Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
170
Kommenttia
5349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tervehdys+"kuha.kyselen"+jaa+että+töitä,+mitä+ne+sellaiset+on,+sitä+murresanaa+en+muista+kuulleeni+;-))+
Noo+totta+puhuen+niin+kuin+sanoin+harrastuksena,+mutta+osa+työstäkin+on+liittynyt+jollain+tavoin+ajoittain+luontoon.
Silloin+kun+tein+työtä+niin+tein+usein+pitkiä+päiviä+ja+otin+ylityöt+vapaina.
Joskus+vieraan+töissä+kiire+aikoina,+voin+joutua+parikin+kuukautta+tekemään+19+-+20+h+päiviä.+
Siitä+tulikin+mukavasti+vapaata+jos+lasket+prosenttitunnit.
Olihan+minulla+myös+lomia.
Vieraan+työstä+olin+poissa+yli+kymmenen+vuotta,+jolloin+sain+itse+määritellä+jonkun+verran+työaikaani,+riippuen+toimeksiantojen+määrästä+(yritystoimintaa).
Yrittäjänäkin+olin+väliin+pitkiä+päiviä,+mutta+oli+vapaampaakin.
Lisäksi+noita+eläkevuosia+on+kertynyt+kaksinumeroinen+luku,+ja+kunto+oli+hyvä+eläkkeelle+jäädessä.
Vasta+reilu+vuosi+on+mennyt+heikommin,+mutta+nyt+taas+alkaa+vauhti+palata.
Kuukauden+parin+päästä+menen+taas+laavuille.
20.02.2017 22:47
Kyllä+matikka+on+hyvää+ja+karhunlihakin,+sutta+en+ole+maistanut.
Tiedätkös+sinä,+mitä+Repolasta+tulleet+kalakauppiaat+sanoivat+Pielisjärvellä,+kun+heidän+matikoissaan+ei+ollut+maksaa?
19.02.2017 20:50
Voi+olla,+että+heilläkin+on+vaikeuksia.
Minäkin+jouduin+tavaamaan+sitä+muutaman+kerran,+ennen+kuin+aloin+päästä+kärryille.
19.02.2017 20:47
En+minä+ihan+joka+hommaa+osaa,+mutta+en+nyt+saa+mieleen,+mikä+olisi+sellainen+jota+en+osaa+;;-)))(oli+sitten+vitsi+jos+et+ymmärtänyt+onsevanha).
Minulla+on+aina+ollut+harrastuksina+luonto,+lukeminen+(tietokirjojen),+liikunta,+koirat.
Kymmenien+kilometrien+patikkareissut+eri+luontokohteissa,+välillä+viikko+jopa+pari+jatkuvaa++vaellusta,+varusteissa+niin+kameraa,+kiikaria+kuin+mikroskooppia,+sekä+muistiinpanovälineet.
Minua+ei+juuri+ole+sohvalta+tavannut,+muuta+kuin+silloin+kun+on+oltu+kylässä.
Nukun+mieluummin+laavulla+kuin+sängyssä,+niin+kesällä+kuin+talvella.
Olen+aikoinaan+kohtalaisen+hyvin+tutustunut,+myös+Pohjois-Karjalan+metsiin.
Nyt+on+ikä+ja+terveys+esteenä+entisenlaiseen+vaelteluun,+mutta+olen+toipunut+syksyisestä+leikkauksesta+sen+verran,+että+päivittäin+kuljen+jo+vajaan+10+km+lenkkejä.
19.02.2017 20:44
Osittain+olet+oikeassa.
Lidlissä+käyn+joskus,+se+on+totta.
Kuitenkin+jos+näet+minua+Lieksan+Lidlissä+usein,+niin+sitten+erehdyt+pahoin+henkilössä.
En+ole+ikinä+käynyt+siellä.
Viimeksi+käydessäni+Lieksassa+vuonna+2005+kävin+S-kaupassa+kerran.
Jäi+mieleen+siitä,+kun+unohdin+lompakon+kassalle,+niin+joku+asiakas+juoksi+sen+kanssa+jälkeeni,+ja+niin+sain+lompakon+takaisin.
Siellä+on+rehellistä+väkeä.
Jos+näet+minut+siellä,+niin+tule+toki+juttelemaan,+niin+tarjoan+sinulle+kahvit.
Älä+arkaile,+en+minä+sinua+lyö.
19.02.2017 20:19
Vählimistä+en+olisi+tiennyt,+enkä+niiputtelllu.
Puarruuminen+oli+paljon+käytetty.
19.02.2017 20:10
Aika+hassua+kun+ne+poliisit+sanoi+melkein+samoilla+sanoilla,+kylläkin+enkuksi.
Vaikka+tietysti+todellinen+syy+oli,+että+olin+vieraan+maan+kansalainen,+enkä+amerikkalainen+poliisi.
19.02.2017 20:08
Kerrankin+kaikki+oli+samaa+mieltä+eduskunnan+touhuista+ja+nauroivat.
19.02.2017 20:04
Se+liha+josta+edellä+mainitsin+oli+juuri+tuollaista.
18.02.2017 23:22
Sinulla+taitaa+puuttua+huumorintajua.
18.02.2017 23:21
Kerron+makkaranpaistajalle+erään+jutun.
Alkusyksystä+luonani+(täällä)+kävi+eräs+Pohjois-Karjalan+johtavia+riistamiehiä,+keskustelemassa+ja+kyselemässä+mielipiteitä,+hirvien+ja+suurpetojen+määrien+suhteista.
Hän+viipyi+täällä+kaksi+päivää+ja+oli+kovin+kiinnostunut+mielipiteistäni.
Ei+sieltä+huvikseen+lähdetä+tänne+muuten+vain+juttelemaan.
Kyseinen+henkilö+ei+kirjoittele,+eikä+ole+koskaan+kirjoitellut+millään+keskustelupalstalla,+joten+ei+täällä+henkilöllisyys+selviä.
Joissain+piireissä+vielä+arvostetaan+tietoani.
18.02.2017 23:19
Joka+pystyy+venäläisellä+metsästämään+löytää+kyllä+niitä+omien+järjestöjen+kautta.
Tällä+hetkellä+minulla+on+yksi+hyvä+tiedossa,+mutta+siitä+on+kiinnostunut+tavallinen+kuntoilija,+joten+antaa+mennä+sinne.
18.02.2017 23:12
Sitten+menee+pieleen+jos+"ruputit"+alkaa+poistella.
18.02.2017 23:09
Tein+aloituksen+joten+voit+kertoa+mitä+mieltä+olet+asiasta.
17.02.2017 22:44
Onko+asiat+todella+niin+huonosti,+että+Lieksan+poliisit+joutuu+Rautavaaralle+asti+hälytyksiin?
17.02.2017 22:28
Niin+tuo+miljoonakaupunki+oli+Amerikan+mailla,+unohdin+mainita.
Asetta+minulle+ei+annettu,+mutta+muuten+osallistui+pidätyksiin+ja+rosvojahteihin.
17.02.2017 21:47
Tuossa+asiassa+on+google+vajavainen+tietäjä.
Tuolla+ylempänä+kerroin+kouluttaneeni+koria+vuosikymmeniä,+tiedän+ja+tunnen+metsästysrodut+aika+hyvin.
Hirvenmetsästyksessä+yleisin+Norjan+harmaa(kansankielellä)+on+hyvä+hirvelle,+sekä+peuroilla,+ja+seuraa+hyvin+niiden+verijälkeä,+mutta+vain+harvat+lähtee+karhun+tai+suden+jäljille.
Tämä+on+nähtyä+käytäntöä,+sanoi+Google+mitä+hyvänsä,+mutta+kun+se+ei+metsästä.
Karjalankarhukoirat+uskaltavat+lähes+poikkeuksetta,+samoin+itälaikat+ja+Venäjän+ajokoira.
Anteeksi+vain+kärkevän+tuntuinen+mielipide,+mutta+näissä+asioissa+metsästystä+harrastaneet,+ja+koirien+kanssa+olleet+jätetään+usein+kuulematta,+ja+päätöksiä+tehdään+asioista+tuntemattomien+toimesta.
Sen+vielä+kerron+itsestäni,+vaikka+se+voi+johtaa+parhaassa+(tai+pahimmassa)+tapauksessa+paljastumiseeni,+että+riistanhoitoyhdistykset,+ja+metsästysseurat+ovat+pyytäneet+minua+tilaisuuksiinsa,+kertomaan+susien,+karhujen+ja+muiden+*Suomen+suurpetojen+käyttäytymisestä,+etenkin+poikkeustilanteissa.
17.02.2017 21:44
Kyllä+minä+tiedän+tuon+asian+aivan+käytännön+kautta.
En+minä+ollut+tuo+joka+sekarotuisia+tarjosi.
Kerron+esimerkkinä,+että+täällä+käytetään+hirven+ja+peuran+verijäljelle,+jopa+mäyräkoiria+ja+eri+spanielimuunnoksia.
Ne+on+kaikki+koulutettuja.
Jos+on+karhun+tai+suden+verijälki+(kolarin+seuraus),+niin+sitten+on+vähän+rotuja+jotka+seuraa.
Olen+kouluttanut+harrastukseksi+koiria+vuosikymmenet,+joten+en+puhu+mutua.
17.02.2017 21:26
No+johan+nyt+tempun+teit,+kun+paljastit+kaikille+henkilöllisyyteni.
Sen+verran+on+yhteyttä+poliisivoimiin,+että+olen+kiertänyt+heidän+mukanaan,+erään+miljoonakaupungin+katuja+öiseen+aikaan+kaikkein,+levottomimmilla+alueilla+viikonloppuisin.
Osallistuin+heidän+mukanaan+operaatioihin+poikkeusvaltuuksin.
17.02.2017 21:21
Törkeä+teko+sinua+kohtaan+Wanha.
Ehdin+lukea+vastauksesi+ja+siinnä+ei+todellakaan+ollut+mitään+sääntöjen+vastaista.
En+käsitä+motiivia+sille.
Minultakin+on+poistettu+monta+vastausta,+ja+niissä+ei+varmasti+ole+ollut+mitään+kiellettyä.
17.02.2017 19:20
120 / 268