Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Ennen vanhaa valehtelijat pantiin häpeäpaaluun kiinni ja kaikki halveksuivat yleisesti valehtelijoita ja sanojen vääristelijöitä, joiden suussa tarina aina muutti muotoaan joko liioitteluksi tai epämiellyttäväksi juoruksi, jonka joku uskoi ja jolla oli tarkoitus mustamaalata joku kolmas syyttäömästi. Ennen muinoin näitä sanojen vääristelijöitä pilkkalaulettiin jalkapuussa kirkon edessä jotteivät vastaisuudessa valheita suustaan päästelisi. Tänä päivänä vääristely on ihailtava taiteenlaji, jota tämäkin palsta on pullollan. Kyllä sille loppu tulee, kun on sen aika.
    Sitä mä en jaksa ymmärtää että miten ihminen joka jatkuvasti vääristelee asioita ja panettelee totuutta, miten hän tulee itsensä kanssa toimeen. Kylppärin, eteisen ja vessan peilit pitää ainakin heti poistaa, ettei tarvitsisi nähdä sitä selkärangatonta niljaketta livenä. Riittää siinäkin päänvaivaa että asuu selkärangattomassa ruumiissa, jonka perään jää aina kulkiessaan haiseva visvavana. Epämiellyttävää!
    Kyllä kuulkaas on helppoa mennä peilin eteen kun ei tarvitse valheita elämänsä tueksi.
  2. Siunataan Israelia!!!
  3. Näinpä Jyrki... Amen!
  4. Mun mielestä menee nyt aika pahasti ohi sen minkä minä ymmärrän. Miksei mahdollista, kaikkihan Jumalalle on mahdollista mutta Sakarja 14 luvusta voidaan päätellä Israelin kansan jäännöksen kohtalo. Tänne jäävät ja Jesaja 65:n mukaan kuolevat sitten ajallaan tai pyhittyvät ajallaan, jolloin kuolema ei enää kosketa.
    Raamatussa on merkillinen vertauskuva, joka mielestäni erityisesti koskee tuhatvuotista kautta, nimittäin kun kuningas lähtee kaukomaille viettämään sapattia, luomisen seitsemättä päivää ja antaa pojalleen viinitarhansa hoitoon, niin poijalla on omat työmiehensä, jotka aloittavat seitsemännen päivän aamulla työnsä (siis ajatelkaa että se on Jumalan leposapatti). Sitten aamupäivällä viinitarhan Herra lähtee ulos kaupungista (Uusi Jerusalem) palkkaamaan lisää väkeä ja hän näkee "joutilaita" ja sanoo, että tule minun viinitarhaani töihin, saat yhden denaarin palkaksi. Niin kului taas ja iltapäivällä sama homma, Jeesus lähtee ulos kaupungistaan palkkaamaan väkeä ja taas lupasi yhden denaarin. Sitten vielä illalla sama homma ja taas lupasi sen denaarin. Mutta illan tultua joku alkuperäinen aamulla jo aloittanut alkoi purnaamaan, miksi sinä annat saman palkan noille jotka tuli vasta illalla, johon Jeesus vastaa, saan tehdä omallani mitä haluan, olenhan minä hyvä. Tämä on vertaus siitä ettei ikuinen elämä, eli öljy lampussa ole vajaa, eikä sitä voi olla liikaa, vaan juuri oikea määrä. Ikuista elämää on vain yhdenlaista.
  5. Miksi koitat todistaa olematonta olemattomaksi?