Vapaa kuvaus

Viiskytkahdeksan marraskuuss, syntyi pieni tyttö uus, kasvoi keskellä maaseudun, itsenäiseksi varttuen. Sanat löytää paikkansa, tienaa kyllä palkkansa, asuu kanssa perheen oman. Suosikkibändit/artistit: Jari Sillanpää, Lea Laven, Katri Helena, Kari Tapio, Veikko Lavi, Irwin Goodman Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Täällä pohjan tähden alla Vapaa-aikanani: Hoidan puutarhaani Katson tv:stä mieluiten: salatut elämät, Rekkakuskit jäällä, Hollywoodin eläinpoliisit, Animal-planet, Uutiset Kotieläimet: Kissat ja koira Ruoka & juoma: makaronilaatikko, perunamuussilaatikko, Jauhelihakeitto, lihakeitto, kalakeitto, silakkalaatikko, kinkkukiusaus, lihapullat Linkit: http://www.venetpalo.net, http://www.unicef.fi/kala-_ja_pyhajokilaakso, http://www.kemi.fi/madetoja/ Koulutus: Ammattikorkeakoulu Koulut: Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: Vakuutusedustaja,atk-kouluttaja,myyntineuvottelija,kirjanpitäjä,webtukihenkilö Yhdistykset/kerhot: Venetpalon kylätoimikunta,Unicef Kala- ja Pyhäjokilaakso,Madetojan sukuseura Siviilisääty: Varattu Lapset: En halua lapsia Skype: pirkkopiisami Messenger: [email protected] Email: [email protected]

Aloituksia

257

Kommenttia

319

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. tiedän syytä ne silloin on.. valitettavasti.. Niin tuntematon.. en mie oo tuntematon.. se on väärä luulo tuokin.. Minuun aitoon ihmiseen voi tutustua.. mutta ei haukkumalla, vaan ihmisenä.. Ihmisenä joka ymmärtää.. rakastaa.. ja elää mukana tässä elämässä..

Minä luin Pimun kommentit.. ne oli hyviä.. Mutta oon sen verran väsynyt.. että joka ymmärtää ne mun kokemukset.. niin uskoisi mun väsymyksen.. ja mistä se johtuu..

Mulla on paljon huolia.. Teillä toisilla on puoliso kävelevä ihminen.. niin minullakin oli.. Minäkin haluan että puoliso kävelee.. Täällä ihmistä morkataan.. olen sen nähnyt niin monta kertaa.. Joka välissä joku kirjoittaa haukkuma sanoja.. Ne koskee ihmistä joka on nähnyt paljon ikäviä asioita.. Minun elämässä on joskus ollut myös hyviä asioita.. minulla oli työtä.. minä omalta osaltani rakensin tätä maailmaa.. mun mieskin rakensi tätä maailmaa.. Hän on ihminen.. minun aviomies.. ollut jo yli 31 vuotta ja on yhä....

Tiedän monen asian taustat.. ihmiset ovat minua valaisseet.. Minä kiitän niitä ihmisiä.. Osa on loppujen lopuksi ollutkin ystävä.. Ihminen joka on auttanut toista ihmistä hädän hetkellä.. Jumalakin on sellainen.. olen sen huomannut vuosien varrella.. monesti.. Pu hutaan tuntemattomasta ajattelijasta jonka kirjoitukset toimivat hyvin vielä nykypäivässä.. vaikka nuo sanat hän kirjoitti jo vuonna 1692 Saint-Paulin katedraalin seinälle ..

Alla se ohje:

Kulje tyynenä melun ja kiireen keskellä
    ja muista mikä rauha onkaan hiljaisuudessa.
    Pysyttele hyvissä väleissä kaikkien kanssa
    niin pitkään kuin se alistumatta on mahdollista.
    Puhu totuudesta hiljaa ja selkeästi
    ja kuuntele toisia, sillä kaikilla on tarinansa.
    Karta äänekkäitä ja riidanhaluisia,
    sillä he ovat kiusana hengellesi.
    Jos vertaat itseäsi muihin,
    niin älä tule turhamaiseksi tai katkeraksi,
    sillä aina on ja tulee olemaan suurempia,
    ja pienempiä persoonallisuuksia kuin sinä.

Iloitse suorituksistasi
    samoin kuin suunnitelmistasi.
    Ole kiinnostunut omasta urastasi,
    vaikka se olisi vähäpätöinenkin.
    Se on kuitenkin vankka kiinnekohta
    ajan vaihtelevissa kohtaloissa.
    Ole varovainen liikeasioissa,
    sillä maailma on kieroutta täynnä
    ---- älä silti sulje silmiäsi hyveiltä.
    Monet ponnistelevat korkeisiin päämääriin
    ja elämä on täynnä sankaruutta.

Ole oma itsesi, äläkä pelkää olla hellä.
    Älä suhtaudu kyynisesti rakkauteen,
    sillä kaikkien arkipäiväisen roudan keskeltä
    se nousee kuin ruoho --- tuoreena joka kevät.

Ota opiksesi vuosien neuvot
    ja luovu sopuisasti nuoruuden leikeistä.
    Paljon turhaa pelkoa syntyy väsymyksessä
    ja yksinäisyydessä.
    Ole sovussa luojasi kanssa,
    millaiseksi hänet sitten kuvitteletkin.
    Ole sovussa sielusi kanssa,
    olkoot ponnistelusi ja toiveesi mitkä tahansa.

Maailmassa on paljon petosta, riistoa
    ja särkyneitä unelmia,
    mutta se on sittenkin Kaunis Maailma.