Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Enkö minä alustuksessa jo sanonut että adventisteista valtaosa on ihania ja täysin uudestisyntyneitä uskovia. Vai sanoinko että adventistit ovat kauttaaltaan parannuskelvottomia ja harhaisia? Miten se meni suomen kielellä.
    Sen sijaan adventisteissa on ylimielisiä ja täysin oman arvonsa ylös kohottaneita vastuuheinkilöitä, joilla ei ole enää nöyryyttä, saati kelvollisuutta olla kirkon paimenia.
  2. Adventtikirkossa on valtavasti uudestisyntyneitä kristittyjä, se on täysin selvää, kuten kaikissa muissakin protestanttiliikkeissä. Minä kerron taas yhden tarinan...
    Tyttäreni kävi Toivonlinnaa tuossa muutama vuosi sitten ja valmistui sieltä ylioppilaaksi. He olivat kämppiksensä kanssa monesti mun luona viikonloppuja viettämässä ja menivät sitten bussilla taas sunnuntaina Topilaan. No tämä tyttäreni kaveri oli erityisen altis kuuntelemaan ja kun tiesi että pidän tuollaisia eskatologisia sivustoa yllä, jossa on maitojuomaa väkevämpää sanaa, hän kyseli minulta kaiken sinä eräänä viikonloppuna. Minä kerroin hänelle armosta ja sen ympärille muodostuneesta kysymyksien määrästä ja miten armo muodostuu. Sitten hän kyseli hengenlahjoista. Kerroin että minulla on eräs hellariystävä, vanha portsari hänkin (täällä ainakin yksi tuntee Jarin) ja hänellä on erittäin kaunis kielilläpuhumisen lahja. Adevntisteilla ei ole tällaisia lahjoja, joten mistähän moinen johtuu, hänkin ihmetteli. Tämä nuori tyttö halusi saada sellaisen ja kertoi rukoilleensa sitä itselleen. Yhdessä puuimme rukouksessa se yksi pitkä sapatti sitä asiaa ja kun he sitten lähtivä siitä takaisin Topilaan ja mun tyttäreni meni poikien kans pelaan sählyä heti kun palasivat tonteille, niin tämä kämppistyttö jäi huoneeseensa. Kun tyttäreni palasti huoneeseen sählypelien jälkeen, tämä kämppäkaveri istui polvillaan lattialla, kädet kohotettuna ylös ja puhui kielillä ja itki. Hän oli täysin PH:n vaikutuksen alla... tyttäreni kertoi se minulle. He lähtivät vielä siitä kävelylle ja kämppis puhua pulputti kieltä jota ei osannut.
  3. Amen veliseni, amen!