Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5347
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meilläkin+oli+muistaakseni+joskus+laskiaisen+tienoilla+laturetki,+eväät+oli+mukana+koululta.
Retki+kesti+koko+koulupäivän,+ja+opettajat+muistelivat+sotaa.
Jäi+mieleen+kun+oli+hyvin+kylmä,+ja+kädet+olivat+aivan+kohmeessa.
27.10.2017 21:10
Mitä+mieltä+ole,+pitäisikö+meidän+kaivaa+lumikengät+esille+aamuksi?
25.10.2017 23:11
Voi++sanoa,+että+faktaa+on.
Ammatista+en+sano+mitään,+pitäisi+jo+jotain+arvata+aika+lähelle,+koska+olen+vihjeitä+tiputellut+pitkin+matkaa.
Kaiken+lisäksi+ne+kaikki+ovat+olleet+totta.
25.10.2017 23:04
Minun+hyvä+kaveri+oli+Hornettien+kouluttaja,+ja+iso+pomo+sillä+puolella+(everstiluutnantti)+joka+olisi+lennättänyt+jos+olisin+sopinut+ohjaamoon+kunnolla.
Pienempikokoisia+vei+joskus.
25.10.2017 23:01
En+muuten+eppäele+tuota,+kyllä+näläkkäenen+pysttyy+puoli+killoo+voeta+vetämään+kerralla,+oon+itehhii+nähnnä+tuon.
25.10.2017 22:57
Talavi+taettaa+tulla+pariksi+päeväksi,+ei+pitemmäksi+aekkoo.
25.10.2017 22:55
Nyt+ilmeisesti+saan+rasistin+leiman,+jos+hieman+kerron+totuutta+tuosta+"uskovaiseksi"+tulosta.
Tässä+lähellä+on+useita+Helluntaiseurakuntia,+suuria+ja+pieniä.
Tunnen+joidenkin+niiden+johtomiehiä+ja+toimijoita.
Olen+myös+keskustellut+heidän+kanssa+aiheesta.
Todellisuus+on+kuulemma+se,+että+kasteen+jälkeen+heistä+käy+harvempi+kuin+neljännes+seurakunnan+missään+tilaisuuksissa,+lähinnä+noin+yksi+kymmenestä.
Kasteesta+he+pyytävät+heti+kastetodistuksen,+ja+jos+oleskelulupaan+tulee+kielteinen+päätös,+niin+sitten+haetaan+seurakunnasta+"aktiivisuutodistusta",+jota+he+eivät+anna+jos+ei+ole+käynyt+tilaisuuksissa.
On+siellä+joukossa+kuulemma+vilpittömiäkin.
25.10.2017 22:52
Meillä+oli+pakkasraja+-25+suksien+tuonnille+ja+hiihdolle.
25.10.2017 22:41
Tuo+on+todellista+ja+hyvää+asiaa.
Olen+joskus+kertonut+olleeni+eräässä+"neuvostossa"+jossa+käsiteltiin+ja+päätettiin+maahanmuuttajien+kotoutusta+ja+työllistämistä.
Meitä+oli+muutama+jotka+yritimme+saada,+myös+näitä+ongelmakohtia+esiin,+ja+mietittäväksi+miten+toimitaan,+niin+enemmistö+esti+sen.
Turhaan+yritin+selittää,+etteivät+nämä+muuttajat+ilkeyttään+toimi,+niin+kuin+toimivat,+he+eivät+vaan+vielä+tiedä+miten+olla.
Aikani+"tapeltuani"+näiden+viranomaisten+kanssa+luovutin,+ja+erosin+tehtävästä.
Heillä+oli+tiukka+periaate,+että+kaiken+on+tapahduttava+muuttajien+ehdoilla,+eikä+heitä+saa+liikaa+"suomalaistaa"+vaan+antaa+heidän+valita+mitä+haluavat+omaksua+yhteiskunnastamme.
Esimerkkinä+otan+suomalaisen+työkulttuurin.
Meillä+on+säännölliset+työajat,+mutta+joissain+maissa+ei+ole,+ja+joissain+on+jopa+häpeällistä,+jos+mies+tekee+töitä.
Myös+se+oli++joistain+kulttuureista+tulleilla+vaikea+hyväksyä,+jos+nainen+oli+työnjohtaja.
He+eivät+suostuneet+tulemaan+työharjoitteluun+jos+asiat+eivät+olleet+niin+kuin+he+olivat+koptimaissaan+tottunet.
En+ole+rasisti,+mutta+sanon,+että+avoimen+keskustelun+puute,+ja+vain+heidän+ehdoillaan+toimiminen+on+tuonut+juuri+näitä+ongelmia+joihin+nyt+törmäämme.
Kiina,+Vietnam,+Thaimaa+ja+muut+sen+suunnan+maat+olivat+eri+asia,+he+halusivat+heti+sulautua+kaikessa+kanssakäymisessään+Suomeen.
25.10.2017 22:38
Olen+samalla+kanna+kuin+Rotesti,+ja+samalla+tavalla+olen+torjunut+rapulaa.
Ei+viina+aiheuta+rapulaa,+vaan+sen+juominen.
Ainoa+missä+olen+käyttänyt+viinaa+on+auton+pissapoika,+ei+tullut+rapulaa,+mutta+tuli+kamala+haju+autoon+aina+kun+ruiskautti.
23.10.2017 23:36
On+kyllä+pitkä+tuo+sinunkin+uraputkesi+ollut.
Onnea+"uudelle+uralle",+kyllä+sinä+siihen+totut.
23.10.2017 23:30
Vastaan+joihinkin+kysymyksiin.
En+ole+Riikosia.
En+ole+agronomi.
En+ole+maatalosta+kotoisin.
Minulla+on+kolmen+eri+alan+koulutus,+ja+yksi+niistä+todellakin+sivuaa+elintarviketeollisuutta,+mutta+en+toiminut+siinä,+jäädessäni+eläkkeelle.
23.10.2017 23:24
Oikein+kuulit,+että+rukiista+tuli+ennätyssato+n.+116+milj.+kg.
Siinnä+puhutaan+määrästä,+mutta+se+ei+ole+kuin+osa+totuutta.
Vuosikulutus+on+hieman+yli+100+milj.+kg.+joten+määrällisesti+hieman+yli+vuosikulutuksen.
Nythän+osa+rukiista+on+tuotu+ulkomailta.
Laatu+on+kuitenkin+se+mikä+tulee+ilmeisesti+aiheuttamaan+tuontia.
Jos+sako+on+liian+matala,+siitä+ei+voi+leipoa+leipää.
Leipään+vaaditaan+90+sako,+mutta+luulen+suuren+osan+sadosta+jäävän+tuon+alle.
Rukiin+sako+=+leivontakelpoisuus+laskee+nopeasti+sen+jälkeen+kun+se+on+tuleentunut+jos+on+kostea+ilma.
Huonosta+rukiista+voi+tehdä+lähinnä+mämmiä+tai+hapankorppuja,
Luulen+niin,+että+ruista+on+tuotava+tulevana+vuotena.
23.10.2017 23:20
Onhan+tuota+maatalouspuolen+tietoakin+tullut+hankittua,+ja+viljaa+kuivattua.
Kymmeniä+öitä+ole+valvonut+kuivureilla+monen+eri+viljalajin+kanssa.
Sen+voin+tunnustaa+etten+ole+agronomi+enkä+agrobaatti.
Jotain+sitäkin+alaa+sivuavaa+olen+kyllä+yliopistoissa+lukenut,+esim.++dna:han+liittyvää,+mutta+se+ei+ollut+pääaineeni,+mutta+tarvitsin+niitäkin+tietoja.
22.10.2017 23:53
Raha+ei+tuo++onnea,+eikä+sitä+saa+kerran+mukaansa.
22.10.2017 23:44
Hauskoja+ukkeleita+olivat!
22.10.2017 23:43
Ei+sielläkään+asunut,+mutta+Pielisjärven+puolella+kylläkin.
22.10.2017 23:42
Ei+asunut.
22.10.2017 23:40
Olet+aivan+oikeassa,+en+asu+Lieksassa.
Siitä+on+jo+reilusti+yli+puoli+vuosisataa,+kun+asuin+siellä+suunnalla.
Tarkemmin+sanottuna+en+koskaan+ole+asunut+Lieksassa,+vaan+Pielisjärvellä.
21.10.2017 22:46
Luin+tuosta+kaupungiksi+tulosta+lehdistä,+ja+vähän+ihmettelin.
Olihan+Lieksa+silloin+Suomen+suurin+kaupunki,+ja+ainoa+jossa+luonnonvaraiset+karhut,+sudet,+ilvekset+ja+ahmat+pesi.
En+tiedä+oliko+siitä+hyötyä,+mutta+ainakin+täällä+Syvässä+Etelässä+on+laskelmat+osoittaneet,+ettei+ainakaan+taloudellista+hyötyä+ole+ollut,+pikemminkin+tappioita.
21.10.2017 22:30
91 / 268