Minäpä tiijän, vaen en kerro.
Mikä on hussautuspuluveri?
13
496
Vastaukset
- russakantorjuja
Pyöreää, aika littanaa pahviaskia painettiin keskeltä ja pienestä reiästä tuprusi valkoista jauhetta, hussautuspuluveria, jonka nimi oli "Täystuho SS10". Siinä oli DDT:tä eli diklooridifenyylitrikloorietaania noin neljä prosenttia. Se on vahva myrkky, jota käytettiin alkujaan malarian torjuntaan, mutta se kiellettiin myöhemmin liian vaarallisena ihmisille ja eläimille.
- Errare
Sitä ainetta kutsuttiin myös nimellä DDT tai DiDiTyy. Joutuessaan lintujen elimistöön se aiheutti niille sukupuuton.
Tintti ei enää laulanut oksallaan TiTiTyy vaan DiDiTyy ja sitten se laulu uhkasi loppua kokonaan, koska seuraavaa lintusukupolvea ei enää tullut.
Ihmiselle se aiheutti mm. syöpää.
Niin kekseliäs on ihminen - Homo stultus.
Ennettäin tupsuttivat samaa Täystuhoa hiuksiin sellaiselle jolla oli täitä päässä.
Huivi päähän ja täit ja saivaret kuolivat. Mitenkähän lie vaikuttanut pääkopan sisään?
Huom. ennen kuin alkaa loanheitto, niin kerron että minun päässäni ei ole ollut yhtään tätä.- Positiivisesti
Ei ollut yhtään tätä. siis mitä? Saanko ehdottaa?
Positiivisesti kirjoitti:
Ei ollut yhtään tätä. siis mitä? Saanko ehdottaa?
Yhtään täitä tarkoitin, vaan kun on töpö sormet niin virheitä tulee.
- turhaan.kiellät
rotestimökinpoika kirjoitti:
Yhtään täitä tarkoitin, vaan kun on töpö sormet niin virheitä tulee.
kyllä sinä tuomo olit pahin täi pääää koko luokalla ja koulusa
- oikeaa.totuutta
turhaan.kiellät kirjoitti:
kyllä sinä tuomo olit pahin täi pääää koko luokalla ja koulusa
Ei se Tuomo ollut, vaan sinä itse Taavi Mähköltä. Kirjava villapaitasikin oli täiden valtaama. Muistan, kuinka henkselisi olivat villapaidan päällä ja olit silloin alaluokilla hyvin pienikasvunen. Kutsumanimesi sait isältäsi, joka oli oikeasti Taavi.
- selvisin.vähin.täin
Muinoin opettajani kysyi sanotaanko "vähintään" vai "vähintäin". Opettaja kertoi, että molemmat muodot ovat oikein, mutta "vähin täin" kirjoitetaan erikseen. Opetuksen muistan aina.
Hurjin käyttö mitä näin Täystuholla oli, kun eräs Lieksassa hyvin tunnettu alkoholisti laittoi sitä kämmenelleen ja nuoli sen siitä.
Hän sanoi sen antavan viikoksi niin sekavan olon, ettei muista eikä oikein tiedäkään mitään.- Kallionleikkaus
Ei tainnut elää vanhaksi. Asuiko Rantakylällä?
- Ddtdde
Pangakoskeööa asui
Ddtdde kirjoitti:
Pangakoskeööa asui
Ei sielläkään asunut, mutta Pielisjärven puolella kylläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat279686- 107614
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511