Vapaa kuvaus

Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.

Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.

Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:

Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!

(Eino Leino)

Ja onhan myös näin:

Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!

(Omar Khaijam)

Aloituksia

440

Kommenttia

6623

1. Voi+Hyvä+Luoja!+Olenkohan+sittenkin+syyllinen+tämän+kepupalstan+hiipumiseen?+Sellainen+pelko+hiipii+mieleeni,+kun+katselin+tälle+avaukselle+tullutta.+Siis+noita,+joissa+ainoastaan+minä+olen+ollut+aiheena,+ei+suinkaan+kepu!Varmaan+kaikki+tuo+on+ollut+sanojille+mielestään+tärkeätä.+Toivottavasti+he+eivät+perin+pahastu,+jos+hiukan+oikaisen+heitä+uskossaan.+En+tullut+”ylivääpelöisestä”+suoraan+kapteeniksi,+sillä+ylivääpeli+minusta+tuli+v.+1967,+sotilasmestari+v.+1972,+luutantti+v.+1974,+yliluutantti+v.+1976+ja+kapteeni+vasta+v.+1979.+Res.vänrikki+minusta+tosin+tuli+jo+v.+1964+RUK:n+suoritettuani.+Eikä+minulla+ollut+koskaan,+ei+missään+vaiheessa+sdp:n+jäsenkirjaa,+ei+edes+silloin,+kun+olin+riippumattomana+ehdokkaana+puolueen+listoilla+kuntavaaleissa+v.+1972.+Eikä+minun+ole+tarvinnut+koskaan+itseni+kirjoitella+itselleni+todistuksia,+kun+ihan+tarpeeksi+hyviä+-+ei,+kun+kiitettäviä+-+ovat+olleet+kaikki,+ihan+kaikki+kaikista+kouluistani+saamani+todistukset.+Olen+kai+tehnyt+tässä+pitkässä+elämässäni+sellaisiakin+tekoja,+jotka+olisivat+saaneet+jäädä+tekemättä,+mutta+en+toki+rikoksia,+jollainen+olisi+todistuksen+väärentäminen.Onhan+tuohon+tullut+muutama+sellainenkin+kommentti,+jota+voin+kompata.+Paljolti+voin+yhtyä+DV8_HellRaiserin+näkemykseen,+että+palsta+on+hiipumassa+vanhan+kinaamiseen+ja+typeriin+kommentteihin;+viimeksi+mainitusta+on+tullut+esimerkkejä+tähänkin+ketjuun.+Tuollaiselle+taitaa+antaa+hyvää+selitystä+Turmiolan+Tommi,+joka+sanoo,+että+täällä+tuntuu+"vapaamielisyys"+kulkevan+"vajaamielisyyden"+kanssa+käsi+kädessä.Näissä+ajatuksissa+-+Oikein+Hyvää+Yötä+kaikille!
  2. Olet+kai+paljolti+oikeassakin+kaikessa+tuossa+sanomassasi.+Norja+on+kai+lähes+aina+”rohmunnut”+Suomea+enemmän+mitaleita+talviolympialaisissa.+Johtuen+lähinnä+siitä,+että+heidän+huippu-urheilijoitaan+on+aina+ollut+useammissa+lajeissa+kuin+meillä.+Mm.+alppilajeissa,+joissa+meillä+on+ollut+vain+muutama+maailman+huipputasolla+oleva+urheilija,+Kalle+Palander+ja+Tanja+Poutiainen+varmaan+nimekkäimpinä.Mutta+hiihdossa+Norja+oli+meille+alakynnessä+vuosikymmenet,+lähes+tämän+vuosituhannen+alkuun+saakka.+Muutamia+huippuja+heillä+tosin+oli+usein,+mutta+ei+kovin+leveää+huippurintamaa,+kuten+nyt+jo+vuosia.+Ruotsin+kanssa+lähinnä+kilvoittelimme+huipulla,+jossain+vaiheessa+myös+Neuvostoliiton+kanssa.+Nythän+taas++Venäjäkin+näkyy+nousevan+Suomen+yläpuolelle+niillä+nuorillaankin,+joilla+ei+ole+dopingmenneisyyttä.Mäkihyppy+oli+olympiahistorian+alkuvaiheessa+vahvasti+norjalaislaji,+nimekkäimpänä+kai+moninkertainen+olympiavoittaja+ja+maailmanmestari+Birger+Ruud+(joka+oli+myös+maailman+huipputasoa+alppilajeissakin),+mutta+sitten+Suomi+kai+jopa+ohitti+tuossa+lajissa+Norjan.+Varsin+hieno+on+Suomen+mäkihyppääjien+olympiamenestyslista:https://www.jkauppi.fi/sport/talviolympialaisten-suomalaiset-mitalistit-makihyppyOlympiamenestyksemme+tosiaan+perustui+1980-90+-luvuilla+toki+myös+hiihtoon,+mutta+paljolti+mäkihyppyyn,+kuten+sanot.+Mutta+ei+meidän+mäkihyppytasomme+1970-luvullakaan+ollut+läheskään+niin+alhaisella+tasolla+kuin+on+nyt.+Saihan+suomalainen+mäkihyppääjä+silloinkin+maailmanmestaruuden:https://fi.wikipedia.org/wiki/Tapio_RäisänenTuon+muistan+omakohtaisesti+siksi,+kun+olin+silloin+YK:n+rauhanturvapalveluksessa+Siinailla,+jonne+saimme+aina+Suomesta+kasetteja+(tai+nauhoja),+joita+saimme+jälkikäteen+katsella.+Sellaista+katselimme+joukolla+päällystömessissä,+ja+aika+monta+paukkua+”messikalle”+sai+meille+laittaa+tuon+voiton+kunniaksi!
  3. >>"Majuri"+kirjoittaa+hauskoja+ja+lämminhenkisiä+tarinoita+muita+kirjoittajia+ollenkaan+rienaamatta.+Siinä+iso+ero+teihin+typeryyttänne+täällä+esitteleviin.<<Ehkä+”majurillamme”+on+esikuvana+paroni+von+Münchhausen,+joka+myös+kirjoitti+hauskoja+tarinoita.+Niihin+kai+aluksi+jossain+määrin+uskottiinkin.+Olihan+hän+ihan+oikeasti+paroni.+Hän+varmaan+kirjoitti+tarinoitaan+hyvällä+äidinkielellään,+minä+tosin+olen+lukenut+niitä+vain+suomennettuina+versioina.++”Majurimme”+on+von+Münchhausenia+hauskempikin+siksi,+kun+kirjoittaa+sellaisella+”kirjoitustaidolla”,+joka+ei+voi+olla+mahdollista+majurille.+Sen+ymmärtävät+varmaan+sellaisetkin,+jotka+eivät+tiedä+mitään+sotaväestä,+vielä+enemmän+ne+hauskuttavat+sotaväestä+omakohtaisesti+tietäviä+-+paitsi+ei+ehkä+majureita,+jos+joku+sellainen+sattuisi+niitä+lukemaan.Joo,+ei+”majurimme”+esittele+typeryyttään+majurina+esiintymällä,+hän+pitää+meitä+muita+niin+typerinä,+että+luulee+meidän+uskovan+hänen+olevan+oikeasti+majuri.+Valitettavasti+minä+en+ole+voinut+siihen+koskaan+uskoa,+kun+omakohtaisesti+tiedän,+että+hänen+”kirjoitustaidollaan”+ei+olisi+läpäisty+edes+sitä+”rottakoulua”,+ja+majurin+on+täytynyt+läpäistä+korkeampiakin+kouluja.+Tosin+minäkin+menin+retkuun+uskoessani+”majurimme”+profiililleen+laittamaa+kuvaa+hänen+itsensä+omista+tilusmaisemistaan+ottamaksi,+kun+esitti+sille+ihan+järkeenkäyvän+tarinan.+Mutta+nyt+en+enää+usko,+että+hänellä+olisi+edes+mitään+tiluksia+missään.+Nekin+lienevät+vain+samanlaista+mielikuvituksensa+tuotetta+kuin+hänen+majurin+arvonsa+ja+maailmanmatkailunsa,+jota+hänen+on+täytynyt+tehdä+aikakoneella,+jos+kertomassaan+aikataulussa+on+matkaillut.Sitä+vain+ihmettelen,+että+miksi+jollakin+on+tarvetta+esiintyä+tällaisella+palstalla+jonakin+sellaisena,+jota+hän+ei+ole.+Mistä+se+kertoo?+Vain+siitäkö,+että+hän+häpeää+todellista+itseään,+kokee+itsensä+kovin+vähäiseksi,+mutta+haluaa+kuitenkin+olla+tasavertainen+myös+niille,+joiden+tietää+olevan+itseään+enemmän?+Ei+sellainen+pyrkimys+onnistu,+jos+aina+jää+kiinni+valheistaan.+Sellainen+voidaan+nähdä+vain+typeryyden+esittelynä.Vielä+tuohon+sanomaasi:>>Majurista+on+teille+idiooteille+tullut+pakkomielle+jota+hoette+yhtenään<<Minulle+”majuri”+on+ollut+vain+huvittumisen+aihe,+harvoin+olen+häneen+mitenkään+reagoinut.+Asia+lienee+pikemmin+päinvastoin,+eli+ehkä+minusta+on+tullut+”majurille”+pakkomielle,+jonka+vuoksi+hänen+täytyi+tehdä+itsestään+majuri,+kapteenia+siis+vähän+korkeampi.+Vielä+pahempi+pakkomielle+kuin+”majurille”+minusta+on+tullut+eräälle+toiselle.+Sitä+hän+näyttää+täällä+päivittäin+ja+jo+monia+vuosia+on+kertonut+siitä+nikeissäänkin.
  4. Oltuani+pari+päivää+tätä+palstaa+avaamatta+nyt+sen+tein,+ja+tuo+avauksesi+oli+ainoa+sellainen,+jonka+näin+tarpeeksi+kiinnostavaksi+sitä+kommentoidakseni.+En+kyseenalaista+sitä,+etteikö+tuo+profiilillesi+laittamasi+kuva+olisi+itsesi+ottamasi.+Minäkin+avasin+sen+sillä+metodilla,+jota+joku+näkyy+jo+aikaisemmin+käyttäneen.+Kai+tällaisen+evp-kapteenin+kuitenkin+sopii+antaa+neuvo+majurillekin;+jouduinhan+joskus+tekemään+niin+ammoisena+sotaväkiaikananikin+ja+kiitosta+siitä+majurilta+sain:Laita+kameraasi+päivämäärä,+joka+näkyisi+ottamassasi+kuvassakin,+jolloin+ei+voitaisi+epäillä+kuvaasi+itsesi+ottamaksesi!+Ja+jos+sinulla+on+kotisivut+tai+Facebook,+laita+kuvasi+ensiksi+sille,+jolloin+voit+laittaa+siitä+linkin+suoraan+viestillesi,+jolloin+sen+linkin+aukaisemalla+kuvasi+tulisi+tänne+täydessä+koossaan.+Noin+minä+olen+aina+tehnyt+tänne+laittamissani+matka-+ym.+kuvissani.Hyvälle+pohjalle+tehty+hyvä+latu+siinä+kuvassasi+näkyy+olevan+ja+komeaa+hongikkoa+sen+sivulla.+Mutta+kyllä+myös+täältä+Paloheinästä+lähtee+vähintään+yhtä+komeat+ladut+tuonne+keskuspuiston+pohjoisosan+metsäisiin+ja+mäkisiin+maisemiin.+Siellähän+on+useitakin+eripituisia+latureittejä,+joista+tänään+kävin+hiihtämässä+vain+viiden+kilometrin+reitin,+kun+tv:n+olympialaistarjonta+ei+antanut+aikaa+enempään.Hyvää+yötä+täältäkin!
  5. Joo,+ihmettelin+tämän+palstan+hiipumista+ja+arvelin+sille+syyksi+sitä,+että+täällä+on+alettu+keskustella+niin+paljon+muista+keskustelijoista,+että+palstan+varsinainen+aihepiiri+on+usein+jäänyt+varjoon.+Kyllähän+meistä+muutamat+näkyvät+olevan+eräille+toisille+täällä+suurimman+kiinnostuksensa+kohteet,+mutta+ei+enemmistölle,+joita+sellainen+ärsyttää+ja+he+jättävät+palstan.Eräät+poliittisissakin+aiheissa+pysyvät+tuovat+tänne+enemmän+menneitä+asioita+kuin+nykyisin+tapahtuvaa.+Tuollaisesta+mainittakoon+mm.+nuo+jatkuvasti+toistuvat+Halos-jutut+ja+jopa+yli+sadan+vuoden+aikaiset+tapahtumat.+Sellaisista+pitäisi+puhua+historian+palstalla,+ei+täällä.Vaikka+tämä+palsta+on+nimetty+kepulle+ja+sen+politiikalle,+en+pidä+kovin+pahana+sitä,+jos+täällä+puhutaan+ohessa+muistakin+puolueista,+sillä+eiväthän+puolueet+ole+erillisiä+saarekkeita+politiikassa,+riippuvuussuhteissa+toisiinsa+ne+ovat,+joko+yhdessä+tai+toisiaan+vastaan+toimien.+En+pidä+kovin+pahana+sitäkään,+jos+täällä+puhutaan+muustakin+kiinnostavasta,+ajankohtaisesta+asiasta.+Ihmettelin,+että+täällä+on+taidettu+täysin+sivuuttaa+tuokin+asia,+joka+maailman+menoa+-palstalla+on+herättänyt+näin+vilkasta+keskustelua:https://keskustelu.suomi24.fi/t/15182879/suvi-linden-ja-tuomas-terasvuori-oli-aselobbareinaVaikka+minulla+olisi+näkemys+tuostakin+asiasta,+en+viitsinyt+sitä+tuolle+avaukselle+laittaa.+Sanoin+siinä+eilisessä+poistetuksi+tulleessa+viestissäni+sen,+mitä+tuosta+poliittisesti+ajattelin,+joten+en+enää+toista+sitä.+No,+Suvi+Lindénin+osalta+taisin+todeta,+että+hän+ehkä+toimi+typerästi,+kun+on+vasta+sopeutumiseläkkeelle;+tällaista+eläkkeelle+jo+sopeutunutta+tuollainen+harmittaa.+Patrian+osalta+lisäkommentteihin+ei+ole+aihetta+siksikään,+kun+asia+noiden+potkut+saaneiden+kahden+johtajan+myötä+lienee+tullut+päätökseensä.+Vai+onko+sittenkään;+eilisiltaisessa+Pressiklubissa+kyllä+uskottiin+tuosta+tapauksesta+tulevan+vielä+seuraamuksia+Patrian+ylimmällekin+johdolle.+Saa+nähdä!
  6. Taisinpa+tuolla+viestilläni+saada+vilkkautta+keskusteluun!+Viestini+jättäessäni+avauksella+ei+ollut+yhtään+vastinetta,+nyt+niitä+näkyy+sille+tulvivan.+Melkoinen+taikasauva+minulla+näkyy+olevan!+Hienoa!No,+en+minä+silti+väykkyläiseksi+ole+kallistumassa.+Jos+minun+pitäisi+valita+Väyrysen+ja+Sipilän+kesken,+kyllä+kai+Sipilän+valitsisin.+On+hän+politiikassaan+lähempänä+minun+arvojani.+Mutta+kun+en+ole+kepulainen,+minun+ei+tarvitse+tuollaista+valintaa+tehdä.Huvittaa,+kun+muuan+tuossa+pitää+minua+demarina,+jopa+kommunismiin+taipuvana!+Vain+siksi,+että+46+vuotta+sitten+olin+riippumattomana+kunnallisvaaliehdokkaana+demarien+listoilla.+Noin+siksi,+kun+Silloiset+Helsingin,+Santahaminan+ja+Suomenlinnan+aliupseerikerhot+minut+halusivat+ehdokkaaksi+ja+nimenomaan+tuolle+listalle+siksi,+kun+oli+käynnistymässä+yhtenäispäällystöhanke,+jota+puolueista+merkittävimmin+tuki+SDP.+Sainhan+vaaleissa+toki+yli+200+ääntä,+mutta+eihän+se+läheskään+riittänyt+läpimenoon.Tuon+jälkeen+on+elämässäni+tapahtunut+kovin+paljon,+eikä+ainakaan+taloudellisessa+mielessä+huonompaan+suuntaan.+Eli+jo+kauan+olen+ollut+asemassa,+jota+erään+muun+puolueen+kuin+SDP:n+näen+tukevan+paremmin.+Tällä+korkealla+iälläni+ajattelen+myös+jälkeläisteni+etua,+enkä+SDP:n+näe+palvelevan+parhaiten+sitäkään.+Joten+erästä+muuta+puoluetta+olen+kannattanut+jo+kauan,+lukuun+ottamatta+lyhyttä+kautta+Lipposen+nostaessa+Suomen+nousuun+1990-luvun+pahan+laman+jälkeen.+Mutta+tuollaista+ei+voi+käsittää+kepulainen,+sillä+sellaiseksi+synnytään+ja+siinä+pysytään+koko+elämä+-+paitsi,+jos+kepulainen+muuttaa+tänne+Stadiin,+jolloin+hän+pian+pääsee+eroon+siitä+syntymätaakastaan;))
  7. Vai+itsenäistä+työtä+teit+siellä+sotaväessä,+ilman+valvontaa.+Korkealla+sinun+täytyi+niissä+portaissa+olla.+Vähintään+pataljoonan+komentaja+-+tosin+siinäkin+asemassa+olevalla+on+valvojia+yläpuolellaan.Vakavoituen:+Kyllä+kai+minä+siellä+sotaväessäkin+olin+sinua+itsenäisemmässä+asemassa.+Kuten+puolustusvoimain+ensimmäisenä+ja+ainoana+henkilöstöhallinnon+opettajana,+opettaessani+Esikuntakoulussa+ja+tuntiopettajana+Kadettikoulussa+ja+Merisotakoulun+kadettikursseilla.+Itse+tein+opetussuunnitelmat,+eikä+niitä+kukaan+muuttanut.+Varmasti+itsenäisempi+oli+myös+tehtäväni+Pääesikunnassa.+Nuoleskella+ketään+minun+ei+koskaan+tarvinnut.+Kun+siellä+Rottakoulun+loppuvaiheessa+minulla+eräässä+harjoituksessa+meni+”sukset+ristiin”+harjoitusta+vetäneen+yliluutnantin+kanssa+niin,+että+arvostelin+häntä+suorasukaisesti+joukon+edessä,+hän+ilmoitti+siitä+komppaniamme+päällikölle+kapteeni+Hirvoselle.+Hän+kutsui+minut+toimistoonsa+ja+sanoi:+”Oppilas+Korhosen+on+syytä+muistaa,+että+täältä+annetaan+kaksi+paperia,+todistus+ja+henkilöarvostelu;+ne+molemmat+ovat+yhtä+tärkeitä”.+Ilmeisesti+oli+jo+tiedossaan,+että+priimustodistuksen+tulen+saamaan.+Vastasin+hänelle:+”Herra+kapteeni,+jos+sotaväessä+tulee+joskus+sellainen+tilanne,+että+aliupseeri+ei+saa+suutaan+avata,+vaikka+hän+tietäisi+olevansa+oikeassa,+kummallakaan+paperilla+ei+ole+minulle+merkitystä,+en+aio+enää+sen+jälkeen+olla+aliupseeri”.Useita+muitakin+vastaavia+sattumuksia+oli.+Onneksi+minulla+oli+niin+viisaita+esimiehiä,+että+he+katsoivat+tuollaisen+enemmän+plussaksi+kuin+miinukseksi+minulle.+Oli+ainakin+yksi+samanlainen+sattumus+myös+toisinpäin,+eli+mestarikurssin+johtajana+ollessani+eräs+vain+vääpelin+arvoinen+oppilas+oikaisi+minua+pitämälläni+oppitunnilla+eräästä+asiasta.+Siitä+närkästyin,+mutta+asian+tarkistettuani+huomasin+vääpelin+olleen+oikeassa+ja+seuraavana+päivänä+kiitin+häntä+koko+luokan+edessä.En+ole+nytkään+ollut+siellä+puskassasi,+jossa+muka+minut+näet,+sillä+ei+ole+minulta+tuo,+johon+vastaat.+Muuta+kokovartalollista+alastonkuvaani+en+ole+täällä+koskaan+esittänyt+kuin+sen+yhden+saunakuvan,+joka+ei+ole+tehnyt+samanlaista+unohtumatonta+vaikutusta+kehenkään+toiseen+kuin+sinuun.+Miksi+se+sinuun+sellaisen+vaikutuksen+teki,+mitä+se+sinusta+kertoo?+Ja+kun+tuo+lähes+40+vuotta+sitten+Golanin+mäellä+lenkkitoverini+minusta+näppäämä+kuva+näkyy+olleen+sinulle+vielä+kiihottavampi,+laitanpa+sen+nyt+profiilikuvakseni.+Se+näkyy+tuossa+kovin+pienenä,+mutta+tsiigaile+nyt+kuitenkin+sitä+ja+ota+se+vaikka+talteen,+sillä+vielä+tänään+sen+poistan!
  8. Miksi+hemmetissä+sinä+olet+jäänyt+jumiin+siihen+vaatimattomaan+”sotilasuraasi”+niin,+että+elät+sitä+edelleen+eläkeläisvaarina?+Siksi+varmaan,+että+elämässäsi+ei+ole+ollut+mitään+muuta+edes+sen+vertaista.Vaahtoat,+että+minä+olisin+työskennellyt+vain+toimistoissa.+Ei+ne+juoksupojan,+hotelli-ravintolan+nissepojan,+varastomiehen,+valurin+apulaisen+ja+rakennustöiden+aputyömiehen+hommat+olleet+toimistotyötä,+ei+liioin+metsätyömiehen+tai+metsätöiden+aputyönjohtajankaan+työt+-+mainitakseni+töitä,+joissa+olin+jo+ennen+sotaväkiaikaani.Kenttäkouluttajana+sitten+kapiaisenkin+uran+aloitin.+Ja+urani+edistyessä+pääsin+moniin+erilaisiin+tehtäviin.+Melko+vähän+toimistotöitä+oli+varuskunnan+muonittajankin+töissä,+enemmän+hankintahommia+ja+muuta,+toimistotöitä+ei+ollut+paljon+Topografikunnan+kartoitustöissäkään+tai+Esikuntakoulun+opettajana,+mestarikurssin+johtajana+jo+enemmän.+Pelkkää+toimistotyötä+ei+ollut+edes+työni+Pääesikunnassa,+oli+siinä+paljon+muutakin.Suuren+firman+isännöitsijän+työssä+oli+loppujen+lopuksi+varsin+vähän+toimistotyötä,+paljon+enemmän+muuta;+kokouksia,+neuvotteluja,+sopimusten+laadintaa+ja+yhteydenpitoa+monille+tahoille.+Ja+tietysti+vastuualueeni+monipuolisten+töiden+ohjausta+ja+valvontaa.Mutta+mitäpä+noista+menneistä+muuten,+mutta+toistan+vain+profiilillanikin+toteamani,+että+monessa+olen+mukana+ollut,+paljon+nähnyt,+paljon+kokenut+ja+jotain+vielä+muistankin.+Mutta+jos+työelämämme+arvoa+-+minun+ja+sinun+-+haluttaisiin+vertaillen+mitata,+mikäpä+olisi+nyt+parempi+mittari+kuin+eläkkeemme;+sehän+koostuu+palkoista,+joita+olemme+nauttineet+ja+palkat+ovat+tietysti+määräytyneet+sen+mukaan,+kuinka+arvokkaaksi+työpanoksemme+on+nähty.+Jos+tulosi+nyt+todella+ovat+niin+vähäiset+kuin+vaalimainoksessasi+ilmoitit,+minun+työpanokseni+arvo+on+nähty+ainakin+kaksinkertaiseksi+sinun+panokseesi+nähden.Tulikohan+tämän+nyt+selväksi+hidasälyisemmällekin?
  9. Sanotaan+viimein+täältäkin:+kumpihan+meistä+on+oikeasti+ollut+vaativammissa+tehtävissä?+Niin+johtamisen+kuin+tulosvastuidenkin+kannalta.+Niin+sotilaana+kuin+siviilissäkin.+Oletko+tosiaan+niin+typerä,+ettet+tajua+muiden+ymmärtävän+totuutta+tuossa+asiassa?+Jos+uskot+minun+vastailevan+itselleni,+olet+käsittämättömän+typerä,+ja+tämän+ymmärtänevät+täällä+kaikki+muut+kuin+sinä,+ehkä+oikeasti+sinäkin.Jos+olet+todella+ollut+jonkinlainen+sotilas,+olet+tietysti+se+Ossi,+joksi+olet+täällä+lukemattomat+kerrat+halunnut+tulla+identifioiduksi.+Miksi+ihmeessä+sitten+hurjistut,+jos+joku+tänne+sinun+”nimesi+nostaa”?++Siksikö,+että+sinä+et+koskaan+nostele+tänne+minun+tai+kenenkään+muun+nimeä?:))Perimmiltäsi+hävennet+siis+itseäsi.+Ei+kai+muuten+vähäinenkään+entinen+sotilas+piiloutuisi+puskaan+eikä+käyttäisi+tuollaisia+puskanikkejä.+Miksi+noin+täällä;+et+kai+sentään+siellä+sotaväessä+voinut+piilosta+käsin+”johtaa”+vähäisissäkään+tehtävissä.Vaikka+häpeäisit+itseäsi,+turha+sinun+on+puskassa+piilotella,+kun+omien+vinkkiesi+perusteella+täällä+hyvin+tiedetään,+kuka+olet.+Älä+siis+enää+viitsi+olla+tuollainen+raukkamainen+arkajalka+vaan+rohkaistu+rekisteröitymään!+Kerro+sitten+profiilillasi+mielestäsi+olennaista+itsestäsi,+jottei+jatkuvasti+tarvitse+viesteissään+sellaisia+toistella.+Laita+vaikka+sitä+samaa,+jolla+huvitit+lukijoita+vaalimainoksissasi!+Ehkäpä+voisit+ottaa+mallia+tästä+(vaikkei+sinulla+vastaavaa+sanottavaa+elämästäsi+olisi):https://www.suomi24.fi/profiili/kapi_Jos+et+halua+laittaa+sinne+kuvaasi,+laita+sinne+jokin+muu+tunnus+-+eikä+kai+sellaistakaan+välttämättä+vaadita.+Olihan+jokin+kuva+sinusta+siellä+Hutikan+sivuilla,+mielestäni+sinulla+ei+ole+aihetta+hävetä+ulkonäköäsi+lainkaan+siinä+määrin+kuin+käyttäytymistäsi.