Leinonen kumosi karttamissäännön! (Video)

vapautusonyt

Halleluja, karttamissääntöä ei enää ole!

Muistakaa näyttää tämä video sukulaisillenne ja muille Jehovan todistajille, jos he turhaan vielä karttavat tietä. :)

http://www.youtube.com/watch?v=JuwR7EzchNM

78

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valhelahkoo

ei aleta karttaa " ei ei ei"- sanoo leinonen. outoa ettei leinosta eroteta kun ei usko vt-seuran oppeja vaan puhuu niitä vastaan.

vieläkö joku todistaja sanoo ettei leinonen valehtele?

• Jatkuvasti vaihtuva oppi

Koska uskotaan kolmiyhteiseen Jumalaan???

• seko seko jt:t

Eipähän ole lapseni ottaneet minuun yhteyttä.
      Pitäisköhän minun mennä polvillani heidän eteensä ja rukoilla:"älkää karttako,ku Leinonenkaan ei karta".
      "Kunniota isääsi ja äitäsi",mutta se ei koske jehovantodistajia.

• 3 kieltoa

ihmettelen suuresti miten joku voi pitää totuutena uskontoa missä valehtelu on enemmän sääntö kuin poikkeus.

muistelen että todistajia on kehoitettu olemaan katsomatta televisiosta ohjelmia mitkä käsittelee jehovan todistajia. olisiko syy siinäkin että leinonen saa siellä valehdella sitten eikä todistajat saa huomata sitä.

jokainen todistaja ja leinonenkin tietää että karttamisoppi on käytössä. silti hän kolmasti sen tuossa kieltää.

• adddddd

Leinonen valehtelee koska tietää ettei karttaminen ole moraalisesti hyväksyttävää.

• valehtelijat

nyt jos joku karttaja alkaakin olla tekemisissä eronneen kanssa ja asia tulee ilmi seurakunnassa, ei tarvi pelätä että tulee erotetuksi. näyttää vain tämän videon missä seuran tiedoittaja sanoo ettei karteta. jos sen jälkeen tulee erotetuksi, pitää myös leinosen tulla erotetuksi, koska hän puhuu tiedoittajan ominaisuudessa ettei karteta.

miksi rivitodistaja erotetaan jos alkaa puhua lahkon oppeja vastaan mutta leinonen saa tehdä sitä?

• eiiiiiii

videossa näkee hyvin tyyppiesimerkin valehtelusta. äänenpaino on aivan eri kun tulee sanat, ei ei ei. ääni ja kehonkieli paljastaa valehtelun helposti.

• odottaa vastausta

kysymys todistajille; miksi tiedoittajanne valehtelee lähes aina mediaan lahkon tavoista?

• Veli vanhin

Etsi tietoa hakusanoilla "teokraattinen sota".

• 600.20
        Veli vanhin kirjoitti:

Etsi tietoa hakusanoilla "teokraattinen sota".

Jehovan todistajiahan vaaditaan olemaan aina rehellisiä joka asiassa. Eikö aina tarvitsekaan olla rehellinen?

• Eipä ei
        600.20 kirjoitti:

Jehovan todistajiahan vaaditaan olemaan aina rehellisiä joka asiassa. Eikö aina tarvitsekaan olla rehellinen?

Ei tarvitse teokraattisessa sodassa.

• jt mies

Todistajaksi ei synnytä vaan päästään tarkan raamatun tutkimisen ja ymmärtämisen avulla. Kaikki ketkä vihkiytyvät ja kastetaan tietävät mihin ryhtyy, myös sen miten käy jos ryhtyy katumattomaksi synnintekijäksi tai luopuu.

Joku voi kertoa että on siltikin ryhtynyt todistajaksi ymmärtämättään " esim ollut mukaan tullessaan vielä liian nuorii ja ymmärtämätön "kun näin todella on käynyt niin kun hän ottaa asian vilpittömästi esille niin häntä neuvotaan toimimaan niin että hän ei joudu kartetuksi vaikka jättäytyy joukostamme pois.

Rakkaudellinen teko väärintekijälle on olla hyväksymättä häntä kunnes hän aidosti on katunut hänen väärää tekoaan ja pyytänyt anteeksi isältä.

Kyllä me kaikkia luopiota eli entisiä veljiä ja sisariamme joista on tullut meidän vastustajia kartamme .

Katumalla luopiudesta "karttamisesta" eroon pääsee olettehan meille rakkaita sisaria ja veljiä, mutta nyt vain kapinoitte opetusta vastaan jonka ennen hyväksyitte.

• valheen verkko

hyvin on aivopesy uponnut sinnekin. kerrohan minulle miksi leinonen valehtelee mediassa? ja kyllä todistajaisi pääsääntöisesti opetetaan lapsesta saakka. todistajalapsella ei oikestaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla todistajaksi koska lapsi ehdollisestaan "totuudelle" lapsesta saakka.

"Rakkaudellinen teko väärintekijälle on olla hyväksymättä häntä kunnes hän aidosti on katunut hänen väärää tekoaan ja pyytänyt anteeksi isältä."

tässä taas yhdistät lahkosta eroamisen väärintekemiseen. suurin osa eroaa itse lahkosta. on oikein erota jos ei usko enää lahkon valheisiin. on moraalitonta että perhe sitten alkaa karttaa eronnutta siviilissä. eivät tosin karttaisikaan ellei lahko käskisi. todistajat harvoin ajattelee itsenäisesti asioita. he on täysin lahkon kuljetettavissa.

ihminen huomaa ennen pitkää ettei kaikki ole totta mitä lahko opettaa. valtiettavasti vain harva todistaja edes tuntee lahkonsa oppihistoriaa. ja surullista on ettei ihminen tunnusta usein itselleen tulleensa huijatuksi, ja jatkaa valheessa elämistä.

• sdfg

Kyllä usemapi syntyy todistajaksi siinä mielessä että mielenhallinta alkaa jo lapsena. Samoin moni kastetaan lapsena sellaisena joka ei tiedä vielä itsekään mitä elämältä haluaa: mihin kouluun menee ja mitä alkaa tekemään työkseen. Näitä nuoria pakotetaan henkisesti kasteelle. Moni menee koska on pakko, koska muutkin menee. Voisin sanoa että harva menee kasteelle siksi että oikeasti haluaa tai on varma mitä tekee.

Lavalta painostetaan kasteelle menemiseen. Ja nuori menee. Menin itse kastelle kun minut pakotettiin, koska oli noloa kun muut ikäiseni olivat jo käyneet kasteella. Menin koska kuvittelin sen olevan pakko. En siksi että olisin sitä todellakin halunnut.

Voisin vannoa ettei kukaan kuten en minäkään ikinä uskonut että lähtisin tuosta pois. Minä en osannut lapsena ajatella järkevästi että ei kannata mennä kasteelle, koska olin niin syvällä mielenhallinnassa enkä tiennyt paremmasta siitä oikeasta elämästä mitään. Odotin vaan harmagedonia. Jo tästä on 20 vuotta melkeen kun kävin kasteella ja ei ole tullut vieläkään sitä ;)

En ollut ihan täydessä ymmärryksessä, kun kasteelle menin. En ollut koskaan saanut punnita mitä oikeasti halusin vaan minut pakotettiin.

Oikeasti karttamissääntö on sitä ettei haluta että kukaan tietää totuutta totuudesta.

• sdfg

Hyväksyttiin siksi, koska luulimme sen olevan oikea uskonto. Mutta se ei ole. Se ei ole kapinointia vaan sitä etä tiedetään mikä on totuus totuudesta.

Valitettavasti ajattelin kuin sinä. Onneksi en enää. Mieti sitä!

• Miten kaikki alkoi
        valheen verkko kirjoitti:

hyvin on aivopesy uponnut sinnekin. kerrohan minulle miksi leinonen valehtelee mediassa? ja kyllä todistajaisi pääsääntöisesti opetetaan lapsesta saakka. todistajalapsella ei oikestaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla todistajaksi koska lapsi ehdollisestaan "totuudelle" lapsesta saakka.

"Rakkaudellinen teko väärintekijälle on olla hyväksymättä häntä kunnes hän aidosti on katunut hänen väärää tekoaan ja pyytänyt anteeksi isältä."

tässä taas yhdistät lahkosta eroamisen väärintekemiseen. suurin osa eroaa itse lahkosta. on oikein erota jos ei usko enää lahkon valheisiin. on moraalitonta että perhe sitten alkaa karttaa eronnutta siviilissä. eivät tosin karttaisikaan ellei lahko käskisi. todistajat harvoin ajattelee itsenäisesti asioita. he on täysin lahkon kuljetettavissa.

ihminen huomaa ennen pitkää ettei kaikki ole totta mitä lahko opettaa. valtiettavasti vain harva todistaja edes tuntee lahkonsa oppihistoriaa. ja surullista on ettei ihminen tunnusta usein itselleen tulleensa huijatuksi, ja jatkaa valheessa elämistä.

Todistajien kannattaisi tutustua amerikkalaisen lahkonsa syntymään ja muutamaan vuosikymmeneen sen alussa. Aika pian alkaisi selviämään että kyseessä on yksi lahko monien joukosta jossa ei ole mitään johdatusta tai erikoista, paitsi opillisia omituisuuksia tavanomaista enemmän.

• paaaartyyyy LOL

Kiva kun saa kaveerata - taas- valehtelijoitten
      ja avionrikkojien sekä juoppojen kanssa :D

• lahkovalheeet

"Kiva kun saa kaveerata - taas- valehtelijoitten
        ja avionrikkojien sekä juoppojen kanssa :D"

hyvin on aivopesu ja eronneiden panettelu mennyt perille. hyvin moni lahkosta eronnut pysyy uskossa jumalaan mutta ei usko enää vain lahkon valheisiin. moni vähän älykkäämpi jäsen huomaa että lahko on ristiriidassa raamatun oppien kanssa monessa kysymyksessä. älykäs myös huomaa seuran kieroilun ja valehtelun ja osaa yhdistellä havaintojaan.

on pelkkää valheellistä yleistämistä ajatella että eronnet olisi juoppoja, valehtelijoita tai avionrikkojia. itse asiassa he on rehellisiä kun ymmärtävät tehdä oikeat johtopäätökset ja erota valheesta.

seurahan on otettu poliitisitutkintaa luopioiden systemaattisesta panettelusta. seura tekee tätä koska haluaa ettei todistajat uskoisi mitään mitä eronneet sanovat, koska se pelkää kriittisiä ajatuksia yli kaiken, koska elää itse valheessa. kuten avauskin kertoo videon muodossa, lahko VALEHTELEE valtavasti. rehellisessä tosiuskonnossa ei tarvisi valehdella. ymmärrätkö?

• senkin käärmeet LOL
        lahkovalheeet kirjoitti:

ja avionrikkojien sekä juoppojen kanssa :D"

hyvin on aivopesu ja eronneiden panettelu mennyt perille. hyvin moni lahkosta eronnut pysyy uskossa jumalaan mutta ei usko enää vain lahkon valheisiin. moni vähän älykkäämpi jäsen huomaa että lahko on ristiriidassa raamatun oppien kanssa monessa kysymyksessä. älykäs myös huomaa seuran kieroilun ja valehtelun ja osaa yhdistellä havaintojaan.

on pelkkää valheellistä yleistämistä ajatella että eronnet olisi juoppoja, valehtelijoita tai avionrikkojia. itse asiassa he on rehellisiä kun ymmärtävät tehdä oikeat johtopäätökset ja erota valheesta.

seurahan on otettu poliitisitutkintaa luopioiden systemaattisesta panettelusta. seura tekee tätä koska haluaa ettei todistajat uskoisi mitään mitä eronneet sanovat, koska se pelkää kriittisiä ajatuksia yli kaiken, koska elää itse valheessa. kuten avauskin kertoo videon muodossa, lahko VALEHTELEE valtavasti. rehellisessä tosiuskonnossa ei tarvisi valehdella. ymmärrätkö?

Konventtipuheet joista mm JoPo itkeskelee,
        perustuvat käsikseltään RAAMATUNJAKEISIIN.

Raamattuhan tunnetusti luopiota systemaattisesti panettelee,
        joten poliisi joutuu nyt tutkimaan jeppuleitten konvapuheitten vuoksi RAAMATTUA LOL.

Jeesus oli myös aika paha suustaan =>>

-33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä,
        mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono
        . Hedelmästään puu tunnetaan

. 34 Te käärmeen sikiöt,

kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja!
        Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää,
        paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa.

36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat,
        heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi,
        ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.12.html

• Huuhaata
        senkin käärmeet LOL kirjoitti:

Konventtipuheet joista mm JoPo itkeskelee,
        perustuvat käsikseltään RAAMATUNJAKEISIIN.

Raamattuhan tunnetusti luopiota systemaattisesti panettelee,
        joten poliisi joutuu nyt tutkimaan jeppuleitten konvapuheitten vuoksi RAAMATTUA LOL.

Jeesus oli myös aika paha suustaan =>>

-33 "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä,
        mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono
        . Hedelmästään puu tunnetaan

. 34 Te käärmeen sikiöt,

kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja!
        Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

35 Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää,
        paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa.

36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat,
        heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.
        37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi,
        ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.12.html

Perustuu heidän omaan versioon Raamatusta, ja tyyliin miten panettelija lukee Raamattua.

• Rintti-
        Huuhaata kirjoitti:

Perustuu heidän omaan versioon Raamatusta, ja tyyliin miten panettelija lukee Raamattua.

Väärin. Oppi perustuu järjestön hallintoelimen spekulointeihin ja tulkintoihin.

• pileet baranee

Kiva, nyt saa M_M ja öömökäveivi ja muut äksät kavereita :D
      ettei ihan keskenään tarvi olla kaiken aikaa...

• jt mies

ja avionrikkojien sekä juoppojen kanssa :D "

Juuri näin me teemme tällainen sitä ennen tuli oltua
      1 korin 6:9-11
      Mitä! Ettekö tiedä, etteivät epävanhurskaat peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset, eivät epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivät luonnottomia tarkoituksia varten pidetyt miehet, eivät miehet, jotka makaavat miesten kanssa, 10 eivät varkaat, eivät ahneet, eivät juopot, eivät herjaajat eivätkä kiristäjät peri Jumalan valtakuntaa. 11 Ja kuitenkin jotkut teistä olivat sellaisia

• ex jt mies

Minä en ole mitään tuosta listasta.En edes juo alkoholia vaan olen raitis,jota en ollut kun olin jt.
        En ole myöskään kiristäjä,jota olin silloin kun olin jt,kiristämällä eronneita/erotettuja perhesuhteilla.
        Mutta te jt:t olette sekä juoppoja että kiristäjiä.

• ylentäjätt
        ex jt mies kirjoitti:

Minä en ole mitään tuosta listasta.En edes juo alkoholia vaan olen raitis,jota en ollut kun olin jt.
        En ole myöskään kiristäjä,jota olin silloin kun olin jt,kiristämällä eronneita/erotettuja perhesuhteilla.

lähdetään siitä että todistajat on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. vaikka he uskottelee itselleen olevansa erinomaisempia. ylentävät itsensä.

• jt mies
        ex jt mies kirjoitti:

Ja kuitenkin jotkut teistä olivat sellaisia

Huom! ei kaikki

• huomio!
        jt mies kirjoitti:

Ja kuitenkin jotkut teistä olivat sellaisia

Huom! ei kaikki

jehovan todistajilla on yli 20 000 pedofiilitodistajan rekisteri mitä lahko ei halunnut luovuttaa poliisille.

jehovan todistajien järjestö on tuomittu pedofilien suojelusta isoihin miljoonasakkoihin.

huom! kaikki todistajat ei ole pedofiilejä vaikka joukossa heitä on ja lahko itse on heitä suojellut

• tottakuin kirkonrott
        huomio! kirjoitti:

jehovan todistajilla on yli 20 000 pedofiilitodistajan rekisteri mitä lahko ei halunnut luovuttaa poliisille.

jehovan todistajien järjestö on tuomittu pedofilien suojelusta isoihin miljoonasakkoihin.

huom! kaikki todistajat ei ole pedofiilejä vaikka joukossa heitä on ja lahko itse on heitä suojellut

Minäkin EPÄILEN
        nikki *huomio !*:n nimen kuuluvan
        tuohon 20 000
        epäiltyjen ped.nimilistaan.vahvasti jopa.

Vaan kun EPÄILYS ja JUORUT ei ole aina totta,
        voisi nikki paheksua oman nimensä listassa oloa?

Voin yksityisesti kuitenkin poliisille EPÄILYKSENI poliisille nikin pedoilusta ilmoittaa.

siinä sitten nikin perhepiiri kuulustellaan ja suku.---

Toki anteeksi pyydetään jos EPÄILYS on aiheeton ja
        nikki kuitenkin saa potkut työpaikastaan...

Kas kun pelkkä EPÄILYS riittää leimaamaan nyt sitten LOPPUIÄKSI,
        joten nikki tekee viisaasti varautuessaan köyhempään tulevaisuuteen,
        vaikkei toki
        EPÄILYSTEN ja HUHUJEN takia linnaan joutuisikaan.

BTW, oottekos kuulleet muuten yhtä juttuu joka netisä kiertää,
        sekin on ihan varmasti totta....

• yläalamäki
        ylentäjätt kirjoitti:

lähdetään siitä että todistajat on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. vaikka he uskottelee itselleen olevansa erinomaisempia. ylentävät itsensä.

jotkut ylentää itsensä, mutta jotkut taas tekevät toisin, he tuntevat riittämättömyyttä ja heikkoa itsetuntoa, kun taas jotkut olevat itseensä tyytyväisiä sellaisina kuin ovat, ylentämättä tai alentamatta itseään.

• Rintti-
        tottakuin kirkonrott kirjoitti:

Minäkin EPÄILEN
        nikki *huomio !*:n nimen kuuluvan
        tuohon 20 000
        epäiltyjen ped.nimilistaan.vahvasti jopa.

Vaan kun EPÄILYS ja JUORUT ei ole aina totta,
        voisi nikki paheksua oman nimensä listassa oloa?

Voin yksityisesti kuitenkin poliisille EPÄILYKSENI poliisille nikin pedoilusta ilmoittaa.

siinä sitten nikin perhepiiri kuulustellaan ja suku.---

Toki anteeksi pyydetään jos EPÄILYS on aiheeton ja
        nikki kuitenkin saa potkut työpaikastaan...

Kas kun pelkkä EPÄILYS riittää leimaamaan nyt sitten LOPPUIÄKSI,
        joten nikki tekee viisaasti varautuessaan köyhempään tulevaisuuteen,
        vaikkei toki
        EPÄILYSTEN ja HUHUJEN takia linnaan joutuisikaan.

BTW, oottekos kuulleet muuten yhtä juttuu joka netisä kiertää,
        sekin on ihan varmasti totta....

Miksi vartiotorni pitää kirjaa "epäilyksistä" ja "huhuista", MUTTA ei anna ottaa niistä selvää?

Uhriksi joutuneen kannalta on se, että "EPÄILYS ja JUORUT ei ole aina totta", varsin tyrmistyytävä peruste päättää painaa asia villaisella. Käsittääkseni väärin perustein epäillynkin kannalta olisi parasta katkaista vääriltä epäilyksiltä siivet. Väärä ilmianto on myös rangaistava teko.

• itsehän sen sanoit
        Rintti- kirjoitti:

Miksi vartiotorni pitää kirjaa "epäilyksistä" ja "huhuista", MUTTA ei anna ottaa niistä selvää?

Uhriksi joutuneen kannalta on se, että "EPÄILYS ja JUORUT ei ole aina totta", varsin tyrmistyytävä peruste päättää painaa asia villaisella. Käsittääkseni väärin perustein epäillynkin kannalta olisi parasta katkaista vääriltä epäilyksiltä siivet. Väärä ilmianto on myös rangaistava teko.

Väärä ilmianto on myös rangaistava teko----

• hmmmmh.

hmm..ennen pidin eronneiden puheina väitteitä että leinonen valehtelee. nyt on pakko vaihtaa mielipidettä kun kuulee itse

• myöntäkää

Miksei kukaan palstalla käyvä Jehovan todistaja myönnä rehellisesti että tiedottaja Leinonen todellakin valehtelee?
      Eikö totuus kiinnosta vai koskeeko se liikaa?

• joku hedelmä olis

jokainen todistaja joka on nähnyt leinosen lausunnot, tietää että leinonen valehtelee. eikä ole kerta ensimmäinen edes. mutta eivät he sitä tule ääneen tunnustamaan että valehtelee.

toivottavasti silti muutama älykkäämpi todistaja alkaa kyseenalaistaa järjestöä näiden valheiden innoittamina. fiksuimmat yleensä huomaa nopeiden tulleensa sumutetuiksi.

• Videon_Nähnyt

Tuossa videossa käsiteltiin myös vapaaehtoisen poislähtijän takaisin tulemista, ja siihen videon ääniraidan mukaan tiedottaja kertoi, ettei takaisintulemiselle ole minkäänlaista muuria, eikä lähtenyttä aleta karttaa.

Minä ymmärrän tuosta videosta sen, että vapaaehtoisesti poislähtenyt on tervetullut takaisin seurakuntaa, ja ettei hänen takaisin tulolleen aseteta minkäänlaista muuria ts. estettä, ja että takaisin tullutta, joka on joskus lähtenyt seurasta vapaaehtoisesti, ei aleta seurakunnassa karttaa.

• itsepetossta

nyt valehtelet kyllä itsellesi. tuo koskee karttamista. siinähän juuri puhuttiin siitä että pois voi jäädä vapaaehtoisesti eikä aleta karttaa. ja leinosen äänenpainosta kun sanoo "ei ei ei" jokainen huomaa että selvä valhe. äänenpaino muuttuu. kehonkieli ja ääni paljastaa valehtelijat helposti.

• Tutka
        itsepetossta kirjoitti:

nyt valehtelet kyllä itsellesi. tuo koskee karttamista. siinähän juuri puhuttiin siitä että pois voi jäädä vapaaehtoisesti eikä aleta karttaa. ja leinosen äänenpainosta kun sanoo "ei ei ei" jokainen huomaa että selvä valhe. äänenpaino muuttuu. kehonkieli ja ääni paljastaa valehtelijat helposti.

Millaiseen kehonkieleen tuossa nyt viittaat. On totta, että ihminen viestittää 70% non-verbaalisesti.

Millaisella kehonkielellä mielestäsi tiedottaja ilmentää jotain mitä väität?

• tutka furuno
        Tutka kirjoitti:

Millaiseen kehonkieleen tuossa nyt viittaat. On totta, että ihminen viestittää 70% non-verbaalisesti.

Millaisella kehonkielellä mielestäsi tiedottaja ilmentää jotain mitä väität?

äänenpaino muuttuu ei ei ei sanojen kohdalla selvästi sellaiseksi että se on ristiriidassa totuuden kanssa, kuten leinonen itsekin tietää olevan. ääni madaltuu ja on vähemmän terävästi sanottu sekä myös epäröivämmäksi. kuuntele pariin kertaan niin huomaat mitä tarkoitan.

• Tourette Tom
        tutka furuno kirjoitti:

äänenpaino muuttuu ei ei ei sanojen kohdalla selvästi sellaiseksi että se on ristiriidassa totuuden kanssa, kuten leinonen itsekin tietää olevan. ääni madaltuu ja on vähemmän terävästi sanottu sekä myös epäröivämmäksi. kuuntele pariin kertaan niin huomaat mitä tarkoitan.

Mitähän te sanoisitte MUN kehonkielstä... :D

• karttaminen loppui?

Olen tässä odotellut jo muutaman kuukauden,että jt-sukulaiseni tulevat luokseni ja sanovat että:"nyt se karttaminen loppui ja anteeksi että olemme sinua karttaneet.Leinonen antoi luvan lopettaa karttaminen.".

• moraalinen paine

Kokeile tavata JT-sukulaisia työpaikalla. Toimii joskus.

• alfa123om2222

Kyse on siitä, että erotettua jäsentä kyllä pyritään karttamaan nuhtelumielessä ja läksyn antamiseksi; mutta ei karteta siinä mielessä, jos hän tulee luokse ja sanoo Minä kadun; vaan silloin tulee antaa anteeksi.

Katumatonta synnintekijää toki kartetaan. Näinhän käsittääksen tuolla videolla sanottiin. Pois lähtenyttä ei karteta millään tavalla. Erotettua kartetaan kunnes hän tekee parannuksen. Tämä käytäntö on vapaamielisin kaikista kirkkokunnista.

Aina voi olla varma, että kun on kerran hyväksynyt Jehovan voi palata jos katuu. Näin ei ole muissa kirkkokunnissa asian laita.

• höpiset

Tottakai pois lähtenyttä, siis eronnutta kohdellaan samoin kuin erotettua.

• höpiset1
        höpiset kirjoitti:

Tottakai pois lähtenyttä, siis eronnutta kohdellaan samoin kuin erotettua.

Niin... muutenhan jokainen, joka tietää joutuvansa erotetuksi, luonnollisesti eroaisi itse ennen erottamistaan, ja näin välttyisi karttamiselta.

• Valehtelet

Esimerkkejä muista?

• made in USA
      • muistiin jäi

Jos olet lähtenyt tai sinut on erotettu, niin takaisin tuleminen on todella nöyryytyksen penkki. Alkuun kukaan ei puhu sinun kanssa saat istua salilla takarivin taavina ja lähteä kotiin kun suurikin pahantekijä. Kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että olet luopio ja sinua pitää pitää koko ajan silmällä.
        Auta armias jos puolustat itseäsi olet todella hylkiö ja rangaistus jatkuu. Voit joutua olemaan jopa kaksivuotta nöyryytettävänä.
        Mies voi päästä vähän vähemmällä, mutta nainen joutuu nöyrtymään todella paljon. Järjestö tarjoaa kyllä takaisin pyrkivälle naisella seurojen jälkeen vessan pesua ja muuta siivousta. Se kuuluu heidän anteeksi antoon peri aatteella ota tai jätä. Käyhän se sana toteen, "että ketä hän rakastaa sitä hän kurittaa." Vuosia sitten jouduin tälläisen kohtelun kohteeksi.
        Sitä rumpaa en kestänyt lähdin sieltä pois ja olen todella iloinen, että pääsin siitä järjestöstä irti.

Jospa ne vanhimmat jotka jakaa oikeutta ymmärtäisivät kuinka väärin he kohtelevat takaisin pyrkivää.
        Asiallisen ja kunnioittavan kohtelun saava takaisin pyrkivä palaisi "laumaansa" tosissaan.

Tämän hetkistä tilannetta en tiedä jatkuuko se edelleen samanlaisena. Toivottavasti ei!

• vuosi 2014
        muistiin jäi kirjoitti:

Jos olet lähtenyt tai sinut on erotettu, niin takaisin tuleminen on todella nöyryytyksen penkki. Alkuun kukaan ei puhu sinun kanssa saat istua salilla takarivin taavina ja lähteä kotiin kun suurikin pahantekijä. Kerta toisensa jälkeen annetaan ymmärtää, että olet luopio ja sinua pitää pitää koko ajan silmällä.
        Auta armias jos puolustat itseäsi olet todella hylkiö ja rangaistus jatkuu. Voit joutua olemaan jopa kaksivuotta nöyryytettävänä.
        Mies voi päästä vähän vähemmällä, mutta nainen joutuu nöyrtymään todella paljon. Järjestö tarjoaa kyllä takaisin pyrkivälle naisella seurojen jälkeen vessan pesua ja muuta siivousta. Se kuuluu heidän anteeksi antoon peri aatteella ota tai jätä. Käyhän se sana toteen, "että ketä hän rakastaa sitä hän kurittaa." Vuosia sitten jouduin tälläisen kohtelun kohteeksi.
        Sitä rumpaa en kestänyt lähdin sieltä pois ja olen todella iloinen, että pääsin siitä järjestöstä irti.

Jospa ne vanhimmat jotka jakaa oikeutta ymmärtäisivät kuinka väärin he kohtelevat takaisin pyrkivää.
        Asiallisen ja kunnioittavan kohtelun saava takaisin pyrkivä palaisi "laumaansa" tosissaan.

Tämän hetkistä tilannetta en tiedä jatkuuko se edelleen samanlaisena. Toivottavasti ei!

se on tätä veli valvoo veljeä systeemiä mitä pohjois-koreakin käyttää. ei ole ihan tätä päivää tuollainen meno. onneksi lähdit pois.

• OikeusVoittaaAina
        muistiin jäi kirjoitti:

Tekeväthän ne oikeutta jakavat veljet tilin teoistaan Jehovalle ja Jeesukselle. Heiltä vaaditaankin enemmän kuin rivijulistajilta.

• VIKI-EI-EI
        OikeusVoittaaAina kirjoitti:

Tekeväthän ne oikeutta jakavat veljet tilin teoistaan Jehovalle ja Jeesukselle. Heiltä vaaditaankin enemmän kuin rivijulistajilta.

Leinonen erotettu kapinoinnista järjestön ohjeistuksia vastaan.
        Kohta hän kirjoittelee VS:n sivuilla nimimerkillä VIKI-EI-EI-EI.

• OikeusVoittaaAina
        OikeusVoittaaAina kirjoitti:

Moni vanhin onkin kykenemätön hoitamaan saamaansa luottotehtävää asian vaatimalla tavalla. En tosin syytä heitä, päinvastoin myötätuntoni on heidän puolellaan.

• Häpeää tiedossa
        muistiin jäi kirjoitti:

Kyllä se takaisin palaaminen yhtä häpeää olisi. En voisi koskaan kuvitella palaavani. En koskaan. Kun maistanut järjen valoa ja vapautta, miksi ihmeessä haluaisi palata robotiksi muiden rinnalle?

• En koskaan
        Häpeää tiedossa kirjoitti:

Kyllä se takaisin palaaminen yhtä häpeää olisi. En voisi koskaan kuvitella palaavani. En koskaan. Kun maistanut järjen valoa ja vapautta, miksi ihmeessä haluaisi palata robotiksi muiden rinnalle?

En keksi että mikä ihme saisi palaamaan, karttaminenkaan ei tehoa!

• Vapautunut.

Tällainen valehtelu on Jehovan todistajille täysin sallittua, sillä se on osa teokraattista sodankäyntiä. Vain tavoite ratkaisee, joten vilppi on sallittua. Näin opetetaan ihan tavallisessa palveluskoulussakin.

Joten on aivan sama mitä Leinonen kertoo julkisuuteen, eronneita/erotettuja on kartettava. Olen itse eronnut vähän aikaa sitten ja voin kertoa että karttaminen todellakin on voimassa oleva sääntö jota noudatetaan tarkasti. Sillä jopa uhataan kun olin itse eroamassa. Se on todistajien tärkein keino hallita ja tulee aina olemaan, siihen asti kunnes järjestö hajoaa omaan mahdottomuuteensa.

• mitä ihmettä?

Mikä "jumala" tämä Leinonen ja hänen kaltaisensa väittää olevansa! Ja mihin nuo suuruudenhullut perustavat sen, että muka voivat päättää muiden perheiden ja ihmisten elämästä,,johan on ihmeporukkaa!

• Nackfisk

Sehän se onkin niin karmaisevaa että muutamalla miehellä jotka istuvat päätoimistossa on niin suuri valta päättää toisten ihmisten elämästä.

• lopunajan hullutus
        Nackfisk kirjoitti:

Sehän se onkin niin karmaisevaa että muutamalla miehellä jotka istuvat päätoimistossa on niin suuri valta päättää toisten ihmisten elämästä.

Se on kuin likaista politiikkaa.
        Ei tarvitse katsoa kuin Pohjois-Koreaa tai Ukrainaa,joka on ollut viime aikoina tapetilla.
        Yks tyyppi saattaa vetästä rahat liiviinsä,asua hienossa pytingissä samaan aikaan kun kansa kärsii.
        Ihan sama juttu tässä jehovantodistaja hierarkiassa.Muutama jätkä istuu nahkatuolissaan ja pitää kansaa kurissa.
        Koko tämä maailmaanlaajuinen järjestö systeemi on epäraamatullinen ja ihan syvältä.

• Lähde lahkosta
        lopunajan hullutus kirjoitti:

Se on kuin likaista politiikkaa.
        Ei tarvitse katsoa kuin Pohjois-Koreaa tai Ukrainaa,joka on ollut viime aikoina tapetilla.
        Yks tyyppi saattaa vetästä rahat liiviinsä,asua hienossa pytingissä samaan aikaan kun kansa kärsii.
        Ihan sama juttu tässä jehovantodistaja hierarkiassa.Muutama jätkä istuu nahkatuolissaan ja pitää kansaa kurissa.
        Koko tämä maailmaanlaajuinen järjestö systeemi on epäraamatullinen ja ihan syvältä.

Joo se on jännä miten tavalliset todistajat ovat antaneet hallintoelimen nousta Jehovan asemaan ellei korkeammallekin.

• Rakkaudellinen lahko

Tämä on yksi osa vaarallista lahkoa. Se aivopesee jäsenensä inhimillisyydestä ja saa heidät sokeasti noudattamaan amerikkalaisen lahkon johdon keksimiä rajoitteita. Sitä on vaikea uskoa ja käsittää, mutta näin vain on. Karttaminen jatkuu aivan normaalisti eli kaikki välit on katkaistava entiseen todistajaan.

• 6+9
        Nackfisk kirjoitti:

Näin on. Surullista ja outoa.

• 4+13
        6+9 kirjoitti:

Näin on. Surullista ja outoa.

Todella.

• Puhu joskus totta!

Onko veikopeikko häpy kadonnut?

• Lumikenkäilijä

"..väitteitä jälkikäteen tuunatusta.."

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288609696081.html

• VoiceOver

• Todistaja

Testi

• addiktioko?

Tää karttamiskäytäntö on jt:lle jonkinsortin addiktio.
      Saavat siitä nautintoa kun saa leikkiä karttamista niinkuin jotkut pornontuijjottajat,viinanlipittäjät t.m.s.

• Totuus.

Vakavasti puhuen karttaminen on Jehovan todistajien voimakkain työkalu kammeya eronnut takaisin järjestöön. Erittäin ikävä ja epäinhimillinen voimakeino.

• Totuusko?
        Totuus. kirjoitti:

Vakavasti puhuen karttaminen on Jehovan todistajien voimakkain työkalu kammeya eronnut takaisin järjestöön. Erittäin ikävä ja epäinhimillinen voimakeino.

Mutta miten on sellaisen kohdalla laita, joka ei olekaan syntynyt Jehovan todistajaperheeseen ja jolla ei ole laajaa todistajasukua ympärillään, vaan on tullut ns. maailmasta, jolloin hän on syntynyt ei-jt perheeseen ja hänen laaja sukunsa on esim. evankelis-luterilaisia tai ateisteja, agnostikkoja tms. ja vanhat kaveritkin ei-Jt uskossa olevia? Voidaanko sellaista kammeta takaisin Jt-järjestöön ikävällä ja epäinhimillisellä voimakeinolla? Mihin karttaminen tällaisen kohdalla mahdollisesti johtaa?

• Hyvä kysymys
        Totuusko? kirjoitti:

Mutta miten on sellaisen kohdalla laita, joka ei olekaan syntynyt Jehovan todistajaperheeseen ja jolla ei ole laajaa todistajasukua ympärillään, vaan on tullut ns. maailmasta, jolloin hän on syntynyt ei-jt perheeseen ja hänen laaja sukunsa on esim. evankelis-luterilaisia tai ateisteja, agnostikkoja tms. ja vanhat kaveritkin ei-Jt uskossa olevia? Voidaanko sellaista kammeta takaisin Jt-järjestöön ikävällä ja epäinhimillisellä voimakeinolla? Mihin karttaminen tällaisen kohdalla mahdollisesti johtaa?

Ns. maaimasta tulleet ovat aivan eri asemassa, heille ei karttaminen välttämättä merkitse mitään. Toki erilaisia tapauksia on, puoliso on vaikka todistaja edelleen.

Mutta näitä maailmasta tulleita on minimaalinen osuus todistajista, lähes kaikki todistajat tulevat suvusta jossa ollaan todistajia.

• TheAgenty
        Hyvä kysymys kirjoitti:

Ns. maaimasta tulleet ovat aivan eri asemassa, heille ei karttaminen välttämättä merkitse mitään. Toki erilaisia tapauksia on, puoliso on vaikka todistaja edelleen.

Mutta näitä maailmasta tulleita on minimaalinen osuus todistajista, lähes kaikki todistajat tulevat suvusta jossa ollaan todistajia.

On huomattu myös Jehovan todistajien keskuudessa, että verisukulaisuus on voimakkaampi sidos kuin veljesrakkaus. ja on luonnollista, että sukulaiset tukevat toisiaan, mutta että ei-sukuun kuuluvat ns. 'maailmasta mukaan tulleet' jäävät helposti unohduksiin.

Facebook on erittäin tehokas tiedusteluohjelmisto, ja on todettu että sen luoma yhteisö on erittäin paljastava. Kun seuraa sinne kirjautuneita uskovaisia, niin he paljastavat itsestään enemmän kuin arvaavatkaan. Siellä paljastuu monenkin kohdalta "se todellisuus". Esiin tulee voimakasta kansallismielisyysajattelua, väkivallan rakastamista, mutta myös uskonnollista uskollisuutta kuin myös uskottomuutta. On seurakunnan vanhimpia, jotka eivät poista kaverilistaltaan seurakunnasta erotettuja ja eronneita, vaan pitävät siten piilosidettä em. henkilöihin. Mutta tapahtuu melko voimakasta erottelua eri lokeroihin niiden seurakuntaan kuuluvien suhteen, joita ei ole erotettu seurakunnasta ta jotka eivät ole eronneet seurakunnasta. Jotkut tällaiset vielä seurakunnassa toimivat julistajat ovat ihmetelleet sitä, että mikä heissä on vikana, kun eivät kelpaa seurakunnan valvojan facebook-keverilistalle, vaikka erotettuja ei-sukulaisiakin on edelleen valvojien facebook-listalla.,

• Muutosturva
        TheAgenty kirjoitti:

On huomattu myös Jehovan todistajien keskuudessa, että verisukulaisuus on voimakkaampi sidos kuin veljesrakkaus. ja on luonnollista, että sukulaiset tukevat toisiaan, mutta että ei-sukuun kuuluvat ns. 'maailmasta mukaan tulleet' jäävät helposti unohduksiin.

Facebook on erittäin tehokas tiedusteluohjelmisto, ja on todettu että sen luoma yhteisö on erittäin paljastava. Kun seuraa sinne kirjautuneita uskovaisia, niin he paljastavat itsestään enemmän kuin arvaavatkaan. Siellä paljastuu monenkin kohdalta "se todellisuus". Esiin tulee voimakasta kansallismielisyysajattelua, väkivallan rakastamista, mutta myös uskonnollista uskollisuutta kuin myös uskottomuutta. On seurakunnan vanhimpia, jotka eivät poista kaverilistaltaan seurakunnasta erotettuja ja eronneita, vaan pitävät siten piilosidettä em. henkilöihin. Mutta tapahtuu melko voimakasta erottelua eri lokeroihin niiden seurakuntaan kuuluvien suhteen, joita ei ole erotettu seurakunnasta ta jotka eivät ole eronneet seurakunnasta. Jotkut tällaiset vielä seurakunnassa toimivat julistajat ovat ihmetelleet sitä, että mikä heissä on vikana, kun eivät kelpaa seurakunnan valvojan facebook-keverilistalle, vaikka erotettuja ei-sukulaisiakin on edelleen valvojien facebook-listalla.,

>>verisukulaisuus on voimakkaampi sidos kuin veljesrakkaus. ja on luonnollista, että sukulaiset tukevat toisiaan, mutta että ei-sukuun kuuluvat ns. 'maailmasta mukaan tulleet' jäävät helposti unohduksiin>>

Maailmasta tulleet on eri asemassa niin seurakunnan sisällä ollessaan kuin ulos jouduttuaan. Jos eivät ole tulleet hyväksytyiksi seurakuntalaisten keskuuteen tasa-arvoisina sen vuoksi kun ovat maailmasta tulleita, niin ei lujia siteitä ole voinut syntyäkään, joten heille ei karttaminen välttämättä tuo juurikaan mitään muutosta.

• 11†11
        Muutosturva kirjoitti:

>>verisukulaisuus on voimakkaampi sidos kuin veljesrakkaus. ja on luonnollista, että sukulaiset tukevat toisiaan, mutta että ei-sukuun kuuluvat ns. 'maailmasta mukaan tulleet' jäävät helposti unohduksiin>>

Maailmasta tulleet on eri asemassa niin seurakunnan sisällä ollessaan kuin ulos jouduttuaan. Jos eivät ole tulleet hyväksytyiksi seurakuntalaisten keskuuteen tasa-arvoisina sen vuoksi kun ovat maailmasta tulleita, niin ei lujia siteitä ole voinut syntyäkään, joten heille ei karttaminen välttämättä tuo juurikaan mitään muutosta.

Niin ja pahinta on tilanne silloin kun menettää karttamisen vuoksi vaikkapa vahempansa, lihallisen veljensä/sisarensa/lapsensa.

KARTTAMINEN ON ERITTÄIN JULMAA EIKÄ SELLAISTA HARJOITTAVILLA OLE RAKKAUDEN KANSSA MITÄÄN TEKEMISTÄ (vertaa todistajien lempihokema: rakkaus on keskuudessamme).

• Alinta kastia
        Muutosturva kirjoitti:

Ulkoa aikuisina tulleet ovat muutenkin alempaa kastia. Syntymätodistajat ihmettelevät kuinka kukaan tervejärkinen voi hairahtua mukaan.

Toki silloin kun ulkoa tullut on vielä kiinnostuneen asteella, ollaan mielinkielin kirli ruskeana. Kasteen jälkeen rakkauspommitus loppuu.

• Pyknikko

"KARTTAMINEN ON ERITTÄIN JULMAA"

-Karttaminenhan on nuori oppi, lahkon oppien pienokaisia, kun esim. maanpäällisparatiisi lanseerattiin jo v. 1935.
      Ja mitä siihen julmuuteen tulee, on totta että se on usein esillä ja koettavana, kun taas rokotusten kieltämisoppi vei hengen aika nopeastikin kun niin sattui, onneksi se kuuluu jo lahko-oppien vainajiin.
      Sukupolvioppi, esimerkki Jeesuksen sanoista, kuuluu taas niihin lahko-oppien lempilapsiin, joista seura ei malta pitää hyppysiään erossa vaan se saa jatkuvanluonteisesti muutoksia itseensä

• Järjestö hallitsee

Puhumattakaan veren "syönnin" kiellosta.

Karttaminen on vain siksi tärkeä tuoda yleiseen tietoisuuteen nyt koska Jehovan todistajat menettävät jäseniä kiihtyvällä vauhdilla länsimaissa. Moni todistajista eronneista joutuu tämän julman kohtelun uhriksi ja menettävät siis esim. perheenjäsenet, sukulaiset, kaverit jotka ovat edelleen lahkon orjuudessa ja omat aivot järjestön hallitsemassa automaattiohjauksessa. Jehovan todistajien ehdottomien sääntöjen mukaan entiseen todistajaan on katkaistava kaikki yhteydet. Jos todistaja ei sääntöä noudata hän on itse uhattuna erotettavaksi (jonkun verran katsotaan sormien läpi esim. vanhimpien suhteita, he saavat rikkoa sääntöä).

• pelle mikä pelle

Seuraavassa "vuoden satusetä-kisassa" Leinoselle 1-palkinto.
      Tai jopa Oscar ehdokkaaksi lyhytfilmi sarjassa komedia palkinnosta.

• Rahoitus kuntoon

Edelleen kaipailen todistajille omaa tv-kanavaa. Olisi hymy herkässä.

• Diskovalotko?

Ilmeisesti valo vilkkuu tässäkin asiassa koska jos Leinonen sanoo ettei karteta mutta täällä leikkiluterilaisetkin (todistaja olevinaan kirkon jäsen) käyvät puolustamassa karttamista. Aika hemmetin naurettavaa :-D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      44
      3601
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      96
      3260
    3. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      50
      2972
    4. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      137
      2230
    5. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1768
    6. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      105
      1692
    7. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      82
      1626
    8. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      325
      1614
    9. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1594
    10. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      100
      1377
    Aihe