Mikä on hussautuspuluveri?

Raateri

Minäpä tiijän, vaen en kerro.

13

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • russakantorjuja

      Pyöreää, aika littanaa pahviaskia painettiin keskeltä ja pienestä reiästä tuprusi valkoista jauhetta, hussautuspuluveria, jonka nimi oli "Täystuho SS10". Siinä oli DDT:tä eli diklooridifenyylitrikloorietaania noin neljä prosenttia. Se on vahva myrkky, jota käytettiin alkujaan malarian torjuntaan, mutta se kiellettiin myöhemmin liian vaarallisena ihmisille ja eläimille.

      • Errare

        Sitä ainetta kutsuttiin myös nimellä DDT tai DiDiTyy. Joutuessaan lintujen elimistöön se aiheutti niille sukupuuton.
        Tintti ei enää laulanut oksallaan TiTiTyy vaan DiDiTyy ja sitten se laulu uhkasi loppua kokonaan, koska seuraavaa lintusukupolvea ei enää tullut.
        Ihmiselle se aiheutti mm. syöpää.
        Niin kekseliäs on ihminen - Homo stultus.


    • Ennettäin tupsuttivat samaa Täystuhoa hiuksiin sellaiselle jolla oli täitä päässä.
      Huivi päähän ja täit ja saivaret kuolivat. Mitenkähän lie vaikuttanut pääkopan sisään?
      Huom. ennen kuin alkaa loanheitto, niin kerron että minun päässäni ei ole ollut yhtään tätä.

      • Positiivisesti

        Ei ollut yhtään tätä. siis mitä? Saanko ehdottaa?


      • Positiivisesti kirjoitti:

        Ei ollut yhtään tätä. siis mitä? Saanko ehdottaa?

        Yhtään täitä tarkoitin, vaan kun on töpö sormet niin virheitä tulee.


      • turhaan.kiellät
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Yhtään täitä tarkoitin, vaan kun on töpö sormet niin virheitä tulee.

        kyllä sinä tuomo olit pahin täi pääää koko luokalla ja koulusa


      • oikeaa.totuutta
        turhaan.kiellät kirjoitti:

        kyllä sinä tuomo olit pahin täi pääää koko luokalla ja koulusa

        Ei se Tuomo ollut, vaan sinä itse Taavi Mähköltä. Kirjava villapaitasikin oli täiden valtaama. Muistan, kuinka henkselisi olivat villapaidan päällä ja olit silloin alaluokilla hyvin pienikasvunen. Kutsumanimesi sait isältäsi, joka oli oikeasti Taavi.


    • selvisin.vähin.täin

      Muinoin opettajani kysyi sanotaanko "vähintään" vai "vähintäin". Opettaja kertoi, että molemmat muodot ovat oikein, mutta "vähin täin" kirjoitetaan erikseen. Opetuksen muistan aina.

    • Hurjin käyttö mitä näin Täystuholla oli, kun eräs Lieksassa hyvin tunnettu alkoholisti laittoi sitä kämmenelleen ja nuoli sen siitä.
      Hän sanoi sen antavan viikoksi niin sekavan olon, ettei muista eikä oikein tiedäkään mitään.

      • Kallionleikkaus

        Ei tainnut elää vanhaksi. Asuiko Rantakylällä?


      • Ddtdde

        Pangakoskeööa asui


      • Kallionleikkaus kirjoitti:

        Ei tainnut elää vanhaksi. Asuiko Rantakylällä?

        Ei asunut.


      • kamuttaja
        Ddtdde kirjoitti:

        Pangakoskeööa asui

        Ei sielläkään asunut, mutta Pielisjärven puolella kylläkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe