Vapaa kuvaus

Hei tämä on mukava palsta!

Aloituksia

16

Kommenttia

2457

1. Hei

et sinä ole ollenkaan outo, vaan aito ihminen joka uskoo rehellisyyteen.
    ja olet jo kantanut murheesi ja surusi siitä asiasta.

ja se että avioliitto kestää 20v puhuu myös puolestaan! mikään avioliitto ei ole pelkkää ylämäkeä, kyllä siihen mahtuu ihan kaikkea.
    sinulle sopisi kaikkein parhaiten kunnollinen leskimies. sellainen, jolla on tasainen hyvä elämä takanaan, ilman taistelua ja skandaaleja.

voisit olla sellainen tori-ihminen, joka käy torikahveilla ja pikku ostoksilla siellä, missä tavallinen kansa viihtyy. siellä on samanhenkisiä tuuletusta kaipaavia ihmisiä enemmänkin. pian säät paranevat ja pieni kurkistus torille tai muuhun sentapaiseen tapahtumaan voisi tuoda sinulle iloa. minusta tuntuu myös, että kirjasto olisi sinua varten. joissakin kirjastoissa on myös kahvila....

pysy vain omissa periaatteissasi, ei kenenkään tarvitse jakaa rakkauttaa muiden kesken. se on kahden kauppa. mutta ongelmana on tuo sinun liikkuvuutesi, onkohan sinulla ystävää joka lähtisi kanssasi ulos?
    on sinulla, tunnen se heti jo kysyessäni.

minulla on vahvasti sellainen tunne, että löydät hyvää ja nauravaa seuraa jostakin ostospaikasta, se voisi olla tori, myyjäiset, jokin kokoontuminen, sellainen ihan tavallinen tapahtuma. jatka vain katselua silmät auki!

t. Keskiyö
  2. Hei

ystäväiseni, sinä et olisi täällä keskellä yötä kirjoittelemassa, jos kaikki olisi kohdallaan. ja minä puolestani haluan auttaa ihmisiä, enkä suinkaan arvostella heitä. etsin heidän kanssaan sitä valoa, minkä he uskovat/luulevat hukanneen.

pähkinät ja salaatti eivät ole sama asia. voi olla hoikka, ja silti ravintoarvot eivät ole kohdallaan (kolesteroli). saatan hyvinkin olla ainoa, joka on nähnyt tulevaisuutesi tällä tavalla. mutta uskallan tosiaankin kertoa näkemäni, kun sitä kysytään.
    näen sinulle onnen astelevan sydämeesi, mutta kuitenkin erilailla, kuin sinä aavistelet. älä suotta usko kaikkiin ennustuksiin, vaan poista ne sähköpostistasi ja elä arkea, sitä kädellä kosketeltavaa onnea, mikä on lähellä.

olen itse kokenut kaikenlaista tähän asiaan liittyvää. uskomatonta, itkin monet itkut sen puolesta. olin kerran hyvin onnellinen, kaikki oli uutta ja ennenkokematonta. menin sitten matkanjohtajaksi lontooseen ja viimeisenä päivänä retkellämme pyörähdimme markkinoille aikaa kuluttamaan, paluulentoa odotellessamme. utelias kun olen, uskalsin istahtaa ennustajan pöydän ääreen ja tämä levitti korttinsa eteeni. ajattelin, että mikäs siinä, eihän se maksa kuin 10 puntaa. nainen kertoi, ettei elämänkumppanini ole hyvä ihminen, että hän tekee vain tuhoa ja pahaa meille kaikille.
    paluulento oli kamala, minulla oli vastuu koko matkaryhmästä ja oli oltava iloinen ja vauhdikas, mutta sydän itki ja huusi apua.
    ja kuinka kävi? tämä kymmenen punnan nainen oli enemmän kuin oikeassa. kun nyt ajattelen jälkeenpäin, niin voin vain todeta, että elämässä on asioita ja tilanteita, joihin ei voi itse vaikuttaa.
    olemalla utelias voi saada vastauksia, hyviäkin, mutta mitä niiden kanssa tekee... se on oma päätös.
    jos sinä siis olet varma elämästäsi, uskot sen hyviin puoliin, silloin sinun ei kannata kysyä neuvoa ennustajalta.

koska joskus voi kuulla asioita, jotka eivät mene niin, kuin on suunnitellut.

t. Keskiyö
  3. Hei

kysymys on motivaatiostasi. masennus ja ylipaino kulkevat käsi kädessä, ne ovat parhaita kavereita.

mitä jos muutettaisiin suunnitelmaa? annat jokaisen pudotetun 5 kilon jälkeen kunnon palkinnon itsellesi? se toimii.
    kerronpa sinulle, kuinka olen juuri itse puottanut 7kg. eli syön aamulla sämpylän, sitten päivällä lämpimän ruoan (välillä saa syödä omenoita) ja illalla vain omenoita, tomaatteja ja muuta tuoretta. mutta ei hiilihydraatteja.
    ja tuo liikunta on kamalan tärkeää!

kotona yksin jumppaaminen on kamalaa, ainakin minä unohdan sen usein ja siitä tulee vain huono omatunto. mutta pyöräily on ihanaa! onhan sinulla pyörä?
    aloita 5km lenkeillä ja pidennä niitä joka viikko. minäkin aloitin huonokuntoisena, mutta nyt olen päässyt niin pitkälle, että poljen toista sataa kilometriä viikossa. ja se tuntuu! eikä vain kropassa, vaan myös henkisenä hyvänä olona.

aseta itsellesi päämäärä ja etappi palkinnot, sillä ne sinä todellakin ansaitset tuosta rasituksesta! takaan, että itseluottamus kasvaa menetettyjen kilojen mukana.

ihan totta, sinun ongelmasi on motivaatio. älä juo mitään muuta kuin vettä, kahvia ja teetä. juomissa on paljon piilokaloreita. se ihana vartalo on sinun saavutettavissasi, varmasti on! tule sitten uudestaan kirjoittamaan kun olet saanut ensimmäiset 5kg alas, niin juhlitaan yhdessä!

sinä olet muuten terve, mutta kun vain muistaisit juoda tarpeeksi vettä päivän aikana. sinun viestistäsi oikein poreilee hyvää energiaa ja halua päästä eteenpäin!

t. Keskiyö
  4. Hei

epäilen, jotta jaksatko edes lukea tätä vastausta. mutta kirjoitan kuitenkin, onhan minulla nyt aikaa. työt on tehty ja olen vireessä.

aloitetaan tuosta vireestä. sinulla on kevätväsymystä, onhan talvi vienyt veronsa ja olet saanut melko paljon aikaan näinä menneinä kuukausina.
    olisi hyvä, jos pääsisit pois kuvioistasi edes pitkäksi viikonlopuksi, pois kotoa ja muihin ajatuksiin. vaikka miniristeily! (tiedän että olet ajatellut sellaista...)

taloutesi on kunnossa, samoin välit sukuusi. olet muutenkin terve ja aktiivinen omissa puuhissasi. vain puhti viheltelee ja keskittymiskyky juoksentelee minne sattuu....

rakkaus ei tule tilauksesta. sen kehittämiseen on uhrattava aikaa ja ideoita. on lähdettävä itsestä ja ulkonäön hoidosta, sen jälkeen on rynnistettävä sinne, missä tapahtuu. eikä se ole välttämättä netti.

sinä et löydä kumppania hiiri kädessä, se on fakta. olet ihminen, joka osaa puhua ja houkutella ideoillaan. siksi sinun on mentävä sinne, missä on ihmisiä. enkä juuri tarkoita tanssipaikkaa. konsertti on myös hyvä paikka, tauolla törmää mielenkiintoisiin ihmisiin.
    kun mies on sinusta kiinnostunut, ota hänestä selvää. älä käännä kylmää olkapäätä häntä kohden, ellei hän ole sinusta varsin epämiellyttävä. sillä monen kuoren alla saattaa asustella oikea helmi.

mutta varattu mies ei ole sinua varten, siitä sinun on otettava hienotunteisesti heti selvä. et ole nainen pieneen seikkailuun, vaan syvempään suhteeseen.
    sielunkumppani onkin jo eri juttu! niitä sattuu harvan ihmisen kohdalle (!) ja se on jo Ylimmän johdatusta. siihen et voi itse vaikuttaa muuten, kuin elämällä ja kokemalle. mutta sen olen oppinut, että kokeilematta ja iloitsematta/surematta, mitään sellaista ei voi sattua kohdalle.

siis älä lähde etsimään sielunkumppania niin kuin lähtisit ongelle, vaan lähde elämään ja katsomaan ympärillesi, osoita kiinnostuksesi eri asioihin ja luontoon, ole aito oma itsesi. se on se tie, mikä vie oman sielunkumppanin, tai puolikkaan, luokse. rohkealle ihmiselle se ei ole mikään mahdottomuus.

t. Keskiyö