Tämä on vastaus erään helluntalaisen kirjoitukseen katolisella puolella, mutta tuota minun kommenttia ei saa siellä olla koska olen joutunut siellä katolisten eli s.a.a.t.a.n.a.n vihan kohteeksi
Helluntalaisilla ja muilla kiliasteilla on harha käsitys. Mitään tempausta ei tule olemaan. Kiliastit uskovat, että ihmisiä temmataan täältä ennen jotain vaivan aikaa!!! Ei näin ole. Ilmestyskirjan tapahtumat alkoivat jo Kristuksen ristin kuolemasta ja ylösnousemisestaan, Ja peto on katollinen kirkko ja pedon merkki on teon oppi eli paavin oppi.
Meidät otetaan vasta Herraa vastaan Jeesuksen toisen paluun yhteydessä karitsan hääaterialle. Jos meidät otettaisiin jo ennen "vaivan aikaa" silloin olisi Jeesuksella kaksi takaisin tulemista, mikä ei voi pitää paikkaansa.
Tempaus
47
172
Vastaukset
- Pahoinvoiva_Uskova
"Ja peto on katollinen kirkko ja pedon merkki on teon oppi eli paavin oppi. "
ylläoleva on harhaoppi.
Toki katolinen kirkko ylläpitää outoa kristinuskon väännöstä, jossa palvotaan neitsyt Mariaa. Kuvittelevat Marian olleen ikuisesti neitsyt, vaikka Jeesuksen syntymän jälkeen Marialla oli normaali avioelämä Joosefin kanssa, minkä seurauksena Jeesukselle syntyi velikin. Vai pitääkö sanoa velipuoli, sillä vain Jeesuksen isä on Jumala itse, mutta tuon veljen isä Joosef.
Missä kohtaa Raamatussa muuten mainitaan tuo Jeesuksen veli?
Miksikö tuo petoasia on harhaoppi?
Koska:
Ilm. 13:16 "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,"
Ilm. 13:17 "ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku."
Eihän paavin oppi ole asia, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä.
Kuten myöskään sapatin korvaaminen sunnuntailla ei myöskään ole asia, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä.
Siispä sekä katolisella kirkolla että adventisteilla on harhakäsityksiä pedon merkistä. Mutta ylläoleva raamatunkohta todistaa tällaiset käsitykset vääriksi.
Pedon merkki on nimenomaan jotakin sellaista, että ilman sitä ei voi ostaa eikä myydä! Onneksi vielä ei pedon merkkiä ole olemassa, mutta ikävä kyllä sellainenkin on tulossa!
Eli kun pedon merkin aika tulee, edessä on erittäin v*ttumainen valinta:
JOS otat pedon merkin, joudut helvettiin.
JOS et ota pedon merkkiä, et voi ostaa etkä myydä, ja elämästäsi tulee kurjaa helvetillistä kärsimystä maan päällä, mutta nälkäkuolema lopettaa maanpäällisen elämäsi - sen jälkeen Jeesus armahtaa syntisi ja pääset uskovana taivaaseen.
"Meidät otetaan vasta Herraa vastaan Jeesuksen toisen paluun yhteydessä karitsan hääaterialle."
pitää paikkansa.
"os meidät otettaisiin jo ennen "vaivan aikaa" silloin olisi Jeesuksella kaksi takaisin tulemista, mikä ei voi pitää paikkaansa."
On totta, että Jeesuksen paluu tapahtuu vain yhden kerran, ei kahta.
Mutta Raamattu ei täsmällisesti kerro, tapahtuuko Jeesuksen paluu ja uskovien ylösotto (josta jotkut käyttävät myös termiä "tempaus") a) ennen vaivan aikaa, b) vaivan ajan aikana, vai c) vaivan ajan jälkeen.
Koska Raamattu ei tuota tarkkaan kerro, on jopa mahdollista, että uskovien rukoukset saattavat vaikuttaa siihen, tapahtuuko Jeesuksen paluu a, b, vai c -kohdan mukaisesti!
Katsoisin, että JOS tuo Jeesuksen paluu ja uskovien ylösotto tapahtuu ennen vaivan aikaa tai vaivan ajan alussa, se on Jumalan siunausta!
Mutta on tosiaan mahdollista, että se tapahtuukin vasta
vaivan ajan jälkeen, ja se on uskovien kannalta varsin ikävä vaihtoehto!
Sillä se tarkoittaisi, että suuri osa uskovista kuolee nälkään kun ovat kieltäytyneet ottamasta pedon merkkiä. Ja ehkä pieni osa sitten pääsee suoraan elävänä Jeesuksen mukana taivaaseen, mutta joutuvat odottamaan, että Jeesus ensin herättää kuolleet uskovat ja vasta sitten on tuo ylösotto.
Toki mahdollista on sekin, että Jumala ruokkisi uskovat, kun ruoan hankkiminen tavanomaisin keinoin enää onnistu. Näinhän tapahtui Jumalan omaisuuskansan yhteydessä erämaavaelluksen aikana.
Mutta onko sekään varmaa, että Jumala toimisi samoin myös nykyaikana?
Monessa muussa asiassa kun on omalla kohdalla käynyt niin, että Jumala ei ole vastannut rukouksiin.
Näinollen suora Jumalan apu ylhäältä on kyllä mahdollista, mutta onko se todennäköistä?
Miksi Jumala yhtäkkiä haluaisi auttaa, kun sitä ennen on nimenomaan kieltäytynyt auttamasta ?- peruskristitty
"Toki katolinen kirkko ylläpitää outoa kristinuskon väännöstä, jossa palvotaan neitsyt Mariaa."
Kannattaisi tarkistaa katolisilta sivuilta, mitä heistä väittää. Jumala on nimittäin kieltänyt käskyissä valehtelun ja väärän todistuksen antamisen.
Katolilaiset ja ortodoksit kunnioittavat, eivät palvo, Neitsyt Mariaa, Ikuista Neitsyttä, Jumalansynnyttäjää.
Marian kunnioittamisen oppi on peräisin varhaiskirkon ajoilta. Kaikissa varhaisimmissa kristillisissä lähteissä todistetaan Marian olleen neitsyt ja pysyneen neitseenä. Vasta Lutherin ja muiden Reformaattoreiden JÄLKEEN ovat protestantit alkaneet opettaa jotain muuta, ymmärrettyään Raamatun tekstin väärin. - Kitsas Jumala
**omalla kohdalla käynyt niin, että Jumala ei ole vastannut rukouksiin.**
jos lottovoittoa pyysit en ihmettele ettet saanut.
jokapäiväisen leivän ehkä saakin. JEESUKSEN VELJET
Kreikkalaisortodoksi, koptit ja katolilaiset ovat pitäneet kiinni Jeesuksen äidin ikuisesta neitsyydestä ontuvilla selityksillä. Heidän mukaansa Josef ja Maria eivät koskaan olisikaan olleet aviopari. Eikä Uusi Testamentti mainitse Jeesuksen neljän veljeä Jaakob, Joosef, Juuda ja Simon, etteivät olisi syntyneet Josefin ja Marian avioyhteydestä vaan olisivat serkkuja tai Josefin aikaisemmasta avioliitosta. Raamattu kuitenkin sanoo toisin MATT.1:24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. Muunlaiset tekstit ovat turhaa spekulointia, jota Raamatun teksti ei tue. Matteuksen käyttämä sana vaimo liittyy avioliittoon. Ei modernilla tavalla naisen yleinen nimitys vastakohdaksi miehelle ilman suhdetta avio-ja perhe elämään. Aika ontuva on myös väite Johanneksen Evankeliumiin, jossa Jeesus sanoo Marian Johannekselle äidiksi JOH.19:26. Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
27. Sitten hän sanoi opetuslapselle: "Katso, äitisi!" Ja siitä hetkestä opetuslapsi otti hänet kotiinsa. Ei poista Raamatun muita kohtia, että Jeesuksella oli veljiä. Monta syytä on miksi näin tapahtui. Voi olla, että muilla veljillä oli perhe ym. ja siksi Jeesus näin sanoi ja Johannes oli Jeesuksen rakastama Apostoli ja siksi varmasti näin tapahtui. Monta muuta kohtaa Raamatussa sotii sitä vastaan, ettei Jeesuksella olisi ollut veljiä. Ei yksi kohta voi kumota muita. MATT.12: 47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella."
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini. LUUK.2: 7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa. ESIKOISENSA EI AINOKAISTAAN. MATT.13: 55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas? Kreikankielessä veljeä merkitsee sana adelphos ja serkkua anepsios sekä suggenes, tosin suggenes sana tarkoittaa myös sukulaista ja näissä Raamatun kohdissa on tuo adelphos eli veli.
Myös väite, että Maria olisi puhdas ja perisynnistä vapaa ovat vailla pohjaa, että Maria olisi siinnyt ja syntynyt vailla perisyntiä. Luojan ja luodun raja säilyy Mariankin kohdalla. Samoin taivaaseen ottaminen ovat romanttisoivaa apokryfistä spekulatiota ja unennäköä. Jumala ei sellaista ole meille ilmoittanut eikä sellaista myöskään tarvitse. Perisynninalaisena Maria ei Jumalan äitinäkään voi olla Kristuksen kanssalunastaja, johon edesmennyt paavi paimensi Rooman kirkon oppikehitystä.- 1234567...
Pahoinvoiva_Uskova. . . Pedonmerkki on sunnuntai. . . . Jumalanmerkki on sapatti. Näin uskon.
Jokainen tuokoon oman näkemyksensä pedosta ja pedonmerkistä. Aika tulee näyttämään kuka on ollut harhassa ja kuka oikeassa.
- Aamu koittaa aina
Leo Meller on toista mieltä.Ja moni muukin. Ymmärtävätkö he väärin ylöstempauksen?
- heneket haesoo
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Leo Meller on lähes aina väärässä on niitä hurmoshengisiä
-hengisiä..
just jåå - eräs luterilainen
Leo Meller on lähes aina väärässä on niitä hurmoshengisiä
Leo Meller onkin ainoa josta olen kanssasi samaa mieltä.
eräs luterilainen kirjoitti:
Leo Meller onkin ainoa josta olen kanssasi samaa mieltä.
Luterilaisena olet varmasti monesta muustakin asiasta kanssani samaa mieltä. Vaikka en hyväksy naispappeutta ja homoliittoja enkä kuulu luterilaiseen kirkkoon
- aurinkokin sammuu
Punnerrus, työntö ja tempaus!
- häppee,Iso mies
minun kommenttia ei saa siellä olla koska olen joutunut siellä katolisten eli s.a.a.t.a.n.a.n vihan kohteeksi*****itkee Sanamies
huorittelit siellä naispresidenttiämme ja
puhuit pahaa Pyhästä Mariastakin.
ei ihme että viestisi poistetaan.- varootukset huti
Mutta ne saivat jäädä
Minun asialliset kirjoitukset kyllä poistetaan sieltätotuusvoittaaaina26.2.2014 00:30
Mutta ne saivat jäädä
Minun asialliset kirjoitukset kyllä poistetaan sieltä-------------
aika koominen toteamus,heheh
ne on jätetty ne sun rienaukset sinne,
jotta kaikki näköö miksi oot bannin saanut Paavi on itse s.a.a.t.a.n.a.s.t.a tullut antikristus näin sanoi jo Martti Luther aikoinaan. Ja katoliset ovat silloin pirun lapsia joita myös ovat jehovan todistajatkin.Ja heidän vihan kohteeksi olen joutunut Kristuksen lapsena, kun julistan totuutta ja oikeata sanomaa
- eräs luterilainen
Paavi on itse s.a.a.t.a.n.a.s.t.a tullut antikristus näin sanoi jo Martti Luther aikoinaan. Ja katoliset ovat silloin pirun lapsia joita myös ovat jehovan todistajatkin.Ja heidän vihan kohteeksi olen joutunut Kristuksen lapsena, kun julistan totuutta ja oikeata sanomaa
Eikö sinun ole todellakaan tullut mieleesi, että totta kai tuossa tilanteessa Luther tulkitsi paavin pedoksi. Ei se tarkoita sitä, että hän nyt sitä olisi.
Ei luterilaisuuteen kuulu jokaikisen Lutherin suustaan päästämään juttuun uskominen.
Katolisessa kirkossa ei ole muuta vaaraa tältä osin, kuin että sinne saattaa tulla joskus sellainen johtaja, joka on antikristuksesta. Sehän on kristikunnan suurin kirkko. Antikristushan tulee joko muslimeista, juutalaisista tai kristityistä.
Tällä hetkellä siellä on täysin kristillinen paavi, joten en ymmärrä nurinaasi. - totuus edessä
Paavi on itse s.a.a.t.a.n.a.s.t.a tullut antikristus näin sanoi jo Martti Luther aikoinaan. Ja katoliset ovat silloin pirun lapsia joita myös ovat jehovan todistajatkin.Ja heidän vihan kohteeksi olen joutunut Kristuksen lapsena, kun julistan totuutta ja oikeata sanomaa
"Paavi on itse s.a.a.t.a.n.a.s.t.a tullut antikristus näin sanoi jo Martti Luther aikoinaan. "
Luther kirjoitti muutakin roskaa, kuten juutalaisista. Ei niitäkään kukaan enää usko. Uskonsodat on syytä jättää menneisyyteen. eräs luterilainen kirjoitti:
Eikö sinun ole todellakaan tullut mieleesi, että totta kai tuossa tilanteessa Luther tulkitsi paavin pedoksi. Ei se tarkoita sitä, että hän nyt sitä olisi.
Ei luterilaisuuteen kuulu jokaikisen Lutherin suustaan päästämään juttuun uskominen.
Katolisessa kirkossa ei ole muuta vaaraa tältä osin, kuin että sinne saattaa tulla joskus sellainen johtaja, joka on antikristuksesta. Sehän on kristikunnan suurin kirkko. Antikristushan tulee joko muslimeista, juutalaisista tai kristityistä.
Tällä hetkellä siellä on täysin kristillinen paavi, joten en ymmärrä nurinaasi.Kyllä paavi on sitä edelleenkin. Eikö hänen tulissa lue sanat ovat "Vicarius Filii Dei" eli latinaksi "Jumalan Pojan sijainen" Eli sijainen mikä on samakuin anti, sijainen
Onko sinun mielestäsi oikein, että rukoillaan Marian kautta ja pidetään ikuisena neitsyenä?- eräs luterilainen
Kyllä paavi on sitä edelleenkin. Eikö hänen tulissa lue sanat ovat "Vicarius Filii Dei" eli latinaksi "Jumalan Pojan sijainen" Eli sijainen mikä on samakuin anti, sijainen
Onko sinun mielestäsi oikein, että rukoillaan Marian kautta ja pidetään ikuisena neitsyenä?Ei taivaaseen pääse sillä, haluaako kunnioittaa Mariaa vai ei tai sillä pitääkö häntä ikuisena neitsyenä vai ei. Tällaisista asioista ei kannata alkaa kiistelemään muiden kristittyjen kanssa. (Usein näihin on saattanut vaikuttaa myös vain kulttuuriset tekijät.) Jos ei tätä ymmärrä, on jotenkin harhapoluilla mielestäni Jumalan kanssa.
Mitä sillä voitetaan, että taistellaan kaikkien mahdollisten kristittyjen kanssa, vieläpä nykymaailmassa, jossa eivät kaikki edes kristityitä ole? Joko olet alkanut riitelemään oman pienen ryhmäsi kanssa? - eräs luterilainen
Kyllä paavi on sitä edelleenkin. Eikö hänen tulissa lue sanat ovat "Vicarius Filii Dei" eli latinaksi "Jumalan Pojan sijainen" Eli sijainen mikä on samakuin anti, sijainen
Onko sinun mielestäsi oikein, että rukoillaan Marian kautta ja pidetään ikuisena neitsyenä?Lisään tähän, että olen kyllä sitä mieltä että teitä on kohdeltu väärin meidän kirkossamme. Kyllä teidän pitäisi saada pitää erillismessunne. Mutta en minä sellaisessa asemassa ole, että asialle mitään voisin tehdä. Jotenkin tuntuu, että purat tästä asiasta nyt katkeruutta, mutta ihan väärään suuntaan.
Eikä siitä mitään pelkoa ole, että luterilaisuus jonnekin häviäisi. Senkin ymmärrät, taidat olla hädissäsi, sillä ei luterilaisuus todellakaan ole mikään suuri haara kristillisyydessä. Oletko tullut ajatelleeksi, että juuri nykyajan takia Jumala ei päästänytkään sitä liian suureksi, niin ettei sitten tulisi pappeja: Kaikki pääsevät taivaaseen. Nykyaikana se ikään kuin ymmärrettäisiin väärin. - www.lhpk.fi/kannatus
Ei taivaaseen pääse sillä, haluaako kunnioittaa Mariaa vai ei tai sillä pitääkö häntä ikuisena neitsyenä vai ei. Tällaisista asioista ei kannata alkaa kiistelemään muiden kristittyjen kanssa. (Usein näihin on saattanut vaikuttaa myös vain kulttuuriset tekijät.) Jos ei tätä ymmärrä, on jotenkin harhapoluilla mielestäni Jumalan kanssa.
Mitä sillä voitetaan, että taistellaan kaikkien mahdollisten kristittyjen kanssa, vieläpä nykymaailmassa, jossa eivät kaikki edes kristityitä ole? Joko olet alkanut riitelemään oman pienen ryhmäsi kanssa?**Joko olet alkanut riitelemään oman pienen ryhmäsi kanssa?**
Sanamies hypettää Luther-säätiötä,
mutta ei ole lainkaan selvillä sen ja lhpk:n yhteyksistäkään.
eli oikeesti on ihan pihalla L-säätiön hommistakin.
http://www.lhpk.fi/kannatus/
Kirkostahan hän jo erosikin ... - eräs luterilainen
www.lhpk.fi/kannatus kirjoitti:
**Joko olet alkanut riitelemään oman pienen ryhmäsi kanssa?**
Sanamies hypettää Luther-säätiötä,
mutta ei ole lainkaan selvillä sen ja lhpk:n yhteyksistäkään.
eli oikeesti on ihan pihalla L-säätiön hommistakin.
http://www.lhpk.fi/kannatus/
Kirkostahan hän jo erosikin ...Näillä palstoilla esiintyykin aina omia yhden miehen seurakuntiaan pitäviä, mutta löyhästi ovat jossain ryhmässä ja yleensä vievät sen oman ryhmänsä maineen.
Törttöilevät ja sooloilevat, eivätkä pysty tekemään edes oman ryhmänsä kanssa yhteistyötä.
En ymmärrä, miksi hän hankkii täällä tuollaiselle pienelle ryhmittymälle lisää vihollisia. Tälläkö hän edistää asiaansa? - eräs luterilainen
Lisään tähän, että olen kyllä sitä mieltä että teitä on kohdeltu väärin meidän kirkossamme. Kyllä teidän pitäisi saada pitää erillismessunne. Mutta en minä sellaisessa asemassa ole, että asialle mitään voisin tehdä. Jotenkin tuntuu, että purat tästä asiasta nyt katkeruutta, mutta ihan väärään suuntaan.
Eikä siitä mitään pelkoa ole, että luterilaisuus jonnekin häviäisi. Senkin ymmärrät, taidat olla hädissäsi, sillä ei luterilaisuus todellakaan ole mikään suuri haara kristillisyydessä. Oletko tullut ajatelleeksi, että juuri nykyajan takia Jumala ei päästänytkään sitä liian suureksi, niin ettei sitten tulisi pappeja: Kaikki pääsevät taivaaseen. Nykyaikana se ikään kuin ymmärrettäisiin väärin.Mikä olisi kristikunnan tilanne nyt, jos kaikki aikanaan olisivat kääntyneet luterilaisiksi? Loppu olisi hieman lähempänä. Nyt se on hieman kauempana, sillä katolinen ja ortodoksinen seisoo vielä jonkin verran jaloillaan.
- katolilainen
Onko sinun mielestäsi oikein, että rukoillaan Marian kautta ja pidetään ikuisena neitsyenä?"Eikö hänen tulissa lue sanat ovat "Vicarius Filii Dei" eli latinaksi "Jumalan Pojan sijainen" Eli sijainen mikä on samakuin anti, sijainen "
Taas satuja ja tarinoita. Mitään tällaista ei lue tuolissa. Muutoinkin väärennät paavin erään tittelin.
Ei sijainen voi olla anti- eli vastaan. Otanko sijaisekseni henkilön, joka on minua vastaan ja sabotoi työni ja vaivannäköni? eräs luterilainen kirjoitti:
Lisään tähän, että olen kyllä sitä mieltä että teitä on kohdeltu väärin meidän kirkossamme. Kyllä teidän pitäisi saada pitää erillismessunne. Mutta en minä sellaisessa asemassa ole, että asialle mitään voisin tehdä. Jotenkin tuntuu, että purat tästä asiasta nyt katkeruutta, mutta ihan väärään suuntaan.
Eikä siitä mitään pelkoa ole, että luterilaisuus jonnekin häviäisi. Senkin ymmärrät, taidat olla hädissäsi, sillä ei luterilaisuus todellakaan ole mikään suuri haara kristillisyydessä. Oletko tullut ajatelleeksi, että juuri nykyajan takia Jumala ei päästänytkään sitä liian suureksi, niin ettei sitten tulisi pappeja: Kaikki pääsevät taivaaseen. Nykyaikana se ikään kuin ymmärrettäisiin väärin.Luterilainen kirkko on mennyt tosi harhaan. On naispappeutta ja homoparien siunaamisia ym. Viime kesän lähetysseuran juhlilta vietiin poliisin toimesta pois kaikki jotka kantoivat jotain Raamatun lauseita. Tähänkö on menty, ettei Raamattua saa julkisilla paikoilla näyttää? Ollaan kohta kuin jossain iranissa, missä on myös Raamattu kielletty.
Kysymys eräs luterilaiselle: Mihin kirkko menisi jos ei olisi meitä äänekkäitä toisinajattelijoita? Vatikaaniinko?katolilainen kirjoitti:
"Eikö hänen tulissa lue sanat ovat "Vicarius Filii Dei" eli latinaksi "Jumalan Pojan sijainen" Eli sijainen mikä on samakuin anti, sijainen "
Taas satuja ja tarinoita. Mitään tällaista ei lue tuolissa. Muutoinkin väärennät paavin erään tittelin.
Ei sijainen voi olla anti- eli vastaan. Otanko sijaisekseni henkilön, joka on minua vastaan ja sabotoi työni ja vaivannäköni?Pitää muuten paikkaansa paavin tuolissa on tuo teksti. Anti myös on todellakin sijainen ja vasta. Kyllä antikristuskin tekeytyy Jeesukseksi ei vasta Jeesukseksi.
- eräs luterilainen
Pitää muuten paikkaansa paavin tuolissa on tuo teksti. Anti myös on todellakin sijainen ja vasta. Kyllä antikristuskin tekeytyy Jeesukseksi ei vasta Jeesukseksi.
Oletkohan sitten liittynyt kuitenkin väärään kristilliseen yhteisöön, sillä teidän pappinne ovat kyllä ihan ihailleet esim. Benedictusta ja hänen kirjojaan. Tuskinpa näin olisi, jos he pitäisivät tätä emerituspaavia saatanan lähettinä.
Pitäisiköhän sinun kuitenkin tarkistaa, jos kuulutkin väärään seurakuntaan? eräs luterilainen kirjoitti:
Oletkohan sitten liittynyt kuitenkin väärään kristilliseen yhteisöön, sillä teidän pappinne ovat kyllä ihan ihailleet esim. Benedictusta ja hänen kirjojaan. Tuskinpa näin olisi, jos he pitäisivät tätä emerituspaavia saatanan lähettinä.
Pitäisiköhän sinun kuitenkin tarkistaa, jos kuulutkin väärään seurakuntaan?Voihan paaviltakin jotain hyvääkin tulla
- totuus edessä
"katolisten eli s.a.a.t.a.n.a.n "
Itse lausut oman tuomiosi: totuus voitta aina. Totuus ei ole koskaan valhetta, joita sinä levittelet näillä palstoilla.Minä en levitä ainuttakaan valheen sanaa sitä levittävät katoliset ja jehovan todistajat
- katolilainen
Minä en levitä ainuttakaan valheen sanaa sitä levittävät katoliset ja jehovan todistajat
"Minä en levitä ainuttakaan valheen sanaa "
Joka kerran, kun kirjoitat sinun kirjoitelmasi sisältää lukuisia virheitä, virhetulkintoja ja suoranaisia valheita.
Saat rauhassa olla ääriluterilainen, mutta turhaan etsit itsellesi tukijoukkoja. Suurin osa luterilaisia on evankelis-luterilaisia, jotka lukevat Lutheria evankeliumien läpi. Sinä olet joku uskonsotien jälkijättöinen riidan ja vihanlietsoja. katolilainen kirjoitti:
"Minä en levitä ainuttakaan valheen sanaa "
Joka kerran, kun kirjoitat sinun kirjoitelmasi sisältää lukuisia virheitä, virhetulkintoja ja suoranaisia valheita.
Saat rauhassa olla ääriluterilainen, mutta turhaan etsit itsellesi tukijoukkoja. Suurin osa luterilaisia on evankelis-luterilaisia, jotka lukevat Lutheria evankeliumien läpi. Sinä olet joku uskonsotien jälkijättöinen riidan ja vihanlietsoja.Älä valehte kuin katolilainen. Minun kirjoituksissani ei ole virheitä eikä valheita on vain kritiikkiä mikä ärsyttää katolisia ja jehovan todistajia
- huono hetelmä
Älä valehte kuin katolilainen. Minun kirjoituksissani ei ole virheitä eikä valheita on vain kritiikkiä mikä ärsyttää katolisia ja jehovan todistajia
totuusvoittaaaina27.2.2014 15:04
Älä valehte kuin katolilainen. Minun kirjoituksissani ei ole virheitä eikä valheita on vain kritiikkiä mikä ärsyttää katolisia ja jehovan todistajia-----------
sinä haet huomiota iana negaation kautta itsellesi.
Kotoa opttu tapa kenties?
Sinä olet joku uskonsotien jälkijättöinen riidan ja vihanlietsoja. huono hetelmä kirjoitti:
totuusvoittaaaina27.2.2014 15:04
Älä valehte kuin katolilainen. Minun kirjoituksissani ei ole virheitä eikä valheita on vain kritiikkiä mikä ärsyttää katolisia ja jehovan todistajia-----------
sinä haet huomiota iana negaation kautta itsellesi.
Kotoa opttu tapa kenties?
Sinä olet joku uskonsotien jälkijättöinen riidan ja vihanlietsoja.Ilman uskonnon kritisointia ei olisi suuri uskonpuhdistaja Martti Lutherkaan tehnyt suurta työtään olisimme vielä pimeässä katolisuudessa
- vanha ja vakaa
Minne se jeesus tulee sitten joskus. Israeliinko vai Palestiinaan? Tätä olen pohtinut. Laskeutuuko hän omin voimin taivaasta ikäänkuin näkymättömällä hissillä vai kenties ufon tapaisella lentokoneella? Onko soittokunta mukana koneessa vai laskeutuuko hekin "hississä" taivaasta.?
- eräs luterilainen
Ei. Kaikki näkevät kun Hän tulee taivaallisessa hahmossaan.
Aloittaja on oikeassa ehkä siinä, että mitään ylöstempausta ei ole erikseen, vaan taivaan valtakunta purkaantuu esiin.
Ei siis kannata odotella, että täältä haetaan ennen vaivanaikaa. Eihän Jeesuksen lähimpiä opetuslapsiakaan temmattu mihinkään, vaan useimmat kärsivät marttyyrikuoleman.
Mutta antikristus tulee ennen sitä ja lopun tapahtumat, sillä vähän vaikea on uskoa, että Joh. ilm. koskisi vain Neron aikaa. Ei oikein siltä vaikuta. Mutta näinhän ne luterilaiset teologit ovat alkaneet väittämään, mikä johtuu siitä, että Luther ei ollenkaan arvostanut Ilmestyskirjaa. Nyt sitten muut ovat keksineet siihen kaiken maailman taruja. - syytä lukea
Aloittaja on oikeassa ehkä siinä, että mitään ylöstempausta ei ole erikseen, vaan taivaan valtakunta purkaantuu esiin.
Ei siis kannata odotella, että täältä haetaan ennen vaivanaikaa. Eihän Jeesuksen lähimpiä opetuslapsiakaan temmattu mihinkään, vaan useimmat kärsivät marttyyrikuoleman.
Mutta antikristus tulee ennen sitä ja lopun tapahtumat, sillä vähän vaikea on uskoa, että Joh. ilm. koskisi vain Neron aikaa. Ei oikein siltä vaikuta. Mutta näinhän ne luterilaiset teologit ovat alkaneet väittämään, mikä johtuu siitä, että Luther ei ollenkaan arvostanut Ilmestyskirjaa. Nyt sitten muut ovat keksineet siihen kaiken maailman taruja.Varteenotettavaa tulkintaa, ainakin historiallisten faktojen suhteen. Tämä teos in ilmaiseksi ladattavissa :
http://www.preteristarchive.com/Books/1987_chilton_days-of-vengeance.html
Valtavasti asiatietoa, joka tavalliselta uskovalta tyystin puuttuu. - eräs luterilainen
Mutta antikristus tulee ennen sitä ja lopun tapahtumat, sillä vähän vaikea on uskoa, että Joh. ilm. koskisi vain Neron aikaa. Ei oikein siltä vaikuta. Mutta näinhän ne luterilaiset teologit ovat alkaneet väittämään, mikä johtuu siitä, että Luther ei ollenkaan arvostanut Ilmestyskirjaa. Nyt sitten muut ovat keksineet siihen kaiken maailman taruja.Itse asiassa saattaa hyvinkin olla, että Ilmestys on kirjoitettu keisari Domitianuksen aikana n. 90-luvulla, jolloin oli myös vainoja käynnissä.
Domitianusta varmaan monet lut. teologit tarjoavatkin. - vanha ja vakaa
Mutta antikristus tulee ennen sitä ja lopun tapahtumat, sillä vähän vaikea on uskoa, että Joh. ilm. koskisi vain Neron aikaa. Ei oikein siltä vaikuta. Mutta näinhän ne luterilaiset teologit ovat alkaneet väittämään, mikä johtuu siitä, että Luther ei ollenkaan arvostanut Ilmestyskirjaa. Nyt sitten muut ovat keksineet siihen kaiken maailman taruja.Sehän sotii jo luonnnon ja fysiikanlakeja vastaan. Maan vetovoima saa taivaalliset hahmot ja muut purkautujat soittokuntineen rymähtämään maahan n. 200 km tuntivauhdilla. Se voi aiheuttaa vakavaa hävitystä jos sattuu asutuskeskuksia alle.
- Yhtä naurettavia
vanha ja vakaa kirjoitti:
Sehän sotii jo luonnnon ja fysiikanlakeja vastaan. Maan vetovoima saa taivaalliset hahmot ja muut purkautujat soittokuntineen rymähtämään maahan n. 200 km tuntivauhdilla. Se voi aiheuttaa vakavaa hävitystä jos sattuu asutuskeskuksia alle.
ja lapsellisia tuon kaltaiset rääväsuiset juttusi kuin muutkin juttusi. Ei hepulla ole mitään tuntemusta historiasta saatikka siiten aivan lähihistorian tapahtumista. Pitää vaan änkyröidä milloin mitenkin yhden keskenkasvuisen kanssa tällä palstalla.
- vanha ja vakaa
Yhtä naurettavia kirjoitti:
ja lapsellisia tuon kaltaiset rääväsuiset juttusi kuin muutkin juttusi. Ei hepulla ole mitään tuntemusta historiasta saatikka siiten aivan lähihistorian tapahtumista. Pitää vaan änkyröidä milloin mitenkin yhden keskenkasvuisen kanssa tällä palstalla.
Kristinuskoa on pakko käsitellä rääväsuisesti, on se niin naurettava uskonto.. Ja sitäpaitsi tämä on kivaa.
- vanha ja vakaa
Israel=Palestiina
miehittäjä=Palestiinassa
- Rääväsuu nimike
Kristinuskoa on pakko käsitellä rääväsuisesti, on se niin naurettava uskonto.. Ja sitäpaitsi tämä on kivaa.
kuuluu sellaiselle joka ei pysty vastaamaan kysymyksiin vaan heittelee paikkansa pitämättömiä juttuja.
Se kuvaa pelkästään mielen köyhyydestä. - Pitääkö olla
miehittäjä=Palestiinassa
noin typerä vastaus.
Miten perustelet sanan miehitys? Pitääkö olla kirjoitti:
noin typerä vastaus.
Miten perustelet sanan miehitys?Suomi myös miehittää Suomea
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1223929Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3132031Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481801- 1051717
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21680IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4351500Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531222Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4211181