Nätti-Jussi savotoilla.

Ounnaan

Jussi kun kerran otti taksin Sodankylästä Rovaniemelle, niin pukkas vähä kiirettä. Viinakauppa mennee kiini neljältä, neljältä, neljältä. Paena kaassuuu...
No, kerkisivät hyvinnii. Jussi kävi viinakaupassa, mäni lastin kansa Pohjanhovviin, sae huonneen ja ensmäestä lompsua oli tekemässä siinä ikkunan eissä,nii autonvalot tulloo yksinnään tietä myöten Rovaniemelle päen. Tuumasi vain jotta: Taijettiin tulla enemmän ku valonnoppeuvella.

15

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä juttuja kuulin aikoinaan pohjoisen pojilta.
      Paljon hauskoja juttuja.

    • Nätti Jussilla oli syntymävikana toinen jalkaterä kääntynyt taaksepäin. Niinpä jäljet lumessa olivat hieman erikoisen näköiset. Joku tuumasi että tuosta on mennyt piru. Toinen sanoi että ei kun Nätti Jussi mutta pirukaan ei tiedä kumpaan suuntaan.

      • tosi.hyvä.juttu

        Tuo aiheutti hyvät naurut.


    • Raateri

      Nätti-Jussi lähti kerran keskikesällä käväsemään kotiseuvullaan Karstulassa. Oli uus puku, valakonen paita, ravatti ja kaikki.
      Tuttavat ja sukulaiset kyseli uteliaina: Mitenkäs siellä Pohjosen savotoilla pärjäilee? No, ihan kohttuullisesti, kolome miljoonaa tuli lomarahoja, siitähän työ voitta laskkee.

    • Raateri

      Aiheeseen liittyen.
      1970 luvun alkuvuosina, kun Näsinneula oli valmistunu ja avattu yleisölle, lähtivät Särkkäjoen kämpältä jätkät taksilla käväsemään Näsinneulassa. Aamupäivästä lähtivät ja tietenkin pitkäripasen kautta. Enoni kertoi, että kyllä Jyväskylän paikkeilla jo oli aikamoinen mökä Volgassa. Mutta niin vain kävivät ja aivan huipulla vieläpä. Tammelan torilla olivat käyneet syömässä mustaa makkaraa reilusti ja kotimatka alkoi. Seuraavana yönä olivat takasin Lieksassa ja majoittuivat Serpparille. Tulomatkalla oli ollut huomattavasti hiljasempia ukkelit.

    • Trabas

      Nätti-Jussi kun mäni Lappiin savotoille, niin tuli riita erään toisen jätkän kans, jotta kumpi meistä ennen on tänne tullu. Se heppu sano jotta: Minä tulin jo sillon, kun rautatietäkkää ei ollu ku Oulluun asti. Nätti pisti paremmaks. Minä kun tulin, niin Kemijokihi oli vielä kaivamata. Minä sitten kaivoin sen Rovaniemeltä Pohjanlahtteen.

    • NiitäAikoja

      Vanhana sodankyläläisenä tuli Nätti tavattua ja nähtyä useita kertoja.50-60-luvulla oli isot savotat ympäri Lappia ja paljon oli etelästäkin tullutta reissumiestä Lapin kairoilla.Olipa joukossa myös keihäänheiton pitkäaikainen ennätysmies Yrjö Nikkanen.Hän teki metsurin hommia mm Auvojärvellä Sodankylässä.Itse nuorena miehenä tuli joskus jututeltua hänen kanssaan.Ei Suomessa paljon arvostettu sankareitaan.Yrjö eleli vaatimattomasti,unohdettuna välillä alkon tuotteitakin maistellen.

    • Etsivätlöytää

      Onko tämä sama nättiPuuma joka kärähti kuhmossa ratista ja sai linnaa,älä piileskele.

      • Karusellisti

        Mieluummin musta maahamuuttaja kuin kuhmosta karanut "nätti" Puuma!.Häkkiin joutaakin.


      • iltarusko1906

        Oon kuulluna tämmöstäkin Nätti-Jussista, jotta hän on ollut tanssiloissa (Lieksassa/Pielisjärvella??). No, häen oli kumartanna jollekkiin naisimmeiselle hakeakseen tanssimaan, mutta KOKO PENKKIRIVI oli noussut ja lähtennä lipettiin...Joten ei tuo Jussi liene ollut kovin nätti ......


      • iltarusko1906 kirjoitti:

        Oon kuulluna tämmöstäkin Nätti-Jussista, jotta hän on ollut tanssiloissa (Lieksassa/Pielisjärvella??). No, häen oli kumartanna jollekkiin naisimmeiselle hakeakseen tanssimaan, mutta KOKO PENKKIRIVI oli noussut ja lähtennä lipettiin...Joten ei tuo Jussi liene ollut kovin nätti ......

        Se mitä olen kuullut miehestä, niin nimitys Nätti, oli lähinnä pain vastaisesta näöstä annettu.


      • muistelua
        kamuttaja kirjoitti:

        Se mitä olen kuullut miehestä, niin nimitys Nätti, oli lähinnä pain vastaisesta näöstä annettu.

        Miehen nimi oli Johan Viktor Nätti. Ulkonäöllä ei ollut vaikutusta nimeen, vaan hän oli perinyt sen vanhemmiltaan.


      • muistelua kirjoitti:

        Miehen nimi oli Johan Viktor Nätti. Ulkonäöllä ei ollut vaikutusta nimeen, vaan hän oli perinyt sen vanhemmiltaan.

        Varmaan nimi vaikutti siihen, kun oli jo valmiiksi sukujaan Nätti.

        Kuitenkin olen tavannut monia "pohjoisen poikia" jotka tunsi Nätin aivan henkilökohtaisesti, olivat jopa olleet samoilla työmaillakin.
        Sanoivat häntä kuvaillessaan, että oli kyllä ruma mies.
        Ehkä nimitys olisi ollut joku muu kuin Nätti, jos sukunimi ei olisi ollut se.

        Taisi olla kahden asian yhteensattuma, josta vääräleuat heti hoksasi hänelle kutsumanimen.


    • KenkälankkiaSeVaan

      Tuossa oli tuo tanssijuttu,niin ei liene pahitteeksi mainita toinenkin.
      NättiJussi tykkäsi käydä aina Rovaniemellä kuuluisassa Pohjanhovissa tanssahtamassa.
      Siinä jotakin daamia pyöritellessä tuli lausahtaneeksi,että on tämä komea paikka,mutta tuo pazkan haju on kyllä vähän outoa näin hienoon paikkaan.
      Yöpuulle sitten mennessään huomasi,että oli itse tullut pukattua pökäle sille nurin muljahtaneelle jalalle ja sehän se vähän tuoksahteli ravintolassakin kengän päällä.

    • Jussin auto suistui tieltä metsän puolelle siten, että pensaat kolisivat auton keulaan. Vieressä istunut kaveri huusi: Paina nätti kaasua puut isonee!


      Ps. Vaikka nimi on nätti, olen muuten vain kaunis.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe