Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5347
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Terve+vaan+vanha+tuttava+(palstalta)!
02.08.2017 22:49
Hienoa+Omnibus,+Klebin+palkkaus+oli+suoraselkäinen+teko.
Klebi+ei+ole+työperäinen+maahanmuuttaja,+sillä+hän+oli+lapsi+tullessaan+Suomeen.
02.08.2017 11:31
Mukava+olisi+ollut+kirjoitella,+mutta+aiheettomat+asiakirjoitusten+poistot+alkoivat+mennä+yli+ymmärryksen,+kun+taas+roskan+annettiin+olla.
02.08.2017 11:26
Tuo+irakilaisten+muka+korkea+koulutus+on+täyttä+höpöä.
Täällä+Syvässä+Etelässä+heitä+on+ollut+tuhansia
Ei+ole+myöhemmissä+haastatteluissa,+kun+on+hieman+syvennetty+kyselyjä+tullut+esiin+tällaista+tasoa+koulutuksessa.
Se+on+totta,+että+heti+tultuaan+tännekin+erääseen+keskukseen+yli+90+%+kertoi+olevansa+todella+korkeasti+koulutettuja,+mutta+paljastuivat+heti+siitä,+kun+eivät+osanneet+englantia.
Lääkäriksi+ilmoittautuneita+pyydettiin+kertoman+jotain+tietoja+vitamiineista,+siihen+narahtivat+kun+eivät+tienneet+mitä+vitamiinit+ovat.
30.07.2017 17:57
Minun+kokemustani+kielistä.
Ruotsinkieltä+en+koulussa+ottanut+hirmu+vakavasti,+mutta+luin+koska+kuului+aineisiin.
Sitten+tarvitsinkin+sitä+melkoisesti,+ollessani+Ruotsissa+saamassa+lisää+oppia.
Minun+kohdalla+ei+ruotsin+opiskelu+ollut+turhaa,+mutta+en+yleistä+sitä.
Englanti+oli+kieli+johon+koulussa+panostin+kovasti,+ja+sitä+tarvitsin+Amerikassa,+ja+myöhemmin+myös+työelämässä+Suomessa,+sekä+Venäjällä,+myös+työelämän+jälkeenkin,+eilen+viimeksi+olin+yhteydessä+Californiaan.
Saksaa+en+ole+enemmälti+tarvinnut+yhtään+missään,+ehkä+jotain+käyttöohjeita+katsellut.
Venäjää+tarvitsin+työssäni+yli+kymmenen+vuotta,+ja+joskus+vielä+nytkin.
Sitä+en+opiskellut+koulussa,+vaan+vasta+koulun+jälkeen.
Muuta+kielitaitoa+olen+tarvinnut+satunnaisesti.
30.07.2017 17:45
Tuskin+menee+kaupaksi!
30.07.2017 17:33
Minä+kyllä+ajattelin+käydä+katsomassa+miltä+Grönlanti+näyttää+sulana.
Sitä+odotellessa+aion+vetäytyä+Pääkalloluolaani+Piiroislouhille.
Minulla+on+siellä+paljon+lukemista+aiempien+Kamuttajien+muistiinpanoja,+yli+400:n+vuoden+ajalta+;-))).
25.07.2017 22:30
Luin+noita+alan+ihmisten+arvioita+miten+käy+jos+Golf-virta+uupuu.
Suomen+lämpötila+laskisi+keskimäärin+10+astetta.
Virrassa+on+jo+havaittu+muutoksia,+koska+pohjoisten+jäätiköiden+sulaminen+vähentää+sen+alueen+veden+suolapitoisuutta,+josta+raskas+suolavesi+työntyy+etelään.
Kun+tämä+vesi+ei+työnny+sinne,+niin+Golfin+"voima"+vähenee.
Ilmastostamme+tulisi+vastaava+vastaavalla+leveydellä+olevan+Kanadan+alueitten+kanssa.
Grönlannin+jäätiköiden+täydellisen+sulamisen+lasketaan+nostava+merien+pintaa+noin+7+metriä.
Maailman+merien+sisältämän+vesimäärän+on+arvioitu+olevan+tällä+hetkellä+noin+1+332+000+000+kuutiokilometriä+(luku+Tiedelehdestä).
25.07.2017 21:00
Tällä+menolla+vähenee+kohta+mainostajat,+ja+tulot.
Olihan+se+aikamoinen+temppu,+kun+ottivat+sen+linjan,+että+asiallisia+kirjoituksia+poistettiin,+ja+roskat+jätettiin.
25.07.2017 20:30
Sopiiko+kaikki+vesi+tunnelista+läpi,+vai+onko+avanneet+patoa+vanhaan+uomaan?
25.07.2017 20:28
Se+palkkiovirka+tuntuu+olevan+monen+edustajan+alkuperäinen+tavoita.
Tunnen+joitain+kansanedustajia+henkilökohtaisesti,+ja+kahden+kesken+he+ovat+itse+kertoneet+se,+aivan+kysymättä.
Eikä+se+viran+tavoittelu+tunnu+olevan+puolueesta+kiinni.
25.07.2017 20:17
Hyvä+vertaus+tuo+junanvessa,+en+ole+ennen+kuullut.
25.07.2017 20:14
Varmaan+nimi+vaikutti+siihen,+kun+oli+jo+valmiiksi+sukujaan+Nätti.
Kuitenkin+olen+tavannut+monia+"pohjoisen+poikia"+jotka+tunsi+Nätin+aivan+henkilökohtaisesti,+olivat+jopa+olleet+samoilla+työmaillakin.
Sanoivat+häntä+kuvaillessaan,+että+oli+kyllä+ruma+mies.+
Ehkä+nimitys+olisi+ollut+joku+muu+kuin+Nätti,+jos+sukunimi+ei+olisi+ollut+se.
Taisi+olla+kahden+asian+yhteensattuma,+josta+vääräleuat+heti+hoksasi+hänelle+kutsumanimen.
25.07.2017 20:13
Outo+juttu.
Kokeilin+eräälle+palstalle+laittaa+yhden+kirjoituksen+ilman+kirjautumista.
Kysyttiin+vain+kerran+missä+on+henkilöautoja,+ja+sitten+käskettiin+vahvistaa,+ei+muuta+tarvinnut.
24.07.2017 22:12
No+joo+en+minäkään+yleensä+politiikkaan+sotkeudu,+mutta+otin+muuten+vai+kantaa.
En+ole+ikinä+kuulunut+mihinkään+puolueeseen,+enkä+aina+käynyt+äänestämässäkään.
On+minua+pyydetty+mukaan,+neljä+eri+puoluetta+on+houkutellut.
Esiintymiskoulutusta+olen+antanut+jonkin+verran+politikoille.
24.07.2017 22:01
Se+mitä+olen+kuullut+miehestä,+niin+nimitys+Nätti,+oli+lähinnä+pain+vastaisesta+näöstä+annettu.
24.07.2017 21:46
Olikos+1974+sadekesä?
Itse+en+noita+kesiä+Suomessa+kokenut.
24.07.2017 21:41
Tutkijat+arvelevat+meriveden+lämpenemisen+haittaava+Golf-+virtaa+melkoisesti.
Se+olisi+Suomelle+kuolinisku.
24.07.2017 21:40
Täytyykin+lukea+kun+ehtii.
24.07.2017 21:26
Tämä+on+asiallista+keskustelua,+josta+minä+pidän.
Ei+älytöntä+haukkumista+ja+nimittelyä+vaan+asiallista+väittelyä.
Koska+olit+asiallinen+niin+vastaan.
Luin+tuo+tutkimuksen+läpi,+ja+tein+laskelmia.
Olen+edelleen,+ja+nyt+vielä++vahvemmin+sitä+mieltä,+että+olen+oikeassa.
Ensinnäkin+tuo+83+%+oli+jäsenistön+prosentti,+ja+kannattajien+oli+58+%.
Jäsenistössä+voi+olla,+mutta+kannattajissa+en+usko+tuotakaan+prosenttia.
Yksi+kysymys+kuitenkin+kaihertaa,+että+minkä+tasoista+koulutusta+pidetään+korkeasti+koulutettuna.
Minä+olen+nähnyt+tähän+asti+korkean+koulutuksen+luokituksena+yliopisto/korkeakoulu,+tämä+on+käsittääkseni+virallinen+luokitus.
Asiastahan+on+ollut+kiistaa+joidenkin+ryhmien+kesken,+koska+opisto/AMK+käyneet+vaativat+heidät+laskettavaksi+samaan+(esim.+metsäinsinööri,+farmaseutit+yms.).+
En+ota+siihen+kantaa+ovatko+vai+eivät+ole+korkeasti+koulutettuja,+mutta+vanhan+virallisen+luokituksen+mukaan+ei+voi+olla+sellaista+prosenttia+vihreiden+kannattajista+(eikä+minkään+puolueen)++korkeasti+koulutettuja.
Hieman+lukuja.
Suomessa+on+Tilastokeskuksen+mukaan+4+390+971+äänioikeutettua.
Vihreiden+kannatus+oli+viime+gallupin+mukaan+15,1+%,+eli+663+037+äänioikeutettua.
83+%+heistä+olisi+550+321+äänioikeutettua+++++noin+++++++joka+kahdeksas+äänioikeutettu
70+%+-++-++-++-++--++++++464+126+-++++"++++++-++++++++++++++++++++++++++noin++++++joka+yhdeksäs++++äänioik.
58+%++++++++++++++++++++++++++384+561+-++++"++++++-++++++++++++++++++++++++++noin++++++joka+neljästoista+äänioik.
Näin+paljon+olisi+korkeakoulutettuja+vihreitä+jos+prosentit+pitäisi+paikkansa.
Taitaa+Kokoomuksessakin+olla+korkeasti+koulutettuja+aika+paljon,+myös+RKP+vetää+heitä.
Muistakin+puolueista+löytyy+koko+joukko.
Taitaa+pitää+ottaa+laskelmiin+kakki,+jotka+on+peruskoulun+jälkeen+jotain+koulua+tai+kurssia+käyneet,+että+päästäisiin+tuollaisiin+lukemiin.
23.07.2017 20:11
102 / 268