Vapaa kuvaus

Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.

Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.

Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:

Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!

(Eino Leino)

Ja onhan myös näin:

Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!

(Omar Khaijam)

Aloituksia

438

Kommenttia

6609

1. Pyydän+nyt+kuitenkin+vielä+anteeksi+OikSosDemilta+ja+”paskanokan+ojentajalta”+teistä+sanomaani,+mutta+mielestäni+te+todellakin+voisitte+itse+tehdä+selväksi+tuolle+harhoissaan+elävälle+raukalle,+että+ette+ole+minä.+OikSosDemista+sanoin+kai+pahasti+mielikuvitusmatkaajaksi+siksi,+että+olet+kertonut+nyt+olevasi+vaimosi+kanssa+Brasilian+matkalla,+mutta+silti+olet+tänne+palstalle+kirjoitellut,+jopa+Brasilian+yön+aikana+kuten+työpäivänkin+aikana,+vaikka+kerroit+olevasi+siellä+tärkeällä+työmatkalla.+Minulle+ei+tulisi+mieleenikään+edes+niillä+huvimatkoillani+täällä+pistelehtiä,+kun+niillä+aina+on+muuta+mielenkiintoisempaa.+Enkä+käy+täällä+edes+täältä+kotoani+silloin,+jos+minulla+on+täällä+naisseuraa;+en+toki+halua+hänen+saavan+sellaista+käsitystä,+että+tällainen+palsta+olisi+minulle+häntä+tärkeämpi.+Mutta+voihan+meissä+ihmisissä+olla+erilaisia+tuossakin+suhteessa.Aikoinaan+esiintyi+täällä+nikillä+Sonnimies+ja+hän+kertoi+”seurapelistä”,+jossa+tantereella+makaavat+miehet+kilpailivat+siitä,+kenen+nokalle+kärpänen+tulisi,+ja+eräs+heistä+-+olikohan+juuri+tuo+Sonnimies+-+kaivoi+takapuolestaan+kakkanokareen+-+hiertimeksi+hän+sitä+sanoi+-+ja+se+aina+houkutti+kärpäsen+juuri+hänen+nokalleen.+Tarkoitatko+"paskanokan+ojentaja",+että+tuo+täyskahjo+olisi+se+Sonnimies?Olihan+se+Sonnimieskin+aikamoinen+kahjo,+mutta+ei+mielestäni+kuitenkaan+tuollainen+kuin+tuo,+joka+harhoinensa+on+sellaisessa+tilassa,+että+ihan+jossain+muualla+kuin+tällaisella+palstalla+hänen+pitäisi+olla.+Mutta+hänellä+ei+liene+ketään+sellaista,+joka+hänestä+välittäisi+siinä+määrin,+että+häne+toimittaisi+sinne,+jonne+hän+kuuluisi.
  2. Olin+evp-yhdistyksemme+saunailtapäivässä+Santahaminassa,+saunalla,+jonka+hankkeen+käynnistin+kerhomme+puheenjohtajana+v.+1972+ja+jota+minä+muiden+mukana+olin+pystyttämässä+v.+1974,+kun+saunan+hirsivalmiina+hankimme+Alajärven+hirsiveistämöltä.+Tarkoitukseni+oli+olla+poissa+täältä+pitempään,+mutta+äsken+palstan+kuitenkin+avasin.+Sitä+silmäillessäni+näin+sinun+nähneen+minut+tänäänkin+jo+ties+kuinka+monissa.+En+olisi+moiseen+puuttunut,+mutta+kun+sanot+omaavasi+RUK:n+kouluttajana+mittavan+kokemuksen,+se+sai+minut+pohtimaan,+että+olisitko+sittenkin+se+Ossi+A.En+ole+voinut+sitä+uskoa,+vaikka+molemmat+jalat+tukevasti+ilmassa+hänellä+kuulemma+aina+olivatkin+siellä+RUK:n+kouluttajana+ollessaan,+ei+hän+silloin+ole+sentään+voinut+olla+tuollainen+kuin+sinä+nyt,+kun+sai+sentään+pitkään+pakertaa+armeijan+harmaissa,+ja+lopulta+jopa+yliluutnantiksi+yleni,+vaikkei+häntä+sieltä+kentältä+koskaan+otettu+vaativampiin+tehtäviin.Hyvin+pahasti+mielenvikainen+nyt+kuitenkin+olet.+Koetko+minut+siihen+jotenkin+syylliseksi,+kun+ilmeisesti+valvotan+sinua+öisinkin,+kun+aamuisin+varhain+riennät+ilmoittamaan+nähneesi+minut+siellä+ja+siellä,+joissa+en+koskaan+ole+ollut,+en+yhden+yhtä+kertaa.+Joskus+harvoin+olen+vilkaissut,+millaista+tekstiä+on+ollut+se+minun+laittamakseni+luulemasi,+ja+inhottanut+se+yleensä+on+minua.+En+ole+ylpeä+siitäkään,+että+näyt+luulevan+minua+tuoksi+OikSosDemiksi,+joka+on+paljolti+kaltaisesi+yksittäisten+lauseiden+roiskija,+ja+joka+ilmeisesti+palstan+”majurin”+tavoin+tekee+mielikuvitusmatkojaan.+Minua+hän+harmittaa+siksikin,+kun+itse+olen+aikoinani+ollut+taipuvainen+sosialidemokratian+oikeaan+laitaan.+Yhtään+enemmän+en+pidä+tuosta+”paskanokan+ojentajankaan”+tyylistä.+Toivoisinkin,+että+he+sinun+sairaassa+päässäsi+minuksi+jouduttuaan+itse+asian+oikaisisivat,+mutta+ehkäpä+he+kokevat+kunniakseen+tuon+minuksi+joutumisen.+Lienee+kuitenkin+vain+niin,+että+myös+he+ymmärtävät+sinut+hyvin+vakavasti+henkisesti+sairaaksi+ja+pitävät+sellaista+oikomista+turhana.+Vai+pässinäksiivi-RUK+aikaisemmin+oli?+Siitä+RUK:sta+kyllä+valmistui+reservin+upseereja,+jotka+sodissamme+näyttivät+osaamisensa+ja+uhrivalmiutensa,+nykyisestä+RUK:sta+valmistuneilla+ei+sellaisia+näyttöjä+ole.+Ei+tosin+minunkaan+RUK:stani,+mutta+ilmeisesti+minun+uskottiin+näyttöihinkin+pystyvän,+kun+kiväärilinjan+500+miehen+joukosta+olin+”primus+inter+pares”,+kuten+muinaiset+roomalaiset+kaltaisistani+sanoivat.Jos+sinä+todella+olet+se+Ossi+A,+hänellä+ei+ole+minkäänlaisia+näyttöjä+RUK:n+tuottamista+tuloksista,+kun+hän+ei+sitä+kurssia+käynyt,+vaikka+siellä+kenttäkouluttajana+kauan+pakersikin.+Minun+piti+käydä+alkusyksystä+siskoni+ja+hänen+miehensä+luona+mökillään+siellä+Inkeroisten+takamaastoissa,+mutta+jäi+käymättä+eräiden+muiden+menojen+vuoksi,+minulla+on+nimittäin+ollut+melko+lailla+vientiä+tässä+syksyn+aikana.+Mutta+jos+vielä+myöhäissyksyllä+siellä+käyn,+koetan+tavoittaa+Ossi+A;+Inkeroisista,+jossa+hän+tietääkseni+asuu.+Jos+sinä+et+ole+hän,+hänen+on+hyvä+tietää,+millainen+täyskahjo+täällä+hänenä+esiintyy.+Ja+jos+sittenkin+olet+hän,+haluan+silmästä+silmään+nähdä,+onko+sinussa+miestä+tunnustamaan+mielenvikaisuutesi.Tiedän,+että+tilasi+vuoksi+on+turhaa,+mutta+silti+kuitenkin+vakuutan:+En+todellakaan+ole+koskaan+ollut+yksikään+niistä+varmaan+jo+sadoista+sairaassa+päässäsi+minuksi+luulemistasi.+Olen+sen+verran+itsetietoinen+ja+vähän+ylpeäkin+itsestäni+-+mielestäni+aiheellisesti+-+että+esiinnyn+täällä+kuten+kaikkialla+muuallakin+vain+omana+itsenäni,+täällä+vain+ja+ainoastaan+rekisteröidyllä+nikilläni.+En+toki+mistään+syystä+halua+tulla+sinne+puskaan,+jossa+olet+sinä+ja+paljon+muitakin+lähes+kaltaisiasi+raukkoja,+jotka+vain+joko+säälittävät+tai+inhottavat+tällaista+miestä.En+jatka+enempää,+en+vastaile+sinulta+mahdollisesti+tuleviin,+sillä+tietenkin+sellainen+on+vain+hyvin+sairaan+pään+tuottamaa,+enkä+nyt+ainakaan+enää+ennen+ensi+viikkoa+laita+yhtään+muutakaan+viestiä,+vaikka+palstan+saatan+jossakin+välissä+avatakin.+Mutta+tämän+nyt+halusin+sanoa,+kun+mielestäni+sille+oli+tarve.+Ihan+sama,+meneepä+tämä+perille+sinulle+tai+ei,+totta+kuitenkin+on+jokainen+sanomani+sana+ja+sen+varmaan+tervepäiset+hyvin+uskovat.
  3. Toista+tuntia+sitten+tuossa+ylempänä+sanoin+pystyyn_kuolleelle+lopettavani+tämän+touhun+joksikin+aikaa,+ainakin+viikonlopun+yli,++jollei+politiikassa+tai+muussa+tapahdu+ihan+yllättävää,+jota+olisi+pakko+tulla+täällä+pohtimaan.+No,+nyt+uutisissa+tuli+sellaista+yllättävää,+että+pakko+on+sitä+vielä+ihmetellä.+Kovin+yllättävältä+nimittäin+vaikuttaa,+että+eräs+Suomen+suurimmista+kapitalisteista,+Björn+Wahlroos+on+sitä+mieltä,+että+kaikille+kansalaisille+pitäisi+tulla+perustulo,+joka+tietenkin+pitäisi+kustantaa+valtion+budjetista,+ja+se+varmaan+korottaisi+eniten+niiden+veroja,+jotka+nytkin+suurimpia+veroja+maksavat.Asia+tulee+ymmärrettävämmäksi,+kun+sitä+tarkemmin+tutkii.+Näkyy+tulleen+tuo+Wahlroosin+puhe+jo+netti-Uuteen+Suomeen,+joten+sitä+voi+tutkia+myös+tästä:https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/203707-bjorn-wahlroos-livessa-perustulo-ja-matalapalkat-pian-suomeen-ainoa-vaihtoehtoPerustulon+saaja+saisi+olla+myös+töissä,+ja+siksi+matalapalkkaiset+työt+yleistyisivät.+Ja+ammattiliitojen+vaikutusvalta+vähenisi.+Tietenkin+tuollainen+olisi+myös+ja+ehkä+ennen+kaikkea+työnantajan+etu,+jolloin+kapitalisti+saisi+hyvityksen+maksamistaan+korkeammista+veroista.+En+pitäisi+asiaa+ollenkaan+huonona,+vaan+päinvastoin+kannatan+Wahlroosin+ajatusta+-+vaikkei+minun+kannatuksellani+taida+olla+sille+vaikutusta.Joku+on+näköjään+käsittänyt+pystyyn_kuolleelle+sanomani+niin,+että+olisi+kokonaan+jättämässä+palstan.+Sellainen+ei+ole+aikomukseni,+vaan+nyt+loppuviikoksi+ja+viikonlopuksi+minulla+on+ohjelmassani+muuta+niin,+että+en+viitsi+täällä+pistelehtiä.On+kyllä+myös+niin,+että+yhä+enemmän+olen+alkanut+kyllästyä+täällä+visitoimiseeni.+Ovat+kai+siihen+vaikuttaneet+myös+nuo+aina+kimpussani+olevat+hörhöt,+joille+minä+olen+kiinnostavinta+maailmassa,+mutta+eivät+he+ole+ainoa+syy+kyllästymiseeni,+kun+yhä+enemmän+on+jättänyt+heidät+vaille+huomiotani.+Enemmän+minua+tympivät+nuo+trollit+ja+typerykset,+jotka+laittavat+avauksinaan+älyttömyyksiään+ja+nostelevat+vanhoja+avauksia+niillä+vyöryttäen+uudempia+asia-avauksia+näkymättömiin.+Suurin+syy+kuitenkin+on+palstan+nykyinen+formaatti,+jossa+enemmän+vastineita+saaneita+avauksia+pitää+pyörittää+kauan,+kun+vastaukset+eivät+tiivisty+vain+otsikoihinsa+kuten+aikaisemmin.+Vielä+tuolle+landelaiselle,+joka+ei+tiedä+Paloheinän+-+ei+paloheinän,+kuten+hän+kirjoittaa+-+rajoittuvan+Helsingin+keskuspuistoon+pitää+näyttää+siitä+kartta.+Minun+kotini+sijaitsee+siis+ihan+keskuspuiston+vieressä.+Paloheinä+-sanan+P-kirjaimen+alareunan+vasemmalla+puolella,+siis+aivan+keskuspuiston+vieressä:http://www.hel.fi/hel2/keskuspuisto/fin/1esittely/#Nyt+ei+enempää+eikä+mitään+uuttakaan+ainakaan+enää+tällä+viikolla.+Näkemiin!
  4. Okei,+jos+on+niinkin+kuin+noissa+alkuleikkeissä+sanotaan,+kannattaa+huomata,+mikä+siinäkin+on+ydinsanoma:+Nuo+kaupungit+-+ensimmäisessä+leikkeessä+Helsinki+ja+Tampere+-+ovat+kasvun+moottoreita+niiden+välisellä+”käytävälläkin”.+Niiden+vaikutuksesta+siis+syntyy+puolet+kaikkien+suomalaisyritysten+liikevaihdosta.+Samanlaista+uskotaan+tapahtuvan+myös+Helsingin+ja+Turun+välisellä+”käytävällä”,+noiden+kaupunkien+vaikutuksesta.+Lahdenkin+seudun+kasvu+on+siis+paljolti+Helsingin+metropolialueen+ansiota,+kun+oikorata+on+tuonut+sen+lähemmäksi+Lahtea.Käydessäni+jälkikasvuni+luona+Karjaalla+ja+Salossa+olen+todellakin+ihaillut+myös+matkan+varrella+olevia+kauniita+maalaismaisemia.+Ei+niiden+kauneus+vähene,+jos+ne+paranevien+yhteyksien+ansiosta+pääsevät+lähemmäs+Helsingin+metropolialuetta,+päinvastoin,+kun+nekin+vaurastuvat+entisestäänkin,+vaikka+jo+nyt+ne+lienevät+Suomen+vaurainta+maaseutua.Tosiasia+joka+tapauksessa+on,+että+kaupungit+ovat+kasvun+ja+kehityksen+moottoreita+myös+niitä+ympäröivällä+maaseudulla.+Kaupunkien+hyvä+vaikutus+ulottuu+kauas,+mitä+isompi+kaupunki,+sitä+suurempi+on+vaikutus.+Vastaavasti+yhä+huonommaksi+menee+tilanne+siellä,+jossa+ollaan+kaukana+kaupungeista.+Synnyinkuntani+Rautavaara+on+siitä+valitettava+esimerkki,+kun+kirkonkylältä+100+km:n+päässä+on+Kuopio,+lähin+sellainen+kaupunki,+jolla+olisi+myönteistä+vaikutusta.+Jonkin+verran+lähempänä+olevat+Nurmes,+Iisalmi+ja+Kajaani+ovat+tuppukyliä,+joilla+sellaista+vaikutusta+ei+ole.++Asukoot+toki+ihmiset+siellä,+missä+haluavat+asua,+tai+missä+joutuvat+asumaan,+jos+siellä+viihtyvät.+Itse+kuitenkin+olen+onnellinen+siitä(kin),+että+saan+asua+pikkukaupunkimaisemassa,+laajan+Helsingin+Keskuspuiston+-+luonnontilassa+olevan+metsän+-+vieressä,+mutta+kuitenkin+vain+vajaan+puolen+tunnin+ajomatkan+päässä+Erottajalta+-+Helsingin+keskipisteestä+-+,+Helsingin+satamista+ja+Helsinki-Vantaan+lentokentältä.Ps.Kun+tuolla+toisaalla+minun+sanottiin+majailevan+tällä+palstalla,+lopetan+nyt+majailuni+joksikin+aikaa,+ainakin+viikonlopun+yli,+jollei+politiikassa+tai+muussa+tapahdu+ihan+yllättävää,+jota+olisi+pakko+tulla+täällä+pohtimaan.+Kun+tuota+eilen+laittamaani+profiilikuvaani+ovat+kritisoineet+ne,+joilla+ei+ole+kanttia+edes+rekisteröityä,+vaihdanpa+sen+nyt+toiseen,+joka+on+ollut+profiilillani+aikaisemminkin.+Se+on+viime+kesältä,+80-vuotispäivältäni+Dubrovnikista,+mutta+kyllä+kai+minut+siitä+vielä+tunnistaa;))
  5. Et+ilmeisesti+lukenut+noita+linkkikirjoituksia,+kun+sanot+Soininvaaraa+äärimmäisen+nurkkapatrioottiseksi+citypoliitikoksi.+Kyllä+hän+kuten+porilainen+Arokin+noissa+kirjoituksissa+huomattavasti+Helsinkiä+laajemmin+asioita+pohtivat,+ja+pohdinnoilleen+heillä+on+vankka+tuki+tutkimustiedoissa,+joihin+he+ovat+perehtyneet.Laitanpa+tähän+muutaman+leikkeen+noista+kirjoituksista;+lukaisepa+nyt+ne,+niin+ehkä+ymmärrät,+mistä+tässä+on+kyse:>>Suomen+14+suurimmalla+kaupunkiseudulla+asuu+nyt+jo+useampi+kuin+kaksi+kolmesta+suomalaisesta.+Näiden+kaupunkikeskuksien+väestö+on+vuoden+1990+jälkeen+kasvanut+685+000+ihmisellä.+Se+on+karkeasti+yhden+Helsingin+ja+Vaasan+verran+väkeä.+Samaan+aikaan+muualta+Suomesta+on+poistunut+noin+Oulun+verran+ihmisiä,+203+000+henkilöä.<<>>Porin+kehittämispäällikkö,+Suomen+muuttoliikettä+tutkinut+Timo+Aro+on+selvittänyt,+että+14+kaupunkiseudulla+on+74+prosenttia+kaikista+maan+työpaikoista+ja+niissä+syntyy+yhtä+suuri+osuus+koko+Suomen+bruttokansantuotteesta.+Yksistään+Helsingin+seutu+tuottaa+35+prosenttia+Suomen+bruttokansantuotteesta<<>>Teknologian+tutkimuskeskus+VTT:n+viime+vuonna+toteuttaman+tutkimuksen+mukaan+Helsingin+seudulla+on+tällä+hetkellä+noin+20+000+asunnon+vaje.+Samaan+aikaan+haja-asutusalueella+omakotitalon+rakentaminen+voi+maksaa+enemmän+kuin+mikä+valmiin+talon+arvo+asuntomarkkinoilla+on.<<>>Aluekehityksen+ja+liikenneyhteyksien+syvä+symbioosi+tulee+entisestään+korostumaan+Suomessa.+Se+näkyy+kasvavilla+alueilla+siinä,+että+on+tehty+hirveän+isoja+panostuksia+kasvavien+kaupunkiseutujen+saavutettavuuteen+ja+sisäiseen+liikkuvuuteen,+Aro+toteaa.Esimerkiksi+nopea+juna-+ja+moottoritieyhteys+ovat+synnyttäneet+Helsingin+ja+Tampereen+välille+niin+kutsutun+kasvukäytävän.+Sen+vaikutuspiirissä+olevat+yritykset+synnyttävät+jo+puolet+kaikkien+suomalaisyritysten+liikevaihdosta.Samaan+tapaan+oikorata+ja+moottoritie+ovat+tuoneet+Lahtea+tiiviimmin+kohti+Helsingin+seudun+metropoliverkostoa,+Aro+ja+Soininvaara+pohtivat.+Helsingin+ja+Turun+välille+suunniteltava+pikaraideyhteys+voi+sekin+synnyttää+uuden+kasvukäytävän.<<
  6. Mukavasti+on+taas+avaukseni+tuottanut+keskustelua.+Ihan+asiallistakin,+myös+minun+viesteilleni+ja+muiden+keskustelijoiden+kesken,+jota+nyt+vain+katselin,+sillä+eihän+minun+tarvitse+sinne+väliin+mennä.+Muutama+huomio+vain+näin+sivusta:Kehaisin+tuota+nikillä+TotuusTuostakin+ja+erinomaisella+suomella+kirjoittavaa+siitä,+että+hän+on+alkanut+esittää+ihan+oikeaa+totuutta+enemmän+kuin+aikaisemminkin.+Kyllä+hänellä+kuitenkin+näkyy+yhä+olevan+taipumusta+tuoda+myös+sitä+omaa+totuuttaan+ja+nälviä+asiattomasti+sitä,+joka+näkee+asiat+toisin.+Tuo+on+käynyt+ilmi+hänen+noin+tyrmätessään+Mielipidepankin+ihan+asiallisia+näkemyksiä.+Epäasiallista+sellainen.OikSosDem+sanoo,+että+palstamme+”Majurilla”+on+iskevin+ja+paras+tyyli+kirjoittaa.+Olisiko+OikSosDem+noin+hulvaton+humoristi?+Ei+ole+oikein+sopivaa+sekään,+jos+hän+tarkoittaa+noin+pilkata+”Majuriamme”.+Tai+sitten+hän+väheksyy+itseään,+pitää+omia,+aina+kovin+lyhyitä+mutta+hyvällä+suomella+esitettyjä+roiskaisujaan+arvottomina+”Majurin”+pitkille,+sekaville,+peruskoululaisen+alaluokkalaisen+suomenkielellä+kirjoitetuille+jaarituksille,+joissa+iskevyyttä+on+vain+aina+lopuksi+toistuva+”sepä+siitä”.+No,+”majurimme+on+sentään+kepulainen”,+sanoisi+Oiva+Härkönen.+OikSosDem+ei+sitä+ainakaan+tuolla+nikillään+ole.+Ehkä+lentokoneessa+on+jokin+vakava+ilmanpainehäiriö,+kun+OikSosDem+sanoo+kirjoittavansa+noita+lentokoneessa+matkalla+Brasiliaan;))+Oltakoon+Väyrysestä+mitä+mieltä+tahansa,+mutta+kovin+hän+näkyy+meitä+kiinnostavan.+Siis+minuakin,+jonka+tällaisen+avauksen+tehtyäni+joudun+ehkä+hieman+vastentahtoisesti+tunnustamaan.+No,+tietenkin+eräät+ovat+tälläkin+avauksella+halunneet+osoittaa,+että+minä+olen+sentään+heille+monin+verroin+kiinnostavampi+kuin+Väyrynen;))En+jatka+enempää+tällä+avauksellani,+kun+juuri+tein+uuden+avauksen+”Suomi+kaupungistuu+huimaa+vauhtia”.+Suosittelen+sen+lukemista+erityisesti+niille,+jotka+ovat+täällä+olleet+sitä+mieltä,+että+maaseudun+varassa+tuottavuus+on+ja+kaupungit+vain+kuluttavat,+etenkin+tämä+pääkaupunkiseutu+-+joka+siis+todellisuudessa+tuottaa+jo+nyt+35+%+Suomen+bruttokansantuotteesta+ja+osuus+vain+kasvaa!
  7. Olen+tänä+iltana+viestitellyt+poikkeuksellisen+paljon,+useita+viestejä+tälle+avaukselleni+kuten+myös+SeppoIlmarisen+avaukselle+(Terveiset+Suomesta+Rautavaaralta).Mutta+tähän+loppuu+viestittelyni+tänään,+eikä+uutta+viestittelyä+minulta+tule+useampaan+päivään.+Syynkin+sille+olen+kertonut.Tuolla+Ilmarisen+avaukselle+pystyyn_kuolleelle+vastatessani+linkitin+vastaukseni+lopuksi+Henry+Theelin+laulaman+kappaleen,+joka+siellä+sopi+hyvin+aiheeseen.+Laitanpa+tähänkin+lopuksi+kappaleen+samalta+levyltä,+joka+nimellään+sopii+tähän+tilanteeseen,+joskin+sisällöltään+se+on+tässä+tilanteessa+lähinnä+parodiaa,+mutta+osannette+ottaa+sen+huumorin+kannalta:https://www.youtube.com/watch?v=sBHO5lNz1ms