Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
163
Kommenttia
5291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taisi+olla+sielläkin.
30.03.2021 16:23
Samoin+oli+Nurmijärvellä.
30.03.2021 16:22
Kyllä+oli+Savjärvelläkin+myymälä+vielä+silloin.
30.03.2021 16:21
Se+kirkon+suuri+remontti+tehtiin+30-+luvulla.
Korjattiin,+niin+sisältä+kuin+ulkoa,+jopa+maalauksista+suurin+osa+"uudistettiin".
Tekijöitä+oli+Viipurista+asti,+juuri+erikoisammattimiehiä.
Kerron+myöhemmin+lisää,+kun+tuo+kellon+ketale+näyttää+olevan+niin+paljon.
25.03.2021 23:45
Ei+susiongelmaan+ole+yksinkertaisia+ratkaisuja,+joka+antaa+kannan+kasvaa+vapaasti,+tai+tappaa+kaikki,+vasan+täytyy+katsoa+tilannetta+alueellisesti.
Olen+liikkunut+aikoinaan+rajan+takana+Karjalassa+alueilla,+jossa+sudet+ovat+todellinen+riski,+ja+vaara+myös+ihmisille.
Jossain+suurempien+kaupunkien+alueilla+Suomessakaan,+ei+käsitetä+tilannetta+susialueilla+rajan+pinnassa.
Jos+susia+halutaan+etelään+ja+länteen,+niin+eiköhän+niitä+järjesty,+jos+alueella+on+asialle+laaja+kannatus.
Viranomaiset+voivat+ottaa+yhteyttä+susialueisiin,+josta+niitä+varmaan+mielellään+toimitettaisiin+halukkaille+alueille.
23.03.2021 19:16
Oli+se+itselle+myös+mukava+muistella+menneitä,+ja+monta+asiaa+oli+minulle+myös+uutta.
23.03.2021 19:02
Huomasin+muuten+ettei+täällä+vanhoista+vakioista+taida+kirjoitella+muut+kuin+minä,+ja+Tanhio+harvakseltaan
22.03.2021 23:12
Kyllä+sellaisia+löytyy,+mutta+ei+kannata.
Osaava+ihminen+saa+kyllä+melkein+koiran+kuin+koiran+käyttäytymään+itsensä+kanssa+kunnolla,+mutta+kun+sitä+tottelevaisuutta+ei+voi+siirtää+oikeille+omistajille.
Minulla+on+ollut+joskus+muutama+koira+viikon+verran+opettelemassa+tottelevaisuutta,+ja+ongelmat+katosi+heti,+mutta+kun+koira+vietiin+oikeaan+kotiinsa,+niin+ongelma+oli+ennallaan.
Taas+toivat+minulle+ja+katsoivat+sivusta+miten+toimin.
Meni+hienosti,+mutta+kun+hihnanpäähän+vaihtui+oikea+isäntä,+niin+olivat+taas+kuin++ei+ikinä+olisi+koulutettu+mitään.
Erotessa+vinkuivat+minun+perään,+ja+eivät+olisi+isäntien+kanssa+lähteneet+mihinkään.
Joku+koira+jopa+oli+hyvin+vihainen+varsinaiselle+isännälle+kun+hän+tuli+hakemaan+koiraansa.
22.03.2021 23:04
Hei+Nuori+lieksalainen.
On+se+hienoa,+että+jotain+vielä+kiinnostaa+alueen+vanha+historia.
Kyllähän+niitä+tietoja+olisi+varmaan+kaikilla+tietäjillä,+ja+monella+tänne+kirjoittavalla.
Ehkä+seuraava+josta+olisin+kertonut+on+sen+palaneen+kirkon+suuri+remontti+aikoinaan.
Se+ei+ollut+mikään+pieni+ehostus,+vaan+tekijöitä+oli+kymmeniä+lähes+vuoden.
En+kuitenkaan+ala+sitä+nyt+selittää,+koska+tämäkin+aloitus+varmaan+poistuu+pian.
22.03.2021 22:50
Sain+tietää,+että+minua+on+kyselty+tässä+ketjussa.
Hieman++noista+myrkyistä.
Yhtä+käytetään+jopa+dopingina,+yhtä+kasvinsuojeluaineissa,+ja+yhtä+makeutusaineena.
Kaikki+kyseiset+kemikaalit+ovat+luonnossa+hajoavia,+ja+susille+hyvin+myrkyllisiä.
Ohjeiden+antajat+eivät+ole+olleet+kovin+paljon+kemiasta,+eikä+eläinlääketieteestä+kovin+paljon+selvillä,+näkee+noista+aineista.
Rajakoiraa+ihmettelen,+jos+se+on+syönyt.
Aikoinaan+ne+koulutettiin+siten,+että+eivät+ottaneet+palaakaan,+ellei+isäntä+antanut+lupaa.
Vartiokoiria+koulutetaan+siten+vieläkin,+juuri+myrkytysvaaran+vuoksi.
Olen+myös+itse+kouluttanut+harrastuksena+koiria,+ettei+palaakaan+ota+ilman+isännän+lupaa.
22.03.2021 22:42
Pyykön+kaupan+hoitajana+oli+Eila+Nälkänen,+asui+Mähköllä.
Hänellä+oli+veli++nimeltä+Leo,+kova+urheilija
Molemmat+oli+pitkiä+ja+tummia.
Eila+oli+hyvin++puhelias+ja+nauravainen.
Meni+sitten+naimisiin+ja+muutti+muistaakseni+Ouluun.
Hänestä+tuli+Havas.
13.03.2021 20:59
Pitkäkarvainen+on+halvempi,+käytännössä+niitä+saa+Suomessa+alle+tonnin.
12.03.2021 20:24
jos+kaikki+on+kuten+kerrot,+ei+kasvattajalla+ole+ollut+pienintäkään+oikeutta+hakea+koiraa+pois,+paitsi+jos+ostohinta+on+maksamatta.
12.03.2021 20:22
Aika+sairaan+ihmisen+kommentti.
12.03.2021 20:14
Ei+ole+ollut+Juho+Hannes+Pyykkö+kaupan+omistajia.
12.03.2021 20:05
Muistelen+aikaa+jolloin+Lieksan+alueella+laitettiin+asfalttia.
Kyllä+silloin+oli+Lieksassa+elämää+ja+vilskettä.
Silloin+olen+ollut+Wanhan+kanssa+"näkö+ja+puhe+etäisyydellä".
Olen+aivan+varmasti+keskustellutkin+hänen+kanssaan,+kävin+nimittäin+joskus+rupattelemassa+koneen+perämiesten+kanssa,+kun+heillä+sattui+olemaan+helpompi+tilanne.
Mittasin+joskus+oliko+massa+tarpeeksi+lämmintä+(+180+C).
10.03.2021 23:14
Minulle+tuo+oli+aivan+uusi+sana.
10.03.2021 23:04
Oli+ne+aikoja+silloin,+ja+valintamyymälä+oli+jotain+uutta.
En+silloin+kylläkään+enää+asunut+Lieksassa,+mutta+kävin+silloin+tällöin.
09.03.2021 22:12
Kyllä+ehkä+kannattaisi+ajatella+miten+saisi+levikin+kasvamaan.
Moni+entinen+lieksalainen+voisi+olla+kiinnostunut+seudun+asioista.
Minäkin+saan+nykyään+tietoni+Lieksan+tapahtumista+tämän+palstan+kautta.
23.02.2021 15:27
Minäkin+olen+jotain+kertonut,+mutta+joku+muu+kertoi+enemmän.
Kyllä+hän+melko+erikoinen+persoona+oli+monella+tapaa,+ei+siis+kielteisessä+mielessä.
Kyllä+hän+katunsa+ansaitsisi.
12.02.2021 18:36
7 / 265