Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. 4Moos. 24:9
    Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"

"Mitä Herra lupaa niille, jotka Israelia vastaan taistelevat?"

Hesekiel:
    39:1 "Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
    39:2 Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun hyökätä Israelin vuorille.
    39:3 Mutta minä lyön pois jousesi sinun vasemmasta kädestäsi ja pudotan nuolesi sinun oikeasta kädestäsi.
    39:4 Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.
    39:5 Kentälle sinä kaadut. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra.
  2. Tärkeintä on vastata Jumalan kutsuun.

> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Kuinka sitten voit ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana. Se on elämäsi tärkein asia. Alla on yksinkertaiset ohjeet.

1. Kuuntele tai lue ilosanoma Jeesuksesta, evankeliumi

Jeesus on tullut pelastamaan Hänestä täysin tietämättömiä, Jeesuksesta jotain kuulleita, tapakristittyjä, kastettuja nimikristittyjä, omavanhurskaudessa eläviä uskonnollisia kristittyjä ja kaikkia pelastavasta uskosta osattomia. On ihmisiä jotka eivät tiedä ovatko he uskossa vai ei. Jos tunnet epävarmuutta oletko uskossa niin omasta kokemuksesta tiedän sinun kuuluvan uskosta osattomien ja pelastusta vailla olevien suureen joukkoon. Herra on tällöin aloittanut työnsä sydämessäsi ja sinun osasi on nöyrtyä, tunnustaa syntisyytesi ja ottaa Jeesus vastaan sydämeesi.

Jokaisen on kuultava mitä ilosanoma Jeesuksesta tarkoittaa. Jokainen on syntiä tehnyt ja tekee joka päivä elämänsä aikana vaikka olisi jo saanut uskon armolahjan. Raamattu sanoo monta kertaa ilosanoman Jeesuksesta. Lyhyesti se on 1. Kor. 15:

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan.

2. Usko, että Jeesus on elänyt ja ristiinnaulittu

Jotta Jeesuksen voi ottaa vastaan niin täytyy uskoa järjellä, että Jeesus eli ja ristiinnaulittiin. Tämä on nykyisin varsin helppo asia koska lähes kaikki historioitsijat näin sanovat ja myös Wikipedia sen kertoo. <
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
  3. Happi... Langennut maailma tarvitsee kutsun.

> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17: 24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Kuinka sitten voit ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana. Se on elämäsi tärkein asia. Alla on yksinkertaiset ohjeet.

1. Kuuntele tai lue ilosanoma Jeesuksesta, evankeliumi

Jeesus on tullut pelastamaan Hänestä täysin tietämättömiä, Jeesuksesta jotain kuulleita, tapakristittyjä, kastettuja nimikristittyjä, omavanhurskaudessa eläviä uskonnollisia kristittyjä ja kaikkia pelastavasta uskosta osattomia. On ihmisiä jotka eivät tiedä ovatko he uskossa vai ei. Jos tunnet epävarmuutta oletko uskossa niin omasta kokemuksesta tiedän sinun kuuluvan uskosta osattomien ja pelastusta vailla olevien suureen joukkoon. Herra on tällöin aloittanut työnsä sydämessäsi ja sinun osasi on nöyrtyä, tunnustaa syntisyytesi ja ottaa Jeesus vastaan sydämeesi.

Jokaisen on kuultava mitä ilosanoma Jeesuksesta tarkoittaa. Jokainen on syntiä tehnyt ja tekee joka päivä elämänsä aikana vaikka olisi jo saanut uskon armolahjan. Raamattu sanoo monta kertaa ilosanoman Jeesuksesta. Lyhyesti se on 1. Kor. 15:

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan.

2. Usko, että Jeesus on elänyt ja ristiinnaulittu

Jotta Jeesuksen voi ottaa vastaan niin täytyy uskoa järjellä, että Jeesus eli ja ristiinnaulittiin. Tämä on nykyisin varsin helppo asia koska lähes kaikki historioitsijat näin sanovat ja myös Wikipedia sen kertoo. <
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
  4. Amen.
  5. Niin myös sinun kanssasi Sinetti.
  6. Hyvä ketju. Olkaamme toisillemme armolliset. Ja. Muistetaan siunata Luojamme ykköskansaa. Sen kautta pääsimme osallisiksi armosta.

Room:
    2:25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.
    2:26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?
    2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
    2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
    2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Room:
    4:7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
    4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
    4:9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi."
    4:10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
    4:11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskon vanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
    4:12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
    4:13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
    4:14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
    4:15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
    4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
    4:17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

Jaak:
    2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
    2:15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
    2:16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
    2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
    2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
    2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
    2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
    2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
    2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
    2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

Gal:
    3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
    3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
    3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
    3:16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
    3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
    3:18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
    3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.