Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu, tiedän et Risto on nykyään keilaliitossa. Se oli vähän aikaa ainakin sillon 2000 vuonna bilisliitossa. Tuurasiko sitten jotakuta, en tiedä. Muistaakseni Kantsussa sillä oli toimisto sillon. Mä en taas enää vuoden 99 jälkeen ole enää juuri ollut noissa järjestöhommissa olenkaan, vaan siirryin ihan päätoimi 24/7 yrittäjäksi, suurimpana huolena sapatinvieton ajankohta... ei sentään, se oli witsi.
Mä oon nyt karvan päälle viiskyt ja tiedän kyllä mikä on hyväksi ja teen parhaani mutta kun vammat on pysyviä, ni koitan vaan elää niitten kans. Mulla on sellasia vammoja jaloissa joita ei voi enää edes leikata.
Mä omistin CSP Securityn Hesassa ja meillähän oli lähes kaikki Hesan biljardisalit vartioinnissa. Baribal, Metropool, Corona, Chaplin, Mascot.. myös Trickshot ja Rizikin oli joskus vuosia sitte. Trickshottii vaan ei enää ole.
13.05.2015 16:51
Nii, nehän on vaan Raamatusta.
13.05.2015 15:48
Oletpas aikamoinen urheilumies... hatunnoston arvosta luettavaa. Tunnetkin varmaan Risto Sporan, joka oli bilisliitossa toiminnanjohtaja joskus 2000 luvun vaihteessa. Olimme Ripan kans yhtäaikaa Suomen Dartsliitossa 90 luvulla, minä hallituksessa ja Ripa toiminnanjohtajana. Ehdin perustaa Suomeen kaks seuraakin ja molemmissa olin jonkinaikaa veturina. Yritysmaailma vaan vei mun kaiken ajan harrastuksista ja ne jäi ja voimailu jäi jatkuvien loukkaantumisten alle. Eikä ole enää oikeen yhtään ehjää niveltä, joten siks mä oon työkyvytön nykyään. Vanha treenikaveri on kyl vielä pahemmas kunnossa, varsinkin ku vielä vaivaa toi ateismi, niin soittelee mulle kännissä öisin ja itkseskelee ku kivut ei anna nukutuks. Viimeks oli vallan itsemurha-aikeet mutta hyvä et soittelee ku fiilikset on sellaset. En enää treenais sellasilla painoilla, jos sais valita uudelleen.
13.05.2015 15:41
Hetkinen, taidan muuten itte olla huippuvalehtelija :D höh... siis huoksin armeijassa vuonna 1984 kuupperissa 3150m eikä kaks... Eli ei se alle kolme tonnii ihan älytön juttu olekaan. Sorry vaan, siis toi muisti ku alkaa pettää.
13.05.2015 14:45
Oot joko huippu-urheilija tai huippuvalehtelija. Kumpi? XD
Olin mäkin nuorena kova urheilija. Enemmän huippu-urheilija kuin kuntourheilija. Tosin mun laji oli voimailupuolella. Silti juoksin kuupperin 2150m joka on mun mielestä jo aika uskomaton suoritus.
13.05.2015 14:42
Pietarin alkuseurakunta oli aika hyvä esimerkki yhdistyksestä, joka toimii.
13.05.2015 14:38
Hei se on vaan sitä kuuluisaa luopumustyötä. Kyllä mullekki oli tosi vaikeeta luovuttaa firma sijoitusyhtiölle, tuntu et pää hajoaa ku ei saanu "omaa lastaan" enää kouluttaa ja kehittää, jota kumminki oli kymmenen vuotta hoidellu suvereenisti itte. Pitää vaan asennoitua ja olla kiitollinen siitä että kyllä Jumala tietää joka ikisen jutun mikä meille on hyväksi. Minäkin rukoilin yli puoli vuotta ennen tuota tilannetta että pääsisin irti. Mutta kun viimein armosta pääsin irti siitä, niin alkoi menettämisen ahdistus. Kyllä siitä yli pääsee!
13.05.2015 14:36
Jarille voin sanona kokemuksen rintaäänellä että esimiehisyys on illuusio. Kauhee taakka... mä tiedän koska olen omistanut turvallisuusalalla firman jossa on yli 30 työntekijää, joihin joutuu asettamaan esimiehiä. Lisäksi olen ollut esimihenä muualla monessa roolissa. Mulla on jopa koulutus turvallisuusalan johtajuudesta. Kaikki yliarvostettua, kyse on itseasiassa paskan vastaanottokyvyn ja kantokyvyn paremmuudesta ja asenteesta kyetä ottamaan sitä vastaan. Esimiesasema on pahin mahdollinen ja kaikkea muuta kuin kadehdittava. Päälliköt syöttää sontaa ylhäältä ja työntekijät alhaalta, sinä siinä välissä. Hyvä jos ei tartte olla siinä :D Nauti eläkepäivistä. Minäkin olen työkyvyttömyyden takia joutunut jättämään hommat, vaikken ole ku rapiat viiskyt.
13.05.2015 10:44
Olen just samaa mieltä!
Raamattu sanoo 366 kertaa eri muodoissa että "älkää peljätkö". Se on joka päivälle yhden kerran ja varmuudeksi karkausvuodelle yksi kerta.
13.05.2015 10:38
Keittiöpsykologin puheita!
13.05.2015 10:37
2. timoteus 3:1-5 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
13.05.2015 09:31
...ja KTS kommentoi jälleen perustelematta kakka housussa kun pelkää niin.
13.05.2015 09:22
Kas, mielenkiintoista. Täytyypä koittaa perehtyä asiaan.
13.05.2015 01:08
Huomaan että palutteessasi oli ilkeä sävy. Ei kannata! Kaikkeen profetiaan pitää suhtautua kunnioittavasti, eikä tuo ollut ollenkaan miksikään vitsiksi tarkoitettu, johon kaikki saisi nauraa. Tosin ei tämä koko aihe ole missään tekemisissä pelastutiemme kanssa, joten spekulaatio on sikäli aika turvallista.
12.05.2015 21:13
Niin on monta eskatologian tulkkia kuin on mielipidettäkin... tämä on yksi monista.
12.05.2015 20:51
Juutalaisten kymmenyskaava perustuu palvelukseen, eikä niinkään rahaan. Työ palkkaa vastaan. Pakanoilla on oma laskukaava ja juutalaisilla omansa. Pakanoiden palkka yhden päivän työstä on denaarin, vaikka olisit tehnyt töitä vain 5minuuttia tai koko päivän. Tämä denaari on ikuisen elämän palkkakoko. Eihän Jeesus voi antaa puolikasta ikuista elämää, tai vastaavasti puoltatoista tai yksi ja neljännestä ikuista elämää. Se on vain se yksi ja sama, yksi denaari. Palkkaa työstä.
Juutalaisilla on paljon monimutkaisempi kaava, joka perustuu nimenomaan lain noudattamiseen ja kaiken millin tarkkaan laskentaan.
Vuorokausi on 24h josta Jumala haluaa sinulta 1:10 osan on 2,4h /vrk. Sinun päiväansiosi 2,4h jos kerrotaan elämäsi pituisella työpanoksella 6000 denaarilla, saadaan 144 000 joka on varsin tuttu luku. Lunastetut juutalaiset. Vuorokauden palkan kymmenys ihmiskunnan 6 tuhannen vuoden ajalla on siis 144 000 denaaria eli ihmisikuisuutta.
Tämä nyt oli tietenkin vain minun omia mietelmiäni ja ajankuluksi havaitsemia mutta silti kuitenkin aika mielenkiintoisia asioita, joissa on raamatulliset perusteet.
12.05.2015 20:47
Katos kun joku on kopioinut mun kirjotuksia tänne... noh, hyvähän se on.
12.05.2015 17:02
Kerronpa sinulle erään asian josta et ehkä tiennyt. Luulet että joku jaksaa lukea angstisia kirjoituksiasi, joissa ei ole päätä eikä järkeä. Kirjoituksesi on yhtä mielenkiintoisia kuin amerikkalaisen kodinkoneen tuoteseloste, jossa varoitetaan mm. kuivaamasta kissaa mikroaaltouunissa. Yhtä tarpeellinen tieto kuin tämä mitä
täällä nyt jaat. Eikä millään mene perille se tosiasia ettet KOSKAAN tule saamaan yhtäkään uskovaa tulemaan "järkiinsä" ja nielaisemaan sinun tarjoamasi ihan ikuisen kuoleman uskovan palkinnon sijasta. Täysin hölmöä edes tulla tänne foorumeille huutelemaan noita käsittämättömän tolloja kertomuksia millon mistäkin ja aina samaa tarkoitusperää varten. Jumalaa ei ole, eikä ikuista elämää, joten ole onnellinen ja kuole kanssani ikuisesti. Huokaus!
12.05.2015 17:00
Omerin laskenta on ykkössijalla koska siihen on paremmat raamatulliset esikuvat.
Kesän kynnyksellä:
Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
Uutisviljasta valmis leivottu näyte 2 kakkua (elävät ja kuolleet):
3. Mooses 23:15-17 Sitten laskekaa sapatin jälkeisestä päivästä, siitä päivästä, jona toitte heilutuslyhteen, seitsemän täyttä viikkoa, laskekaa viisikymmentä päivää seitsemännen sapatin jälkeiseen päivään asti; sitten tuokaa Herralle uusi ruokauhri. Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.
Omer osuu kesän kynnykselle, samaan kohtaan kuin Laulujen laulu 2:10-13
12.05.2015 15:22
Kiitos! Kannattaa vilkaista 1. Kor. 1:18
12.05.2015 15:15
81 / 121