Sana Jumalan luona ja Jumala on yksikössä aivain kuin on MATT.28:19 mihin te ette kykyne antamaan vastausta
24.02.2014 20:47
Jatkuvasti vaihtuva oppi
Koska uskotaan kolmiyhteiseen Jumalaan???
24.02.2014 20:41
Ei ole nimeni Arto
Minä en kyllä usko tuollaisiin hurmoshenkisiin näkyihin. Uskon mitä Raamattu asiasta sanoo
24.02.2014 20:27
Kokeile tuota www.alykkyysongelmaisten.yhdistys.org/jehovantodistajat
24.02.2014 14:48
Kaksi s.a.a.t.a.n.a.n lähettilästä ovella joita todistajiksi myös kutsutaan. Ei heistä molemmista käytetä jehovan todista vaan jehovan todistajat monikossa
Uskooko todistajat kolmiyhteiseen poliisiin???
Jumalaan ette ainakaan usko
24.02.2014 14:47
Raamattuahan me Kristityt uskomme, emme jehovan todistajien guduja.
Laita sinä u.m On paljon mitä ei tekijät ole uskaltaneet väärentää
24.02.2014 14:44
292 / 301