Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Free.. Ellet noteeraa henkimaailman todellisuutta, et voi ymmärtää maailman ilmiöitä. Jos ja kun Herra vielä kutsuu sinua, kandee sinun ottaa kutsu vastaan. Tärkeintä elämässä on sielumme pelastus. Kaikki muu on toisarvoista.

- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Kun Herra antaa hyviä aikoja, kääntävät ihmiset Hänelle selkänsä. Ellei Jumala välittäisi ihmisistä, Hän antaisi ihmisten mennä rauhassa kadotukseen. Mutta Jumala välittää. Siksi Hän kutsuu.
  2. Sama homma. Maailman verisyys paljastaa todellisuuden. Maailma on synnin alainen. Raamattu näistä kertoo avoimesti ja totuudellisesti. Juuri siksi Raamattua kartetaan ja sitä pyritään mitätöimään. Langenneen maailman jäsenet haluavat olla itsensä jumalia. Ja vinoon menee:-(

Saarnaaja:
    10:1 Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.
    10:2 Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle.
    10:3 Tietä käydessäkin puuttuu tyhmältä mieltä: jokaiselle hän ilmaisee olevansa tyhmä.
    10:4 Jos hallitsijassa nousee viha sinua kohtaan, niin älä jätä paikkaasi; sillä sävyisyys pidättää suurista synneistä.
    10:5 On onnettomuus se, minkä olen nähnyt auringon alla, vallanpitäjästä lähtenyt erehdys:
    10:6 tyhmyys asetetaan arvon korkeuksiin, ja rikkaat saavat istua alhaalla.
    10:7 Minä olen nähnyt palvelijat hevosten selässä ja ruhtinaat kävelemässä kuin palvelijat maassa.
    10:8 Joka kuopan kaivaa, se siihen putoaa; joka muuria purkaa, sitä puree käärme.
    10:9 Joka kiviä louhii, se niihin loukkaantuu; joka puita halkoo, se joutuu siinä vaaraan.
    10:10 Jos rauta on tylsynyt eikä teränsuuta tahkota, täytyy ponnistaa voimia; mutta hyödyllinen kuntoonpano on viisautta.
    10:11 Jos käärme puree silloin, kun sitä ei ole lumottu, ei lumoojalla ole hyötyä taidostaan.
    10:12 Sanat viisaan suusta saavat suosiota, mutta tyhmän nielevät hänen omat huulensa.
    10:13 Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.
  3. Kukaan ei omista Jumalaa. Mutta Jumala omistaa kaiken. Hän tekee omaisuudellaan mitä tahtoo. Konkretisoin asiaa, kuitenkaan vannomatta mitään. Raamattu: >Sano "on" tai "ei", mutta älä vanno.<

Näytelmä: Maailmanhistoria
    Käsis ja ohjaus: Jumala
    Näyttelijät: Ihmissuku
    Yleisö: Enkelit

Ps. 139:16
    Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Room:
    9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
    9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
    9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
    9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
    9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
    9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
    9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
    9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

2Tim. 1:9
    hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,

"Hänen aivoituksensa"
    http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=h%E4nen+aivoituksensa&kirjat=kr

Pohdittavaksi. Onko ihmisellä vapaa tahto? Osaako ihminen määrittää oman tahtonsa määrän?
  4. Gravitaatiota voisi verrata miehen ja naisen väliseen vetovoimaan. Luojamme säätämät lait vaikuttavat kaikessa olevaisessa. Kasvi-, eläin- ja ihmiskunnassa on vastustamaton lisääntymisvietti. Jumala: "Lisääntykää ja täyttäkää maa." Tai jotain sinne päin:)